Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan scout2002 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 93
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 64,728
Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

Çeki Demiri.?
Ortada karavan yok iken çeki demiri siparişi vermek doğru mu?
Bilmiyorum ama arkadaşlarımız aydınlatır bizleri.
 

Etiketler
Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

TezzMertek' Alıntı:
Çeki Demiri.?
Ortada karavan yok iken çeki demiri siparişi vermek doğru mu?
Bilmiyorum ama arkadaşlarımız aydınlatır bizleri.

Çeki demiri karavan büyüklük ve modeline göre değişiklik göstermez. Her türlü römork ve karavanı bağlayabilirsiniz.

sayın tortugo,

Öyle bir soru sormuşsunuz ki, ihtiyaç ve beklentilerinizi bilmeden buna cevap vermek imkansız. ''Karnım acıktı, ne yememi önerirsiniz?'' sorusundan farkılı değil. :D
Önce ihtiyaç ve beklentilerinizi belirleyin, sonrasında cevaplamak kolay olacaktır. Ama öncesinde forumu iyi bir incelemenizi öneriri.
 

Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

Herkese merhaba,
soykar yapımı bir ikinci el karavan almayı düşünüyorum, aracım 2009 fiat bravo multijet, 1320 kg, 105 hp, 290Nm tork, almayı düşündüğüm karavan 310m soykar. Resimlerinden gördüğüm kadarıyla şık bir karavan. Ancak kullanılan malzeme, şasi (diğer karavanlardan farklı olarak sanki profil demir kullanılmış gibi görünüyor resimlerinden), her yeni karavancı gibi bazı terddütlerim var kafamda. Samimi görüşlerinizle karar verme sürecimi etkilemenizi rica ederim, şimdiden teşekkürlerimi sunarım.
 

Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?






Merhabalar,
290 Nm oldukça yüksek bir değer ama bu yanlış yazılmış ve 190nm olsa bile 3 metrelik bir karavanı rahatça çekecektir, 3 metre sınıfı karavanını benzinli Getz'i ile çektiğini söyleyen kişiler biliyorum.
 

Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

Teşekkürler görüşleriniz için, aracımın tork değeri gerçekten 290 Nm, anladığım kadarı ile çekişte beni üzmeyecek. Karavanı görmeye gittiğim yere yakın bir tartı bulamayabilirim.
 



Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

Soykar karavanları yakından görmedim ama ağır ve hantal olduğunu duymuştum. 1 tonun üzerinde ağırlığı olsa bile bu kadar güçlü motorlu bir araçla rahatça çekebilirsiniz. Ben 160 Nm torklu 65 Hp gücündeki otomobilimle, yüküyle 400 kg ağırlığındaki römorku rampalarda bile hissetmeden çekebiliyorum.

Uzmanlar Karavanın yüklü ağırlığının çekici aracın boş ağırlığının %85'ini geçmemesi konusunda uyarıyor. Yani çekeceğiniz karavanın yüklü ağırlığı 1122 kg'ı geçmemeli.

Ayrıca alacağınız karavan 750 kg dan ağır ise mutlaka ruhsatı olması gerekli. Ruhsatı yoksa ilerde sorunlar yaşayabilirsiniz. Satan kişi 750 kg altında ruhsat gerekli değil derse hemen inanmayın. Emin olmak için bir kantara gidin, tarttırın.
 

Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

esko' Alıntı:
Karavanı görmeye gittiğim yere yakın bir tartı bulamayabilirim.

Siz yinede gezme test bahanesiyle bir kantar bulun,3.10 mt karavan diyerek ağırlığı küçümsemeyin. Aldığınız karavanı kendi yaşam şeklinize göre yüklemeye başladığınızda
aracınızı zorlayacak ağırlığa ulaşabilirsiniz.
Levent
 

Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

Beyler hepinize selamlar. Forumunuzu uzun zamandır keyifle takip etmekteyim. Çocukluğumdan bu yana yaşattığım karavan hayalimi bu yaz bir çekme karavan ile gerçekleştirmek niyetindeyim. Tahmin edeceğiniz üzere acemiyim; haliyle endişelerim var. Burada gidermek istiyorum. Siz tecrübeli abilerime birkaç sorum olacak.

-Aracım Volvo C30 115hp dizel. Çekme kapasitesinin 700 kg olduğu yazıyor. Okuduklarımın ardından bir hayli az geldi. Tam olarak kaç kg çekeceğini nasıl hesap edebilirim?

-Küçük bir karavanla başlamaya karar verdim. Ancak banyosunun olması da tercihimdir. Bu niteliklere uyan, sıfır bir karavan tavsiye etmeniz mümkün mü? Pinonun 3 metrelikleri akıllıca tasarlanmış gibi görünüyor; çoğu küçük karavanın karşılayamadıklarını verebiliyor. Siz bu konuda ne düşünürsünüz?

-Karavanda banyo olmaması ne gibi sorunlar yaratır? Uzun soluklu seyahatlerde eksikliği çok hissedilir mi?

-Hangi tip karavanları çekmek için D sınıfı ehliyete ihtiyaç duyarız?

-Biraz tecrübe kazandıktan sonra Avrupa seyahati planlarım var. Küçük bir karavanın artıları ve eksileri ne olur?

Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

dopodomani_' Alıntı:
Beyler hepinize selamlar. Forumunuzu uzun zamandır keyifle takip etmekteyim. Çocukluğumdan bu yana yaşattığım karavan hayalimi bu yaz bir çekme karavan ile gerçekleştirmek niyetindeyim. Tahmin edeceğiniz üzere acemiyim; haliyle endişelerim var. Burada gidermek istiyorum. Siz tecrübeli abilerime birkaç sorum olacak.

-Aracım Volvo C30 115hp dizel. Çekme kapasitesinin 700 kg olduğu yazıyor. Okuduklarımın ardından bir hayli az geldi. Tam olarak kaç kg çekeceğini nasıl hesap edebilirim?

-Küçük bir karavanla başlamaya karar verdim. Ancak banyosunun olması da tercihimdir. Bu niteliklere uyan, sıfır bir karavan tavsiye etmeniz mümkün mü? Pinonun 3 metrelikleri akıllıca tasarlanmış gibi görünüyor; çoğu küçük karavanın karşılayamadıklarını verebiliyor. Siz bu konuda ne düşünürsünüz?

-Karavanda banyo olmaması ne gibi sorunlar yaratır? Uzun soluklu seyahatlerde eksikliği çok hissedilir mi?

-Hangi tip karavanları çekmek için D sınıfı ehliyete ihtiyaç duyarız?

-Biraz tecrübe kazandıktan sonra Avrupa seyahati planlarım var. Küçük bir karavanın artıları ve eksileri ne olur?

Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler.

Bilge Bey,

Volvo c30 d2 nin çekme kapasitesi Türkiye web sitesinde 650 kg. olarak verilmiş. Türkiye'deki bayiler bu işlerden uzak oldukları için verdikleri değerin (Eğer o da doğruysa) frensiz römork çekme kapasitesi olduğunu da belirtmemiş:

http://www.volvocars.com/tr/all-cars/volvo-c30/details/pages/technical-spec.aspx

Aracınızın frenli römork (karavan) çekme kapasitesi 1300 kg görünüyor:

http://www.volvocars.com/uk/explore/pages/compare-performance.aspx

Bu fena bir değer sayılmaz. www.towcar.eu web sitesinden karavan çekme konusunda performans simülasyonlarına bakabilirsiniz.

Türkiye'deki karavan üreticilerinin küçük boy karavan modelleri mevcut. Pino karavanı hiç yakından görmedim ancak resimlerinden kaliteli olduğu izlenimi edindiğimi söyleyebilirim.
Bana göre karavanda öncelikle WC ve sonra duş önemli ve gerekli bir özellik. Sizin de alacağınız karavanda bu özeliği aramanızı tavsiye ederim. Türkiye'de kampinglerin çok yaygın olmaması sebebiyle güzel doğa alanlarında kalmanız ancak tuvalet konusunu halletmeniz halinde münkün olabiliyor.

750 kg üzerinde ağırlığı olan karavanları çekmek için -çok sıkı denetim olmamakla beraber- D tipi ehliyet gerekmektedir. Halen uygulamada net olmayan konular olduğunu söylelemek lazım. İstenen ehliyet 30 tonluk tırları kullanmak için gereken ehliyet ile aynı. Sanırım zaman içinde yeni bir düzenlemeye gidilecektir.

Küçük karavan daha hafif ve pratik olacağı için özellikle yurtdışı gezileri için ideal olur. Böyle bir karavan ile haftasonları da kolaylıklai geziler yapabilirsiniz."Çekebileceğiniz kadar değil yetinebileceğiniz kadar büyük bir karavan" sahibi olmak bence çekme karavanda mutlu olmanın önemli bir kuralı.

Herşey gönlünüzce olsun.

Selamlar,

Doğan
 

Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

dogan124' Alıntı:
"Çekebileceğiniz kadar değil yetinebileceğiniz kadar büyük bir karavan" sahibi olmak bence çekme karavanda mutlu olmanın önemli bir kuralı.

Herşey gönlünüzce olsun.

Selamlar,

Doğan

Bu cümle üzerine söylenecek çok fazla birşey kalmamış, teşekkürler Doğan bey.
 



Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

dogan124' Alıntı:
Bilge Bey,

Volvo c30 d2 nin çekme kapasitesi Türkiye web sitesinde 650 kg. olarak verilmiş. Türkiye'deki bayiler bu işlerden uzak oldukları için verdikleri değerin (Eğer o da doğruysa) frensiz römork çekme kapasitesi olduğunu da belirtmemiş:

http://www.volvocars.com/tr/all-cars/volvo-c30/details/pages/technical-spec.aspx

Aracınızın frenli römork (karavan) çekme kapasitesi 1300 kg görünüyor:

http://www.volvocars.com/uk/explore/pages/compare-performance.aspx

Bu fena bir değer sayılmaz. www.towcar.eu web sitesinden karavan çekme konusunda performans simülasyonlarına bakabilirsiniz.

Türkiye'deki karavan üreticilerinin küçük boy karavan modelleri mevcut. Pino karavanı hiç yakından görmedim ancak resimlerinden kaliteli olduğu izlenimi edindiğimi söyleyebilirim.
Bana göre karavanda öncelikle WC ve sonra duş önemli ve gerekli bir özellik. Sizin de alacağınız karavanda bu özeliği aramanızı tavsiye ederim. Türkiye'de kampinglerin çok yaygın olmaması sebebiyle güzel doğa alanlarında kalmanız ancak tuvalet konusunu halletmeniz halinde münkün olabiliyor.

750 kg üzerinde ağırlığı olan karavanları çekmek için -çok sıkı denetim olmamakla beraber- D tipi ehliyet gerekmektedir. Halen uygulamada net olmayan konular olduğunu söylelemek lazım. İstenen ehliyet 30 tonluk tırları kullanmak için gereken ehliyet ile aynı. Sanırım zaman içinde yeni bir düzenlemeye gidilecektir.

Küçük karavan daha hafif ve pratik olacağı için özellikle yurtdışı gezileri için ideal olur. Böyle bir karavan ile haftasonları da kolaylıklai geziler yapabilirsiniz."Çekebileceğiniz kadar değil yetinebileceğiniz kadar büyük bir karavan" sahibi olmak bence çekme karavanda mutlu olmanın önemli bir kuralı.

Herşey gönlünüzce olsun.

Selamlar,

Doğan

Doğan Bey, öncelikle araştırıp beni bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Banyo konusunda haklısınız,eksikliğinin çok hissedileceği aşikar. Birkaç şey daha sormak istiyorum:

-Yanılmıyorsam D sınıfı ehliyet için 22 yaşında olma mecburiyeti var. Ancak daha 19'umdayım :D Babamın uzun süre direksiyonda kalamaması,annemin de karavan çekmeye yanaşmaması,direksiyonu bana bırakıyor. Bunun yanında,vakit buldukça kendim de seyahat etmek istiyorum. D sınıfı ehliyetimin olmaması bana polisle ne gibi zorluklar yaşatır?

-Hatırladığım kadarıyla, römork çekebilmek için çekebileceğime dair ek bir evrağı emniyetten temin etmem gerekiyormuş. Böyle bir uygulama var mı?

-Küçük sınıf karavanlar içinde ,boyu 4 meyreyi bulmaması tercihimdir, 4 kişilik bir aileyi gezdirecek donanıma sahip karavanlar hangi firmaların? Yurtdışından da karavan getirebilir miyiz?

Vaziyet bu. Ne önerirsiniz?
 

Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

Bilge Bey,

Şu an için çok sıkı bir denetim yok ama kimse bu işin garantisini veremez. Sizin için en güvenlisi şase etiketinde 750 kg'ı geçmeyen bir karavan almak gibi görünüyor.

Römork çekmek için ek bir evrak nedir bilmiyorum.

Pino, Erba, Ege, Başoğlu ve Saly karavan firmaları sizin istediğiniz türde karavanlar üretiyorlar. Aralarında bir miktar fiyat ve kalite farkları var. Bunun dışında 2. elde sahibinden.com sitesinden karavan bulabilirsiniz.

Yurtdışından karavan getirmek mümkün olabilir ama oldukça pahalı olacaktır. Sanırım Hymer firmasının Türkiye'de mümessili var. Fiyat sorulabilir.

Selamlar,

Doğan
 

Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

dogan124' Alıntı:
Bilge Bey,

Şu an için çok sıkı bir denetim yok ama kimse bu işin garantisini veremez. Sizin için en güvenlisi şase etiketinde 750 kg'ı geçmeyen bir karavan almak gibi görünüyor.

Römork çekmek için ek bir evrak nedir bilmiyorum.

Pino, Erba, Ege, Başoğlu ve Saly karavan firmaları sizin istediğiniz türde karavanlar üretiyorlar. Aralarında bir miktar fiyat ve kalite farkları var. Bunun dışında 2. elde sahibinden.com sitesinden karavan bulabilirsiniz.

Yurtdışından karavan getirmek mümkün olabilir ama oldukça pahalı olacaktır. Sanırım Hymer firmasının Türkiye'de mümessili var. Fiyat sorulabilir.

Selamlar,

Doğan

Cevabınıza teşekkür ederim. Saygılarımla.
Bilge Çınar
 

Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

Bilge Bey,
Çekme karavan alıp bununla gezmeyi hele hele Avrupa yollarına çıkmayı düşünüyorsanız birinci önceliğiniz "Tip Onay Belgesi" olmalıdır.
Bu konuya ilişkin daha önce başka bir formda yazdığım yazıyı bilgilerinize sunmak isterim.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Originally posted by tifa

....... Bey,
Yazdığınız konu şu an Türkiye’de çok az kişinin farkında olduğu, sektör içerisinde farkında olanların da aman sesimizi çıkarıp karavan alacakları uyandırmayalım mantığı içerisinde bu camianın içerisine adım atmaya çalışanları en hafif deyimle arkadan hançerledikleri içler acısı bir konudur.
Eğer Türkiye’de karavancılık gelişecekse bu öncelikle Kanun, Yönetmelik ve Yönergelere uymakla başlamalı ve adam gibi adam özdeyişine uygun karavanlar imal etmekle devam etmelidir.
1200 kilo karavanlara 750 kilo ağırlığında olduğuna ilişkin şasisine yazan ve bundan en ufak bir şekilde de olsa gocunmayan karavan imalatçılarıyla bu iş nereye kadar gideri sorgulamaya başlamamızın zamanı geldi de geçiyor bile.

Bu vesileyle yanlış bilinen bir konuyu da düzeltmeme izin verin. Çekili Karavan araç ruhsatına işlenmez. Karavan çekmek için aracınıza taktırdığınız çeki demiri araç ruhsatına işlenir. Aracınıza taktırdığınız bu çeki demirini ruhsatınıza işlettikten sonra aracınızın gücü ölçüsünde istediğiniz boy ve ebatta karavanı çekebilirsiniz.
Ancak burada yeni yürürlüğe giren Trafik Kanunu çerçevesinde bir sınırlamayla karşılaşırsınız. O da şudur;
750 kilo sınırı. Karavanınızın yüklü ağırlığı 750 kiloya kadar olursa herhangi bir tescil işlemi yaptırmadan çeken aracın plakası ve B sınıfı ehliyet ile bu karavanı çekebilirsiniz.
Ancak karavanınızın yüklü ağırlığı 750 kiloyu geçerse karavanınızı trafiğe tescil ettirerek ayrı bir plaka aldıktan sonra bu karavanla trafiğe çıkabilirsiniz ancak sınava girip ehliyetinize de römork çekebileceğinizi işletmeniz gerekir.
Yada D sınıfı ehliyet alırsınız. Tabii bu ehliyetle artık değil çekili karavan Tır bile kullanabilirsiniz.
Trafiğe tescil aşamasında fatura ile birlikte “Tip Onay Belgesi” gündeme gelirki zurnanın zırt dediği nokta da budur.
Tip Onay Belgesi imalatçının ürettiği ürünün Nüfus Kağıdıdır.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca verilen bu belgeye ilişkin TSE’nin kendi sitesinden aldığım ve aklımıza takılan soruları açıklığa kavuşturabilecek 4 adet soru ve cevaplarından oluşan bir metin aşağıdadır.

1.Tip Onayı Nedir?
T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan tekerlekli araçlar ile bu araçlarda kullanılan bazı aksamların, Yönetmelikler ve Teknik Düzenlemelere( Regülasyonlar ) göre uygunluğunun onaylanmasına denir.
2.Tip Onayı Belgesi Nedir?
Araç ve/veya aksamlarına MARTOY, TORTOY veya MOTOY yönetmeliklerine göre Onay Kuruluşunca verilen belgedir. Bu belgeyi almak için araçlara ait aksam, sistem veya ayrı teknik ünite ile ilgili AT yönetmeliklerine veya BM/AEK Regülasyonlarına uygunluğuna dair Teknik Servislerce rapor verilmesi gerekmektedir.
3.Onay Kuruluşu kimdir ve Teknik Servis kim atanmıştır?
Onay Kuruluşu Sanayi ve Ticaret Bakanlığı olup, kendisi adına deney ve kontrolleri yapmak üzere TSE’yi Teknik Servis olarak atamıştır.
4.Tip Onay süreci nasıl işler?
T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından Yönetmelik hükümlerine göre Teknik Servis Hizmeti vermek üzere TSE-ATOM’a ( Araç Tip Onay Müdürlüğü’ne ) başvurularak başlar. Başvuru formunda ve ekinde belirtilen dokümanlar Teknik Uzmanlar tarafından incelenir. Başvuru yeterli görüldükten sonra, muayene ve Yönetmelik veya Regülasyonlarda isteniyorsa deney programı yapılarak, aksam, araç veya sistem üzerinde teste tabi tutular. Rapor tanzim edilir. Olumlu bulunan rapor ve buna ait tanıtım ve teknik dosyası, T .C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na gönderilir.

Görüldüğü gibi Tip Onay Belgesi olmayan bir karavan, ister anlı şanlı bir üreticide üretilsin isterse evinizin altındaki depoda sizin tarafınızdan üretilsin hiçbir farkı yoktur. Farkının olmaması bir yana sizin de başınıza geldiği gibi trafiğe tescil ettirme şansınız da yoktur.
Çekili karavanlar şimdiye kadar yollarda dolaşmayıp kampinglerde yazlık olarak kullanıldıkları için pratikte bunun bir zararı şimdilik görülmemektedir. Ancak gerçek bir karavancı olmak niyetindeyseniz ve yollarda bol bol gezecekseniz risk altındasınız demektir.
Kanun ve yönetmelikleri bilen ve uygulayan bir trafik polisi yolda sizi durdurduğunda belgelerinizi isteyecektir.
Karavanınız 750 kilonun altındaysa problem yok, ya üzerindeyse!
Bunun için değişik senaryolar üretebiliriz.

Senaryo 1:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olan bir üreticiden aldığınız için gerçek ağırlığıyla trafiğe tescil ettirdiğinizden aracınızdan ayrı plakası ve ruhsatı mevcut. Kanunlara uyan medeni bir vatandaş olduğunuzdan dolayı ehliyetiniz de buna göre düzenlenmiş durumda. Aracınızın ruhsatında çeki demiri de zaten işlenmiş vaziyetteydi. Gönül rahatlığı ile verdiğiniz bu belgeleri inceleyen Trafik Polisi evraklarınızı size iade ederek;
Trafik Polisi : Teşekkür ederim, iyi yolculuklar. Der.

Senaryo 2:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olmayan bir üreticiden aldığınız ve satıcıda karavanın 750 kilo altında olduğunu beyan etmiş üstüne üstlük şasisine de 750 kilo olduğuna ilişkin etiketini çakmıştır. Aracınızın ruhsatında çeki demiri işlenmişti. Karavanınız 750 kilo altında olduğu için aracınızın plakasının aynısı karavana da takılıydı. Ehliyetiniz de B sınıfıydı. Kanunları bilmemenin, sadece satıcının size söylediği doğru olmayan bilgilere güvenerek gönül rahatlığı ile verdiğiniz ehliyet ve ruhsatı inceleyen Trafik Polisi evraklarınızı size iade ederek;
Trafik Polisi : Teşekkür ederim, iyi yolculuklar. Der.

Senaryo 3:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olmayan bir üreticiden aldığınız ve satıcıda karavanın 750 kilo altında olduğunu beyan etmiş üstüne üstlük şasisine de 750 kilo olduğuna ilişkin etiketini çakmıştır. Aracınızın ruhsatında çeki demiri işlenmişti. Karavanınız 750 kilo altında olduğu için aracınızın plakasının aynısı karavana da takılıydı. Ehliyetiniz de B sınıfıydı. Satıcının karavanı satarken size söylediği doğru olmayan bilgilere güvenerek karavanı aldıktan sonra araştırmacı ve titiz kişiliğinizle karavanınızın ağırlığını ölçtüğünüzde 750 kilo denilen karavanın 1200 kilo geldiğini öğrenmiş ve başınızdan aşağı kaynar sular dökülmüştü. Kanunları bilmenin sıkıntısı ile yüreğiniz çarparak verdiğiniz ehliyet ve ruhsatı inceleyen Trafik Polisi evraklarınızı size iade ederek;
Trafik Polisi : Teşekkür ederim, iyi yolculuklar. Der.

Senaryo 4:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olmayan bir üreticiden aldığınız ve satıcıda karavanın 750 kilo altında olduğunu beyan etmiş üstüne üstlük şasisine de 750 kilo olduğuna ilişkin etiketini çakmıştır. Aracınızın ruhsatında çeki demiri işlenmişti. Karavanınız 750 kilo altında olduğu için aracınızın plakasının aynısı karavana da takılıydı. Ehliyetiniz de B sınıfıydı. Satıcının karavanı satarken size söylediği doğru olmayan bilgilere güvenerek gönül rahatlığı ile verdiğiniz yada karavanı aldıktan sonra araştırmacı ve titiz kişiliğinizle karavanınızın ağırlığını ölçtüğünüzde 750 kilo denilen karavanın 1200 kilo geldiğini öğrenmeniz ve kanunları da bilmeniz neticesi yüreğiniz çarparak verdiğiniz ehliyet ve ruhsatı inceleyen Kanun ve Yönetmeliklere vakıf Trafik Polisi size dönerek;
Trafik Polisi : Beyefendi karavanınızın 750 kilo altında olduğunu beyan ediyorsunuz, ancak karavanınızın ağırlığını bir kez de biz ölçerek kontrol edelim.
Diyerek polis arabasının bagajından çıkardığı iki adet dijital tartıyı karavanın tekerleklerinin önüne koyarak bunların üzerine çıkmanızı ister. Tartıların üzerine çıkıpta şasisinde 750 kilo yazan karavanın 1200 kilo geldiği görüldüğünde,
Trafik Polisi : Beyefendi öncelikle sahte beyanda bulunduğunuz için hakkınızda yasal işlem başlatacağız ayrıca Trafik Kanun ve Yönetmeliklere uymayan bu araçla yolculuk yapmanız Yasalara göre mümkün olmadığından karavanınızı araçtan ayırıp bırakacaksınız. Şu andan itibaren onu bağlamış bulunmaktayız.
Ayrıca her vesileyle doğa ve insan sevgisinden bahseden, entelektüel ve eğitim düzeyi yüksek bir grubun üyesi olmakla övünen, hayata bakış açısı ve davranışlarıyla toplumun diğer kesimlerine örnek olması gereken size ve böyle bir yanlışın içerisinde olan karavan üreticilerine üzüntülerimi bildirmeme izin verin. Der.


Gördüğünüz gibi elimizde 4 adet senaryo var hangisini kullanacağımıza hep birlikte karar vereceğiz.

Daha iyiye, daha güzele, daha doğruya, daha doğruya, daha doğruya
Selam ve sevgilerimle.
 

Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

Sayın "Tifa" ,
Hassasiyetiniz için çok teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda hareket edeceğim. İnanın; bu konudaki toyluğum ,ve eminim benim gibi nice amatörünki de, tecrübelerinizi bizimle paylaşmanızla aşılacak. Tekrar sağolun,ilginiz için.
Saygılarımla
Bilge Çınar
 



Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?

Arkadaşlar 4.40 çekme karavanımı bugün itibariyle satmış bulunuyorum. Bu benim ilk karavanım olması nedeniyle inanın giderken arkasından çok hüzünlenerek baktım. 2010 yazında Akçakoca'da hayatımın en zevkli tatilini yaşattı. Daha karavancılığımın emekleme döneminde karavandan ayrılmak inanın bana zor geldi.
Yok ama öyle hemen vazgeçmedim karavancılıktan. Bir kere virüs bulaştı tedaviside hemen "karavanlanmak" sanırım. Doğan beyin de dediği gibi yaşayabileceğim büyüklükte bir çekme karavan almak niyetindeyim. 12-13 bin lira bütçe ayıracağım. Bana göre 4,50 - 5,25 arası yeterli gibi. Aracımın çekme kapasitesi 1300 kg olarak görünüyor. Öncelikle klima olacak. Ön bölümde sabit yatak değil, aynı oturma grubu olacak ama masası olmadan. O arada giyinip soyunma, karşılıklı sohbet vs. alanı olacak. sürgülü kapı ile yine arka bölümden ayrılacak. Duş kapısı karşı mutfak tezgahına kadar uzanacak. böylece sürgülü kapı ile duş kapısının arası da giyinme kabini olarak kullanılabilecek. Bunun dışında standart özellikleri saymaya gerek yok sanırım.
Şimdi bana çekme karavancı arkadaşların tecrübelerini de belirterek tavsiyede bulunmalarını istiyorum. İlk aklıma gelen erbaya 5,25 yaptırmak. Tabi burada erba kullanan arkadaşların görüşleri benim için öncelikli olacak. (İranlı Kuddusi beyin durumuna düşmek istemem. ;)) Fiyat olarak tam bütçeme uyuyor. Saly ve Başoğlu bunun 1,5 katı fiyattan başlıyor. Yani bütçemi aşıyor. Bir de karavan yaptırmak için öyle 3-4 ay bekleyemem.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,769
Mesajlar
1,523,605
Kayıtlı Üye Sayımız
166,591
Kaydolan Son Üyemiz
dırzo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst