siz haklısınız ne kadar yaktığı kısmıyla ilgili durum şudur 3000 motor volvoyla 1.6 megan aynı yakıtı yakar uzun yol sabit yüksek süratlerde motoru güçlü araç bu yakıtı 3000 devirle giderken, motoru küçük araç 5000 devirle gider , doğal olarak aynı yakıtı yakarlar ama dur kalklı ve kısa mesafeli özellikle şehir içlerinde size küçük motorlu araç yakıt tasarrufu sağlarDoğrudur hocam. Zaten başlık 46 sayfa boyunca hep ne kadar az yaktığından bahsediliyor. Size aracınızla keyifli sürüşler.
Benzer araştırmadan sonra Hilux 2.5 DID 4X4 aldım.. Başlıkta okuduklarımdan az yaktığıma inanıyorum çünkü şehir içinde Max 9 litre yakıyorum uzun yolda ise 6 litre. Kamyonet olmanın getirdiği mevzuat kaynaklı dezavantajlar olsa da iyi ki Hilux almışım diyorum şimdi.4x4 Duster da karar kılmıştım ki youtube da yabancı bir videoda 130 da sabitlenmiş bir Duster ın 9-10 arası gezdiğini görünce Google da yakıt sarfiyatı aramam sonucu bu başlığı görüp hayal kırıklığı yaşadım.
benim su an ankarada, sehir disina hic cimadan bilgisayari sifirladiktan sonra 450 km lik kullanimda ortalamam 5.7 ama dikkatli kullaniyorum ve yogun dur kalk trafige nadiren giriyorum. yabanci sitelerden hypermiling konusunda yazilanlari okudum ve yol bilgisayari 300 km de iken basladim oradaki ogutleri uygulamaya. 6.0 dan 5.7 ye dustu bu da tahminen son 150 km'de 5.0 gibi bir ortalama yakaladigimi gosterir. keske o kaynaklarin turkcesi de olsa..Herkese selam,
Maddi sebeplerden ötürü kendi aracımı satıp Duster almak istiyordum ancak burada yazılanlardan dolayı hayal kırıklığına uğradım. Kendi aracımla 4 kişi , bagaj tam dolu, Kütahya Beylikdüzü Kartal 4.2 yaktım. Antalya Kumluca - Salda Gölü Burdur - Bursa - İstanbul arası ise 4.8 lt.
Şehir içinde 7 lt yakarsam çok yaktım diyorum ama burada 9 - 10 litrelerden bahsediliyor.
(Aracım Superb otomatik. Duster 4x4'ten 100 kg daha ağır ve otomatik vites.)
4x4 sevdasını başka bahara erteleyeceğiz anlaşılan.
aslinda oyle olmuyor, tersine 90la gittigim yerde 80le hiz sabitleyiciyle gittigimde daha az kasici oluyor. tasarrufu da 450 km de degil buyuk resme bakip 450,000 km de ne olur diye hesaplayinca algi farklilasiyor. 15 dakikada gittigim yolu 17 dakikada gidiyorum. kirmizi isigi gorur gormez ya da donulecek kavsaga gelmeden 100 m degil 500 m kala ayagi gazdan cekmenin, arabada ekstra yuk tasimamanin, arabayi bakimli tutmanin vb (hypermiling esaslarindan bazilari) stresi ya da sikiciligi yok. durulacagi belli olan kirmizi isiga kadar gazla gidip sonra da fren balatasini fazlaca eskiten diger duster sahibinin yaninda durdugunda sehirde trafikte kimsenin hiz yaparak bir yere gitmedigini de anliyor insan. soyle dusunebilirsiniz: yaptiginiz tasarrufla yine gidip yakit alip daha cok yer gezmek mumkun. yani, ayni mesafeyi daha az tl ye gitmek degil, ayni tl ye daha cok mesafe gidebilmek olarak bakin hadiseye. ben daha cok yer gezmeyi yercih ederim. istisnai olarak bu kullanimda da birkac sefer tam gazla trafigi dagittigim, asfalti aglattigim ve o sirada civarimda olan birkac surucunun daha duster dusunmeye basladigini da tahmin ediyorum ustelik. arada bir hizli ve yuksek devirli kullanir, motorumun ve egzoz sistemimin kurum baglamasina izin vermem. "bizde her yol var"çok dikkatli kullandın diyelim 100 km başına 1 lt yakıt daha az yaktın. 450 km' de 4.5 lt daha az yakmış olacaksın. yani 20 tl falan cebe kalacak. 20 tl için 450 km boyunca kendimi kasıp sürekli yol bilgisayarını takip edip ortalama yakıt ne oldu diye strese giremem arkadaş. 20 tl tasarruf yapacaksam yemekten falan tasarruf edip karşılığında stressiz keyifli bir sürüş yaşarım. uygun yerlerde hız yapıp uygun yokuşlarda gaza basma sollama zevkini yaşarım... otomobilin zaten kaskosu sigortası vergisi bir sürü masrafının yanında kendimi kasıp mazottan edeceğim 2 kuruş tasarruf devede kulak kalır...