Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. etezcan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan etezcan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 56
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,614

etezcan

Ana Kamp
Mesajlar
96
Tepkime Puanı
10
Yaş
69
Yer
İzmir
Öncelikle tüm karavan dünyasının Kurban Bayramı kutlu olsun.

Eveeet, nihayet ERBA'ya karavan siparişimi verdim. 2011 yılından beri hevesle ve zevkle forumu takip ediyorum. Çekme karavan ile ilgili sorularımın büyük kısmına tecrübeli karavancıların açıklamalarıyla cevaplar buldum. Hepinize gönülden teşekkür ederim. Bazen elim klavyenin tuşlarına gitse de birşeyler yazmak için henüz bir karavan sahibi olmamanın eksikliğini yaşadım.
ERBA 5.25TD karavan için sözleşmeyi imzalayıp kendime göre seçtiğim bazı ürünleri toplamaya ve satın almaya başladım. Karavanda standart olan fırınlı ocak, mini buzdolabı, 45A jel akü ve şarj regülatörünü kullanmayacağımı belirtip kendi satın alacağım ürünlerimin montaj ve uygulaması konusunda anlaştık. (Tabiiki ücreti mukabilinde)
Karavanda kullanmayı planladığım ürünler;
Finlüx FXR300 2 kapılı buzdolabı (0,700w/24h enerji tüketimi)
WhirePool Inox 2 li Ocak (4 lü ocağa ihtiyaç olduğunu hiç sanmıyorum. Böylece mutfak bankosu üzerinde biraz daha fazla yer kalacak)
WhirePool Aspiratör (Genelde karavanlarda olmayan bir özellik, faydalı olacağını düşündüm)
Beko LG/BKE-5465 D (7000BTU Klima, sadece 0,62Kw/h enerji harcaması)
Daxom Plus Ukdax-12 Ct Hermetik Şofben (12lt/dk sabit su sıcaklığı, suyu ılıştırmak için harcamak gerekmiyor)
Hoşseven HDU3 LPG soba (3Kw gücünde genelde Hoşseven'in ihracata çalıştığı bir ürün) (Fırından kalan yere sığacak gibi görünüyor)
(Ayrıca 2.el olarak aldığım bir vebosta da var. Onu da yedek sistem olarak bağlatmayı düşünüyorum.
Vestel Mobil TV 12V
Yukarıdaki ürünlerin hepsinin satın almasını tamamladım.

Enerji sistemine gelince;
4 x 250w Policrystal solar panel
2 x 200A akü (Akü konusunda çok araştırma yapmama rağmen hala kararsızım. Marin aküleri bir desülfatör ile kullanırsam 4-5 yıl gidebileceği konusunda izlenimler alıyorum araştırmalarımdan. Gel aküler ise oldukça pahalı ve garantilerine de güvenemiyorum.) Bu konuya son anda karar vermeyi düşünüyorum. Aküleri seri bağlayıp 24V 200Amperlik bir güç elde edeceğim.
50A MPPT 12/24V Otomatik Şarj regülatörü (Hazır)
24V 2000W tam sinüs inverter (Yolda geliyor) (Aslında demaraj akımı meselesi olmasaydı dah küçük bir inverter de işimi görebilirdi.)

Tüm karavancı dostların tecrübelerinin yansımaları olan destek ve uyarı mesajlarını bekliyorum.
(Bu arada eşim Çiğdem'i karavan dünyasına hazırlamak pek kolay olmadı, onu korkutacak şeyler yazmayın sakın! :smiley: )
 

Etiketler
Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

Hayırlı olsun sizin adınıza sevindim, donanım olarak iyi bir karavan ortaya çıkacağı kesin.

Merak etmeyin geziler başlasın eşiniz sizden daha fazla karavanınızı sahiplenecektir. İzmir karavan rotaları için harika
bir şehir ve siz çok şanslısınız. Selamlar
 

Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

Alıp kampa koyacaksanız iyi bir tercih.
Gezecekseniz yandınız. Zira bu firma ruhsat için herhangi bir belge vermiyor.
Karavanınız normal yüklü halde en az 1200-1300 Kg. gelecektir.
Kesinlikle ruhsatla kullanmanız gerekir.
Eninde sonunda yolda kantar kontrolu başlayacak.
Hayırlısı.
 

Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

Hayirli olsun. 750 kg altı ruhsatsiz statüde kullanmayı düşünüyorsanız, agirlik hesabi yaptiniz umarim. Masallah özellikle elektrik donaniminiz zengin :smiley:
 




Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. etezcan

Karavanınız hayırlı olsun. İnşallah güzel günlerde güzel gezilerde kullanırsınız. Birde bu donanımıyla karavanınızın maliyeti hakkın da detaylı bilgi verirseniz benim gibi karavan almak isteyen arkadaşları bilgilendirmiş olursunuz.
 

Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

Herkese görüşleri için teşekkür ederim.
Enerji sistemi yaklaşık 200kg yük bindiriyor karavana.. Karavanı çekeceğim aracım Ssangyong Korando Sports, yani o çekme konusunda ağırlığı ile ilgili bir sorunum yok. Ruhsat işine gelince doğrusu bunu hiç sorgulamadım bile Erba'nın tip onay belgesi vermediği gibi birşey olamaz diye düşünüyorum. Yarın bu konuyu netliğe kavuşturacağım. Adamlar bir hayli büyük ve ağır karavanlarda yapıyorlar onlara nasıl ruhsat çıkıyor acaba?
Bu arada tafik polislerinin sadece çeki demirinin ruhsata işli olup olmadığına baktıklarına dair bir duyumum var. Bunun nedeninin B sınıfı ehliyele ilgili Avrupa Birliği Uyum Yasaları ile ilgili oduğunu düşünüyorum. Avrupa Birliği'nde bakılan şey çeken ve çekilen araçlar toplamının 3500kg ı geçmemesi ehliyet açısından. Bizde ise TIR ehliyeti gerekiyor kanuna bakarsanız.
Sanırım yakında bir torba kanun içerisinde bu sorunlara da çözüm bulunacaktır.
Aslında bu konuyu ayrı bir topikte paylaşıp çekme karavan ile ruhsat ve trafik sorunları yaşayan arkadaşların tecrübelerini dinlesek iyi olur kanısındayım. Böylece yanlış bildiğimiz doğruları yada doğru bildiğimiz yanlışlarımızı öğrenme şansımız olabilir.

Edit,
Karavanın net maliyetinı daha sonra burada paylaşacaım ama şimdilik genel bir bilgi olarak 27.000 * 28.000TL civarında olduğunu söyleyebilirim.
 


Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

Güzel günlerde kullanırsınız inşallah hayırlı olsun
 

Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

etezcan' Alıntı:
Aslında bu konuyu ayrı bir topikte paylaşıp çekme karavan ile ruhsat ve trafik sorunları yaşayan arkadaşların tecrübelerini dinlesek iyi olur kanısındayım. Böylece yanlış bildiğimiz doğruları yada doğru bildiğimiz yanlışlarımızı öğrenme şansımız olabilir.

Bu konuda yazılmış onlarca yazı forumda bulunmaktadır.
Bu konuda yazmış olduğum bir yazıyı alıntılıyorum.
Yazımın bulunduğu başlıkta aşağıdadır.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=15247.msg883358#msg883358

Originally posted by tifa

....... Bey,
Yazdığınız konu şu an Türkiye’de çok az kişinin farkında olduğu, sektör içerisinde farkında olanların da aman sesimizi çıkarıp karavan alacakları uyandırmayalım mantığı içerisinde bu camianın içerisine adım atmaya çalışanları en hafif deyimle arkadan hançerledikleri içler acısı bir konudur.
Eğer Türkiye’de karavancılık gelişecekse bu öncelikle Kanun, Yönetmelik ve Yönergelere uymakla başlamalı ve adam gibi adam özdeyişine uygun karavanlar imal etmekle devam etmelidir.
1200 kilo karavanlara 750 kilo ağırlığında olduğuna ilişkin şasisine yazan ve bundan en ufak bir şekilde de olsa gocunmayan karavan imalatçılarıyla bu iş nereye kadar gideri sorgulamaya başlamamızın zamanı geldi de geçiyor bile.

Bu vesileyle yanlış bilinen bir konuyu da düzeltmeme izin verin. Çekili Karavan araç ruhsatına işlenmez. Karavan çekmek için aracınıza taktırdığınız çeki demiri araç ruhsatına işlenir. Aracınıza taktırdığınız bu çeki demirini ruhsatınıza işlettikten sonra aracınızın gücü ölçüsünde istediğiniz boy ve ebatta karavanı çekebilirsiniz.
Ancak burada yeni yürürlüğe giren Trafik Kanunu çerçevesinde bir sınırlamayla karşılaşırsınız. O da şudur;
750 kilo sınırı. Karavanınızın yüklü ağırlığı 750 kiloya kadar olursa herhangi bir tescil işlemi yaptırmadan çeken aracın plakası ve B sınıfı ehliyet ile bu karavanı çekebilirsiniz.
Ancak karavanınızın yüklü ağırlığı 750 kiloyu geçerse karavanınızı trafiğe tescil ettirerek ayrı bir plaka aldıktan sonra bu karavanla trafiğe çıkabilirsiniz ancak sınava girip ehliyetinize de römork çekebileceğinizi işletmeniz gerekir.
Yada D sınıfı ehliyet alırsınız. Tabii bu ehliyetle artık değil çekili karavan Tır bile kullanabilirsiniz.
Trafiğe tescil aşamasında fatura ile birlikte “Tip Onay Belgesi” gündeme gelirki zurnanın zırt dediği nokta da budur.
Tip Onay Belgesi imalatçının ürettiği ürünün Nüfus Kağıdıdır.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca verilen bu belgeye ilişkin TSE’nin kendi sitesinden aldığım ve aklımıza takılan soruları açıklığa kavuşturabilecek 4 adet soru ve cevaplarından oluşan bir metin aşağıdadır.

1.Tip Onayı Nedir?
T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan tekerlekli araçlar ile bu araçlarda kullanılan bazı aksamların, Yönetmelikler ve Teknik Düzenlemelere( Regülasyonlar ) göre uygunluğunun onaylanmasına denir.
2.Tip Onayı Belgesi Nedir?
Araç ve/veya aksamlarına MARTOY, TORTOY veya MOTOY yönetmeliklerine göre Onay Kuruluşunca verilen belgedir. Bu belgeyi almak için araçlara ait aksam, sistem veya ayrı teknik ünite ile ilgili AT yönetmeliklerine veya BM/AEK Regülasyonlarına uygunluğuna dair Teknik Servislerce rapor verilmesi gerekmektedir.
3.Onay Kuruluşu kimdir ve Teknik Servis kim atanmıştır?
Onay Kuruluşu Sanayi ve Ticaret Bakanlığı olup, kendisi adına deney ve kontrolleri yapmak üzere TSE’yi Teknik Servis olarak atamıştır.
4.Tip Onay süreci nasıl işler?
T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından Yönetmelik hükümlerine göre Teknik Servis Hizmeti vermek üzere TSE-ATOM’a ( Araç Tip Onay Müdürlüğü’ne ) başvurularak başlar. Başvuru formunda ve ekinde belirtilen dokümanlar Teknik Uzmanlar tarafından incelenir. Başvuru yeterli görüldükten sonra, muayene ve Yönetmelik veya Regülasyonlarda isteniyorsa deney programı yapılarak, aksam, araç veya sistem üzerinde teste tabi tutular. Rapor tanzim edilir. Olumlu bulunan rapor ve buna ait tanıtım ve teknik dosyası, T .C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na gönderilir.

Görüldüğü gibi Tip Onay Belgesi olmayan bir karavan, ister anlı şanlı bir üreticide üretilsin isterse evinizin altındaki depoda sizin tarafınızdan üretilsin hiçbir farkı yoktur. Farkının olmaması bir yana sizin de başınıza geldiği gibi trafiğe tescil ettirme şansınız da yoktur.
Çekili karavanlar şimdiye kadar yollarda dolaşmayıp kampinglerde yazlık olarak kullanıldıkları için pratikte bunun bir zararı şimdilik görülmemektedir. Ancak gerçek bir karavancı olmak niyetindeyseniz ve yollarda bol bol gezecekseniz risk altındasınız demektir.
Kanun ve yönetmelikleri bilen ve uygulayan bir trafik polisi yolda sizi durdurduğunda belgelerinizi isteyecektir.
Karavanınız 750 kilonun altındaysa problem yok, ya üzerindeyse!
Bunun için değişik senaryolar üretebiliriz.

Senaryo 1:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olan bir üreticiden aldığınız için gerçek ağırlığıyla trafiğe tescil ettirdiğinizden aracınızdan ayrı plakası ve ruhsatı mevcut. Kanunlara uyan medeni bir vatandaş olduğunuzdan dolayı ehliyetiniz de buna göre düzenlenmiş durumda. Aracınızın ruhsatında çeki demiri de zaten işlenmiş vaziyetteydi. Gönül rahatlığı ile verdiğiniz bu belgeleri inceleyen Trafik Polisi evraklarınızı size iade ederek;
Trafik Polisi : Teşekkür ederim, iyi yolculuklar. Der.

Senaryo 2:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olmayan bir üreticiden aldığınız ve satıcıda karavanın 750 kilo altında olduğunu beyan etmiş üstüne üstlük şasisine de 750 kilo olduğuna ilişkin etiketini çakmıştır. Aracınızın ruhsatında çeki demiri işlenmişti. Karavanınız 750 kilo altında olduğu için aracınızın plakasının aynısı karavana da takılıydı. Ehliyetiniz de B sınıfıydı. Kanunları bilmemenin, sadece satıcının size söylediği doğru olmayan bilgilere güvenerek gönül rahatlığı ile verdiğiniz ehliyet ve ruhsatı inceleyen Trafik Polisi evraklarınızı size iade ederek;
Trafik Polisi : Teşekkür ederim, iyi yolculuklar. Der.

Senaryo 3:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olmayan bir üreticiden aldığınız ve satıcıda karavanın 750 kilo altında olduğunu beyan etmiş üstüne üstlük şasisine de 750 kilo olduğuna ilişkin etiketini çakmıştır. Aracınızın ruhsatında çeki demiri işlenmişti. Karavanınız 750 kilo altında olduğu için aracınızın plakasının aynısı karavana da takılıydı. Ehliyetiniz de B sınıfıydı. Satıcının karavanı satarken size söylediği doğru olmayan bilgilere güvenerek karavanı aldıktan sonra araştırmacı ve titiz kişiliğinizle karavanınızın ağırlığını ölçtüğünüzde 750 kilo denilen karavanın 1200 kilo geldiğini öğrenmiş ve başınızdan aşağı kaynar sular dökülmüştü. Kanunları bilmenin sıkıntısı ile yüreğiniz çarparak verdiğiniz ehliyet ve ruhsatı inceleyen Trafik Polisi evraklarınızı size iade ederek;
Trafik Polisi : Teşekkür ederim, iyi yolculuklar. Der.

Senaryo 4:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olmayan bir üreticiden aldığınız ve satıcıda karavanın 750 kilo altında olduğunu beyan etmiş üstüne üstlük şasisine de 750 kilo olduğuna ilişkin etiketini çakmıştır. Aracınızın ruhsatında çeki demiri işlenmişti. Karavanınız 750 kilo altında olduğu için aracınızın plakasının aynısı karavana da takılıydı. Ehliyetiniz de B sınıfıydı. Satıcının karavanı satarken size söylediği doğru olmayan bilgilere güvenerek gönül rahatlığı ile verdiğiniz yada karavanı aldıktan sonra araştırmacı ve titiz kişiliğinizle karavanınızın ağırlığını ölçtüğünüzde 750 kilo denilen karavanın 1200 kilo geldiğini öğrenmeniz ve kanunları da bilmeniz neticesi yüreğiniz çarparak verdiğiniz ehliyet ve ruhsatı inceleyen Kanun ve Yönetmeliklere vakıf Trafik Polisi size dönerek;
Trafik Polisi : Beyefendi karavanınızın 750 kilo altında olduğunu beyan ediyorsunuz, ancak karavanınızın ağırlığını bir kez de biz ölçerek kontrol edelim.
Diyerek polis arabasının bagajından çıkardığı iki adet dijital tartıyı karavanın tekerleklerinin önüne koyarak bunların üzerine çıkmanızı ister. Tartıların üzerine çıkıpta şasisinde 750 kilo yazan karavanın 1200 kilo geldiği görüldüğünde,
Trafik Polisi : Beyefendi öncelikle sahte beyanda bulunduğunuz için hakkınızda yasal işlem başlatacağız ayrıca Trafik Kanun ve Yönetmeliklere uymayan bu araçla yolculuk yapmanız Yasalara göre mümkün olmadığından karavanınızı araçtan ayırıp bırakacaksınız. Şu andan itibaren onu bağlamış bulunmaktayız.
Ayrıca her vesileyle doğa ve insan sevgisinden bahseden, entelektüel ve eğitim düzeyi yüksek bir grubun üyesi olmakla övünen, hayata bakış açısı ve davranışlarıyla toplumun diğer kesimlerine örnek olması gereken size ve böyle bir yanlışın içerisinde olan karavan üreticilerine üzüntülerimi bildirmeme izin verin. Der.


Gördüğünüz gibi elimizde 4 adet senaryo var hangisini kullanacağımıza hep birlikte karar vereceğiz.

Daha iyiye, daha güzele, daha doğruya, daha doğruya, daha doğruya
Selam ve sevgilerimle.








Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=15247.70#ixzz3FWzhGIB3
 



Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

Sayın Tifa

Yazınız ve tespitleriniz ne kadar güzel,
Bence, 750 kg kadar olan bilgiler doğru
Ve sanırım, bir süre sonra , -ki bu sürenin çok yakın olduğunu hissediyorum-
750 kg altına da trafik polisi "tip onay " isteyecek.
Dolayısı ile bundan sonra çekme karavan alacak arkadaşların,

Alacaklar karavanın mutlaka trafiğe kayıtlı - ruhsat ve plakalı olmasına dikkat etmeleri gerekiyor
Tamam, şu anda 750 kg altına devlet bir şey istemiyor ama, bir gecede yönetmelik değişir ve bu karavanlarda
"tip onay araçlarda bulundurulması zorunludur" denirse ne olacak

Olacak belli,

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-2014-yili-yapimi-172052815/detay

ilanda , bir satıcının dediği gibi " bostana , tarlaya kulübe olur" veya bir yere giderken kamyon kiralayıp, üzerinde taşınacak.

Türkiye de maymunun güzü açıldı , ama maalesef, karavan sevdasına tutulmuş, bizlerin gözü açılmadı.
Üreticilerde bunu biliyor.

Sayın Tezcan,

Bence, siparişiniz karavana halen para vermediyseniz, üretici ile masaya oturup konuşun, kesin bilgiler isteyin.


Saygılarımla

Maksut Deniz
Konya
 

Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

Erba'dan Onur Bey ile görüştüm. Ruhsat için Tip onay belgesini veriyorlar ancak yeni karavana. Zira eski karavanın şase numarasını değiştiremiyorlar. Kendi ifadelerine göre bu 750kg ağırlığın 1500Kg a çıkaracak bir düzenleme beklentisi içerisindeler. Ayrıca ruhsatsız karavan ile Edirne tarafından çıkılabildiğini ancak Gürcistan tarafında sorun çıktığını söylediler. Ruhsat çıktığında ise her sene muayene ve D sınıfı ehliyet gerekiyor. 45 yıldır bu işi yaptıklarını ve yurt içerisinde bir tane tartılan karavana rastlamadıklarını söylüyorlar. Çift dingilli karavanlara ise direk tip onay belgesi ile ruhsat çıkartıyorlar.

Ben yurt dışına da çıkmayı düşündüğüm için karavana ruhsat çıkartacağım. Eh çaresiz ehliyeti de D sınıfına çıkartacağız artık. ;D
 

Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

Sn. Tifa

Gerçekler çoğu zaman acı olduğu için, görmek istemeyiz.
Ama gerçeği bütün çıplaklığı ile açıklamışsınız:

"Trafik Polisi : Beyefendi öncelikle sahte beyanda bulunduğunuz için
hakkınızda yasal işlem başlatacağız ayrıca Trafik Kanun ve Yönetmeliklere uymayan bu araçla
yolculuk yapmanız Yasalara göre mümkün olmadığından karavanınızı araçtan ayırıp bırakacaksınız.
Şu andan itibaren onu bağlamış bulunmaktayız. "


Aslında elele vererek bu aldatma maskaralığını bitirecek olanlar bizleriz.
Ama bu," İnşallah olmaz ", " Maaşallah olmadı " zihniyetiyle olmaz.

Bu tip karavanlar, sadece kaçak göçek mokampa gitmeye uygun.
Aslında çok güzel ve düzgün imal edilmiş karavanlar,
ama evrak yönünden, satıcı zihniyeti itibarıyla yola uygun değil.

Daha evvel defalarca müşteki arkadaşlarımız tarafından açıklandı.
Firma binbir dereden su getirerek, evrak vermiyor.
"Trafik sormuyor", "Trafik sormaz", "Çeki demiri yeterli" ve en sonunda da
" Önceden faturası kesilmiş karavana ruhsat veremiyoruz !!! " gibi cevaplarla,
İPE UN SERİYOR, İŞİ NETİCELENDİREMİYOR."

Bu kadar düzgün imalat yapan firmanın üç beş kuruş masraftan kaçınıp
veya bu karavanların ağır olduğu anlaşılırsa, satış azalır zihniyetiyle
bu işte bu kadar yanlış davranmasını kabul etmek mümkün değil.
Yani tip onay belgesi almak ve karavanınızı gönül rahatlığı ile satmak varken,
bu kaçak güreş niye?
Zaten cümle alem karavanlarınızın en az 1200-1300 Kg geldiğini biliyor.
Hala 750 Kg. lafına inanacak saf vatandaşımızı beklemeye, ne gerek var?


Güzel imalat yapıyorsunuz.
Ruhsat belgeleri vererek, güzel karavanlarınızı sıkılmadan satın.

Siz 750 Kg. diye satınca, arabaya daha az mı yük biniyor ? ;D
 

Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

Sayın etezcan,
haklısınız, ayrıca Onur beyde haklı polis sormuyor veya tartmıyor. Çünkü konuyu bilmiyor. Türkiye'de topu topu bir elin parmaklarını geçmeyen çekili karavan var yollarda gezinen. Karavan camiasının içinde olmayan bir kişinin bu ali cengiz oyunlarını bilmesine imkan ihtimal yok çünkü. Yolda karavanı durduran trafik polisinin ise yukarıdaki senaryoda bahsettiğim ölçümü yapabilecek elektronik tartısının polis arabasının bagajında olmadığı da malumumuz. Bu nedenle beni yollarda durduran polis kardeşimiz sadece çeki demiri işlimi diye bakıp duruyor ama esas zurnanın zırt dediği noktayı es geçiyor çünkü bilmiyor.
Ancaaak Allah korusun eğer bir kazaya karışılırsa o bilinmeyen bütün konular ve yönetmelikler bilinir hale geliverir sigorta şirketleri ve ekspertizleri vasıtasıyla.
2009 yılından beri çekili karavanımla %90'ı Avrupa yollarında olmak üzere yaklaşık 40 bin kilometre yaptım biraz bilmezlik biraz da cahil cesaretim sayesinde.
Ancak 2013 Eylülünden beri karavanımı yerinden bile kıpırdatmıyorum.
Yeni trafik sigorta sisteminden dolayı belgesi olmayan karavanıma 2013 yaz gezimizde sigorta yaptıramamıştım. İpsala çıkışında Yunan polisi karavanın yeşil sigortasını sorduğunda karavanımım 750 kilo olduğu arabayla aynı plakayı taşıdığını ruhsata gerek olmadığını falan anlatıp biraz da laf kalabalığı içerisinde Yunan polisini kandırdığımı düşünmüştüm. Kendisi peki sana giriş veriyorum ama herşey senin riskin trafik kazasına karışırsan sorumluluk senin demişti. Tabii ki "bize birşey olmaz ağbi" mantığı ruhumuza işlemiş. Bunu da atlattık sevinciyle ülkeye girdik. Makedon sınır kapısında aynı soru yine aynı hikaye ve yola devam. Ondan sonra herhangibir trafik ihlali yapmadığınız yada kazaya karışmadığınız takdirde kimsenin sizi durdurmadığı topraklar. Manş Denizi kıyılarına kadar ulaşıp tekrar geriye dönmeye başladığımızda sanki Yunan polisinin içine doğmuş gibi selanik çevre yolunda ciddi bir kazayı kıl payı atlattım. hafif dalgınlığımdan ötürü önümdeki arabanın kırmızı ışıkta durduğunu biraz geç algıladım. Frene basmama rağmen yaklaşık 70-80 kilometre hızla gitmeme rağmen durmak ne mümkün. yaz sıcağından dolayı asfalt erimişti. 1300-1400 kilo yükle karavan arabayı kızaklayarak öndeki arabanın üzerine doğru iktirmeye başladı. Bereket ışıklar yeni kırmızıya döndüğü için ilk araçlar bizdik yan sol şerit bu nedenle boştu. saliseler içinde şeridin boş olduğunu algılayıp direksiyonu yana kırdım. Araba dönüp kayar vaziyette yan şeride girdi ve durduğumuzda benim aracım yandaki şöförü kadın olan Hyundai arabanın bir boy önündeydi. Eğer bu manevrayı yapamasaydım oluşacak durumu düşünmek bile istemiyorum.
Bu seyahatten döndükten sonra karavanımı eksik belgesiz yerinden kıpırdatmak bile istemiyorum. Gezilerimide inanılmaz sevmeme rağmen karavansız yapmaya devam ediyorum.
Biraz iç karartıcı bir yazı oldu ama ne yazık ki gerçekler bazen sevimsiz olabiliyor.
selam ve sevgilerimle
Fatih ÖZDEL
 

Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

Fatih Bey çok haklısınız..
Ben de işi kuralına göre yapmaya çalışıyorum. Bu nedenle de ruhsatlı karavanı tercih ediyorum. Sanırım 45 gün civarında teslim alacağım. İnşallah sorunsuz kullanacağım.

Bu arada komik bir şey öğrendim D sınıfı ehliyetle ilgili.. Sürücü kursunun kendi aracı yoksa d ve sınıfı ehliyet veremiyorlarmış. Ve yeni değişen bir yönetmelikle aracın en fazla 10 yaşında olmasını istiyorlarmış. Kursun sahibi diyor ki; ben en fazla 5 yaşında bir otobüs almalıyım ki bir beş senede faydasını görebileyim. Gel gör ki 5 yaşındaki bir otobüsün sürücü kursuna maliyeti korkunç.. Bazı güçlü sürücü kurslarına bizi kurban ediyorlar diyor..

Kısacası şimdi de D sınıfı ehliyet verebilen sürücü kursu arayışına girdim.. ???
 



Ynt: Çekme Karavanımı Sipariş Ettim. Etezcan

Hiç dert değil en kolay kısmı o. Ben geçen sene aldım yaklaşık 1000 lira civarında bir masrafı var. Karavan kullandığım için tır kulanmada hiç zorlanmadım zaten birşey de yaptırmıyorlar tırı hareket ettirin yeter. Tır cı olmadığınız binişinizden belli sınav komisyonu hayırdır hocam dediler hikayeyi anlatınca hoşlarına gitti. Binmemle inmem bir oldu.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst