Cherokee Hakkında Bilginize İhtiyacım Var

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tahres Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,618

tahres

Yeni Üye
Mesajlar
12
Tepkime Puanı
0
Yaş
33
Yer
istanbul
Merhabalar
Önce kendimi tanıtmakla başlayayım.Adım Serhat İstanbulda yaşıyorum 22 yaşındayım.2012 model 2.5 Navara 4*4 SE kullanıcısıyım.Aracım hiçbir modifikasyona ugramamış standart haldedir.Asfaltta araba kullanmaktan hoşlanmayan biriyim ve standart donanımda bir navara ihtiyaçlarımı karşılayamaz hale geldi.Hatta git gide gözümde ufalmaya başladı.Arabayı babamla kullanıyorum ve senenin 4 ayı bende olmuyor.
Bunun için 12 ile 1.ay arası kendime bir Cherokee 4.0L high output almaya karar verdim.Hem içi hemde donamımlıyken görüntüsü ilgimi bi hayli çekti. Yanlız daha önce kullanmadığım ve dilinden anlamadığım bir araç olduğu için bilgilerinize ihtiyaç duymaktayım.
Forumu yaklaşık 1 haftadır saatlerce okuyorum ve sonuç olarak 4.0L hıgh output hakkında pek bilgi edinemedim yada forum içinde olduğu halde ben bulamadım.
Sizlere olucak sorularım ise:
1)Offroad a yeni başlıyacak birisi olarak bu aracı almalımıyım
2)Donanımlı olarakmı almalıyım yoksa kendimmi yaptırmalıyım
3)Kendim yaptırmaya karar verirsem heybetli bi araç elde etmek için bir cherokee parası daha harcarmıyım
4)Kullanıcılarından ricam aracın güncel olarak LPG de yakıt sarfiyatı nedir
5)Ağır arazi şartlarında lpg li kullanım aracı olumsuz etkiliyormu
Şimdiden verdiğiniz bilgiler için TEŞEKKÜR EDERİM :D
 

Etiketler
Ynt: Cherokee Hakkında Bilginize İhtiyacım Var

Bence off road donanımlarıyla günlük hayatta hala sürülebilir kalması açısından Cherokee uygun bir araç. Tuğla kadar sağlam, ama 4 teker üzerinde bir tuğla kadar da aerodinamiği bulunan bir araçtır, o yüzden yüksek hız seviyorsanız(120+) pek de doğru araç değildir. Sorularınıza elimden geldiğince cevap vereyim:

1) Önceden kullandığım ZJ'ye göre kontrol etmesi çok daha basit, stok haliyle bile bir çok yüksek bir marşpiyel mesafesine sahip. Ama elbette diferansiyelleri yükseltmek isterseniz iyi bir yükseltme gerekecek. Başlangıç aracı ve belki de son aracınız olarak önerebileceğim bir araçtır.

2) Donanım yaptırmak vakit isteyen bir mesele. Ancak vaktiniz varsa haftasonu hobisi gibi aylarca her gün ufak ufak şeyler ekleyerek yaparsanız hem içinize çok daha siner, hem de aracınız elinizde büyümüş olur. Bence duygusal açıdan bu önemli.

3) Her araçta standart fiyatları olan şeyler var. Sepettir, hi-jacktir, 33 lastiklerdir vs.. Cherokee'ye bir cherokee parası harcamaktan ziyade, zaten ağır off road düşünüyorsanız herhangi bir araca Cherokee parasından az vermeyi düşünemezsiniz. Ama 2" yükseltme ve AT lastikle bile müthiş yetenekli bir araç.

4) Aracım düz vites olduğundan otomatiklere göre 50-100 kuruş arası az yakıyor diye düşünüyorum. %50 otoban(60-120km arası), %50 sıkışık şehir içi trafik giderek kilometrede 33 kuruş (13-14 litre/100 km) gibi bir yakıt sarfiyatım var. Otomatikte 40 kuruşu bulur sanıyorum. Bu performansı verip bu kadar az yakacak bir araç daha görmedim ben doğrusu :smiley:.

5) Aracı olumsuz etkilemek derken? Yakıt elbette çok artacaktır, arazide yakıt ölçülmemeli bile bence :smiley:. Motora zarar konusunda ise, çok bir sorun olduğunu sanmıyorum. Ancak hararete dikkat etmek gerek, lpg daha yüksek ısı çıkartan bir yakıt sonuçta. Eğer lpg ile off road yapıyorsam tüm camları açar, klimayı en sıcağa ve en yüksek hıza getirip yaparım ben içim rahat olsun diye. Henüz bu konuda hiçbir sıkıntım olmadı ama, hararet göstergem olmadığı için temkini elden bırakmamak lazım :D

4.0l HO müthiş bir motor. 330.000 kilometrede hala 0-100 değerleri fabrika değerlerindeki gibi 7.5-8 saniye arası. Hem de lpgde. Sürekli 4 çeker olmadığı için ön takımları yorulmuyor, direksiyonu da benim sürdüğüm araçlar arasında en yumuşağı. 22 yaşında araç, 7 aydır sanayiye herhangi bir sorundan gitmedim, hep keyfii gittim :smiley:. Özellikle ZJ'den sonra cebime çok rahat ettirdi, öneririm.
 


Ynt: Cherokee Hakkında Bilginize İhtiyacım Var

Bende bu servis konusunu öğrenmek istiyorum sonuçta 94-98 arası almayı düşünüyorum.Bunun için tanıdık bi servis olması gerekirmi:smiley:
yani çok sorun açarmı:smiley:
 

Ynt: Cherokee Hakkında Bilginize İhtiyacım Var

94-98 arası biraz garip bir tanım. 84-91 arasında farklılıklar var. 4.0 motor 91 öncesinde 177 beygirlik renix motor, 91den sonra High Output versiyonu çıkıyor 4.0 motorun, 192 beygirlik. 91-97 arasında tamamen aynı, 97'den sonra çokça makyajlı bir kasa kare kasa.

İyi bakılmamış araç her zaman baş ağrıtır ancak, kare kasanın sağlam olduğu da bir gerçek. Tanıdık servis her zaman iyidir. Sonuçta 20 yaşında demir yığını alıyorsunuz, 365 gün hiçbir şey çıkarmasa 366. gün bir şeyler olur elbet mantığı olmalı :smiley:. Ama dediğim gibi 6-7 aydır sanayiye 3 kere uğradım. Birinde yükseltme, birinde ses sitemi, birinde cam filmi için gittim.
 



Ynt: Cherokee Hakkında Bilginize İhtiyacım Var

4''lik bir kit ve 33''lik bir lastik bu aracı heybetli kılamay yetermi sizce
 

Ynt: Cherokee Hakkında Bilginize İhtiyacım Var

33 takmak demek, çamurlukların kesilip traş edilmesi, düzgün bir yakıt ve performans için 4.56lık ayna mahrutiye geçilmesi, jantların değiştirilmesi demek. Ancak uygun bir şekilde 31-32lik lastiklere bakarsanız, ne ayna mahrutiyle, ne jantla uğraşırsınız.

32x10.50 lastik ve 4" yükseltme ile görüntü bu:

100_3689.jpg

Bence gayet heybetli duruyor.
 


Ynt: Cherokee Hakkında Bilginize İhtiyacım Var

Bende xj bakıyorum, jeep konusunun 43 sayfasında xj ile ilgili konulara baktım, şimdi bu bölümde araştırıyorum. Konuyu açan arkadaşa ve yardımlarınız için size teşekkürler.
 

Ynt: Cherokee Hakkında Bilginize İhtiyacım Var

bakas' Alıntı:
Bence off road donanımlarıyla günlük hayatta hala sürülebilir kalması açısından Cherokee uygun bir araç. Tuğla kadar sağlam, ama 4 teker üzerinde bir tuğla kadar da aerodinamiği bulunan bir araçtır, o yüzden yüksek hız seviyorsanız(120+) pek de doğru araç değildir. Sorularınıza elimden geldiğince cevap vereyim:

1) Önceden kullandığım ZJ'ye göre kontrol etmesi çok daha basit, stok haliyle bile bir çok yüksek bir marşpiyel mesafesine sahip. Ama elbette diferansiyelleri yükseltmek isterseniz iyi bir yükseltme gerekecek. Başlangıç aracı ve belki de son aracınız olarak önerebileceğim bir araçtır.

2) Donanım yaptırmak vakit isteyen bir mesele. Ancak vaktiniz varsa haftasonu hobisi gibi aylarca her gün ufak ufak şeyler ekleyerek yaparsanız hem içinize çok daha siner, hem de aracınız elinizde büyümüş olur. Bence duygusal açıdan bu önemli.

3) Her araçta standart fiyatları olan şeyler var. Sepettir, hi-jacktir, 33 lastiklerdir vs.. Cherokee'ye bir cherokee parası harcamaktan ziyade, zaten ağır off road düşünüyorsanız herhangi bir araca Cherokee parasından az vermeyi düşünemezsiniz. Ama 2" yükseltme ve AT lastikle bile müthiş yetenekli bir araç.

4) Aracım düz vites olduğundan otomatiklere göre 50-100 kuruş arası az yakıyor diye düşünüyorum. %50 otoban(60-120km arası), %50 sıkışık şehir içi trafik giderek kilometrede 33 kuruş (13-14 litre/100 km) gibi bir yakıt sarfiyatım var. Otomatikte 40 kuruşu bulur sanıyorum. Bu performansı verip bu kadar az yakacak bir araç daha görmedim ben doğrusu :smiley:.

5) Aracı olumsuz etkilemek derken? Yakıt elbette çok artacaktır, arazide yakıt ölçülmemeli bile bence :smiley:. Motora zarar konusunda ise, çok bir sorun olduğunu sanmıyorum. Ancak hararete dikkat etmek gerek, lpg daha yüksek ısı çıkartan bir yakıt sonuçta. Eğer lpg ile off road yapıyorsam tüm camları açar, klimayı en sıcağa ve en yüksek hıza getirip yaparım ben içim rahat olsun diye. Henüz bu konuda hiçbir sıkıntım olmadı ama, hararet göstergem olmadığı için temkini elden bırakmamak lazım :D

4.0l HO müthiş bir motor. 330.000 kilometrede hala 0-100 değerleri fabrika değerlerindeki gibi 7.5-8 saniye arası. Hem de lpgde. Sürekli 4 çeker olmadığı için ön takımları yorulmuyor, direksiyonu da benim sürdüğüm araçlar arasında en yumuşağı. 22 yaşında araç, 7 aydır sanayiye herhangi bir sorundan gitmedim, hep keyfii gittim :smiley:. Özellikle ZJ'den sonra cebime çok rahat ettirdi, öneririm.
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
takipteyim.
 



Ynt: Cherokee Hakkında Bilginize İhtiyacım Var

MRB 3 aylık bir xj kullanıcısı olarak bu kadar hoşuma gıden baska bır araca daha bınmedim eski olmasına ragmen (94 model ] o kadar arazıde keyıflı ki gözümüzün cıkamadıgı yere arac cıkıyor...ve yakıtıda cok makul geldı daha oncekı benek bmw araclarına gore cok daha az ...ben bukadar keyıfli bır arac oldugunu ve bil okadar da saglam okadar arazıye camura gırmeme ragmen bir damla yağ akıntısı bıle yok aracta..alacak arkadaslara şiddetle tavsiye edıyorummm... benım aracım şehir icinde 50 kurus arazıdede agır off roaad tabır edılen 680 tl yakıyor ... zaten arazıdede gıdelen yol yada parkur.. en fazla 10 yada 15 km oluyor bu da yakıtttan yana bır sıkıntı cıkarmıyor .....tek zararrııı insan bır sure sonra hep değişiklik peşinde kosuyor yok lastık yok kılıt yok aksesuar.... saygılarımla y.meral

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=96296.30#ixzz2s9mINCKj
 

Ynt: Cherokee Hakkında Bilginize İhtiyacım Var

bakas' Alıntı:
Bence off road donanımlarıyla günlük hayatta hala sürülebilir kalması açısından Cherokee uygun bir araç. Tuğla kadar sağlam, ama 4 teker üzerinde bir tuğla kadar da aerodinamiği bulunan bir araçtır, o yüzden yüksek hız seviyorsanız(120+) pek de doğru araç değildir. Sorularınıza elimden geldiğince cevap vereyim:

1) Önceden kullandığım ZJ'ye göre kontrol etmesi çok daha basit, stok haliyle bile bir çok yüksek bir marşpiyel mesafesine sahip. Ama elbette diferansiyelleri yükseltmek isterseniz iyi bir yükseltme gerekecek. Başlangıç aracı ve belki de son aracınız olarak önerebileceğim bir araçtır.

2) Donanım yaptırmak vakit isteyen bir mesele. Ancak vaktiniz varsa haftasonu hobisi gibi aylarca her gün ufak ufak şeyler ekleyerek yaparsanız hem içinize çok daha siner, hem de aracınız elinizde büyümüş olur. Bence duygusal açıdan bu önemli.

3) Her araçta standart fiyatları olan şeyler var. Sepettir, hi-jacktir, 33 lastiklerdir vs.. Cherokee'ye bir cherokee parası harcamaktan ziyade, zaten ağır off road düşünüyorsanız herhangi bir araca Cherokee parasından az vermeyi düşünemezsiniz. Ama 2" yükseltme ve AT lastikle bile müthiş yetenekli bir araç.

4) Aracım düz vites olduğundan otomatiklere göre 50-100 kuruş arası az yakıyor diye düşünüyorum. %50 otoban(60-120km arası), %50 sıkışık şehir içi trafik giderek kilometrede 33 kuruş (13-14 litre/100 km) gibi bir yakıt sarfiyatım var. Otomatikte 40 kuruşu bulur sanıyorum. Bu performansı verip bu kadar az yakacak bir araç daha görmedim ben doğrusu :smiley:.

5) Aracı olumsuz etkilemek derken? Yakıt elbette çok artacaktır, arazide yakıt ölçülmemeli bile bence :smiley:. Motora zarar konusunda ise, çok bir sorun olduğunu sanmıyorum. Ancak hararete dikkat etmek gerek, lpg daha yüksek ısı çıkartan bir yakıt sonuçta. Eğer lpg ile off road yapıyorsam tüm camları açar, klimayı en sıcağa ve en yüksek hıza getirip yaparım ben içim rahat olsun diye. Henüz bu konuda hiçbir sıkıntım olmadı ama, hararet göstergem olmadığı için temkini elden bırakmamak lazım :D

4.0l HO müthiş bir motor. 330.000 kilometrede hala 0-100 değerleri fabrika değerlerindeki gibi 7.5-8 saniye arası. Hem de lpgde. Sürekli 4 çeker olmadığı için ön takımları yorulmuyor, direksiyonu da benim sürdüğüm araçlar arasında en yumuşağı. 22 yaşında araç, 7 aydır sanayiye herhangi bir sorundan gitmedim, hep keyfii gittim :smiley:. Özellikle ZJ'den sonra cebime çok rahat ettirdi, öneririm.

BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,025
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst