Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ssbman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,149

ssbman

Zirve
Mesajlar
1,807
Tepkime Puanı
3
Yer
Ankara
Öncelikle herkese selamlar ,
Forumu bir süredir takip ediyorum . İlgilendiğim araçlarla ilgili forumun tamamını okudum diyebilirim . Bir süredir bir arazi aracı almak isteiğimiz vardı . Hem şehir içinde kullanmak için hem hafif-orta arazide gidebilmek için . Önce Hyundai Galloperlara baktım ama sonra jeepler daha çok hoşuma gitti ve piyasa hayli kullanan var . XJ ler gerçekten arazi için ideal hatta denemişliğim de var ama bize şehirde ve uzun yoldada kullanılacak bir araç gerektiği için ZJ den yana oldu gönlümüz . Kullanmaya planladığım arazi şartları ise hafif ve orta zorlukta denebilir . Eskiden beri kampçılık ve doğa yürüyüşleriyle ilgili olduğum için doğada kendi aracımla gezmek hayli zevkli olacak :smiley:

Arkadaşlar araç alma aşamasına geldim . Önümüzdeki günler bir araç almayı planlıyorum artık . Ben Ankaradayım ama isatnbulda uzun kaldığım süreçlerde oluyor . Bu sebeple temiz ve istediğim gibi olsun Ankara , İstanbul farketmiyor .

1- Vergi ve yakıt açısından ayrıca 2 çeker olarak kullanılabilmesinden dolayı 4.0 ZJ almak istiyorum . 5.2 çok methedilen dayanıklı bir motor ama bu 4.0 lar nasıl ömür konusunda ?

2-Forumu okuduğum kadarıyla yakıtı LPG ile Şehir içi 300 bin civarı şehir dışı 50 kuruş daha düşük falan olacak . Genel böyle diyor bu durumda lpg ile 500 bin yakıyor yada 150 bin yakıyor yorumlarını gözardır ediyorum . Yanılıyor muyum ?

3-Belki de en önemli konu servis ve yedek parça konusu . Yedek parça sıkıntısı pek yaşanmıyor gibi görünüyor ama hurdacılar dışında sıfır yada yan sanayi parça durumu nedir ?

4-93-95 model 4.0 ZJ lerin tamamı alt yapı plarak XJ kullanan ve 2 çeker seçeneği olan araçlar mıdır ? Yoksa bir kısmı değişik midir ? Değişik olanları nasıl anlarız ? (yıl , model gibi şeylere bakarak) . Sizce sğrekli 4 çeker olması yada 2 çeker hale gelebilmenin ciddi avantaj ve dezavantajları nelerdir?

4-Son olarak biz 14-16 milyar civarına 4.0 ve 150bin km civarında (belki 200binKm) bir araç almak istiyoruz . Bu aracı 4-5 sene ve toplamda 80-100 bin km kullanırız diyoruz . Bu süreçte düzgün ve tarafımızdan bakılan bir aracın bize büyük masraf açma ihtimali çok mudur ? Yani kopmle motor yaptırmak yada komple şanzuman yada aktarma organlarını değiştirmek yada revize etmek gibi ihtimaller yüksek midir?
Bu Kmler bu araçlar için riskli yada kronik sorunların baş ağrıtacağı kmler midir?
Çok şey öğrenmemi sağlayan gezenbilircilere tekrar teşekkür ederim .
 

Etiketler
Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

1. 4.0 xj lerde kullanılan sıralı 6 silidir sağlam motordur.

2. bende zj 4.0 var lpgde şehir içi 300 kuruş şehir dışı 250 kuruş civarı yakıyor. 5.2 lerin şehir içi 400den aşağı yakması mümkün değil. hem v8 hem 5.2 hemde sürkli 4*4

3. xj ile alt yapı neredeyse aynı. artısı arkalar helezyon. 4.0 zj olup sürekli 4*4 olan da var dikkat edin. nereden anlayacağınız arazi şanzımanına bakın. orada yazar. 2h-4h part-time- 4 l yazıyorsa iyidir. bazılarında ayrıca 4*4 full-time vardır. 4*2 olarak kullanmanın avantajı normal yolda boşuna ön tekerlere güç gitmiyor. buda yakıtı ciddi oranda düşürüyor. ayrıca 4*4 part-time a alındığında güç öne arkaya %50 dağıtılıyor.

4. alırken ustaya gösterin. 14 bine alacağınız araç size bir anda 8-10 bin ytl masraf açabilir. 4.0l 4*2-4*4 seçenekli zj Türkiye de çok az var umarım temizini bulursun.
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Cevap için çok teşekkürler .

Sizin araçta kaç konum var ? Resimlerden ayırd etmeye çalışıyorum ilanlardaki araçları genelde 3 konum var gibi görünüyor . Sürekli 4*4lerde de 4*2 seçeneği olanlarda da 3 konum mu var ? Yoksa daha mı farklı ?
Masraf açması hele ki o kadar büyük olursa felaket olur . Acaba bu denli masraf açacak olup olmadığını alırken sizlerin tavsiyelerinizle götrüdüğümüz işten anlayan biryerde yapılan ekspertizle ortaya çıkmaz mı ? Yoksa bu kmlerde bu risk her zaman yükse midir ?
sürekli 4*4 olanlar arıza ve bakım olarakta dez avantaj yaratırlar mı acaba ?

Saygılarımla ...
Barış
 






Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Cevaplayan arkadaşlara çok teşekkürler .

Aramalarım devam ediyor . Acele etmemeye çalışıyorum . 5.2 çok piyasada ama 4.0 daha az hele benim aradığımdan baya az ama bakalım ...
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Grand cherokee 4.0 lt motor xj kasanın motoruyla bire bir aynıdır , şanzıman ise zj lerde amerikan şanzımandır ( ben henüz japon olanına rastlamadım ) , xj kare kasanın ise şanzımanı japondur ( ama amerikan olanlarda var ) ve japon şanzıman amerikana göre çok daha sağlam ve dayanıklıdır..... gerekli bakımları yaptırıp , ömrü dolan parçalarını değiştirip , aracınızla ilgilenirseniz zj çook uzun zaman size hizmet eder , motoru dayanıklı ve çok sağlamdır , şanzıman ise bir süre sonra revizyon isteyecektir... 150-200 bin km de bir araç doğal olarak şanzıman revizyonuna ihtiyaç duyar ki bu asfaltta kullanılan ağır araziye çıkmamış araçlar için verebileceğimiz km dir... elbette sert yada yumuşak kullanım da önemli bir faktör... yakıt tüketimi ise yine sizin kullanımınız , lpg ise takılan sistemin ne kadar iyi olup olmadığıyla alakalı .... 5.2 lerde yine kendini kanıtlamış motorlar , sürekli dört çeker olmasından mütevellit yakıt tüketimi biraz farkeder... 14-16 bin liraya alacağınız bir araçda ise hiç masraf yapmadan bininebileceğini düşünmek ise çevremde , aracı götürdüğüm ustamın servisine gelenlerden yola çıkarak tek söyleyebileceğim iyimser bir bakış açısı olur ancak.... yani o rakamlara alacağınız bir araca ortalama 2000 lira masraf yaparak sağlıklı bir şekilde binebileceğinizi hesap ederek alış veriş yapın....
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Selamlar tekrar ,
Arayışlarımı sürdürken başka soru işaretleri oluştu kafamda .

Acaba 2H seçeneği olması 1-2 milyar fazladan vermeye değecek bir özellik midir ? Bunu bakım masrafları açısındanda değerlendirmek lazım .

Mesela 70-80 binde 4.0 , deri döşeme olmayan temiz bir araç için 15 bin ytl nasıldır ? Tabi lpg yi kendim taktırıcam .

Photomanina hocam bilgiler için teşekkürler . 4.0 ve 2H seçeneği olan ZJlerinde mi vites kutusu Amerikan ?? Bu tip olanların Japon olduğunu düşünmüştüm (XJ ile birebir aynı)

Son olarak arkadaşlar . Çevremden duyduğum bazı şeyler beni korkuttu . Alırken anlaşılamayan şanzıman yada aktarma arızaları varmış ve 6-7 bin ytl masraf açabilirmiş . Ve bu aracı yürütmenin zorluğundan bahsettiler . Aracım konusunda zaten çok titizimdir . Bakımlarını kesinlike atlamam ama bu araçları yürütmek bu denli zor mudur ?
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

4.0 lt zj lerde de japon şanzıman var...

aslın 3 tür şanzıman da gördüm 4.0 lt zj lerde...

1. sürekli 4 çeker (bence en kötüsü)

2. 4*2 - 4*4 part-time - 4*4 low

3. 4*2 - 4*4 full-time - 4*4 part-time - 4*4 low (japon şanzıman)

bendeki ortadaki ve memnunum...

en iyi Cherokee 4.0 lt zj ;) (tabi arazi şanzımanı 2 veya 3. seçenekteki olacak. )
 



Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

ssbman' Alıntı:
Selamlar tekrar ,
Arayışlarımı sürdürken başka soru işaretleri oluştu kafamda .

Acaba 2H seçeneği olması 1-2 milyar fazladan vermeye değecek bir özellik midir ? Bunu bakım masrafları açısındanda değerlendirmek lazım .

Birde Mesela 70-80 binde 4.0 , deri döşeme olmayan temiz bir araç için 15 bin ytl nasıldır ? Tabi lpg yi kendim taktırıcam .

Son olarak arkadaşlar . Çevremden duyduğum bazı şeyler beni korkuttu . Alırken anlaşılamayan şanzıman yada aktarma arızaları varmış ve 6-7 bin ytl masraf açabilirmiş . Ve bu aracı yürütmenin zorluğundan bahsettiler . Aracım konusunda zaten çok titizimdir . Bakımlarını kesinlike atlamam ama bu araçları yürütmek bu denli zor mudur ?

2h seçeneği için değil 1-2 milyar bence 3 milyar bile verilir...

ben aracımda yeni sayılacak bir bakım yaptırdım...
şanzıman, ön takım komple fren, yüksseltme, lastik ve daha aklıma gelmeyen birkaç parça bişey daha var...

verdiğin o rakam çok fazla...

maslak sanayide atilla usta var " özel oto " aracı orada gösterip al onlar sana yardımcı olurlar...

bilen bilmeyen konuşuyor. en doğrusu işi bilen ustalar söyler...
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Selamlar ,
Bu arada baktığım araç 74 bin mildeymiş km değil yani 120binlerde ...

Hocam ben Ankaradayım ama İstanbuldanda araç bakıyorum güzel birşey denk gelirse diye .

Acaba Ankarada nereye danışmak lazım . Haftasonu gidip bu araçlardan anlayan ustalarla konuşucam . Bahsedilen rakamlar , araç her tık dediğinde 500-1000 dolar masraf açar deniliince kafam karıştı tabi . Ama sağolun sizlerde yönlendiriyorsunuz .

2H meselesinde birde bulma sorunu var . Gerçekten çok az var 2H seçenekli ZJ

Sizin işlemler nekadar tuttu acaba ?Forumdayazmışmıydınız ben okumuş ama hatırlamıyor yada atlamış olabilirim .
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

3. 4*2 - 4*4 full-time - 4*4 part-time - 4*4 low (japon şanzıman).... Sevgili Önder ; sizin yazdığınız bu 3. seçenekteki şanzımana sahibim ancak malesef amerikan... bende japon olmasını tercih ederdim. Bu kombinasyona sahip 4.0 lt zj öyle sanıyorum Türkiyede 8-10 adet vardır ki ( tahmin ediyorum ) sahiplerinin de pek elden çıkartacağını sanmıyorum.... Bendeki zj elçilikden çıkma , aynı model , renk ve özellikdeki kardeşi halen görevine devam ediyor , istinyeden geçerken arada görüyorum... Bu arada belki 6-7 bini bulmaz ama başta şanzıman ve difransiyel olmak üzere yürüyen mekanizmalar için sıfırladığımızı düşünürsek 5 bin lirayı gözden çıkarmamız gerekiyor , heleki dövizdeki yükselişten sonra gayet iyimser bir rakam... örnek olması için yaklaşık bir ay önce değiştirdiğim marş dinamosuna 420 lira verdim... bende aracımı Ankaradan almışdım , bugün aynı alışverişi yapacak olsam kesinlikle yetkili servisinde ekspertizini yaptırım , detaylı yaptıracağım inceleme süreçte beni çok daha büyük sıkıntıdan kurtarır... :smiley:
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Herkese merhaba yıllar sonra hedefime ulaşabildim jeep sahibi olup ayrıcalığa kavuştum.Bilmediğim konular hakkında forumu tararken 2 çeker ve 4 çeker tartışmasına(yada aydınlatılmasını demek daha doğru olacak) rasladım.1993 4.0 motor bir canavarım var sıralı olmasada Atiker marka LPG takılı arka taraftan ötme gelse de kulaklık takıp gene de kullanacağım .Benim sorum araç 2 çeker mi 4 çeker mi şanzımana bakmadan anlamak mümkün değilmi? Arkadaşlar şanzımana bakmak gerek demiş yada gecenin bu saatinde ben öyle anladım.Benim şanzımana jeep garajda davut usta japon dedi ama ben alırken 4 mü 2 mi diye sormadım çünkü bunları hep 4 çeker sanıyodum.Benim arazi vitesinde en altta lov ortada N yazıyor ve ben aldığımdan beri enüstteki yerde kullanıyorum .Bi de ortadaki N nedir aydınlatabilirseniz çok memnun olurum
lov u arkadaşlar sağolsun bi yerlerde yazmış
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Mehmet bey aracınız 4 çeker anladığım kadarıyla... N boş anlamına geliyor... sıralı olmayan lpg sisteminin zamanla motora zarar verdiğini söyleyebilirim... size önerim , nasıl olsa arkada tüp mevcut , sistemde kurulu olduğu için vakit geçirmeden ekonomik bir şekilde sıralıya çevirtebilirsiniz...

bu arada , aracınızı keyifle kullanmanızı dilerim... hayırlı olsun :smiley:
 



Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

hayırlı olsunn.N bos anlamına gelıyor.arazıye alırken dıkat edın.N konumuna getırdıkten sonra frene basıp kolu asagı çekın.surus anında sakın almayın bu ozellık bızım aracımızda yok.durup boşa alıp o sekılde gecırın.

4.0 cntry ıse aracınız surus anında deiştirebılırsınız.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,688
Mesajlar
1,522,203
Kayıtlı Üye Sayımız
166,533
Kaydolan Son Üyemiz
Beratin

SON KONULAR



Geri
Üst