.
Bence bütün yumurtaları ayni sepete koymayın. Çok işlevli aletlerin işlevlerinden birisi arızaya uğrayınca belki diğeri de çalışmayabilir yahut tamiri veya yenisi alınıncaya kadar o işlevlerden mahrum kalabilirsiniz.
Zaten bu aletin devamı gelmedi. Yanlış anlaşılmasın kötü bir alet olduğunu değil, çözümün aslında farklı aletlerle beraberce sağlanmasının tercih edildiğini söylemek istiyorum.
* Aküleri gerekli sırasıyla ayırıp birleştirmek için bir başlık açmıştım.
. 💡 ALTERNATÖRDEN YAŞAM AKÜSÜNE ELEKTRİK KAZANIMI 💡 Bilindiği üzere karavanda alternatörden yaşam aküsüne elektrik kazanımı, standart olarak, şebeke bağlantısından sonra ama solardan önce kabul görüp uygulama bulmakta. Bu yazı, konuya yeni başlayanlar ve karavanını kendi yapanlar için...
www.gezenbilir.com
Ctek gibi seperatör işlevinin ileride Euro 6 araçlarda da devamını hedeflerseniz, oradaki 3. olanak olarak yazılan Dolum Güçlendirici olanağını seçip, üstelik fazladan yaşam akünüzün alternatörden daha hızlı dolması avantajına da sahip olabilirsiniz.
* Solar regülatörü için PWM veya MPPT özelliğinden önce, onun çok fazlı dolum yapabilmesine dikkat edin. Bu özellik beklenen şekilde akülerin devamlı dolu kalmasını sağlıyor. Steca’nın bile çakmaları var. Türkiye’de resmî temsilcisi olan bir marka bence daha güvenilir olmalı ?
(
Ctek’in panelleri seri bağlamayın demekle, aletin aslında MPPT özelliği olmadığını söylüyor olmalı ?)
MPPT solar regülatörleri kompleks ve dolayısı ile daha pahalı yapıları ile giriş gerilimini PWM cinslerine göre aktif olarak ayarlayarak daha fazla enerji kazancı sağlasalar da, özellikle Türkiye şartlarında, karavancılar için ekonomik açıdan pratikte durum farklılık göstermekte. Kısaca bina ve...
www.gezenbilir.com
* Nasıl olsa şebeke dolum aleti alacaksınız. Baş kriter bence yine çok fazlı dolum yapması. Diğer özellikleri için forumda yazılmıştı.
Sonuçta maddi olarak bir fark olmamalı..
Akülere gelince:
Alternatöre baglı Jel akülerin kullanımı için teoride yanlış olmada da, sahada gereksiz tedirginliğe yol açan bir noktaya da değineyim.
Jel aküsünü diğer VRLA aküler gibi tercih etmenizde Avrupalı üreticilerin yaptığı gibi asla bir sorun yok.
Evet alternatör gerilimi jel aküler için beklenenin ~0,2 Volt kadar üzeri olsa da, aküye ulaşım gerilimi kablo kayıpları yüzünden, her zaman bu değerden daha fazla olmakta. Benim Westfalia aracımda jel yaşam aküsü alternatörden 3 metre uzaklıkta.. 10. senesine girdi !..
Kısaca yanlış değil ama pratikte karşılığı yok diyelim.
Aküyü kaliteli, dolum cihazlarını mutlak kaliteli seçmek en doğrusu..
Solar hesabı için ise asağıda imzamdaki linkden faydalanabilirsiniz.