CJ vs Samurai

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan boxeralfa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 87
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,573

CJ vs. Samurai


  • Kullanılan toplam oy
    33
Ynt: CJ vs Samurai

bu kadar uzatılcak mesele değil bu sanırım hani benim babam seninkini döver gibi,
Kesinlikle her araçın + - yönleri vardır birbirine göre spor araçlarda binek araçlarda bile bu şekilde mukayeseyi anlamıyorum birbirimiz i incitmeden de konuşabiliriz sanki,4.000cc bi araçla 1.300 motor u birbiriyle yarıştırmak mantıklı değil bence ama ikisininde çok güzel yönleri var,
 

Etiketler
Ynt: CJ vs Samurai

boxeralfa' Alıntı:
İki araçta aynı işlevi görecekse, aynı yerlere gidebilecekse, arazide takılmayacaksa.... vs.

Neden daha fazla yakıt sarfiyatında bulunalım?
Neden gerektiğinde şehir içinde daha fazla yer kaplayan ve manevra kabiliyeti sınırlı bir araçla dolaşalım?

Bu konuyu siz açtığınıza göre bu konuşmalarıda siz yaptığınıza neden hala CJ tartışması içindesiniz???

Size zorla CJ al diyen mi oldu... Deniz abi'de özetlemiş para var huzur var diye evet çok yakıyor CJ yaksın helal olsun... Keşke daha fazla yaksa :smiley:
 

Ynt: CJ vs Samurai

boxeralfa' Alıntı:
İki araçta aynı işlevi görecekse, aynı yerlere gidebilecekse, arazide takılmayacaksa.... vs.

Neden daha fazla yakıt sarfiyatında bulunalım?
Neden gerektiğinde şehir içinde daha fazla yer kaplayan ve manevra kabiliyeti sınırlı bir araçla dolaşalım?

Arkadaşlar, Boxeralfa arkadaşımızın açtığı bu havanda su dövme başlığına bayıldım, ben de katılayım :smiley:
Benim eski aracım Citroen C3'tü. Şehir içinde 100 km'de 4.5 lt eurodizel tüketiyordu, bedavaya çalışıyordu yani. Ayda 130 TL'ye 1000 km gidiyordu. ABS, Klima, Airbag ile herşeyi eksiksiz bir güvenlik paketi vardı. İçi de gayet genişti. Ayrıvca kendi ekseni etrafında dönebilecek kadar menevra kabiliyeti vardı dersem fazla abartmış sayılmam :eek: İşe her gün arabayla giderdim ve bu bana dolmuş parasına malolurdu.

Arabamda mantıklıydım ama mutlu değildim. C3'ümü sattım ve Avatarımdaki L200 aracımı aldım. Mantıklı olan herkesin karşı çıkacağı, hatta bana da mantıksız gelen bir şeyi yaptım. Kağıt üstünde istekleriniz mantıksız ve saçma olabilir ama yine de yaparsınız. Çünkü kağıda dökmeyeceğiniz, hesaplayamayacağınzı şeyler de var. Aracımla yollara çıkıp bir de arada bir kendimi doğaya verince dünyanın en mutlu adamı ben oluyorum.

Neden çok yakan, gerektiğinde şehir içinde daha fazla yer kaplayan ve manevra kabiliyeti sınırlı bir araçla dolaşalım demişsiniz. Hocam Nick'inizden anladığım kadarıyla sanırım siz de Alfa Romeo (hem de boxer motorlu) kullanıyorsunuz. Bu araçlar da mantıktan çok duygulara hitap eder. Araba kullanmayı seviyorsanız alırsınız. Satması zor, arızası boldur. Alfa'cılara 'neden Alfa Romeo' diye sorarsanız cevabı 'seviyorum' olur.

Ama işiniz ticaretse kullandığınız araçtan para kazanıyorsanız tabii ki zevklerden çok maddiyat öne çıkacaktır. Eğer Samurai veya CJ ile bir ticari faaliyette bulunacaksanız (mesela araç kirlama işi vs.) ve sizin için en matıklı aracı arıyorsanız sorunuza yanıt vereyim. Samurai alın. Yok, ben araziye çıkacağım keyfe keder kullanacağım diyorsanız bize sormayın. Gidip bütçenize uygun ve duygularınıza hitap eden araçları deneyin, hangisini beğendiyseniz alın ve gidin. Gittiğiniz yerlerin resimlerini de bizle paylaşmayı ihmal etmeyin :smiley: ;)

Seviyorsanız CJ ile dolaşın, Hilux ile L200'le dolaşın, Lada veya Samurai ile dolaşın farketmez, Gezin dolaşın yaw :smiley:
 

Ynt: CJ vs Samurai

Konu amacını aştı... Başka biyere geldi..

Araçlar arasındaki tercih konularında işin ucu neden araç satın almaya veya bu araç diğerine 5 basar konularına geliyor? Neden tarafsız bakamıyoruz?

Teknik anlamdaki ihtiyaçlardan ve iki aracında yaptıkları iş için kullandıkları kaynaklardan bahsediyorum.. Bildiklerinizi ve tecrübelerinizi paylaşmanızı bekliyorum..

Örnek vermek gerekirse;
CJ dik yokuşu daha rahat tırmanır çünkü motoru güçlü, Samurai ile dik yokuşlara tırmanamazsınız yada tepe üstünü zıplatarak geçerken 35. zıplayışta, samurainin makas bağlantıları kopar yorulur vs. ama CJ yürür gider.. Samurai üzerine 33 lastik takamazsınız, taksanızda motor çevirmeye yetmez zorlanır, CJ motor büyük olduğu için rahat yürür.. tarzı yorumlar bekliyorum..

Konuyu kişiselleştirmeyelim. CJ yada Samurai kullanıcısı değilim. İki aracıda savunmuyorum.

(Örnekte yazdıklarımın bir kaynakta dayanağı yoktur... Sadece örneklemek için yazdım.)
 

Ynt: CJ vs Samurai

öncelikle size isminizle hitab etmek isterdim ama isminiz bile yok
öncelikle bu kıyaslamayı yapabilmek için 2 araçdan 1 tanesini sizce dogru olanonı satın alın önce
sonra tartışalım sende bize engin tecrubelerinle yaşadıklarını anlatırsın medem sen kendi kafanda kıyaslamısın
veya bize bi pazar takılırsın yaşar ve sonuçları burdan paylaiırız
 



Ynt: CJ vs Samurai

boxeralfa' Alıntı:
Konu amacını aştı... Başka biyere geldi..

Araçlar arasındaki tercih konularında işin ucu neden araç satın almaya veya bu araç diğerine 5 basar konularına geliyor? Neden tarafsız bakamıyoruz?

Teknik anlamdaki ihtiyaçlardan ve iki aracında yaptıkları iş için kullandıkları kaynaklardan bahsediyorum.. Bildiklerinizi ve tecrübelerinizi paylaşmanızı bekliyorum..

Örnek vermek gerekirse;
CJ dik yokuşu daha rahat tırmanır çünkü motoru güçlü, Samurai ile dik yokuşlara tırmanamazsınız yada tepe üstünü zıplatarak geçerken 35. zıplayışta, samurainin makas bağlantıları kopar yorulur vs. ama CJ yürür gider.. Samurai üzerine 33 lastik takamazsınız, taksanızda motor çevirmeye yetmez zorlanır, CJ motor büyük olduğu için rahat yürür.. tarzı yorumlar bekliyorum..

Konuyu kişiselleştirmeyelim. CJ yada Samurai kullanıcısı değilim. İki aracıda savunmuyorum.

(Örnekte yazdıklarımın bir kaynakta dayanağı yoktur... Sadece örneklemek için yazdım.)

Sevgili Boxeralfa, bu konularda en iyi değerlendirmeyi yapabilmek için öncelikle bir CJ satın alıp yeterince test ettikten sonra aynı koşullarda Samurai kullanıp karşılaştırma yapabilrsiniz. Mesela galiba Dicovery Channel'da seyretmiştim. Eski bir Toyota Hilux pickup'u önce yakıyorlardı, sonra patlayıcılar ile yıkılacak bir binanın tepesine koyup binayı yıkıyorlardı. Bu ve benzeri türlü işkenceler sonrasında araba hala çalışmaya devam ediyordu. Sizin de yapacağınız benzer testlerin sonuçlarını sabırsızlıkla bekliyoruz. 8)

Neyse, şaka bir yana at ile eşek karşılaştırmları maalesef hep subjektif olacak ve doğru sonuçlar vermeyecektir. Her iki araç birbirinden farklı araçlar olduğu için tarafsız da olsak karşılaştırmak mümkün değil. Bu konuda tartışmanın daha fazla anlamı yok. En iyisi gezilere katılıp benzer şartlarda araçları görmeniz ve size en uygun araca kendiniz karar vermeniz.
 

Ynt: CJ vs Samurai

Teknik olarak, kaba bir hesaplama, Samurai 800 kg ve 80 hp. CJ 1500 kg 150 hp. (değerleri net bilmiyorum yaklaşık olarak tahmin ettiğim değerleri yazıyorum)

Birim güç başına düşen kg olarak
800 kg\80 hp=10 kg Samurai
1500 kg\150 hp=10 kg CJ

Bu şekilde bakarsak, eşit bir sonuç elde etmiş olmazmıyız?

Araçların arazi perfomanslarını arazi koşullarında gördüm. Ama uzun zaman kullanımda dayanıklılık dersek tabiki cj tartışılmaz biryere sahip. Çok ağır olmayan nispeten daha hızlı kullanımlar için ise daha seri olarak gördüğüm samurai derim. Değerlendirme içerisine farklı faktorler katarsak çok farklı yerlere gidebiliriz ve konu zenginleşir.

Zevk değerlerini işin içine katarsak, kırmızımı daha güzel, beyazmı daha güzel karmaşasına sürükleniriz.

Teknik olarak değerlendirme yapmak için bence araç satın almak gerekmiyor. Tecrübeli kullanıcılar bilgilerini paylaşırsa, verimli olacağını düşünüyorum.
 

Ynt: CJ vs Samurai

kıyaslanan araclar bir birinden farklı katagorilerde olunca kullanıcılar bunu kabul etmiyorlar şurda yazışanlara bakıyorum yüzdenin cogu CJ ci sayfada tek samurayici benim gerci ben her iki aracıda kulandım arazide bir cok parkurda ceşitli araclarla off road deneyimlerim oldu her iki aracta temelde bir birlerine cok benzer araclar CJ2B akabinde CJ3 namı deger harikan motorlu wilys lerle devam eder meşur amerikan tarzı olan CJ serisinin CJ5-6-7-8 modellerinde daha büyük motor ve güclü aktarma elemanları kullanılmıştır bol aksesuar secenegi kişye özel modifiye edilmeye musayit yapısıyla CJ yıllara meydan okur arazide tercihim hafif aractan yana bu yüzdende samurayiyi tercih ettim birgün sezon acıldıgında yani toprak camura kestiginde bizimle bir likte bir geziye misafirimiz olarak katılırsınız her iki aracıda sahada görme şansınız olur en dogru yolda bu bence
 

Ynt: CJ vs Samurai

Benim bu tartışmada anlam veremediğim konu bu iki aracın ikisi de off road aracı olarak yeterli. Off road aracından başka birşeye ihtiyacınız yoksa (araç şehir içinde ya da uzun yolda kullanılmayacaksa) ikisinden birini zevkinize göre seçebilirsiniz. Hali hazırda ikisinin de yeterince iyi olan özelliklerini kıyaslamaya gerek yok. Yok ben şehirde de kullanacağım diyorsanız zaten ikisi de yoğun trafikte yetersiz kalacak. Kıyasladığınız araçların benzerlikleri aradaki 40 yıllık teknoloji farkında rağmen farklılıklarından daha fazla. Biri fazla benzin yakıyormuş öteki çok hafifmiş vs. Bunlar zevk, renk ve bütçe meselesi. Off road yarışında hangisinin diğerini arkasına takıp çekebileceğini de tartışmaya gerek yok. Çok gereksiz olur. Ben CJ ya da samurai alacak olsam bunlar yerine aletin bakımı nasıl olur, yedek parçası nereden bulunur, aldıktan sonra sanayide kime götürürüm, iyi durumdaki bir CJ ya da samurai'nin fiyatı nedir, bunları araştırıyor olurdum.
 

Ynt: CJ vs Samurai

Konun başından beridir, araçları satın almayacağımı anlatmaya çalışıyorum.. Arkadaşlar araç satın almayacağm...
İkisinide arazide gördüm, ama davetleriniz içinde çok teşekkür ederim.

Bahsetmiş olduğunuz bakım maliyeti, yedek parça aşınma değişim periyodu konunun ilk mesajında bahsetmiş olduğum işletme maliyeti nasıl olur sorusunun içerisine dahil. Konu öyle biryere geldiki, sanki araç alacak ve emin olmak istediği için buraya konu açmış birinin konusuymuş gibi garip bir durum aldı..

Konu başındaki mesajı okursanız herşey net bir şekilde yazıyor.

Benim param var, benzini harcarım.. Bu bir teknik değerlendirme değildir. Çok paranız varsa, jeep adınıda seviyorsanız Rubicon almanızı tavsiye ederim.
Yakıt tüketiminden, daha doğrusu tasarrufundan artan kaynak ile araç için lastik vs. donanım alınır. Kusura bakmayın ama kimse kazandığı parayı sokaktan toplamıyor. Benzinide dereden doldurmuyor. Alın teriyle kazandığım paramın egsozdan amaçsızca ucup gitmesinide istemem.

Zevk olarak bahsettiğiniz, aracın rengidir, aksesuarıdır, motor sesidir vs. aracın sergilediği performansın zevk ile ilgisi yoktur.

Reis28 dursun usta Samurai için kaç kez offroad yaptıktan sonra ağır bakım yaptın ve maliyeti CJ ye kıyasla nasıldı paylaşabilirmisin.
Offroad için çıktığında diğer araçların geçtiği yerlerde, aracın yetmediği için kaç kez kaldın..
 



Ynt: CJ vs Samurai

Reis28 dursun usta Samurai için kaç kez offroad yaptıktan sonra ağır bakım yaptın ve maliyeti CJ ye kıyasla nasıldı paylaşabilirmisin.
Ofrooad için çıktığında diğer araçların geçtiği yerlerde, aracın yetmediği için kaç kez kaldın

Cevap veriyorum sanurayide off road yaptıktan sonra genelte pek bir masrafım olmuyor tazikli su bula bilirsem oda yıkamacılar ucuk rakamlar istemezse içine dışina su tutturuyorum kaba camurunu akıtıp garaja bırakıyorum yakıt maliyetleri beni pek üzmedi bu zaman kadar aracta benzin kullanıyorum lpg kullanmaya bile gerek duymadım aracım yetmedigi için kaldıgım yer pek yok motoru biraz daha güclü olsa daha iyi olurdu dedigim zamanlar nadirde olsa oldu oda büyük lastik kullandıgım için gerci onuda agır devir dişli oranlarıyla cözdüm yakıt olarak ta 100KM de yol arazi karışık en fazla 10 LT yakıt tüketiyor
 

Ynt: CJ vs Samurai

boxeralfa' Alıntı:
Konun başından beridir, araçları satın almayacağımı anlatmaya çalışıyorum.. Arkadaşlar araç satın almayacağm...
İkisinide arazide gördüm, ama davetleriniz içinde çok teşekkür ederim.

Bahsetmiş olduğunuz bakım maliyeti, yedek parça aşınma değişim periyodu konunun ilk mesajında bahsetmiş olduğum işletme maliyeti nasıl olur sorusunun içerisine dahil. Konu öyle biryere geldiki, sanki araç alacak ve emin olmak istediği için buraya konu açmış birinin konusuymuş gibi garip bir durum aldı..

Konu başındaki mesajı okursanız herşey net bir şekilde yazıyor.

Benim param var, benzini harcarım.. Bu bir teknik değerlendirme değildir. Çok paranız varsa, jeep adınıda seviyorsanız Rubicon almanızı tavsiye ederim.
Yakıt tüketiminden, daha doğrusu tasarrufundan artan kaynak ile araç için lastik vs. donanım alınır. Kusura bakmayın ama kimse kazandığı parayı sokaktan toplamıyor. Benzinide dereden doldurmuyor. Alın teriyle kazandığım paramın egsozdan amaçsızca ucup gitmesinide istemem.

Zevk olarak bahsettiğiniz, aracın rengidir, aksesuarıdır, motor sesidir vs. aracın sergilediği performansın zevk ile ilgisi yoktur.

Reis28 dursun usta Samurai için kaç kez offroad yaptıktan sonra ağır bakım yaptın ve maliyeti CJ ye kıyasla nasıldı paylaşabilirmisin.
Offroad için çıktığında diğer araçların geçtiği yerlerde, aracın yetmediği için kaç kez kaldın..


Peki bu konuyu neden açtınız??
 







Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,043
Kayıtlı Üye Sayımız
166,620
Kaydolan Son Üyemiz
questahotel

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst