Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ssbman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,153
Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Arkdaşlar yarın çıkıp Jepp ustalarını falan bir turlamak istiyorum servis parça maliyetleri açısından . Hem beli bildikleri satılık araçlar vardır .

Servis bölümünde istanbulla ilgili çok adres var ama Ankaaya ilişkin pek bilgi yok .

Bilen arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim .

Photomania hocam , sanırım aldığım araçta tüm aktarmayı baştan yenilemem gerekmez hatta umarım gerekmez .Bu sebeple ben sizin dediğiniz gibi ayrıntılı bir ekspertiz yaptırmak istiyorum almadan . Aslında yetkiliye giderim dedim ama sonra düşündüm ki yetkili servis bu araçlara uzun süredir bakmıyordur hatta belki anlayan usta bile yoktur diye düşündüm .

Saygılarımla ...
 

Etiketler
Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Valla çok teşekkürler bir soru anında üöç cevap bu ne ilgi
hem jeep sahibi olmanın mutluluğu hemde bu forumdaki arkadaşların ilgisinin mutluluğu!! Banafazla gelmez umarım.
Arcım country değil limited yardımlar için teşekkürler.Bi de başlamışken teybim çalışmıyor çıkışı yanmış gheralde gösterdiğim usta öyle söyledi sökülmesi lazımmış.Ben cesaret edip söktürmedim çünkü usta arabanın acemisi ama forumda bazı yerlerde göğüs sökülürse eski halini almıyor falan diye okudum açıkcası iyice tırstım teypsiz cd çalarsız kullanayım bari
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Hocam göğüs sökülmeden teyp çıkar diye biliyorum . Tabi cherokeelere özel bir durum yoksa . Teybe elektrik geliyor ama ses çıkmıyorsa çıkış yanmış olabilir . Çıkış tamir edilebilir yada hazır sökmüşken bir mp3 çalar takabilirsiniz .

Arkadaşlar şu servis - usta arayışımada bir el atmanızı rica ediyorum :smiley:
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Mehmet merhaba,
Hayır, göğüsteki ses sistemi için göğsün sökülmesi gerekmiyor, Sadece ortadaki ağaç desenli çıta sökülüyor ( ki çok basit bir işlem, kendin bile yapabilirsin)
Ben bir kaç kez teybi dışarı çıkartırıp bakım yaptırmıştım. İstanbul Avcılar'dayım yolun buraya düşerse yakınımda usta olan bir arkadaşım var, sorununu şip-şak çözebilir, Kendisindede bir ara ZJ 5,2 95 olduğu için sıkı tecrübesi var, üstelik mütevazi biri, (hesaplı) Teybe elektirik gelipte ses yoksa büyük ihtimalle şöför arkasındaki arka koltuk altındaki amfinin giriş çıkış soketlerinde oynama veya temassısılık vardır. Onları bir kontrol et kendin) Bu arada teyp'te bir arıza var ise ve tamiratıda masraflı ise bence boşver, sonuçta artık kaset olayı bitti...! CD için ise arka koltuk altına 6'lı bir CD değiştirici koy ( 300 YTL cıvarında ve uazktan kumandalı olan bir çok model var) Ben kaç sene önce bu şekilde çözdüm olayı ve son derecede memnunum. Ayrıca çakmağa takılan piyasada 25-30 YTL olan FM aktarıcılı hafıza kartlı sistemler var. Mükemmel çalışıyor, için 30-30 CD yükleyebiliyorsunda.
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Arkadaşlar 2H ler hayli zor bulunduğundan artık sürekli 4*4 lere de bakıyorum . 5.2 ler falanda hep böyle olduğuna göre çok kötü birşey değildir heralde . Tabi 2h nin güzelliği tartışılmaz .

Size bir konu danışmak istiyorum servis maliyetleriyle ilgili . Mesela ön düzende parça fiyatları nasıl ? Hani rot , rotil , aks gibi arada değişen parçalardan bahsediyorum .

Yada sizlerin bildiğiniz parça fiyatları varsa ortalama olarak ne civardalar?

Arkadaşlar acaba Revizyonlar kaça maloluyor . Tabi ki değişkenleri vardır ama ortalama olarak ? Vites kutusu yada difransiyel revizyonu mesela .

Son olarak bu araçlarda düzgün bakım yapıldığını ve kullanıldığını hatta arazi görmediğini varsayarak bahsettiğim revizyonları kaç kmlerde isteyebilir ? 100 - 200 - 300 bin ? Buda değişken tabi ama dediğim gibi bakımlı bir araç için konuşursak .
 



Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Arka koltuğun altına baktım orda anfi yok.Bu benim anfinin benden önce yok edildiği anlamına mı gelir yoksa Bazılarında anfi olmayabiliyormu.
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

dronder' Alıntı:
2h seçeneği için değil 1-2 milyar bence 3 milyar bile verilir...

ben aracımda yeni sayılacak bir bakım yaptırdım...
şanzıman, ön takım komple fren, yüksseltme, lastik ve daha aklıma gelmeyen birkaç parça bişey daha var...

verdiğin o rakam çok fazla...

maslak sanayide atilla usta var " özel oto " aracı orada gösterip al onlar sana yardımcı olurlar...

bilen bilmeyen konuşuyor. en doğrusu işi bilen ustalar söyler...

Önderin yazdıklarından sonra bir araştırma yaptım, Benim anladığım bu kasanın sürekli 4 çekerlerinde orta diferansiyel kilidi 96 yılına kadar yok yerine viscous coupling kullanmışlar, Jeep te kini bilmiyorum ama diğer araçlardaki uygulamaları hiç başarılı değildir, 96-98 arası bazı modellere Sadece low devir için orta diferansiyel kilidi koymuşlar.

Buradan çıkacak sonuç; Önder haklı, 4*2 olup 4*4 e geçebilen türler, ortada diferansiyel olmadığı için arazi şartlarında çok daha avantajlı konuma geçiyorlar. Araçları hem hi hem Lo devirde sanki orta diferansiyel kilidi varmış gibi hareket edebiliyor.

Aslında viscous coupling olayını hiç karıştırmasalar ve sürekli 4 çekerler için bir opsiyon olarak Hi ve Lo devirde orta diferansiyeli mekanik kilitleme şansını verseler kesinlikle bunun tercih edilmesini söylerdim.

Selamlar
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Hocam teşekkürler ,

Arazide 4*2 olanlar daha başarılı olabilir bende bunlardan bulmak istiyorum ama bulmak mesele ne yazık ki . Üstelik hem makul fiyatlasını , hem bakımlı geçmişi bilinenini hem bu versiyonu bir arada bulmak baya piyango gibi :smiley:

Bu sebeple dedim ki rayayım karşıma servis geçmişi olan bakımlı düzgün bir araç çıkarsa ve 4*2 bulamıyorsam alayım dedim .

Acaba ilerde difransiyel kilidi uygulayamaz mıyız ? Yada uygulayarak arazide ki dez avantajı ortadan kaldıramaz mıyız?
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

yakom1' Alıntı:
Arka koltuğun altına baktım orda anfi yok.Bu benim anfinin benden önce yok edildiği anlamına mı gelir yoksa Bazılarında anfi olmayabiliyormu.

Şimdi eğer araba 93-96 arası 5.2 G.Cherokee ise arka akoltuk altında ampfi olmalı ( Üstelik infinty ) aldılarsa yazık çok pahalı ve değerli bir ampfidir. O zaman büyük bir ihtimalle ampfi olmadığı için set çalışmıyor tabiki.
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Teşekkürler.Aracım 93 4.0 grand cheroke limited.Üzüldüm şimdi.Yeini anfi bulabiirmiyim acaba yada başka çözümler mi aramalıyım
 



Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Hımmm Acaba 4.0 lar da nasıl ses sitemi ? Kaset var gerçi üstünde onu çıkarıp yeni birşeyler takılır ama sistemin geri kalanı iyi midir acaba ?
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

yakom1' Alıntı:
Teşekkürler.Aracım 93 4.0 grand cheroke limited.Üzüldüm şimdi.Yeini anfi bulabiirmiyim acaba yada başka çözümler mi aramalıyım

Himmm evet yalniz ben sadece 5.2 ler icin var demistim, 4.0`larin varmi bilmiyorum. Dert etme zamanimizda artik ses sistemleri öylesine ucuzladiki... Yolun avcilarà düserse cok iyi bir ustam var ve cokta hesapli, eminim bircok hesapli cözüm bulunur...
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Hocam teşekkürler .

Avcılara düşüyor ama nadiren . Bana baya uzak kalıyor 700 km falan ;D

Ben Ankaradayım da :smiley: Ama yardım teklifin için çok teşekkürler .
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

discovery-V8' Alıntı:
Önderin yazdıklarından sonra bir araştırma yaptım, Benim anladığım bu kasanın sürekli 4 çekerlerinde orta diferansiyel kilidi 96 yılına kadar yok yerine viscous coupling kullanmışlar, Jeep te kini bilmiyorum ama diğer araçlardaki uygulamaları hiç başarılı değildir, 96-98 arası bazı modellere Sadece low devir için orta diferansiyel kilidi koymuşlar.
Buradan çıkacak sonuç; Önder haklı, 4*2 olup 4*4 e geçebilen türler, ortada diferansiyel olmadığı için arazi şartlarında çok daha avantajlı konuma geçiyorlar. Araçları hem hi hem Lo devirde sanki orta diferansiyel kilidi varmış gibi hareket edebiliyor.
Aslında viscous coupling olayını hiç karıştırmasalar ve sürekli 4 çekerler için bir opsiyon olarak Hi ve Lo devirde orta diferansiyeli mekanik kilitleme şansını verseler kesinlikle bunun tercih edilmesini söylerdim.
Selamlar

herkese selam 2 gün foruma giremedim neler neler olmuş... herkes bildiğini paylaşıyor b u çok güzel birşey... işin aslı bende bir çok şeyi bu forumda öğrendim ve arazide test ettim...
işin aslı xj ler neden çok tutuldu ? hem hafif hem motor kuvvetli hemde ucuz (du) (artık ucuz değil) xj lerin en buyuk avatajı 4*2-4*4 seçenekli şanzımana sahip olmasıdır.
ama arka kapı dar, tavan alçak arklar makas :( zj 4.0 seçenekli şanzımanda zj konforu ve xj nin arazideki üstünlükleri birleşmiş...
bu konuda beni aydınlatan ve jeepin bütün bakımlarını yapan atilla ustaya ve yanındaki hakan ustaya teşekkür ederim... gelelim gerçeklere bu haftasonu çıktığımız gezide 2 lada, 1 xj, 1 zj 4.0 (benim araç), 1tane vitar ve 2 tane 110luk benzinli defender vardı... konvoyda en önde doğan abi lada niva ile arkasında ben vardım... doğan abinin ön lastikleri pek iyi durumda değildi ama yine de zor yerleri aştı. arkadan ben elimi kolumu sallayarak hatta çoğu yerde low a bile almadan çıktım. arkamdan orhun lada ile zorlansa da çıktı. deflerin ikiside kaldı. arkadan mustafa abi xj ile uçarak geçti. benbu gezide tipine çok hayran olduğum deflerin motor güçleri konusunda çok hayal kırıklığına uğradım.
bayıra gelince low da bile resmen bayılıp kalıyorlar. gelelim sürekli 4*4 olan deflerin orta dif. kilirlerine. orta dif çok iyi iş yapıyor. kaldıklarında hep önde 1 arkada 1 teker boşa döndü.
bence ilk önce iyi araştırmak gerek. herkesin beklintisi farklı amacı farklı. kırk kere ölçüp bir kere araç almak gerek. ben aracı tamamen tesadüf eseri aldım. ama aracımdan çok memnunum. Allah sattırmasın uzun süre ben ona bakarım :smiley: çok uzattım kusura bakmayın...
 

Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

Arkadaşlar geçen hafta forumların birinde 93-98 arası zj lerin hangisinde ne farklılık olduğunu okudum ama hangi forumda okuduğumu hatırlayamıyorum şimdi. 2-3 gündür arıyorum fakat bulamadım , nerde olduğunu bilen ya da her ikisi de limited olan 97 ile 98 5.2 ler arasında ne fark olduğunu bilen var mı?
Şimdiden teşekkürler
 



Ynt: Cherokee ZJ 4.0 / 5.2 Genel Sorular

ekinox' Alıntı:
Arkadaşlar geçen hafta forumların birinde 93-98 arası zj lerin hangisinde ne farklılık olduğunu okudum ama hangi forumda okuduğumu hatırlayamıyorum şimdi. 2-3 gündür arıyorum fakat bulamadım , nerde olduğunu bilen ya da her ikisi de limited olan 97 ile 98 5.2 ler arasında ne fark olduğunu bilen var mı?
Şimdiden teşekkürler

95 96 farklı. 97 98 de fark yok
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,704
Mesajlar
1,522,463
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst