Ynt: Çekme Karavan Seçimi Hakkında Yardım ve Tavsiyeleriniz?
mrb ibrahim bey size kısaca biraz bilgi veriyim şuan zamanım müsait degil detaya sonra inerim gerekirse sordugunuz sorulara merak ettiginiz konulara gelince
1.çeki demiri ile karavan kulanmak çok zor degildir ,ama çok fazla püf noktası vardır,bunları ögrendikten sonra sorun olmaz, bende kendi kendime çözdüm hatta 1-2 örnek veriyim geri geri gitmesi çok zordur çünkü aracınızın direksiyonunu saga çevirin aracınız saga dogru gider ama karavan solla gider zıt hareket yapar yani traktör romorkları gibi diim ve görüş acısının kaybetirir aynalardan, bu zamanla aşabileceginiz bişey bende ilk zamanlar düz yere bile sokarken zorlanıyodum karavan aracımdan geniş oldugundan arka pek gözükmüyodu ondan zor oluyodu ama şuan normal aracınızla girebileceginiz park yerine şuan kaavanımın tek manevrada sokarım ister yokuş ister düz yer olsun,diger bi husus ise araçı mümkün oldugu kadar silkindirmeye yapmadan kulanmaya çalışın ve bombeli yolarda yada çokmüş yolarda karavan hafiten arabayı sarsar korkmayın
2. aracınız 1500cc dizel ise torku yüksektir kalkışta faydası olur ama benzinliyse az zorlanır 1000kg çeker fakat ramplarda bayılır ve zorlarsınız arabanızı düz yolda sıkıntı olmaz agırlık sitemi ona göre yapılmıştır elinizle bile çeker yanaştırırsınız fakat aracınızla bayırda durdugunuz zaman kalkamazsınız arabanız patenaja biner bide balatayı zorlarsınız ayriyeten 1000kg şase demirinde yazsaa bile türkiyede çogu uydurma 900kg yazar ama 1100kg.gelir yada 1000kg.oldugunu farzetsek bile temiz su deposu atık su deposu eşyalarınız falan filan 150-200kgda bunlar tutar yazık arabanıza derim tercih sizin (ve balatayı sıyırma yada balata ömrünü 1tatilde yarıya indircenizden eminim 1000kg lık karavanı o araçla çekerseniz yani)
3.kulanımı aracınız güçlü olursa bide yavaş giderseniz hiçbişey olmaz ben genel olarak 80km hızla giderim ve bunu kolay kolay aşmam yolun durumuna görede düşürürüm hızımı alaha şükür 1yılda sadece tatilde 2800km yaptım bide yıl içinde gezmelerimle 4000binkm yapmışımdır en ufak bi sıkıntım olmadı sadece aracın güçlü olması lazım ben 1.6cc 105bg önden çekişli aracımla lpg kulanarak(sıralı sitem)kulanıyorum karavanım 650kg ama yükle 800filan oluyodur ama büyük bi skıntı yaşamadım bolu dagını bile tüple çıkıyorum nebi hararet nede bayılma yapıyo aracım önemli olan sıkıştırmadan ve devirli kullanmak tabi 1-2 püf noktasıda var bununda
4.olarak frenin çok gerekli omadıgnı söyleyen arkadaşın senin canına kastetmiş bence nedenmi o firen olmasa sen dik bi pampada duramazsın çeki demirine ne kadar yük bincegini aklı olan herkez tahmin eder yada yolda önün bi araba çocuk veya bi köpek çıksa nası durmayı düşünüyosun arkandaki 1000kg yük var bide ani frende binen yükü düşün normaldeo 1000kg.hepsi çeki demirnine binmez ama anı frende büyük bi kısmı biner ve bu nedemk bliyomsun ya aracın frenleri kızaklar karavanla biden dönüverir güzelce devirisin karavanını o degil araç büyük iytimale topuzdan kurtulamaz oda devrilir yada o fren durdurmaz arabanı karavan seni iterek yoldan atar(bunu bizzat gördüm)o yüzden bunun gerekli olmadıgını düşünen arkadaşın herhangibir karavan firmasını arasın nedicekler bakalım yada beni arasın ben teknik yönünüde ona net rakamlar vererek acıklıyım aman diyorum kısaca
5.yurt dışından gelirkende çok zorlandıklarını düşünmüyorum zaten gelen arkadaşlar tecrübelidir yoksa yola çıkmazlar bide onlarda 3-4karavan en az olamak kaidiyle geliyolar bende karavanımı satılıga çıkarmamış olsaydım bi yunanıstan yapamayı düşünüyodum grupla olursa tabii ama şuan çok zor
şimdilik verebilecegim bilgiler bunlar kısa yazıyım dedim ama olmadı çünkü bilgiler kopuk oluyo baktım mecburen yazdım bide fren meselesini görünce bi yanışlık yapma die kendimi sorumlu hisettim hemen bilgilendiriyim seni dedim sevgi vesaygılarımı sunarım herkeze iyi bayramlar(ayriyeten 750kg geçen karavanlara ruhsat gerekli ve noterden satışını yaparsın 750kg altında sorıun yok
bu vesileyle herkezin kurban bayramını kutlarım sevgiler selamlar