Selamlar araç aküsünden karavan aküsü şarj olmayacaksa neden 13 pin bağlantı kullanıyorlar. bu saçma olmuş biraz. 13 pinin amacı bu zaten. eğer bu sistem olmayacaksa 7 pin bağlantı kullanmak daha mantıklı ve ucuz olur. araçtan beslemenin zararı var mı konusuna gelirsek aracın aküsü sağlıklıysa, araç çalışmıyorken karavana bağlı halde kontak açık bırakmıyorsanız ve elektrik sisteminde modül kullanılmışsa bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum. zira 1000 km'dir buzdolabı açık ve aracın aküsü karavanın aküsünü besler şekilde seyahat ettim bir sıkıntı yaşamadım. bu sayede hem buzdolabı açık şekilde seyahat ediyorum hem de kamp alanına geldiğim de %100 dolu aküyle varmış oluyorum.
13 pin bağlantısında buzdolabı ve akü için genelde 2.5 veya 4.0 mm2 kablo çekiliyor, bana kalsa en az 6- 10 mm2 olmalı . Bir de buzdolabı hattı, şarj dinamosu D+ ya bağlanmalı. Hem ince kablo çekilip, hem de buzdolabı hattı da araç aküsüne bağlandığı için sıkıntı çıkıyor.
Bu hafta aracıma çeki demir bağlatmayı planlıyorum. Anadolu yakasında bir kaç yerden fiyata aldım. Bunlar sırasıyla Handy Trailers, Romorkum.com, Cekicen.com, Üçel otogaz, Pino bunların haricinde önerebileceğiniz bir yer var mıdır?
Bu hafta aracıma çeki demir bağlatmayı planlıyorum. Anadolu yakasında bir kaç yerden fiyata aldım. Bunlar sırasıyla Handy Trailers, Romorkum.com, Cekicen.com, Üçel otogaz, Pino bunların haricinde önerebileceğiniz bir yer var mıdır
evet işletebilirsiniz fakat çeki demirini alırken dikkat edin normal piyasada üretilmiş demir olmasın bu işi yapan büyük firmalar var ben bosal firmasından aldım sizin aracınıza uyan yada uydurulan degil sizin aracınız için üretilmiş olmalı
Merhaba
benim araçta ruhsata işli çeki demiri var ama elektrik tesisatı yok. Diyelim ki 750kg altı belgeli bir karavan aldım, tesisat şart mıdır? Bildiğim kadarıyla fren bağlı olması şart değil ama sinyal/araç ışıklarında sorun yaşatır mı? ve cezai durum ne
Merhaba
benim araçta ruhsata işli çeki demiri var ama elektrik tesisatı yok. Diyelim ki 750kg altı belgeli bir karavan aldım, tesisat şart mıdır? Bildiğim kadarıyla fren bağlı olması şart değil ama sinyal/araç ışıklarında sorun yaşatır mı? ve cezai durum ne
Merhaba,
Kendi güvenliğiniz ve trafik deki diğer araçların güvenliği için,
römork veya karavan hangisi olursa,
tüm uyarı ışıklarının çalışır olması (fren dahil)
herkese fayda sağlar.
Merhaba,
Kendi güvenliğiniz ve trafik deki diğer araçların güvenliği için,
römork veya karavan hangisi olursa,
tüm uyarı ışıklarının çalışır olması (fren dahil)
herkese fayda sağlar.
Teşekkürler. Şimdi bir yere sordum 200-300 tl gibi tahmini bir rakam söyledi. Geçen sene de tahminen aynı fiyatlar denmişti lakin şu an ortada bir karavan yok.
Karavanı aldıktan sonra mı yaptırmak lazım bunu? Yoksa bağlantı kısmı bütün karavanlarda standart mı?
Bir de yukarıda 7li ve 13li muhabbetini gördüm ama bütün sayfaları tek tek okumadım. Onda yine neye göre karar vereceğiz?
Karavanı aldıktan sonra mı yaptırmak lazım bunu? Yoksa bağlantı kısmı bütün karavanlarda standart mı?
Bir de yukarıda 7li ve 13li muhabbetini gördüm ama bütün sayfaları tek tek okumadım. Onda yine neye göre karar vereceğiz?
Çekme karavan almadan çeki demirinin elektrik tesisatını hazır hale getirmelisiniz. Ayrıca bildiğim kadarıyla yerli üreticilerin tamamı 7 pinli bağlantı kullanıyor, alacağınız karavanın üreticisiyle görüşerek 7/13 pin meselesini netleştirebilirsiniz.
Çekme karavan almadan çeki demirinin elektrik tesisatını hazır hale getirmelisiniz. Ayrıca bildiğim kadarıyla yerli üreticilerin tamamı 7 pinli bağlantı kullanıyor, alacağınız karavanın üreticisiyle görüşerek 7/13 pin meselesini netleştirebilirsiniz.
Evet standarttır. Aracınıza uymadığı durumda (araçta sinyal yakınca karavanda fren lambası yanması gibi) bir oto elektrikçi tarafından araca uyumlu hale getirilmesi de kolaydır.
Evet standarttır. Aracınıza uymadığı durumda (araçta sinyal yakınca karavanda fren lambası yanması gibi) bir oto elektrikçi tarafından araca uyumlu hale getirilmesi de kolaydır.
bir sorum daha var, başka başlıklarda katar ağırlığı mevzusunu görünce aklıma geldi
bahsettiğim gibi araçta ruhsata işli çeki demiri var ama ruhsatta katar ağırlığı boş. Trafik kontrolde ya da kaza anında bir sorun çıkartır mı ?
Aracın üzerindeki etiketlere bakmadım.
2012 fluence aracıma şubat ayında taktırdım. Tüm işlemleri birlikte yaptıracak bir yer bulunmadığından hepsini ayrı ayrı yaptırdım. Sırasıyla ve fiyatlarıyla aşağıdaki gibidir:
İşlemleri tam yazdığım sırayla yaptırdım. Yukarıda arkadaşların da bahsettiği gibi tse'de sadece eğilip etiketi kontrol ettiler. Evraklar zaten proje ofisinden gelmişti onaylayp bana verdiler o kadar.
FIG-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Selamlar araç aküsünden karavan aküsü şarj olmayacaksa neden 13 pin bağlantı kullanıyorlar. bu saçma olmuş biraz. 13 pinin amacı bu zaten. eğer bu sistem olmayacaksa 7 pin bağlantı kullanmak daha mantıklı ve ucuz olur. araçtan beslemenin zararı var mı konusuna gelirsek aracın aküsü sağlıklıysa, araç çalışmıyorken karavana bağlı halde kontak açık bırakmıyorsanız ve elektrik sisteminde modül kullanılmışsa bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum. zira 1000 km'dir buzdolabı açık ve aracın aküsü karavanın aküsünü besler şekilde seyahat ettim bir sıkıntı yaşamadım. bu sayede hem buzdolabı açık şekilde seyahat ediyorum hem de kamp alanına geldiğim de %100 dolu aküyle varmış oluyorum.
Aracınız elektrik bağlantısında kullanılan kablonun kalınlığı ile ilgili bilginiz var mı? Bir de buzdolabınız da bu kadar uzun yoldan sonra kampa geldiğinizde soğumuş oluyor mu? Yoksa soğuk buzdolabının ısısı sabit mi kalıyor?