Camper Yerine Defender

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Bilbo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,655
Ynt: Camper Yerine Defender

TAMERŞENER' Alıntı:
Erhan Bey
aynı hayalleri paylaşıyoruz diyeceğim ama siz bir hayalinizi gerçekleştirmişsiniz.
sizden aracınızla ilgili aştığınız bürokratik enler hakkında bilgi almamız mümkünmü.

örnegin.
Tüvturk'ten nasıl geçtiniz?
kamyonet olarakmı? arazi aracımı?
aracınızın ruhsatına karavan yazdırabildiniz mi?
yaptığınız tadilatları ruhsata işletebildiniz mi?
TSE ve ABS sorunlarını nasıl aştınız.


belki çok oldum ama land karavanla ilfili korkum ne klima, ne konfor
bence en büyük canavar BÜROKRASİ......
bu konudaki tecrübelerinizi paylaşırsanız
pekçok landcıya yol göstermiş olursunuz.
paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.

:smiley: Memnun oldum begendiğinize Tamer bey , çok daha iyisi size nasip olur umarım.

gezenbilirde ben etraflı anlatmıştım ama özet olarak birdaha anlatayım tüv kısmını.
Ben kamyonet olarak tescil ettirdim çünkü o zaman içi bomboştu açıkçası arka koltugu bile emanet alıp yaptırdım :smiley: şu anda istesem karavan olarak tescıl ettirebiliyorum ama işime gelmiyor çünkü ancak yatak sayısı kadar yolcu taşıma kapasitesi yazacak ruhsatta buda sadece 2 kişi taşıyabilir yazacak demektir. Halbuki araç şu anda 5 kişilik ama 8-9 kışıde bindiğimiz oluyor , bu yüzden kendi haline bıraktım yani kamyonet olarak kayıtlı.

Selamlar Erhan
 

Etiketler
Ynt: Camper Yerine Defender

Tamer bey yeniden selamlar :smiley:

Atlamışım bazı yerleri o yüzden bida yazıyorum.

Ambulans kasa bir Defender alacak olursanız elinizde şu ölçüler karşılığı bir alan vede hacim elde edersiniz.

BOY : 310 CM *ön cam alt tarafından arka kapıya kadar.
EN : 170 CM *arka taraf karavan kısmı.
EN : 140 CM *şöför mahali
YÜK : 162 CM

ALAN : 5 M.KARE
HACIM : 8.5 M.KUP

Burda görüldüğü gibi bu alan vede hacim diğer motorlu yada düz karavanlara kıyasla oldukça küçük, vede büyük karavanı olan pekçok arkadaş bu konuyu kritik edebilir, benide çok düşündürmüştü ama öncelikleriniz önemli .

Yani ben ağır + hantal otobus gibi gidebileceğiniz bir karavan yerine ayni zamanda hafif offroad ortamlarına rahatça girebileceğim , gerektiğinde şehirde rahatlıkla kullanabileceğim vede bir yere yetişmem sözkonusu oldugunda gaza basıp yol yapabıleceğim için landda karar aldım, şöyleki şu anda motorda bir modifikasyon olmadan 140- 150 basabiliyorum.

Klima vs. konfor araçlarından bahsetmişssiniz , bunların hepsi oluyor ., hatta diğer araçlardan daha rahat oluyor çünkü aracın karavan etekleri ile şasi arasında koca koca boşluklar var , buralara istediğiniz büyüklükte su depoları ek lpg depoları vs vs ekipman yerleri monte ettirebilirsiniz. Örnek olarak klima benim araçta yolcu koltugun önündeki dizler hizasında dashboarda takılacak vede dolapların içinden tevzi borusu ile arkayada yönlendirilecek. Webasto şöför koltugunun arkasına konulacak hem arka hem şöför mahaline sıcaklık verebılecek. Brulör koymıycam ama yerı var. Buzdolabı üstten kapaklı yaklasık 30 litrelik hem ön koltukların arasında durabılecek , biraz geri itildiğinde önde 3.kişi oturması için kullanılacak hemde sunrooftan üste çıkış için basamka görevi görecek. gerekmedikçede en arkada kapının önünde 2 yatak arasında duracak .

Bunlardan başka konfor aklınızda olan varsa hatırlatın onuda yazayım :smiley: Defender size dost bir araçtır , istediğiniz herşey mümkün Teras bile :smiley:)

Selamlar Erhan
 

Ynt: Camper Yerine Defender

erhan110' Alıntı:
:smiley: Rice ederim Mahmut bey ne demek .
Çınarın önünden sIk geçerim dikkkat edecem sizin LR a denk gelirse görüşelim.

Selamlar Erhan
in
erhan110' Alıntı:
:smiley: Rice ederim Mahmut bey ne demek .
Çınarın önünden sIk geçerim dikkkat edecem sizin LR a denk gelirse görüşelim.

Selamlar Erhan

inşaalah en kısa zamandaa grusmek uzere...
m.mert aktaş
 

Ynt: Camper Yerine Defender

Erhan Bey
İlginize çok teşekkür ederim.Ebatlarından bir sıkıntım yok.Benim korkum yolda durdurulma, aracın bağlanması yoksa defender her yönden hayallerimde.
Yurt dışına da onunla çıkmayı düşündüğüm için eğer bir sorun çıkarsa rezilliğin bini bir para olur.Bazen gözümü karartıyorum.Sonra millete rezil olursun diyorum.Ama kaçınılmaza doğru yol alıyorum sanırım bu yaz bu hayalimi gerçekleştirebilirim En azından çok istiyorum..:smiley:)

Sizin tecrübelerinizden daha çok yaralanmayı umuyorum.. saygılarımla..
Tamer Şener
 

Ynt: Camper Yerine Defender

Kusura bakmayın uzun zamandır internetten uzak kaldım, belki de son defa bizim emektar westy'le tura çıkmıştık. Cevabınız için teşekkür ederim. Erhan Bey land camper'ınız oldukça güzel olmuş , benim düşüncem de benzer. Ne kadar ambülans tipi sevimsiz gelse de internete bakınca oldukça temiz ve uygun fiyatlı ambülansları görünce tekar düşünmeye başladım. 4-5 tane var ve hepsi orjinal km.lerinde ve temiz görünüyorlar, böyle olunca ne olduğu başına ne geldiği belirsiz 110 lardansa bu ambulanlardan bir tane almak daha mantıklı geliyor, çünkü fiyatları da 110 lara göre oldukça uygun. Karavana çevirmek için de tabii ki en mantıklısı, işte görüntüsü yüzünden içimden gelmiyor.

Ambulansla ilgili diğer endişelerim;
1. arazide standart 110 kadar iyi performans veriyormu?
2. ağırlık farkı nedir?
3. ambülansların hepsi benzinli olduğundan, yakıt sarfiyatı nedir? Bu beni düşündürüyor.
4. Benzinli motorlar derin su geçişlerinde başarılımı, sonuçta distribütör ıslandığında motor stop eder ve su içinde kalırsınız.

Bu endişelerime karşın satılık temiz ambülansları görünce benzinli motoru nasıl kullanabilirim diye araştırmaya başladım. tabii ki ilk aklıma gelen lpglenmek ama forumda lpg li defenderların iyice çekişten düştüğü ve çok keyifsiz hale geldiği yazılıp çizilmiş. İş böyle olunca bende motoru nasıl modifiye edebilirim diye yabancı forumları araştırdım, nedense gezenbilir forumunda hiç orjinal motoru modifiye etmekle ilgili birşeyle karşılaşmadım. Halbuki hem benzinlide hem de dizel de hep performansla ilgili şikayetler var. Acaba defender sahipleri orjinal motoru modifiye etmekle uğraşmayıp direk başka motor seçeneklerine mi yöneliyorlar? Orjinal motoru modifiye etmek bana daha mantıklı geliyor.

Benzinli motoru modifiye etmek için silindir kapaklarına port polish uygulaması, 'street cam' olarak geçen çok vahşi olmayan bir dereceli egzantrik ve orjinalinde 8/1 olan sıkıştırma oranını 9/1 'e çıkarmak tavsiye edilmiş, bu durumda motor 87 beygirden 111 beygire ulaşıyor ayrıca benim görüşüm 8/1 oran lpg için çok düşük, 9/1 'lik bir sıkıştırma oranı lpg'nin olması gereken 12/1'lik sıkıştırma oranına daha yakın olacağı için lpg'den de çok daha fazla performans alınmasını sağlayacak. Hatta daha fazla bile sıkıştırılabilir ama araştırmasını yapmak lazım, hararet problemleri ortaya çıkarmı diye.

Dizel motorlarda ise 300 tdi motorları 110 beygirden 135 beygire çıkaran kitler var ve fiyatları 650 euro , bu da dizel için oldukça iyi bir modifikasyon, orjinal motor bu kit uygulamasından sonra puma motordan daha güçlü hale geliyor. Niye bu uygulamalar peşine düşülmüyor anlamış değilim neyse, başlığın dışında bir konu oldu belki de bunu başka bir başlık altında tartışmak gerekir. Burda yazmak ne kadar doğru oldu bilemiyorum.


Erhan bey mümkünse aracın içinin resimlerinden biraz daha ekleyebilirseniz çok sevinirim. Ben de boiler düşünmüyorum sizin planladığınız gibi üstten kapaklı kompresörlü seyyar bir buzdolabı düşünüyorum, bu konuda bir markaya karar verdinizmi? eğer vermediyseniz waeco'nun çok ekonomik elektrik harcayan ve çok iyi soğutan bir modeli var, şimdi ismini hatırlamıyorum.
Temiz su deposu, lavabo ve tuvalet olayını nasıl hallettiniz?
Sanırım arka kısımda masa dönerek ve aşağıya inerek karşılıklı koltuklar arasına giriyor ve yatağı oluşturuyor öyle değilmi? Benim yapmayı düşündüğümde tam böyleydi. Yan camları nereden buldunuz veya yaptırdınız?
Neyse şimdilik bu kadar soru yeter , bombardımana tutmayayım, adım adım ilerleyelim.

Tamer bey, sizin sorunuza benim cevabım Erhan bey'in dediklerine katılmakla beraber, karavan özgürlükse çekme karavan yarı özgürlük demektir.
1. araç içinden karavan bölümüne geçemezsiniz ki bu yağmurda veya soğuk havalarda problemdir veya vıcık çamurlu biryerde.
2. Araziye girip dolaşamazsınız böylece çok güzel manzaralı bir tepenin üzerinde akşam yemeğini yiyemesiniz, uyuyamazsınız veya kahvaltınızı edemezsiniz.
3. yanlışlıkla girdiğiniz bir çıkmaz sokaktan veya ters bir yerden çıkmak ölümdür.
4. yolculuk tehlikelidir, sollamalar zordur. Frenleme ekstra dikkat gerektirir.
5. Yolda giderken yanınızdakine arkadan buzdolabından soğuk bir cola verirmisin diyemezsiniz.
gibi daha maddeler arttırılabilir. Ben hiçbir zaman düşünmedim düşünmem de ama tabii herkesin tercihi farklı olablir, ihtiyacınıza göre çekme karavan daha mantıklı olabilir. kimisi çekiyor güney sahilinde bir yere bütün yazını sanki yazlığıymış gibi orada geçiriyor, etrafına bahçe bile yapanlar var. arabasıyla da istediği yeri geziyor bu da bir seçenek ama bana göre değil, ben bir yerde 2 günden fazla duramam, yol çekiyor beni , zamanımın çoğunu durmaktan çok yolda geçirmeye çalışıyorum.
 



Ynt: Camper Yerine Defender

sayın Bilbo
kesinlikle çekme düşünmüyorum. çekme özgürlük prangayla dolaşmak gibi.
normal bir Camper'in bile yeterli olamıyacağına eminim.
işin kötüsü bu bulaşıcı hastalığı eşim ve 10 yaşındaki oğlumada bulaştırmış olmam nedeni ile
SW def biraz hacimce küçük kalıyor.
benim sıkıntım bürokrasi. yoksa niyeti çoktan bozduk.
 

Ynt: Camper Yerine Defender

Tam da bugünlerd aklımı kurcalayan bir konuydu. Merakla takipteyim umarım istediğiniz gibi olur.
Yalnız ben pek bir ilana rastlayamadım.
Buarada ambulans olanlar karavan diye mi geçiyor ruhsatta yani ek projelendirmeye falan gerek var mı? Sw'ler de çok hoş duruyormuş,aslında 2 kişilik için yeterli gibi?

Bir de camper için vitara/grand vitara çok mu küçük kalır? Sanırım sürekli 4 çeker olması lr'yi konfor ve yakıt konusunda sıkıntıya düşürüyor.

Edit:vitara eklemesi
 


Ynt: Camper Yerine Defender

merhaba karavan merakım var ama çok bilgi sahibi değilim , camper için ise toyota land cruser yada defender 110 sw kadar büyük bir araç bile bence minimum olmalı diye düşünüyorum hatta asgarisi defender ambulans olmalı , çünki ihtiyaç olan eşya listesi yapılırsa ne kadarbir hacim gerekeceği daha kolay ortaya çıkacaktır,, sadece benim fikrim tabii kolay gelsinn herkese
 

Ynt: Camper Yerine Defender

defender ambulansların iç hacmi 2 kişiye göre çok yeterli kanısındayım en azından yapılmışını görmedim ama içi boş iken inceleme fırsatım oldu uzun uzun... eğerki hacim düşük gelirse modifiyesi daha geniş olarak yapılıp hazır kamyonet ruhsatlı aracınızı geliştirmeniz kolay bir araç olduğunu düşünüyorum... yurtdışı örneklerini gördüğüm bu araç çok mantıklı gelmekte bana da ama bütçe meselesi öncelikle bir 4x4 edinip daha sonraki projem olarak rafta tozlanmakta şu anda.....

aşağıdaki resim gibi olmasada biraz kenarlara çıkıntı yapmak üstte de yatak sığacak kadar bir çıkıntı yapmak kasanın durumundan dolayı kolay olacağını düşünmekteyim

3015248909_8210a7bc92.jpg
 



Ynt: Camper Yerine Defender

Bilbo' Alıntı:
Ambulanslar sanırım kamyonet olarak geçiyor, karavan için proje gerekir. Vitara veya grandvitaralar camper için çok küçük ,defender ambulanslar bile ancak kurtarıyor.

Yani normal bir defender almakla , ambulans almak arasına prosedürde bir fark yok o zaman?
Konuyu dağıtmayayım daha fazla ,takipteyim =)
 

Ynt: Camper Yerine Defender

barb_alone' Alıntı:
aşağıdaki resim gibi olmasada biraz kenarlara çıkıntı yapmak üstte de yatak sığacak kadar bir çıkıntı yapmak kasanın durumundan dolayı kolay olacağını düşünmekteyim
cok guzel ve ideal bir campere benziyor resimdeki defender :smiley:
 

Ynt: Camper Yerine Defender

Off_Road' Alıntı:
cok guzel ve ideal bir campere benziyor resimdeki defender :smiley:

ne diyeyim rafımda duran tozlanan projelerden biridir kendisi :D ben bu kadar olmasada ambulansın hacmini genişletmek adına biraz buna yaklaşabilir diye düşünmekteyim kendi projem için
 

Ynt: Camper Yerine Defender

barb_alone' Alıntı:
ne diyeyim rafımda duran tozlanan projelerden biridir kendisi :D ben bu kadar olmasada ambulansın hacmini genişletmek adına biraz buna yaklaşabilir diye düşünmekteyim kendi projem için
umarim gerceklestirebilirsiniz ....
bu siralar bu tip camper Defenderlarin SIRTINDAKi yuku seyyar..portatif.. yapiyorlar.. TIR dorsesi gibi yani ;D sonra uygun ortam buldugunda gelsin .. her sertlikte off road lar ... :smiley:
 

Ynt: Camper Yerine Defender

Off_Road' Alıntı:
umarim gerceklestirebilirsiniz ....
bu siralar bu tip camper Defenderlarin SIRTINDAKi yuku seyyar..portatif.. yapiyorlar.. TIR dorsesi gibi yani ;D sonra uygun ortam buldugunda gelsin .. her sertlikte off road lar ... :smiley:

bu model bir camper içinde uygulanabilecek bir şey ama off-road. için ne kadar uygun olur sırtımızdan atınca evi :D çünkü arkada hiç ağırlık kalmıo diyebilirim eğer aracın sırtından inerse bu yük o zaman aracın ağırlık gengesi yüzünden off-road zahmetli olabilir :D
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst