Evet konunun içinde eğitim de var kontrolde. Almanya’da bir atasözü var: „Güvenmek iyi ama kontrol daha iyi „ denir.
Çeki demiri örneğinde Türkiye’deki Bürokrasiyi, ne eğitim, nede kontrolle izah etmek mümkün. Bence bu formaliteler işi lüzumsuz yere zorlaştırıyor. Almanya’da eskiden çeki demiri formaliteleri şöyleydi: Çeki demiri montajı yaptırılır ve Tüv’e gidilir. Tüv araca uygunluğunu ve montajını kontrol eder. Tüv’den aldığımız belgeyle belediyenin araç kayıt yerine gidilerek çeki demiri ruhsata işletilirdi.
Bir ay önce beledeyenin araç kayıt yerinde üzerime bir otomobil kaydettirdim. Yeni plakaların yapımı dahil bütün formaliteler yaklaşırk 20 dakika sürdü. Formaliteler için aracın ruhsatı, benim hüviyetim, aracın tüv ve emisyon kontrol belgesi istendi. Masaya koyduğum alış-satış kontratını (ikinci el araç) memur gerekmez diye bana geri verdi.
Türkiye’de bürokrasi ülkenin süratli gelişmesine büyük bir engel. Bu engele karşı beraberce mücadele etmeliyiz.
Çeki demiri örneğinde Türkiye’deki Bürokrasiyi, ne eğitim, nede kontrolle izah etmek mümkün. Bence bu formaliteler işi lüzumsuz yere zorlaştırıyor. Almanya’da eskiden çeki demiri formaliteleri şöyleydi: Çeki demiri montajı yaptırılır ve Tüv’e gidilir. Tüv araca uygunluğunu ve montajını kontrol eder. Tüv’den aldığımız belgeyle belediyenin araç kayıt yerine gidilerek çeki demiri ruhsata işletilirdi.
Bir ay önce beledeyenin araç kayıt yerinde üzerime bir otomobil kaydettirdim. Yeni plakaların yapımı dahil bütün formaliteler yaklaşırk 20 dakika sürdü. Formaliteler için aracın ruhsatı, benim hüviyetim, aracın tüv ve emisyon kontrol belgesi istendi. Masaya koyduğum alış-satış kontratını (ikinci el araç) memur gerekmez diye bana geri verdi.
Türkiye’de bürokrasi ülkenin süratli gelişmesine büyük bir engel. Bu engele karşı beraberce mücadele etmeliyiz.