Cekme Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tunctufan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,643

tunctufan

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
7
Merhaba dostlar,ben araniza yeni katildim.Umarim cok faydali bilgileri paylasiriz.Selam ve sevgiler.
Ben hemen cekme karavan ile ilgili konulara girecegim,40 senedir karavan hayalimi insallah gereklestirecegim,bunun icin bilenlerin tavsiyelerine ihtiyacim var.
oncelikli konum su,karavanin arkada gezinti yapmamasi icin gerekli teknik donanim nedir?
ikinci olarak burada okudugum bir uyemizin yazisi.Kravanini kendi yapmaya baslamis.750 kg altinda ruhsat grekmiyor bunu biliyorum,ancak okuduklarima gore rusat gerekmeyen kravanlarda c belgesi araniyormus,kendimiz yapinca bu belge meselesi nasil olacak.Lutfen aydinlatirmisiniz.
 

Etiketler
Ynt: Cekme Karavan

Hayırlısı olsun bende bu konuları merak ediyorum.
kendi karavanımı yapmaya hazırlanıyorum bu vesile ile TAKİP::smiley:
 

Ynt: Cekme Karavan

Merhaba,

Sorunuza şu şekilde yanıt verirsem sanırım bu forumdaki herkes hemfikir olur:

Karavanın yolda aracın arkasında istem dışı gezmemesi için:

1) Kullanılan karavan şasi geometrisi hassas bir şekilde boy (x) ekseninde simetrik olmalı
2) Kullanılan dingilin özellikleri ve montaj yeri yüklü ağırlık gözönünde bulundurularak hassas bir şekilde seçilmeli
3) Römork teker frenleme dağılımı tekerler arasında eşit olmalı
4) Karavanın geometrisi (aeordinamik) ve mobilyaların/ekipmanın yük dağılımı her eksende dengeli olmalı
5) Araç bağlantısı için tercihen stabilizatörlü kaplin kullanılmalı
6) Karavan, çeken araca göre ne çok hafif ne de çok ağır olmalı

İlk cümlemdeki fikir ayrılıklarının sebebi

1) Genelde hobi amaçlı garajda üretilen karavanlar (buna yerli karavanlar da dahildir) profilden kaynaklanmış şasi üzerinde yapılırlar. Forumda bu işlerle uğraşmış karavandaşlarımızdan üretim şekliyle ilgili detayları öğrenebilirsiniz. Çok hassas çalışılmadığı sürece (farklı eksenlerde su terazileri; lazer ölçüm cihazları) bu şasilerdeki ufak sapmaların yolda sıkıntı çıkarması çok muhtemel

2) Bir kısım karavandaş da bu şekilde çekme karavan değil ancak "çakma karavan" yapılabileceğini düşünüyor. Onun için şasinin mutlaka yekpare ve fabrika ortamında bantta üretilmiş; denenmiş gemoterilerde olması taraftarı (ben de bu grup içindeyim). Benzer düşünce dingil için de geçerli.

3) Şasi, dingil, kaplin gibi altyapı bileşenlerini bir kenara koyarsak elde yapılan karavanların modern karavanlarda olması gereken donanım ve inceliğe ulaşması mümkün değil.

Hevesinizi kırmak istemedim ama maliyetleri tekrar gözden geçirip fiyat/performans oranına dikkat etmekte fayda var.

Ancak bir karavan yaparken de insanın çok şey öğrendiği muhakkak :smiley: Soru, kaçıncı denemeden sonra düzgün bir karavan yapılabileceği sorusudur.

Sevgiler,
 

Ynt: Cekme Karavan

trek71' Alıntı:
Merhaba,

Sorunuza şu şekilde yanıt verirsem sanırım bu forumdaki herkes hemfikir olur:

Karavanın yolda aracın arkasında istem dışı gezmemesi için:

1) Kullanılan karavan şasi geometrisi hassas bir şekilde boy (x) ekseninde simetrik olmalı
2) Kullanılan dingilin özellikleri ve montaj yeri yüklü ağırlık gözönünde bulundurularak hassas bir şekilde seçilmeli
3) Römork teker frenleme dağılımı tekerler arasında eşit olmalı
4) Karavanın geometrisi (aeordinamik) ve mobilyaların/ekipmanın yük dağılımı her eksende dengeli olmalı
5) Araç bağlantısı için tercihen stabilizatörlü kaplin kullanılmalı
6) Karavan, çeken araca göre ne çok hafif ne de çok ağır olmalı

İlk cümlemdeki fikir ayrılıklarının sebebi

1) Genelde hobi amaçlı garajda üretilen karavanlar (buna yerli karavanlar da dahildir) profilden kaynaklanmış şasi üzerinde yapılırlar. Forumda bu işlerle uğraşmış karavandaşlarımızdan üretim şekliyle ilgili detayları öğrenebilirsiniz. Çok hassas çalışılmadığı sürece (farklı eksenlerde su terazileri; lazer ölçüm cihazları) bu şasilerdeki ufak sapmaların yolda sıkıntı çıkarması çok muhtemel

2) Bir kısım karavandaş da bu şekilde çekme karavan değil ancak "çakma karavan" yapılabileceğini düşünüyor. Onun için şasinin mutlaka yekpare ve fabrika ortamında bantta üretilmiş; denenmiş gemoterilerde olması taraftarı (ben de bu grup içindeyim). Benzer düşünce dingil için de geçerli.

3) Şasi, dingil, kaplin gibi altyapı bileşenlerini bir kenara koyarsak elde yapılan karavanların modern karavanlarda olması gereken donanım ve inceliğe ulaşması mümkün değil.

Hevesinizi kırmak istemedim ama maliyetleri tekrar gözden geçirip fiyat/performans oranına dikkat etmekte fayda var.

Ancak bir karavan yaparken de insanın çok şey öğrendiği muhakkak :smiley: Soru, kaçıncı denemeden sonra düzgün bir karavan yapılabileceği sorusudur.

Sevgiler,



Kesinlikle baştan sona katılıyorum.
bende bir Makina mühendisi olarak bu oranlardaki hassiyeti tuturmak el yapımında mümkün değil.
fakat daha önceleri üst yapı firmalarında kalite uzmanı olarak görev yapmamdan ötürü piyasada yapılan çoğu şase Ahmet usta Mehmet ustanın gönye bilgisine göre hazırlanıyor, bir çoğu Teknikresimi oturak yada simit altlığı yani günaha girmesin diye örtü şeklinde kullanıyor.
Her hangi bir eğriliğe müdahale şekiller ise balyoz yardımı ile oluyor.
piyasada gezen bir çok TOMA aracında (Üzülerek Söylerimki) kalite kontrol ve tasarım FMEA larında bulundum tabi akaryakıt tankari ve damperli araçları saymıyorum bile.
Fakat işin acı tarafı benim diyen karavan yapıcı firmanında bu konulardaki hassasiyeti yukarıdaki firmalardan inanın farklı değil..
Zira Dacia firmasında Romanyada 5 yıl çalıştım ve otomasyon kaynak kontrolü ve Şasenin 3d tezgahlarında olması gereken normları tuturulması ile ilgili SPC çalışmalarında bulundum..
Malesef bizdeki ölçü sistemi su terazisinden ibaret.

Geriye tek kalan yapan ustanın el melekesi oluyor.
buda satın aldığınız çekme karavandaki imalat sırasında ustanın Pisikolojisi ile doğru orantılı....
Tabi burada bahsettiğim yerli üreticilerimizdir. Bu gelişmiş ölçme aletlerine sahip üreticinin olmadığını az bir araştırmam ile öğrendim.
Teknik tabir ile yalın üretim yada Spc yada FMEA , Kayzen tarzı yaklaşımlardan oldukça uzaklar.
Zira kalite sistemleri ise göztermelik 9001 ibaret. bu da prestij için alınmış belge niteliğ itaşımaktan yakın değil.

Kısacası.

Teknik bir kimse Eğer eli kaynak tutuyor ise belirgin Statik ve Dinamik hesaplar ve çoklu ölçüm sistemi ile normlara yakın bir römork üretebilir diye düşünüyorum. Hobi niteliği taşıması nedeni ile belki kontrollerini strese girmeden yaparak Balyozlu sisteme göre daha stabil bir araç üretmesi çok zor olmasa gerek.

fakat bu araç trafiğe çıktığında kurallar doğrultusunda ne olur o konuda çok zayıfım. 750 kg altı ruhsat istemez c belgesi nasıl alına bilir tip onayı gerekirmi.,
bu konular benim alanımın çok dışında bilen bir abimin aydınlatmasını heycan ile bekliyorum.

Saygılarımla.
 

Ynt: Cekme Karavan

Konuyu dikkatle okudum. Behçet Beyle (Trek71) Kağan Beyin (KağanÖner) paylaşımları bence çok önemli. Çekme karavanını kendi yapmak isteyenler için çok değerli bilgiler veriyorlar.
Üzerinde durmak isteğim bölüm 750 kilonun altındaki karavanlar. Bu karavanlar için ruhsata gerek olmadığını biliyoruz. 750 kilonun altındaki karavanı kendimiz yaparsak, trafiğe girmeden önce tip onay belgesi alınıyor mu? Aşağıdaki linkte bu soruya cevap veren bir başlık var. „Amatör Üretimi Çekme Karavanın Tip Onayı Ve Trafiğe Tescil Edilmesi Hakkında“ başlığı altında sayın Er-tan çok detaylı ve bence önemli bilgiler veriyor.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=101281.0

Benim anladığım, kendi yaptığımız çekme karavanda aksam onaylı (E) parçalar kullanmak ve yapılan karavana tip onayı çıkarmak gerekiyor. Karavan tip onayı 750 kilonun altındaki çekme karavanlar içinde geçerli.

Ikinci başlığında kolyalıkla bulunması için konuyu sabitledim.
 



Ynt: Cekme Karavan

Arkadaşlar, yönetmelikler bürokratik dille yazıldığı için yoruma açık gibi görünmekte, benim anladığım anlamlar ile gözden kaçan bir şeyler olduğunu sanıyorum...
Tip onay belgesi tıpa tıp aynı karavandan devamlı üretmeyi ve fatura karşılığı satmayı düşünen girişimciler için gerekli, bireysel tek üretimler münferit üretim kategorisine girer, kendiniz için tek bir adet üretir kullanırsınız, şart sadece şase ve araca bağlantı kaplinin CE belgeli olması yeterli..Yönetmeliklerde böyle bir aracı kimsenin bireysel üretmeye kalkacağı düşünülmemiş üretimi bir şirketin yapacağı düşünülerek tip onay belgesi ibareleri kullanılmış...Eğer bireysel olarak kendinize bir karavan üretip bir belge sahibi olmak istiyorsanız, karavanınızı belgeli malzemeler ile üretip TSE'den planınınz ile münferit üretim şartlarına uyduğunuza dair, belge alabilirsiniz, bu belge ile trafikten ruhsat ta çıkarabilirsiniz veya 750 kg altı ise bu belgeyi sadece trafik kontrollerinde karavanınızın bağlanmaması için yanınınzda bulundurabilirsiniz..Tabiki sorun yorum farkı bu yazdığım süreci böyle yorumlamayan polisleri ile anlaşamamanız, ihtimali çok yüksek...
Bir başka gözden kaçanda, 750 kg altı ve üstü tanımlamasında karavanın ağırlığının kastedildiğinin sanılması, durum böyle deyil, biz bir çok yorumu işimize geldiği gibi yorumlama alışkanlığımızdan kaynaklanıyor, 750 kg karavan demek, yapmış olduğunuz veya kullandığınız karavanın tatile giderken tüm tatil yükü ile birlikte ağırlığıdır, yani, siz arabanızı va karavanınızı yükleyip yola çıkarsınız, yolda tartı için çevirirler, karavan araçtan ayrılır, kantara çıkarılır, tartılır, 750kg altı veya üstü tabirinin karayolları ve trafikteki anlamı budur, karavanın boş ağırlığı deyil...
Yönetmeliklerde Okuduklarımı ben böyle anlıyorum, bilginize....
 

Ynt: Cekme Karavan

Hmm..o zaman 750kg altı diye boşuna konuşmayalım zira yüklü bir karavanın 750kg altı olması ancak teardrop'larda mümkün değil mi? En fazla irice bir teardrop olabilir. Yani karavan 2 kisilik teardrop değilse doğrudan ruhsat gerekeceğini düşünebiliriz -ki bence yorumunuz mantıklı. Ayrıca ruhsatın olması da aslında çok iyi bir şey. Mal kimin belli olur..
 

Ynt: Cekme Karavan

Hüseyin abi Atilla abi Behçet abi çok teşekkür ederim bilgilendirmeler için.
Bakalım daha neler öğreneceğiz. sayenizde.
Saygılar..
 

Ynt: Cekme Karavan

Aşağıdaki yönetmeliğin 5. Maddesi, c paragrafı ile 7 maddesi ç paragrafı münferit yapılan römorklarla ilgili. Yönetmeliğin bir bölümünü kopyaladım. 750 kilonun altındaki römorklar diye bir bölüm görmedim ama bigilerin bütün römorkları kapladığını düşünüyorum.
Yönetmeliğin tümünü bu linkte görebiliriz.

http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2008/11/20081128-6.htm



-------------------------------------------------------------------------------------------------
ARAÇLARIN İMAL, TADİL VE MONTAJI HAKKINDA YÖNETMELİK

„İKİNCİ BÖLÜM
Uygulama Usul ve Esasları
AİTM onayı başvurusu

MADDE 5 – (1) AİTM onayı başvurusuna ilişkin esaslar aşağıda belirtilmiştir.
a) Bu Yönetmelik kapsamındaki araçların seri imalatında ve tip onayı bulunan araçların seri tadilatında her bir tip araç için ayrı bir başvuru yapılır.
b) Münferit imalat ve tadilatlarda her bir araç için ayrı bir başvuru yapılır.
c) Tadilat setleri için, set ile tadil edilmiş ve tahribatlı deneylerde yapılabilecek numune ile onay kuruluşu veya onay kuruluşu tarafından görevlendirilmiş teknik servislere başvurulur. Gerekirse ana araç imalatçısının görüşü alınır. Bu setler ile üreticisi tarafından, setle birlikte verilen montaj talimatına uygun olarak yapılan seri tadilatlar sadece talimata uygun montaj yapıldığı kontrol edilerek, uygunsa onaylanır.
ç) Araç AİTM tip onayı veya AİTM uygunluk belgesi başvuruları, imalatçı tarafından onay kuruluşuna veya onay kuruluşunun yetkilendirdiği kuruluşa yapılır. Başvuruya, ilgili araca göre bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek V’te belirtilen bilgileri içeren bir tanıtım dosyasıyla birlikte Ek IV ve/veya Ek VII’de belirtilen ilgili yönetmeliklerden uygulanabilir olanlardan her biri uyarınca sahip olunan tip onayı belgeleri, eğer bu belgeler yoksa, teknik servislerden o araç için ilgili yönetmeliklere göre alınmış deney raporları ve gerektiğinde bu Yönetmelikte istenilen belgeleri içeren tanıtım paketi ve tanıtım paketi fihristinden oluşan bilgi ve belgeler eklenir.
d) Çok aşamalı AİTM onayı başvurusunda;
1) Birinci aşamada, tamamlanmamış araç ve aracın tamamlanma durumuna göre bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek V’te belirtilen bilgileri içeren bir tanıtım dosyasıyla birlikte Ek IV ve/veya Ek VII’de belirtilen ilgili yönetmeliklerden uygulanabilir olanlardan her biri uyarınca sahip olunan tip onayı belgeleri, eğer yoksa, yetkili teknik servislerden o araç için ilgili yönetmeliklere göre alınmış deney raporları ve gerektiğinde bu Yönetmelikte istenilen belgeleri içeren tanıtım paketi ve tanıtım paketi fihristinden oluşan bilgi ve belgeler eklenir,
2) İkinci veya daha sonraki aşamalarda, tamamlanmamış aracın bir önceki aşama uygunluk belgesi veya AİTM uygunluk belgesinin bir sureti ile aracın tamamlanma durumuyla ilgili olarak bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek V’te belirtilen bilgileri içeren ve bu Yönetmelikte istenilen bilgi ve belgeler, ilgili yönetmeliklerden uygulanabilir olanlardan her biri uyarınca sahip olunan tip onayı belgeleri, eğer bu belgeler yoksa, teknik servislerden o araç için ilgili yönetmeliklere göre alınmış deney raporları, tanıtım dosyası, tanıtım paketi ve tanıtım paketi fihristi yer alır.
e) MARTOY, TORTOY ve MOTOY kapsamı dışında kalan araçların seri imalatı ve bu yönetmeliklerin kapsamındaki araçların seri tadilatında her tip için ayrı bir başvuru yapılır.
AİTM onayı işlemleri
MADDE 6 – (1) AİTM onayı işlemlerine ilişkin olarak onay kuruluşunca;
a) Tanıtım dosyasındaki özelliklere uygun olmak kaydıyla, bu Yönetmelikte belirtilen ilgili yönetmeliklerin teknik özelliklerine uyan, imal veya tadil edilmiş her bir araç için 7 nci maddede belirtilen işlemler çerçevesinde AİTM uygunluk belgesi,
b) Tanıtım dosyasındaki özelliklere uygun olmak kaydıyla bu Yönetmelikte belirtilen ilgili yönetmeliklerin teknik özelliklerine uyan seri imalat ve seri tadilatta her bir tip için 7 nci maddede belirtilen işlemler çerçevesinde AİTM tip onayı belgesi, verilir.
(2) Bir araç, sistem, aksam veya ayrı teknik ünitenin bu Yönetmelikteki hükümlere uygun olmakla birlikte, yol güvenliği açısından ciddi bir tehlike oluşturduğunun belirlenmesi halinde, onay kuruluşu veya onay kuruluşunun yetkilendirdiği kuruluş AİTM tip onayı belgesi veya AİTM uygunluk belgesi vermeyi reddedebilir.
AİTM onayı sırasında izlenecek işlemler

MADDE 7 – (1) AİTM onayı sırasında izlenecek işlemler aşağıda belirtilmiştir.
a) 5 inci maddenin (b) bendine göre bir başvuru yapıldığı taktirde imalatçı onaylatılacak münferit araç için örneği bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek V/A3’te verilmiş olan AİTM uygunluk belgesini düzenler ve tanıtım dosyasıyla birlikte onay kuruluşunun onayına sunar.
b) 5 inci maddenin (a) bendine göre bir başvuru yapıldığı takdirde onay kuruluşu, onaylanacak araç üzerinde araç tanıtım belgesinde bulunan, aksam, sistem ve ayrı teknik ünitelerini inceleyerek ve belgeleri kontrol ederek aracın orijinal tanıtım paketindeki ilgili bilgilere uygun olarak yapılmış olduğunu bütün ilgili yönetmelik şartları için teyit eder.
c) 5 inci maddenin (ç) bendine göre bir başvuru yapıldığı takdirde onay kuruluşu;
1) Birinci aşamada; tamamlanmamış araç için araç tanıtım belgesinde bulunan, aracın; aksam, sistem ve ayrı teknik ünitelerini inceleyerek ve belgeleri kontrol ederek, aracın orijinal tanıtım paketindeki ilgili bilgilere uygun olarak yapılmış olduğunu bütün ilgili yönetmelik şartları için teyit eder,
2) İkinci veya daha sonraki aşamalarda; aracın tamamlanma durumuna göre bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek V’te belirtilen şartları sağladığını, araç tanıtım dosyasındaki detaylara ve ilgili yönetmeliklerin her birinin gerektirdiği teknik koşullara uygunluğunu teyit ve daha önceden alınmış onayı geçersiz kılacak şekilde değişiklik yapılıp yapılmadığını kontrol eder.
ç) Motorlu araçlar ve römorkları ile motosiklet ve mopedlerin münferit imalat ve tadilatlarında başvurular ancak imalatçı adına, aracı projelendiren, Bakanlık veya Bakanlık adına görevlendirilmiş kuruluşlarca yetki belgesi verilmiş makine mühendisleri tarafından yapılır. Yetkili mühendisler, imalatçı firmanın personeli veya Makine Mühendisleri Odası Büro Tescil Belgesi sahibi Serbest Mühendislik ve Müşavirlik Bürosu personelidir. Tarım veya orman traktörleri ile römorkları için ise başvurular, makine mühendisleri yanı sıra tarım makineleri dalında eğitim görmüş, Bakanlık veya Bakanlık adına görevlendirilmiş kuruluşlarca yetki belgesi verilmiş ziraat mühendisleri tarafından da yapılabilir. Bu durumda, yetkili ziraat mühendisleri, imalatçı firmanın personeli veya Ziraat Mühendisleri Odası Büro Tescil Belgesi sahibi Serbest Mühendislik ve Müşavirlik Bürosu personelidir.

d) Bu Yönetmeliğin ekleri Yönetmelik kapsamındaki araçlarda zorunlu olarak uygulanır.“
 

Ynt: Cekme Karavan

Merhaba arkadaslar,verdiginiz bilgiler icin cok tesekkur ediyorum.Sayenizde bir cok bilgiyi edinme imkanimiz oldu.Anladigim kadari ile karavan da onemli olan sase ve kaplin.Halbuki,nereye bakiyoruz ?karavanin dis gorunusune.
 



Ynt: Cekme Karavan

Merhaba,cekme karavan icin verdiginiz bilgilere tekrar tesekkur ediyorum.Sizleri usandirmaz isem sorularima devam edecegim.Karavan da en onemli seyin sase ve kaplin oldugunu ogrendik.Guvenilir sase ve kaplin nereden alinabilir?Ozellikle AL KO sase ve kaplin nasil temin edilir.Yanitlarsaniz sevinirim.Birde,yuklu agirligi 750 kg gecmeyen bir karavanin azami boyu ne olmalidir.
 

Ynt: Cekme Karavan

Alko Türkiye'de ofis açtı. Oradan sipariş ile temin edilebilir zannediyorum. En azından ben bir mover almak için arayacağım; bunu da sorayım sizin için
 

Ynt: Cekme Karavan

Merhabalar.
750 kg yuku durumu boyut ve kulanacağınız malzeme ile doğru orantılı.
Başoğlu karavanın karettası su kontrosından yapılırken Pino 2010 panel tarzı başka bir malzemeden üretilmiş.

Hafiflik konusu daha römork tasarımınızdaki malzeme seçiminiz ile başlıyor. daha sonraki kaplama destekleri malzeme seçimi
kaplamalar. iç mobilya ve aksam
Atilla abinin yöntemini çok başarılı ve faydalı buluyorum kulanacağı malzemeleri bilgisayar ortamında yada alt alta özgül ağırlıklarını yazarak montajdan önce ne olacağını kestire biliyor.
ama tabi onun teccubesi ile ilk defada bunu yapmak buraya yazmak kadar kolay olmaz....:smiley:


https://www.youtube.com/watch?v=umLTKP8LEz8


bu linkte ufak bir Teardrop Camper yapımı ile ilgili faydalı bilgiler veriyor ağaç işçiliği tabi bu 40 bölümlük bir yapım.
ben çok şey öğrendim çünkü ağaç işçiliğinde zayıfım demirciyim anlayacağın :smiley:


SAygılar.....
 

Ynt: Cekme Karavan

Az önce AL-KO Türkiye ile görüştüm.
Maalesef perakende olarak şasileri satın almak mümkün değil.
Sadece karavan/römork üreticileri için siparişle üretim yapılıyormuş.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,708
Mesajlar
1,522,498
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst