“Çevreci” ve Sıra Dışı Bir Tasarım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SEVAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 0
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,443

SEVAL

www.sevalduban.com
Mesajlar
3,866
Tepkime Puanı
39
Web
www.sevalduban.com
Yelken ve yelkenli tekneler teknolojisinde gün geçmiyor ki yeni bir buluş ortaya atılmasın, yeni bir keşif yapılmasın… İşte bu fotoğrafta görülen tasarım da “türünün son örneklerinden” biri.

İtalya’da Sly Yacht's’ın “En çevreci tekne tasarımı” yarışmasını kazanan bu model, ve taşıdığı farklılıkları “düşünen” ise Hollanda merkezli Schickler/Tagliapietra tasarım ofisi.

Tekne, resimlerinden de anlaşılacağı üzere oldukça sıra dışı bir tasarıma sahip. Schickler/Tagliapietra’nın amacı konforu artırırken çevreye de daha az zarar vermek.

styacht_01.jpg


styacht_02.jpg


GÖVDE BAMBU LİFİNDEN

Bunun için teknede elektrik motoru tercih edilmiş. Bu motorlar teknenin ortasına (ağırlık merkezine en yakın nokta) konumlandırılmış olan 5,5 KWA’lık güneş panellerinden destek alıyor.

Tekne çevreye saygılı olmak adına cam elyafla aynı değerlere sahip olan “bambu liflerinden” dokunan elyaf ve epoksi reçineden üretilmiş.


SALMADA “TORPİL KAYIYOR”

Teknedeki ilginçlikler kesinlikle bunlarla sınırlı değil. Yine resimlerinde görüldüğü gibi patenti alınmış “ilginç bir salma” tasarımına da sahip

Salmadaki bu “farklık” kurşun torpilin hidrolik pistonlar aracılığıyla iskele ve sancak kanatların ucuna taşınarak doğrultma momentinin artırılması ve su çekiminin düşük tutulabilmesini hedefliyor. Aynı zamanda salmadaki kanatlar tekne bayıldığı zaman kanat (daggerboard) görevini de üstleniyor.

styacht_03.jpg


styacht_04.jpg


PERVANE PALADA

Teknenin motorları ve aktarım sistemi de “alışık olmadığımız cinsten”.

Tekne çift palaya sahip ve pervaneler 2 adet olmak üzere bu palaların üzerinde bulunuyor. Böylece motorla manevra yaptırmak ve dar yerlere girip çıkmak kolaylaşıyor.

Bu garip tasarımın, “insanın gözüne batması dışında başka bir işe yarar mı” sorusuna cevap olarak rakamlar sunulmuş.

Teknenin detaylı CFD (computational fluid dynamics-bilgisayar destekli akışkanlar mekaniği) ve VPP (velocity prediction plan-polar diagramı) analizlerine göre, 0-10 knot arası sabit salmalı bir tekneyle benzer performansı yakalamış. Bilgisayar animasyonlarında 10 knot ve üzeri havalarda gözle görülür şekilde daha hızlı gittiği de görülmüş.

Tabi ki bunlar simüle edilmiş tahminler. Teknenin gerçek performansını görmek için daha beklememiz gerekiyor. Ne var ki tüm bu “aşırılıklarına” rağmen tekne üretim planına alınmış bile.
 

Etiketler
Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,991
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

SON KONULAR



Geri
Üst