Cj5 Restorasyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan PoyrazBal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,593
Ynt: Cj5 Restorasyon

Öncelikle kolaylıklar diliyorum. Bende yakın zamanda bu aşamalardan geçtim. Çektiğiniz ve çekeceğiniz sıkıntıları anlayabiliyorum. İnşallah bu aracı fabrika standartlarına göre düzenlersiniz (Tabi bu benim dileğim). Bu araçlara fabrikalarındaki üretimleri harici birçok donanım ilave edilebiliyor. Bu da jeep'lerin birer tasarım harikası olduğunu kanıtlıyor. Böyle olunca da herkes bu araçlara bir takım ilaveler yapıyor. Piyasada fabrika üretimi standardında araç bulmak neredeyse imkansız hale geldi. Benim size naçizane tavsiyem, fabrika donanımı harici bir şey yapmayın. Bu şekilde aracınızın uzun süreçte daha değerli olacağından eminim.
 

Etiketler


Ynt: Cj5 Restorasyon

HAKKI BABALIK' Alıntı:
Öncelikle kolaylıklar diliyorum. Bende yakın zamanda bu aşamalardan geçtim. Çektiğiniz ve çekeceğiniz sıkıntıları anlayabiliyorum. İnşallah bu aracı fabrika standartlarına göre düzenlersiniz (Tabi bu benim dileğim). Bu araçlara fabrikalarındaki üretimleri harici birçok donanım ilave edilebiliyor. Bu da jeep'lerin birer tasarım harikası olduğunu kanıtlıyor. Böyle olunca da herkes bu araçlara bir takım ilaveler yapıyor. Piyasada fabrika üretimi standardında araç bulmak neredeyse imkansız hale geldi. Benim size naçizane tavsiyem, fabrika donanımı harici bir şey yapmayın. Bu şekilde aracınızın uzun süreçte daha değerli olacağından eminim.

Birkaç konfor iyileştirmesi dışında çok fazla işlem yapmayı, kesip biçmeyi düşünmüyorum. Mümkün olduğunca orijinaline sadık kalarak toplama hedefindeyim. Kullanım alanım genellikle asfalt olduğu için en azından şimdilik mevcut olanlar dışında offroad'a yönelik bir çalışma da olmayacak araçta. Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
 






Ynt: Cj5 Restorasyon

Yeni fotoğraflar geldi bugün Sivas'tan. Kaportaya devam :smiley:

10922752_326768124194786_2739642148983833381_n.jpg


10923666_326768294194769_2797991047865232336_n.jpg


10897738_326768207528111_4537928266642566431_n.jpg


10929071_326768787528053_637275376988344114_n.jpg


1489204_326768237528108_2211952889623205904_n.jpg
 







Ynt: Cj5 Restorasyon

aslan28' Alıntı:
Hey maşallah be sizdemi kırmızı olsun 5 kuruş fazla olsun diyenlerden siniz

Açıkçası başlangıçta kırmızı ve mavi çok fazla cj olduğundan yakınanlardandım. Metalik boyalara, alternatif renklere bakınıyordum. Sonra kırmızı olmazsa içimin rahat etmeyeceğini farkettim. Metalik boyalarda da bordoya dönük kırmızılar mevcuttu açıkçası istediğim tonu bulamadım. Sonunda kararı "VW LP3G Akrilik" olarak verdik. Sonuç beklediğimden güzel oldu :smiley:
 


Ynt: Cj5 Restorasyon

Foruma ancak girebildim. Aşamaların tamamında aracı görme şansım olmadı başka şehirde olduğum için. O yüzden fotoğraf durumu da biraz kısıtlı oldu. Bunun için tüm forum ahalisinden özür diliyorum.

Süreci anlatayım. Araç boyadan çıktıktan sonra Sivas'a geçtim. Boyadan önce ilk yaptığımız kaporta işlemleri alt sacları da değiştirmek için yeniden yapılmış. İç zemin siyah pütür boya atılıp öyle kalacaktı. Ama boyacımızla yaşadığımız küçük bir iletişim sorunu sonucu pütür atıldıktan sonra araç içine de boya uygulaması yapılmış :smiley: Kesinlikle silikon kullandırmadım. Araca fazladan tek delik dahi açtırmadım.

Aracı şaseden ayırma şansımız olmadı. Ancak lifte kaldırılıp paslanma olan yerler komple temizlendi. Sonrasında şase boyası ile araç altı ve tekerlek davlumbazları boyandı. Boyanın içine 3/1 ölçeğinde pütür kullandım. Kupa takozları kontrol edildi. Makaslar sökülüp elden geçirildi. Boyanıp yerine takıldı.

Benzin deposunda delikler vardı. Bunların çoğu üstteki bağlantı hortumları ve gösterge kablolarının olduğu yerdeki silikondaydı. Tamir edip boyadık. Sökülmüşken koruma sacındaki eziklikler vs. de düzeltildi o da boyanıp yerine takıldı.

Aynı şekilde radyatörde de birkaç delik vardı. Onu da söküp alüminyum kaynağını ve iç temizliğini yaptıktan sonra boyayıp yerine taktık.

Ön konsol sökülünce ortaya örümcek ağı gibi ve bol elektrik bantlı, paralelden de paralel çekmeli bir elektrik tesisatıyla karşılaştık. En azından sıkıntı çıkarmayacak hale getirene kadar sadeleştirme yaptık. Paralel çekilmiş kabloları da sigortadan çekip elektrik olayını şimdilik bu şekilde bıraktık. Sonrasında komple elden geçecek tekrar.

Parça montajları yapıldı. Birkaç şey dışında aksesuar değişimi yapamadık, onları da Ankara'ya dönüşe sakladık.

Sonrasında araç motor ustasına gitti. Motorun hasta olduğu belliydi zaten, fakat beklediğimizden de yorgun çıktı. Ama o da Sivas'ta olacak iş değildi. Önce temiz motor arayışına girdik. Ama sonra orijinalini bozmak istemediğimiz için bu durumdan vazgeçtik. Araç kamyona yüklendi. Ankara'ya doğruca Rauf Usta'ya indirildi. Motoru indirdiler. Oldukça uzun bir değişim listesi çıkarıldı. Eski hiçbir şey kalmadı diyebilirim. Allah'tan blokta çatlak vs. yoktu, krank mili fabrikadan çıktığı gibi duruyordu. Motor boyandı yerine takıldı. (Değişenlerin parça listesini alınca onları da yazacağım.)

Arka diff. yakın zamanda yine Rauf Usta'da bakım görmüş eski sahibindeyken. Şanzumanda ötme, atma vs. yoktu tıkır tıkır çalışıyor. Yine de bi' göstereceğim. Balatalar değişti. Ön diff. kontrol edilecek. Elektrik tesisatı elden geçecek.

40.JPG


41.JPG


43.JPG


45.JPG


46.JPG
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,086
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst