megrim
Ana Kamp
- Mesajlar
- 34
- Tepkime Puanı
- 4
soruma net bir cevap alamadım maalesef. ben deniz kenarı tatili değil anadoluyu gezmek için karavan alacagım. kamplara mecbur kalmamak için neler yaptırmalıyım ve bu amacım için çekme karavan uygunmu.
gittiğim yerde mesela trabzon da bir dere kenarı yada orman yanına cekme karavanı bırakıp arabamla gezmek aksam gelip karavanda yatıp sabah rizeye geçmek istiyorum bunun için nasıl bir sistem kurmalıyım
Merhaba, soruna şöyle cevap verebilirim. Ben de aynı düşünce ile çekme karavan aldım. Ne aldım dersen, Niewiadow N126 ET.
Neden mi?
Monoblok
2.80m boy
2.00m en
2.20m yükseklik
600 kg yürür ağırlık
Yüksek tavan transporter alıp motokaravan yaptırmak üzereyken bu seçeneğe döndüm.
Çok hareketli olacağım için, karavan kamplarından ziyade doğal ortamlarda konaklayacağım için.
Karavanımı haftasonundan haftasonuna karavan parkında tutmak istemediğim için, her an elimin altında, otoparkımda olmasını istediğim için.
Tahminlerimde haksız çıkmadım görünüyor şu an için.
İlk karavanım olmasına rağmen çok rahat yolculuk ediyorum. 3 silindirli 1.200cc 70 Hp Skoda Roomster ile çekiyorum.
Şehir içi, mahalle içi zorlanmadan sürebiliyorum. O 10 cm, 20 cm farklar gerçekten farkediyormuş trafikte. Çoğu zaman karavan çektiğimi unutuyorum. Alko Yalpalama önleyici coupling ile kullanıyorum.
Tek kişi karavanı düz deminde rahat oynatıyorum. İki kişi eğime karşı oynatabiliyoruz. Mover ihtiyacımız kesinlikle yok.
4.00m lik Avrupa karavanlarla çok arada kalmıştım. Belki 4.00m ile de bu rahatlık sağlanır, bilemiyorum. Ama ben ölçüler ve ağırlık ne kadar lehime olursa, o kadar hareket özgürlüğümün olabileceğini düşündüm.
Rahatça bir otopark alanına koyabilmek bile büyük özgürlük.
Monoblok meselesini de, sık seyahat ve stabilize yollar nedeniyle tercih ettim. Sandviç panellerdeki birleşme noktalarında sıkıntı yaşama riski Türkiye yollarında bi tık fazla, özellikle karavan yoğun ve stabilize yolda seyahat ediyorsa. Ve tabi ömür boyu su sızdırmazlık garantisi. Küf, nem riskinin neredeyse hiç olmaması.