Ynt: Cekme Karavan
Merhaba,
Sorunuza şu şekilde yanıt verirsem sanırım bu forumdaki herkes hemfikir olur:
Karavanın yolda aracın arkasında istem dışı gezmemesi için:
1) Kullanılan karavan şasi geometrisi hassas bir şekilde boy (x) ekseninde simetrik olmalı
2) Kullanılan dingilin özellikleri ve montaj yeri yüklü ağırlık gözönünde bulundurularak hassas bir şekilde seçilmeli
3) Römork teker frenleme dağılımı tekerler arasında eşit olmalı
4) Karavanın geometrisi (aeordinamik) ve mobilyaların/ekipmanın yük dağılımı her eksende dengeli olmalı
5) Araç bağlantısı için tercihen stabilizatörlü kaplin kullanılmalı
6) Karavan, çeken araca göre ne çok hafif ne de çok ağır olmalı
İlk cümlemdeki fikir ayrılıklarının sebebi
1) Genelde hobi amaçlı garajda üretilen karavanlar (buna yerli karavanlar da dahildir) profilden kaynaklanmış şasi üzerinde yapılırlar. Forumda bu işlerle uğraşmış karavandaşlarımızdan üretim şekliyle ilgili detayları öğrenebilirsiniz. Çok hassas çalışılmadığı sürece (farklı eksenlerde su terazileri; lazer ölçüm cihazları) bu şasilerdeki ufak sapmaların yolda sıkıntı çıkarması çok muhtemel
2) Bir kısım karavandaş da bu şekilde çekme karavan değil ancak "çakma karavan" yapılabileceğini düşünüyor. Onun için şasinin mutlaka yekpare ve fabrika ortamında bantta üretilmiş; denenmiş gemoterilerde olması taraftarı (ben de bu grup içindeyim). Benzer düşünce dingil için de geçerli.
3) Şasi, dingil, kaplin gibi altyapı bileşenlerini bir kenara koyarsak elde yapılan karavanların modern karavanlarda olması gereken donanım ve inceliğe ulaşması mümkün değil.
Hevesinizi kırmak istemedim ama maliyetleri tekrar gözden geçirip fiyat/performans oranına dikkat etmekte fayda var.
Ancak bir karavan yaparken de insanın çok şey öğrendiği muhakkak
Soru, kaçıncı denemeden sonra düzgün bir karavan yapılabileceği sorusudur.
Sevgiler,