Merhabalar, ben birkaç aylık, Jeep Liberty 2.8 CRD kullanıcısıyım. Aracım 2005 model, aldığımda motoru yatak sarmıştı. K
rank, yatak, gömlek piston, sgman vb. herşeyi yeniledim. Devamında arıza ışıkları yanıyordu, El tipi diagnostik cihazımla kontrol ettim, Manifold air pressure sensor diyordu, neredeyse zift dolmuştu, temizlenmedi,yenisini taktım, düzeldi. Fren lambası yanmıyordu, fren switch'i değiştirdik, ama bu sefer de Auto cruise devreye girmiyor, switch'i takarken kurcaladık diye düşündüm, yenisii taktım yine devreye girmiyor, nedeni hakkında bilgisi olan varsa sevinirim. Şimdi ise yeni bir problem; arıza ışığı yandı, gelen kodlar P0715 ve P0700, transmission inlet sensoru değiştirdim, sönmedi, yeni takılanı söküp , inlet ve outlet sensorleri yer değiştirdim, düzelmedi, arıza ışığını söndüremedim, sonra kendiliğinden söndü ama, 50 km sonra yine geldi. Nadiren de olsa vites ve hız oranlarında tuhaflık oluyor. yağı kontrol ettim, eksik görünmüyor. Şanzıman yağı ve filtresi ne zaman değişmiş bilmiyorum , aracım şu anda 167.000 km'de, motor yaptıralı 8000 km oldu ama o zaman ustam, şanzıman yağı ve filtresini değiştirmedi, herhalde çekindi. Kendi Jeep uzmanı değildi de Mercedes'ci idi, belki de ondan.
Sonuç olarak; 2 problemim var;
1-Auto cruise devreye girmiyor.
2-Transmisson ikazları P0715 ve P0700.
Yardımcı olabileceklere şimdiden teşekkürler.
Fikri olan yoksa da; şanzımanı elime verip yenisini getir , ya da bunun işi uzun diyip, bir sensor ve temizlik sonrası cüzdanı boşatmayacak, dürüst bir usta tavsiyesi bekliyorum. İkitelli, Topkapı civarı tercihimdir.