Ctek D250 S Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nasah Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,369
.
Foruma hoş geldiniz @tolganil. :smiley:

D250S Ctek’i hangi işlevleri için almayı düşündüğünüzü yazabilir misiniz ?

İlki yaşam akümü alternatörden şarj etmek için, ikincisi de solar panelle yaşam aküsüne takviye yapmak için.

Tam açıklamam gerekirse yaşam aküsü için akü türlerinden henüz bir karar vermedim ama f/p olarak jel akü bu cihazla alternatörden de şarj edilebildiği için alınabilir duruyor.

Ayrıca solar panelden desteklemek için ikinci bir solar şarj kontrol cihazına gerek kalmıyor anladığım kadarıyla.
Selamlar
 

.
Bence bütün yumurtaları ayni sepete koymayın. Çok işlevli aletlerin işlevlerinden birisi arızaya uğrayınca belki diğeri de çalışmayabilir yahut tamiri veya yenisi alınıncaya kadar o işlevlerden mahrum kalabilirsiniz.

Zaten bu aletin devamı gelmedi. Yanlış anlaşılmasın kötü bir alet olduğunu değil, çözümün aslında farklı aletlerle beraberce sağlanmasının tercih edildiğini söylemek istiyorum.

* Aküleri gerekli sırasıyla ayırıp birleştirmek için bir başlık açmıştım.


Ctek gibi seperatör işlevinin ileride Euro 6 araçlarda da devamını hedeflerseniz, oradaki 3. olanak olarak yazılan Dolum Güçlendirici olanağını seçip, üstelik fazladan yaşam akünüzün alternatörden daha hızlı dolması avantajına da sahip olabilirsiniz.

* Solar regülatörü için PWM veya MPPT özelliğinden önce, onun çok fazlı dolum yapabilmesine dikkat edin. Bu özellik beklenen şekilde akülerin devamlı dolu kalmasını sağlıyor. Steca’nın bile çakmaları var. Türkiye’de resmî temsilcisi olan bir marka bence daha güvenilir olmalı ?

(Ctek’in panelleri seri bağlamayın demekle, aletin aslında MPPT özelliği olmadığını söylüyor olmalı ?)


* Nasıl olsa şebeke dolum aleti alacaksınız. Baş kriter bence yine çok fazlı dolum yapması. Diğer özellikleri için forumda yazılmıştı.

Sonuçta maddi olarak bir fark olmamalı..


Akülere gelince:
Alternatöre baglı Jel akülerin kullanımı için teoride yanlış olmada da, sahada gereksiz tedirginliğe yol açan bir noktaya da değineyim.

Jel aküsünü diğer VRLA aküler gibi tercih etmenizde Avrupalı üreticilerin yaptığı gibi asla bir sorun yok.

Evet alternatör gerilimi jel aküler için beklenenin ~0,2 Volt kadar üzeri olsa da, aküye ulaşım gerilimi kablo kayıpları yüzünden, her zaman bu değerden daha fazla olmakta. Benim Westfalia aracımda jel yaşam aküsü alternatörden 3 metre uzaklıkta.. 10. senesine girdi !..

Kısaca yanlış değil ama pratikte karşılığı yok diyelim.
Aküyü kaliteli, dolum cihazlarını mutlak kaliteli seçmek en doğrusu..

Solar hesabı için ise asağıda imzamdaki linkden faydalanabilirsiniz.
 
Son düzenleme:

Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.

"Çok işlevli aletlerin işlevlerinden birisi arızaya uğrayınca belki diğeri de çalışmayabilir yahut tamiri veya yenisi alınıncaya kadar o işlevlerden mahrum kalabilirsiniz."

Bu güzel bir mantık, bir yandan ayrı cihazlar olmasın tek parçada maliyeti düşüreyim derken öte yandan sistemin tüm beslemesini kaybetmek mümkün.

Hem yerimin olmaması (T4) hem de ihtiyacımı bu kadarının karşılaması sebebiyle şimdilik tek panel ve tek yaşam aküsü ile küçük bir sistem kuracağım. Genellikle seyahat sürem 3-4 saat max uzaklıkta o sebeple hızlı şarj güzel bir opsiyon olurdu elbette benim için, ama şebekeden dolum aleti almayı kısa vadede düşünmüyorum, dolayısıyla onu dışarıda tutarak en verimli şekilde yapabilmeyi umuyorum.

İki yazınızı da okudum, elimde Elo VSR rölem mevcut ama bu şekilde de jel akülerin verimli şarj olmadığı, aküye zarar verdiğine dair bilgiler gördüm, bu sebeple aslında en önemli sorunum akü türüne karar vermek ve bunu f/p olarak alternatörden de şarj etmek. İkincil olarak durağan zamanlarda solar panel ile desteklemek.
 

.
90 Watt solar, 140 Amper jel akü, VSRöle ile 9 senedir yaz ve baharları yılda ~ 3ay olmak üzere 40lt 12V buz dolabı, dalgıç pompa, çok ender Ebesrpächer ıstıcı, bazen birkaç LED ve arada tablet ve cep telefonlarını besliyorum. Benzeri durumlar için içiniz rahat olabilir. (En geç üçüncü gün kampinge giriyoruz)

Avrupa’da solar sistemi olmadığı halde, şebeke dolum cihazsız üretilip satılan tek bir karavan bile yok. Sizin de zaman içinde ayni standarda hak vereceğinizi sanıyorum. (Solar tabi tartışmasız gerekli bir kaynak)

Elo rölenin jel akülere vereceği zararın öğrendiğiniz gerekçelerini yazabilir miydiniz ? Ya da internet adreslerini.
Eğer olası sorun alternatör+ jel akülerle ilgili ise belki yukarıda sonradan yaptığım ilaveyi atlamış olabilirsiniz ?
 
Son düzenleme:

Elo VSR rölem mevcut ama bu şekilde de jel akülerin verimli şarj olmadığı, aküye zarar verdiğine dair bilgiler gördüm
Evet aynı konudan bahsediyoruz, bunu düzelterek yazayım, alternatörden şarjın jel akülere zararlı olduğuna dair bilgileri bazı karavan gruplarında gördüm ama hatırladığım en somut bilgi linkini buraya bırakıyorum.

Avrupa’da solar sistemi olmadığı halde, şebeke dolum cihazsız üretilip satılan tek bir karavan bile yok. Sizin de zaman içinde ayni standarda hak vereceğinizi sanıyorum
Bu konuda şebekeden şarjın kesinlikle gerekli olduğunu düşünüyorum, şu an için öncelikli ihtiyaç listemin dışında bırakıyorum yalnızca. Yüksek maliyetler ve yakında gelecek olan bebeğimizin masrafları dolayısıyla öncelikli sıralama önemli 😀


İlavenizi şimdi farkettim, bu şekilde bir açıklama ve tecrübenizle içimi ferahlattınız 😊o halde bende benzer bir sistem kurmak için planlama kısmını oturtuyorum. Alışverişe başlamadan önce sizden bir kaç detay daha öğrenebilirsem çok memnun olacağım.

Ben aracımı kendi el emeğimle standart westfalia düzenine benzer yaptım. Orjinalde akü, sigorta paneli ve invertörün nereye konumlandırıldığını sormak istiyorum.

Jel akü için marka tavsiyeniz varsa almak isterim.

Güneş paneli için tavandaki portbagajdan arta kalan yeri hesap edip sığabilecek bir panel koymak durumundayım, o konuya sonra geleceğiz ama tavsiyeniz olursa almaktan memnun olurum 🙂

2adfd536-3e5f-4b41-b3e5-ba8d669b0387.jpg
 
Son düzenleme:



.
* Aracım Westfalia ama VW değil, Ford. Bu açıdan konumlandırma sorunuzu umarım başka katılımcılar cevaplandırabilir.

* Bütün Avrupalı üreticiler gibi ben de invertörün karavanda yeri ve anlamı olmadığı düşüncesindeyim.

* Jel aküm Türkiye için orantısız pahalı bulduğum Exide marka. Akü için bence onunla ancak uzun tecrübesi olanları dikkate almalısınız.

* Solar panel ve konumu VW Transporter için bile sorunlu olmamalı ?

Gerekçesiz tespitleri elemenize ise sevindim. :yum:
 

Evet aynı konudan bahsediyoruz, bunu düzelterek yazayım, alternatörden şarjın jel akülere zararlı olduğuna dair bilgileri bazı karavan gruplarında gördüm ama hatırladığım en somut bilgi linkini buraya bırakıyorum.
Arkadaş bol keseden sallamış. Euro 6 araçlarda yaşam aküsü nasıl sarj olur forumda anlatıldı daha önce. Konuda konuşulan D250S ile mümkün örneğin. Yaşam aküsü agm/jel , araç aküsü sulu olabilir. Araç altarnatörü 14.4 V şarj ettiği için her iki aküyü de sarj eder. Sadece sülfatlanmayı önlemek için arada (ayda bir en az) yaşam aküsünü, akıllı şarj redresörü ile sarj etmek gerekiyor. Bir de araç stop ettiğinide ve marş sırasında iki aküyü ayırmanız gerekir.Ben D250s'i amazon.de den almıştım. ( Optima sarı 12V 75Ah AGM akü kullanıyorum).
Küçük, seyyar 150 W akılsız invertörüm var, laptop, telefon hızlı sarjı için kullanıyorum.
 

Malumunuz üzere sulu akü, jel akü ve agm akülerin şarj voltajı farklıdır. Jel ve agm akülerinin şarj voltajı sulu akülere göre biraz daha düşük. Sulu akü için ayarlanmış bir altenatör voltajı ile jel aküleri şarj etmeye kalkınca zarar verebiliyor.
Ben cihazdan şu an için oldukça memnunum. En azından tek cihaz ile oldukca fazla işi yapabiliyorum. Ayrı ayrı olması sistemi benim açımdan oldukca kompleks hale getirecekti . Be İngiltereden aldım. Ama esas CTEK akü şarj cihazlarını da tavsiye ederim. Akülerin ömrünü oldukça uzatıyor ve tam olarak şarj edebiliyorsunuz.
 

Hasan bey,
Avrupalı marka karavan üreticileri Euro 6 akıllı alternatörlü araçlar çıkıp akım güçlendirici kullanmaya başlayıncaya kadar, araçların kendi üzerindeki alternatörlerin konnektörlerinde hiçbir değiştirme yapmadan VSRöle ile ellerine geçen herhangi bir jel ya da AGM akü ile sistemlerini kuruyorlardı.

Yukarıda yazdığım gibi benim Westfalia aracındaki kurşun-asit sulu akü için kurulan orijinal alternatörle jel yaşam aküm 9 senedir beraberce sorunsuz dolmakta. Neden tedirginlik oluşmamasını yukarıda gerekçelendirmiştim..

Yenilenmesi gereken ise 6. senesinde araç aküsü oldu..:yum:
 
Son düzenleme:

Sonuçta çok mahrumiyet bölgelerine veya dünya turuna çıkmadığım için birden fazla işi yapan tek cihazları tercih ediyorum. Hem yer kaplamıyor hem de sistemim oldukça basit oluyor.
Bunlar uzun süreden beri ilanda ve 1 adet smartpass ve 2 adet dual d250s var. Akü bankınız çok büyük değilse 1 adet dual işinizi görür. Anlatırsanız tek olarak satabilirler. cünkü set sadece 1 adet D250s + 1 smartpass ile oluyor.
Yurtdışından sipariş verecekseniz mümkünse off grid versiyonundan alın.
Ayrıca bu setle gelen aşağıda ki ürünü de şiddetle tavsiye ederim. O anki harcama veya şarj olan miktar ve mevcut durumda akünün ne zaman biteceğini gösteriyor. Ona göre önleminizi alabiliyorsunuz.

Screen Shot 2020-09-20 at 21.56.33.jpg
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst