Doğrucu Davut
Zirve
.
Çekme karavanda ayrılma kablosu hoş bir ayrıntı gibi görünse de hayati bir görevi vardır: Çekilen karavan eğer topuzdan kurtulursa, kablo kopmadan önce römork frenini çekerek karavanı durdurur. Fakat bunu hakkıyla yapması için doğru şekilde yapılandırılmalı ve monte edilmelidir.
Ayrılma kablosu ne dayanıklıkta olmalıdır ?
Freni çektikten sonra koparak karavanın devamen sallapati çekimine sebep olmamalıdır. Bu kablo kopma kuvvet değerinin (N) üreticiler tarafından göz önüne alındığını kabul etme durumundayız.
Kablonun karavanda ne şekilde devam etmesi uygundur ?
Ayrılma kablosu, çeki demirinin alt tarafındaki kılavuz gözden geçmelidir. Bu, kablonun son esnemede römork freni koluna doğru düz gitmesini ve sıkışmamasını sağlar.
Eğer buna dikkat edilmezse, tüm kuvvet artık doğrudan fren koluna etki etmez ve fren tam olarak uygulanmadan önce kablo kopabilir.
Döner römork kaplininde ayrılma kablosu ideal olarak çekici araca nasıl bağlanmalıdır?
Çekme tertibatındaki bir göze veya halkaya.
Almanya’da kablo topuz koluna asılabilse de bu; Avusturya’da (100€), Hollanda’da (230€) ve İsviçre’de de (500CHF) olarak ceza gören yasak bir uygulamadır ! Alman otomobil kulübü ADAC’nin tavsiyesi de bu yönde bir göz.
Topuz kolunda böyle bir gözü olmayanlar için nasıl bir çözüm düşünülebilir ?
Bir karabiber kanca ve bir hortum kelepçesi ile topuz koluna sonradan göz ekleyebilirsiniz. Bu topuz kolunu delerek bir delik açmaktan daha akıllıca olmalı ?
Kopucu ayrılma kablosunun yaylı kancası doğrudan bir göze takılabilir mi ?
Hayır, doğrudan takılmak için değil, ilmeklenmek için tasarlanmıştır.. Yani bu yaylı kancanın, askının sabit bir parçası etrafında dönmesi veya ideali yukarıda yazıldığı üzere bir gözden geçirilmesi ve ardından ayrılma kablosuna da çekince sıkışan bir kement gibi geri takılması gerekmektedir.
Çeken aracın çekme halkası kopma kablosunu takmak için kullanılabilir mi ?
Çekme halkalarının çoğunun araçta orta pozisyonda olmaması acil bir durumda kopma kablosunun kuvveti yeterli iletememesine veya kablonun beklenen anda kopmamasına yol açabilir.
Kopma hangi noktada gerçekleşir ?
Kopma kablosunun en zayıf elemanı olan el freni kolundaki bağlantıda gerçekleşmesi beklenir.
Bu son durumda kopma kablosu el freni kolundan ayrılır ve çekici araca bağlı kalır.
Böyle bir durumun mutlu son ile bitip bitmediği herşeyden önce; karavanınızın frenli olup olmadığına, frenliyse de kancayı takıp takmamış olmanıza bağlı olmalı ?
…
Yukarıdaki yazı aşağıdaki web sayfasının bizler için düzenlenmiş kısa bir çevirisidir.
Çekme karavanda ayrılma kablosu hoş bir ayrıntı gibi görünse de hayati bir görevi vardır: Çekilen karavan eğer topuzdan kurtulursa, kablo kopmadan önce römork frenini çekerek karavanı durdurur. Fakat bunu hakkıyla yapması için doğru şekilde yapılandırılmalı ve monte edilmelidir.
Ayrılma kablosu ne dayanıklıkta olmalıdır ?
Freni çektikten sonra koparak karavanın devamen sallapati çekimine sebep olmamalıdır. Bu kablo kopma kuvvet değerinin (N) üreticiler tarafından göz önüne alındığını kabul etme durumundayız.
Kablonun karavanda ne şekilde devam etmesi uygundur ?
Ayrılma kablosu, çeki demirinin alt tarafındaki kılavuz gözden geçmelidir. Bu, kablonun son esnemede römork freni koluna doğru düz gitmesini ve sıkışmamasını sağlar.
Eğer buna dikkat edilmezse, tüm kuvvet artık doğrudan fren koluna etki etmez ve fren tam olarak uygulanmadan önce kablo kopabilir.
Döner römork kaplininde ayrılma kablosu ideal olarak çekici araca nasıl bağlanmalıdır?
Çekme tertibatındaki bir göze veya halkaya.
Almanya’da kablo topuz koluna asılabilse de bu; Avusturya’da (100€), Hollanda’da (230€) ve İsviçre’de de (500CHF) olarak ceza gören yasak bir uygulamadır ! Alman otomobil kulübü ADAC’nin tavsiyesi de bu yönde bir göz.
Topuz kolunda böyle bir gözü olmayanlar için nasıl bir çözüm düşünülebilir ?
Bir karabiber kanca ve bir hortum kelepçesi ile topuz koluna sonradan göz ekleyebilirsiniz. Bu topuz kolunu delerek bir delik açmaktan daha akıllıca olmalı ?
Kopucu ayrılma kablosunun yaylı kancası doğrudan bir göze takılabilir mi ?
Hayır, doğrudan takılmak için değil, ilmeklenmek için tasarlanmıştır.. Yani bu yaylı kancanın, askının sabit bir parçası etrafında dönmesi veya ideali yukarıda yazıldığı üzere bir gözden geçirilmesi ve ardından ayrılma kablosuna da çekince sıkışan bir kement gibi geri takılması gerekmektedir.
Çeken aracın çekme halkası kopma kablosunu takmak için kullanılabilir mi ?
Çekme halkalarının çoğunun araçta orta pozisyonda olmaması acil bir durumda kopma kablosunun kuvveti yeterli iletememesine veya kablonun beklenen anda kopmamasına yol açabilir.
Kopma hangi noktada gerçekleşir ?
Kopma kablosunun en zayıf elemanı olan el freni kolundaki bağlantıda gerçekleşmesi beklenir.
Bu son durumda kopma kablosu el freni kolundan ayrılır ve çekici araca bağlı kalır.
Böyle bir durumun mutlu son ile bitip bitmediği herşeyden önce; karavanınızın frenli olup olmadığına, frenliyse de kancayı takıp takmamış olmanıza bağlı olmalı ?
…
Yukarıdaki yazı aşağıdaki web sayfasının bizler için düzenlenmiş kısa bir çevirisidir.
Sichere Anhängerkupplung: So wichtig ist das Abreißseil beim Caravan
Das Abreißseil wirkt vielleicht wie ein nettes Detail, doch es hat eine lebenswichtige Aufgabe: Springt der Caravan vom Kugelkopf, zieht es die Anhängerbremse. Dafür muss es unbedingt korrekt verlegt sein. Wie das geht und welche Regeln im europäischen Ausland gelten, erklärt CARAVANING.
www.caravaning.de
Son düzenleme: