tekelimustafa
yörük
herkese merhaba,
yakın zamanda bir çekme karavan aldım.
eski karavanımda 3 sistem buzdolabım ve lpg li karavan sobam olduğu için hiç elektrik problemi yaşamıyordum.
ama şimdi durumlar değişti.
araç alternatöründen şarj bana da uyar mı bunu anlamaya çalışıyorum.
ben durumumu anlatayım...
karavanımda A+ vestel marka bir buzdolabı ( 12v kompresör taktırmaya çalışacağım)
webasto diye anılan dizel kabin ısıtıcı (taktırmayı düşünüyorum)
2 telefon ve bir tablet şarjı bulunacak.
led aydınlatmalar ve hidrofor mevcut.
60A bir akü ve basit bir akü şarj cihazı mevcut (einhell 12A)
aracıma çeki demiri taktırırken, karavan aküsünü de şarj ederim diye bir hat çektirmiştim.
bu hat karavan-araç bağlantı fişinin içinde geri vites lambası hattında.
hattı çeken elektrikçi 2,5 luk diye tabir ettiği bir kablo kullandı ve bir de sigorta bağladı.
gelelim ahiret sorularına
1- bu aküyü araçtan gelen bu hat ile şarj edebilir miyim. edebilirsem hat aküye doğrudan mı bağlanacak. araya şarj cihazı vb konulacak mı?
2- buzdolabım karavandaki 220v hatta bağlı. 12v kompresör değişimi yapılırsa buzdolabım aküye doğrudan mı bağlanacak?
yani aküden buzdolabına doğrudan hat mı çekilecek?
3- forumdan öğrendiğim kadarıyla sulu akülerin verimi %50 ise ve 12v bir kompresör çalışırken yaklaşık 5A akım çekiyorsa, bu 60Ah lik bu akü tam dolu iken bu dolabı 6 saat mi çalıştırabilir?
Bir buzdolabı kompresörü günde yaklaşık kaç saat çalışmaktadır?
4- sizce, genelde günlük olarak hareket halinde olan maksimum sabit konaklama süresi 2-3 gün olan bu çekme karavancı söz konusu elektrik ihtiyacı için hangi kapasitede ve tipte bir akü almalıdır ve bu aküyü aracından şarj edebilir mi? 2-3 gün konakladığı sürelerde digital inverter küçük bir jeneratörle aküsünü şarj edebilir mi?
5- birim zamanda daha çok elektrik depolamak isteyen bir jeneratör sahibinin aküsünün kapasitesini büyütmesi ve sulu bir akü tercih etmesi mantıklı mıdır?
(sulu akülerin kısa zamanda yüksek A ile şarj olabildiğini varsayıyorum. arabalarımızda böyle olmuyor mu? bir de akülerin şarj esnasında ilk başlarda çok, sonlara doğru daha az elektrik depolayabildiklerini varsayıyorum. yanlış mıdır?)
aslında bende daha çok ahiret sorusu var ancak onları da başka zamana bırakayım
yakın zamanda bir çekme karavan aldım.
eski karavanımda 3 sistem buzdolabım ve lpg li karavan sobam olduğu için hiç elektrik problemi yaşamıyordum.
ama şimdi durumlar değişti.
araç alternatöründen şarj bana da uyar mı bunu anlamaya çalışıyorum.
ben durumumu anlatayım...
karavanımda A+ vestel marka bir buzdolabı ( 12v kompresör taktırmaya çalışacağım)
webasto diye anılan dizel kabin ısıtıcı (taktırmayı düşünüyorum)
2 telefon ve bir tablet şarjı bulunacak.
led aydınlatmalar ve hidrofor mevcut.
60A bir akü ve basit bir akü şarj cihazı mevcut (einhell 12A)
aracıma çeki demiri taktırırken, karavan aküsünü de şarj ederim diye bir hat çektirmiştim.
bu hat karavan-araç bağlantı fişinin içinde geri vites lambası hattında.
hattı çeken elektrikçi 2,5 luk diye tabir ettiği bir kablo kullandı ve bir de sigorta bağladı.
gelelim ahiret sorularına
1- bu aküyü araçtan gelen bu hat ile şarj edebilir miyim. edebilirsem hat aküye doğrudan mı bağlanacak. araya şarj cihazı vb konulacak mı?
2- buzdolabım karavandaki 220v hatta bağlı. 12v kompresör değişimi yapılırsa buzdolabım aküye doğrudan mı bağlanacak?
yani aküden buzdolabına doğrudan hat mı çekilecek?
3- forumdan öğrendiğim kadarıyla sulu akülerin verimi %50 ise ve 12v bir kompresör çalışırken yaklaşık 5A akım çekiyorsa, bu 60Ah lik bu akü tam dolu iken bu dolabı 6 saat mi çalıştırabilir?
Bir buzdolabı kompresörü günde yaklaşık kaç saat çalışmaktadır?
4- sizce, genelde günlük olarak hareket halinde olan maksimum sabit konaklama süresi 2-3 gün olan bu çekme karavancı söz konusu elektrik ihtiyacı için hangi kapasitede ve tipte bir akü almalıdır ve bu aküyü aracından şarj edebilir mi? 2-3 gün konakladığı sürelerde digital inverter küçük bir jeneratörle aküsünü şarj edebilir mi?
5- birim zamanda daha çok elektrik depolamak isteyen bir jeneratör sahibinin aküsünün kapasitesini büyütmesi ve sulu bir akü tercih etmesi mantıklı mıdır?
(sulu akülerin kısa zamanda yüksek A ile şarj olabildiğini varsayıyorum. arabalarımızda böyle olmuyor mu? bir de akülerin şarj esnasında ilk başlarda çok, sonlara doğru daha az elektrik depolayabildiklerini varsayıyorum. yanlış mıdır?)
aslında bende daha çok ahiret sorusu var ancak onları da başka zamana bırakayım