Öncelikle herkese selamlar ,
Forumu bir süredir takip ediyorum . İlgilendiğim araçlarla ilgili forumun tamamını okudum diyebilirim . Bir süredir bir arazi aracı almak isteiğimiz vardı . Hem şehir içinde kullanmak için hem hafif-orta arazide gidebilmek için . Önce Hyundai Galloperlara baktım ama sonra jeepler daha çok hoşuma gitti ve piyasa hayli kullanan var . XJ ler gerçekten arazi için ideal hatta denemişliğim de var ama bize şehirde ve uzun yoldada kullanılacak bir araç gerektiği için ZJ den yana oldu gönlümüz . Kullanmaya planladığım arazi şartları ise hafif ve orta zorlukta denebilir . Eskiden beri kampçılık ve doğa yürüyüşleriyle ilgili olduğum için doğada kendi aracımla gezmek hayli zevkli olacak
Arkadaşlar araç alma aşamasına geldim . Önümüzdeki günler bir araç almayı planlıyorum artık . Ben Ankaradayım ama isatnbulda uzun kaldığım süreçlerde oluyor . Bu sebeple temiz ve istediğim gibi olsun Ankara , İstanbul farketmiyor .
1- Vergi ve yakıt açısından ayrıca 2 çeker olarak kullanılabilmesinden dolayı 4.0 ZJ almak istiyorum . 5.2 çok methedilen dayanıklı bir motor ama bu 4.0 lar nasıl ömür konusunda ?
2-Forumu okuduğum kadarıyla yakıtı LPG ile Şehir içi 300 bin civarı şehir dışı 50 kuruş daha düşük falan olacak . Genel böyle diyor bu durumda lpg ile 500 bin yakıyor yada 150 bin yakıyor yorumlarını gözardır ediyorum . Yanılıyor muyum ?
3-Belki de en önemli konu servis ve yedek parça konusu . Yedek parça sıkıntısı pek yaşanmıyor gibi görünüyor ama hurdacılar dışında sıfır yada yan sanayi parça durumu nedir ?
4-93-95 model 4.0 ZJ lerin tamamı alt yapı plarak XJ kullanan ve 2 çeker seçeneği olan araçlar mıdır ? Yoksa bir kısmı değişik midir ? Değişik olanları nasıl anlarız ? (yıl , model gibi şeylere bakarak) . Sizce sğrekli 4 çeker olması yada 2 çeker hale gelebilmenin ciddi avantaj ve dezavantajları nelerdir?
4-Son olarak biz 14-16 milyar civarına 4.0 ve 150bin km civarında (belki 200binKm) bir araç almak istiyoruz . Bu aracı 4-5 sene ve toplamda 80-100 bin km kullanırız diyoruz . Bu süreçte düzgün ve tarafımızdan bakılan bir aracın bize büyük masraf açma ihtimali çok mudur ? Yani kopmle motor yaptırmak yada komple şanzuman yada aktarma organlarını değiştirmek yada revize etmek gibi ihtimaller yüksek midir?
Bu Kmler bu araçlar için riskli yada kronik sorunların baş ağrıtacağı kmler midir?
Çok şey öğrenmemi sağlayan gezenbilircilere tekrar teşekkür ederim .
Forumu bir süredir takip ediyorum . İlgilendiğim araçlarla ilgili forumun tamamını okudum diyebilirim . Bir süredir bir arazi aracı almak isteiğimiz vardı . Hem şehir içinde kullanmak için hem hafif-orta arazide gidebilmek için . Önce Hyundai Galloperlara baktım ama sonra jeepler daha çok hoşuma gitti ve piyasa hayli kullanan var . XJ ler gerçekten arazi için ideal hatta denemişliğim de var ama bize şehirde ve uzun yoldada kullanılacak bir araç gerektiği için ZJ den yana oldu gönlümüz . Kullanmaya planladığım arazi şartları ise hafif ve orta zorlukta denebilir . Eskiden beri kampçılık ve doğa yürüyüşleriyle ilgili olduğum için doğada kendi aracımla gezmek hayli zevkli olacak
Arkadaşlar araç alma aşamasına geldim . Önümüzdeki günler bir araç almayı planlıyorum artık . Ben Ankaradayım ama isatnbulda uzun kaldığım süreçlerde oluyor . Bu sebeple temiz ve istediğim gibi olsun Ankara , İstanbul farketmiyor .
1- Vergi ve yakıt açısından ayrıca 2 çeker olarak kullanılabilmesinden dolayı 4.0 ZJ almak istiyorum . 5.2 çok methedilen dayanıklı bir motor ama bu 4.0 lar nasıl ömür konusunda ?
2-Forumu okuduğum kadarıyla yakıtı LPG ile Şehir içi 300 bin civarı şehir dışı 50 kuruş daha düşük falan olacak . Genel böyle diyor bu durumda lpg ile 500 bin yakıyor yada 150 bin yakıyor yorumlarını gözardır ediyorum . Yanılıyor muyum ?
3-Belki de en önemli konu servis ve yedek parça konusu . Yedek parça sıkıntısı pek yaşanmıyor gibi görünüyor ama hurdacılar dışında sıfır yada yan sanayi parça durumu nedir ?
4-93-95 model 4.0 ZJ lerin tamamı alt yapı plarak XJ kullanan ve 2 çeker seçeneği olan araçlar mıdır ? Yoksa bir kısmı değişik midir ? Değişik olanları nasıl anlarız ? (yıl , model gibi şeylere bakarak) . Sizce sğrekli 4 çeker olması yada 2 çeker hale gelebilmenin ciddi avantaj ve dezavantajları nelerdir?
4-Son olarak biz 14-16 milyar civarına 4.0 ve 150bin km civarında (belki 200binKm) bir araç almak istiyoruz . Bu aracı 4-5 sene ve toplamda 80-100 bin km kullanırız diyoruz . Bu süreçte düzgün ve tarafımızdan bakılan bir aracın bize büyük masraf açma ihtimali çok mudur ? Yani kopmle motor yaptırmak yada komple şanzuman yada aktarma organlarını değiştirmek yada revize etmek gibi ihtimaller yüksek midir?
Bu Kmler bu araçlar için riskli yada kronik sorunların baş ağrıtacağı kmler midir?
Çok şey öğrenmemi sağlayan gezenbilircilere tekrar teşekkür ederim .