Camper Yerine Defender

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Bilbo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,655

Bilbo

www.masalkaravan.com
Mesajlar
183
Tepkime Puanı
13
Yer
İstanbul / Tekirdağ
Web
www.masalkaravan.com
Selam,
Yaklaşık 10 senedir vosvoslarla uğraşıp artık yeter diyerek defenderlara heves etmiş biriyim. Şu anda sahip olduğum 79 model T2b westfalia'mı satıp defender almayı düşünüyorum.
Sebebine gelince: emektar vosvosumu habire gidemeyeceği yollara sokup çamurlara batıp saatlerce çıkartmaya uğraşmaktan bıktım ama kendimi insanların fazla ayak basmadığı yerlere gitmekten de alıkoyamıyorum. Yerde bir sigara izmaritini bir kağıt parçasını , pet şişeyi göremeyeceğim yerlere ulaşmak oradaki doğayı içime çekmek benim terapim. Aynı zamanda da benim için bir macera, heyecan ve eğlence. Özellikle defender seçmemin sebebi çocukluğumdan beri hayran olmamın yanı sıra şekli itibariyle bir camper'a dönüşebilecek halde olması, tabii arazideki başarısı da cabası. Ama 1. sırada arka tarafını camper gibi dizayn edebileceğim bir yapıda olması geliyor.

Ne varki bu söylediklerim dışında defenderlarla ilgili hiçbirşey bilmiyorum, yaklaşık bir haftadır defenderlarla ilgili yazılanları okuyorum. Yazdıklarınızdan orjinal motorunun yetersiz kaldığı düşüncesine kapıldım. Ayrıca ambülans tipi bir defendermi yoksa normal kasa bir defendermı almalıyım karar veremiyorum. Ambülans kasalar tabiiki karavana çevirmek için çok daha kullanışlı ama görüntüsü çok kaba ve sevimsiz. Ayrıca arazide ekstra bir dejavantajı olurmu bilemiyorum. Niyetim ciddi arazi koşullarına girmek. Bir taraftan ambulans tipi defenderların daha az yıpranmış olma ihtimalinin yüksek olduğunu yazılarınızdan okudum. Kesinlikle benzinli bir defender düşünmüyorum. 2000km lik bir karadeniz turunda yakacağı yakıt beni üzer, genelde uzun yol yapan biriyim, tatil anlayışım şezlong üzerinde güneşlenmekten çok yollarda olmak üzerinedir, bir yerde bir günden fazla belemediniz 2 günden fazla kalamam, o yüzden dizel şart. Dizellerinde performnsından şikayet ediyorsunuz, herkesin dilindeki şu puma motorlardan takmak gerekecek sanırım. Bu durumda alacağım defenderın motorunu hiç önemsemiyorum, yoksa önemsemelimiyim. Defenderlerların motorundan başka karakteristik dertleri varmıdır, uzun yolda konfor çekilemeyecek kadar kötümüdür. Defenderları camper veya karavana çeviren birileri varmıdır, varsa fotoları varmıdır, bu konularda bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Ayrıca satılığa çıkarttığım westfaliam ile defenderını takas etmek istiyen olursa diye link vermek istiyorum.

http://www.sahibinden.com/orjinal_79_model_t2b_westfalia-26WQQaXQQ21344358WQQpXQQdisplayitem ilan numarası #21344358

Belki birinin ilgisini çeker.
Piyasada 3000 tl'yede defender var 45000 tl'yede, hangi fiyat aralığındakileri tercih etmek doğru olur bilemiyorum, ucuz araç alıp sıfırdan toplamanın zorluğunu biliyorum ancak insanın içi kendi topladığı araçla rahat eder tabii ki. Başka bir soru da modeller arasında nasıl farklılıklar olduğu, örneğin 85 model bir defender ile 95 model bir defender arasında benim gördüğüm görüntü açısından pek fark yok ama işin aslıda böyle mi? Farklılıklar varsa hangi modelleri tercih etmek gerekir. Şimdi bu iş cebindeki paraya bakar diyeceksiniz ama para yok, ancak camperımı sattığımda onun parasını bu işe ayıracağım. Bu durumda max 20000 tllik bir defender olmalı. Cevap ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Camper Yerine Defender

Merhaba,
Yazdiginiz konulardan fikir sahibi olduklarim hakkinda bende birseyleri paylasmak isterim ; Oncelikle mevcut araciniz ve romorkunuz cok guzel .Eminim bircok kisinin hayalini susleyen cinsten, umarim dogru kisiyi bulacaktir.. Kamp-caravan forumlarina ve ilanlar bolumunde de yayinlamisinizdir heralde ..
Anlattiginiz gibi artik mazbut bir aile camping yapmak istemediginiz varsayimina gore Defender bencede dogru bir secim olacaktir.ikinci ihtimal Unimog da dusunebilirsiniz ve kapali kasa tipleri hem camping hemde arazi icin uygun fiyatli bulabilirsiniz de ancak birazdan deginecegim gibi Defender'lada bazi zorluklar olsada Unimoglarla uzun yol ve konfor olarak bence ciddi sorunlar olabilir ve sehir icindeki guzergahlarda bircok acidan sorun yasayabilirsiniz ... zaten buyuk bolumu ruhsat olarak Kamyon sinifina giriyor.. Biz tekrar Defender'lara gelelim;Defender forumlarini inceleyip bircok konuda bilgi sahibi olmussunuz zaten bu cok iyi ..Evet Ambulans tip defender'lar hem uzun sureli camping icin fiziki sekilleri itibariyle daha uygun hemde benimki gibi 110 (SW) tiplerine gore ikinci el araclarin genel durumlari kullanim amaclarinin geregi daha iyi olduklari genel ortalama icin cok dogru.. Eger tek sira koltuk yani sofor mahalli seyahatlerinizi kac kisiyle yapacaginiza bagli olarak size yeterliyse ve sert Off-Road lara katilmayacaksaniz amaciniza uygun tipin ambulanstan cikma olanlar oldugu goruluyor.. bu tiplerin caravan amacli olarak modifiye edilmis olanlari dahil bircok modelini sahibinden.com'da gorebilirsiniz .. Ayrica bu model ile site uyeleri icerisinde off road yapan arkadaslarda var.. Gorunumu klasik defenderlara gore biraz sevimsiz oldugu dogru olsada arazide ayni ozelliklerdeki modifiye edilmemis 110 tipine gore bir dezavantajini henuz duymadim ..
aracin motor cinsi ve ozellikleri konusundaki sorularinizda haklisiniz piyasadakilerin cok buyuk bir bolumu benzinli veya duz diesel motorlu ..
orijinal Tdi diesel veya puma motorlu ambulans tipi bulabilmeniz bence cok zor.. benzinli modellere Lpg uygulamasi cok yaygin ama performanslari benzinde iken bile bence oldukca dusuk .. arazide, arazi vitesi sayesinde ciddi sorun yasamassiniz ancak uzun yol sirasinda yokuslarda ve biraz hizlanmak istediginizde epeyce bir sıkıntınız olacaktir.. duz Diesel motorlu araci olan arkadaslarimin hemen hepside benzer performans sorunlari nedeniyle 300 Tdi veya puma motora gecmek istiyorlar .. ama sonucta hala yuzlerce arkadas bu motorlarlada gayet mutlu olarak geziyor ..Yani bu sizin aractan olan beklentilerinize ve butcenize bagli olacaktir .. Vaktiniz ve butceniz uygun ise motor dahil cok guzel istediginiz hale getirebilirsiniz Defender'lar buna cok uygun ..ancak bunun kesinlikle daha pahali ,epeyce uzun zaman harcayarak vede sıkıntılı olacagindan emin olabilirsiniz ...
Benim aracim 110/300 Tdi ve ancak 2 yildir bende ... bir gun icinde 1,300 km yol yaptigimda oldu ..helede gezerek durup dinlenerek uzun yolda birkac yuz Km yapmak, verecegi zevkin yaninda bence hicte yorucu olmaz ... ama sehir icinde.. sıkışık trafikte uzun sureli kullanmak kesin olarak yorucu ve zahmetli olur..buyuk sehirde yasiyorsaniz ve ikinci araciniz yoksa ise gidip gelmek icin bile bu araci kullanacaksaniz..daha cok dusunmeniz gerekir ..
110 klasik SW tipleri piyasada daha cok bulundugu icin fiyatlarina gore her seviyede modifiye edilmis olanlarini bulmak mumkun.. size onerim alacaginiz araci o anda vakit varsa sitedeki daha deneyimli arkadaslara sormaniz.bazan site icinden araci taniyanlar cikabiliyor yada sizin akliniza gelmemis detaylari hatirlatabilirler ..
Bende cogunlugu uzun soluklu olmasada araciyla sıkça gezen birisiyim.. yazdiginiz gibi arka koltugu katlanir hale getirerek bizim araclarin icerisinde oldukca buyuk,yatilabilir bir alan meydana getirmek zor degil ama araci uzun yola hazirlamissaniz ozelliklede birden fazla kisiyseniz icindeki kulliyetli miktardaki diger yuk ve malzemelerinizi herseferinde yeniden yerlestirmek aktarmak gerekebilir.. Ben buna Arac ustu Cadir ekleyerek kismen cozum buldum.. kisin dahil sorun olmuyor ama arac icinde yatmanin yinede daha iyi avantajlari olduguda kesin ..
biraz damdan kapidan oldu degindigim konular ve dusundugumden uzun oldu umarim kafanizi daha cok karistirmamisimdir..
selamlar / Ertugrul
 

Ynt: Camper Yerine Defender

Ertuğrul Bey cevabınız için çok teşekkürler, 83 kere okunma sonucu bir tek cevap gelmesi benim için tatminkar oldu, diğer üyelere de okudukları için teşekkür ederim. Eğer sizinki gibi 110 sw alırsam bende yatak sistemini araç üzerine kurmayı planlıyorum, araç üstü çadır değil ama uzun bir portbagaj gibi görünen altı ve üstü fiber gibi sert bir malzemeden imal edilmiş akordiyon sistemi ile çalışan araç üstü yataklardan kullanmayı düşünüyorum. Sert malzemeden olduğundan aracın tavanını ve araç üstü yatağın alt kısmını keserek üst tarafa içerden geçiş sağlamayı düşünüyorum böylece aynı westfalialardaki yatak sistemi gibi olacak. webastonun hortumunu yukarı doğru uzatarak yatak bölümünün ısınma sorununu da çözmeyi düşünüyorum. Yatak düzeneğini aracın içinde arka bölümde çözmeye kalkınca başka şeylerden ödün vermek gerekiyor, hele yatağı kurmak için arkadaki bütün esyaları ön tarafa aktarmak, yorucu bir günün ardından bir iki kadeh birşey içip yatma vakti gelince gerçekten işkenceye dönüşüyor. bu yüzden yatak, oturma grubu ve bagajdan bağımsız olmalı. Arka tarafı ortada bir masa ve karşılıklı 4 kişinin oturup yemek yiyebileceği şekilde düzenlemeyi düşünüyorum. Orta bölümü ise arka koltukları söküp lavabo ve ocak düzeneğinin duracağı hale getirmeyi planlıyorum. Lavabo ve kullanma suyundan vazgeçmek kolay değil, olmazsa olmazlardan ama sabit bir ocak olması gerekmiyor, tecrübelerime dayanarak söylüyorum , ocak kırk yılda bir kahvaltıda bir çay kahve yapmak için kullanılıyor, sadece bunun için de ona büyük bir yer ayırmak gereksiz. Seyyar kartuşlu derli toplu ocaklar var , gerektiğinde dolaptan çıkarılıp masa üzerinde bile kullanılabilir, bu tip bir ocak kullanmayı planlıyorum.

Bir kamp aracında en önemli şey bence buzdolabı, bu konuda özellikle 3 sistem buzdolaplarında iyi ve kötü deneyimlerim oldu. En idealinin kesinlikle üstten kapaklı ve seyyar kompresörlü buzdolapları olduğuna kanaat getirdim. kullanmadığınız zaman oturak olarak kullanılabilir, ona araç içinde ayrı bir yer ayırmanız gerekmez, üstten kapaklı olduğundan açtığınız anda içinden şişeler yerlere yuvarlanmaz ve soğuk hava içinde kalır. Sıcak yaz günlerinde dışarı sandalyenizin yanına tentenin altına alırsınız böylece hem soğuk biralarınız elinizin altında olur hemde güneşten kavrulmuş aracınızın içinde içindekileri soğuk tutmak için habire çalışıp durmaz. bir de defenderin içinde bir iki erzak dolabı koyduktan sonra tadından yenmez diye düşünyorum, sadece şişme bot ve deniz motoruna yer bulmak kalıyor geriye. Kabaca defenderla ilgili hayalimi açıklamış oldum. Görüntüsü yüzünden ambulans tiplerden uzak duracağım sanırım, kampta rakımı yudumlarken karşımdaki manzaranın yanısıra yanımdaki aracın güzelliği estetiği de bir o kadar önemli.

Defenderı campera çevirmekle ilgili kafamda pek bir soru yok, hepsini kafamda çizdim ,daha önce 69 model bir volkswagen minibüsü de kendi imkanlarımla camper yapmıştım bu konuda tecrübeliyim. Bana lazım olan hangi model ve ne özelliklere sahip bir defender olması gerektiği. Daha çok teknik bilgiye ihtiyacım var. Standartta difflock varmı, hidrolik direksiyon varmı, arkada helezon yaylar hangi yıldan sonra başlıyor gibi...

Örneğin vosvoslarda en ideal vosvos 67 model 1500 olarak kabul edilir çünkü 12 volta geçilmiştir sadece bu modelde disk fren vardır, başka daha bir sürü artısı vardır, sorunsuzdur ve güzeldir. Ne en son üretilen 74 model süper beetlelar ne de 60 model 6 volt 1100 motorlu eski vosvoslar. işte ben defenderın bu özelliklerini üzerinde bulunduran geçiş modelini öğrenmek istiyorum. En iyi defender hangisidir ve neden?
 

Ynt: Camper Yerine Defender

Tekrar Merhaba,
sorularinizla iilgili yorumlarima sondan basliym ..
Defender'lar normalde surekli 4x4 yani istesenizde 4x2 ye alamassiniz ancak mevcut diff lock sadece on-arka akslari kilitlemek uzere,arazi sanzumanina da geciside saglayan vites kolunun 2 konumuyla saglanir.On ve arka diff.ler kilitli degildir ancak sonradan konulabilirki sert off road yapmiyacaksaniz ve vinc'inizde varsa cokda elzem bisey degildir ... Defenderlara ilave Diff kilit konulmasi ve tipleriyle ilgili karar verebilmenizi sagliyacak sitede bircok forum bulabilirsiniz..
Emin olmamakla birlikte 2005 yili olabilir ( henuz o modeller off road piyasasina giremedi ) orjinal ingiliz'lerde varsa da bilemiyorum ..ondan onceki model defenderlarda fabrikasyon hidrolik direksiyon bulunmuyor ama bence cok gerekli ... sonradan konulmasinin maliyeti 800-1200 TL yi bulabiliyor.
Arka helezon yaylar icin yine belli bir model yili bilmiyorum ama benim 90 model ve sonrasi gordugum butun araclarin onunde ve arkasinda helezon+amortisor vardi..sanirim 88 onceki series tiplerindeki makas sistemi icin sordunuz ... arka disk frenlerde yine yakin zamanda standart hale getirildi .. benim aracin onleri disk ..arkalar klasik kampana .. disk tipleri daha iyi tabii ..
Bu forumlarda en iyi defender sudur diyebilecek pek kimse cikacagini sanmiyorum .. onceki mesajda daha detayli yazdigim gibi butcenize gore olabilen en iyi modifikasyonlu araci alabilirsiniz yada modifiye edebilirsiniz.. sifir km. bir arac dusunmuyorsaniz her butceye hitap eden araclar var piyasada ...
Forumu okudugu halde cevap verenlerin azligindan sikayet ediyorsunuz.. belkide daha spesifik tek sorular olsaydi bence daha cok yanit alirdiniz.. mesela benim camper ler ve ic donanimlari hakkinda pek az bilgim var ...
ben yakin zamanda maggiolina serisi bir arac ustu cadir aldim ..kismen sizin tarifinizede uygun ... alt-ust hard top seklinde kapaliyken ustunde kismen bagajda tasiyabiliyorsunuz..akordiyon seklinde dikey aciliyor oldukca pratik ... yenisi Turkiye'de hicte ucuz degil belki arastirmissinizdir ..
Sizin sozunu ettiginiz gibi bir arac ustu cadiri dunya turuna cikmis Avrupali bir Turist ciftin aracinda ( defender 110 idi ) gormustum..cok inceleyemedim ama arac icinden cikiliyordu.. on koltuklar haricinde arka koltuklar ve bagaj bolumunude diger her turlu gerec icin depo.. vs ayrica kopeklerinin seyahat yeri icin kullanmislar ...
yine benim aracin ustunde 70 litrelik kucuk bir pompasi olan su deposu var .. bunu hem genel ihtiyaclar hemde dus amacli kullanabiliyorsunuz ..
pisirme/su kaynatma isleri zaten sizin daha iyi bildiginiz gibi basit .. su icin 12 V kucuk basit cihazlar cok pratik .. pisirme icin ise yine kartuslu ocaklar yeterlidir .. benim buzdolabim olmasada buzdolabi tercihi icin deneyimli arkadaslarin actigi forumlardan bende faydalandim oldukca teknik bir konu gercekten .. Yatarken isinma konusuna gelince webasto'dan hortumla almak iyi fikir ama uygulamada hem degisik riskler iceriyor hemde hic ekonomik degil zaten ISI ayarini surekli kontrol etmenizde sorun olacaktir ..onun icin benim buldugum en iyi cozum .. 220 V invertore bagli birkac termostat derecesi olan elektrikli battaniye .. webasto ile (-15 C) de yataginizi isitmak cok uzun zaman alir ... bu is elkt.battaniyede sadece 3 dakika .. tabii bunun icin araciniza yeterli gucte bir invertor ve daha onemli olarakta otomatik yedek aku sistemi koymus olmalisiniz ... kullaniminiza bagli olarak genellikle sabah uyandiginzda ana aku bitmis oluyor (webasto da calistiracak olsaniz yinede yd.aku gerekli )..
benim cadir tipi icin sisme bot ve motoru (kataloguna gore) cadir ustunde,cadir acikken bile tasiyabilirsiniz ( 25 Kg'i gecmemek kaydiyla )
size kolayliklar ve keyifli geziler diliyorum ..
 

Ynt: Camper Yerine Defender

Bilbo kardes iyi gunler :smiley:

Bence dogru yoldasiniz , yani defender ambulansin campera donusumunu bende sizin gibi 10 larca alternatifi degerlendirdikten sonra karli daglarda kalmiyacak yada teknenizi denize atabilmek icin romorkla rahatca kumlara girebileceginiz bir kriter oldugu icin Defenderda karar kildim. Ha bide cok uzun mesafeli seyahatlerde dunyanin heryerinde tamircisini bulabilirim diye dusundum .

Projeme baslayali tam bir yil oldu vede elektronik donanimlar haric buyuk olcude tamamlandi, para harcadim ama hic pisman etmedi Defender beni :smiley: hararetle tavsiye ederim . Soyleki :- bugun bir pickup sahibi olsaniz arkasina sadece bos bir kapali kasa koydurmak isteseniz ortalama 15-20.000 ytl tutacak bir kasa dahil araciyla birlikte siz 8-10000 ytl ye almaniz lazim. Bunun sonrasindaki masraflar tamamen keyfi ...yani siz sadece kucuk bir bakimlada karavan olayina baslayabilirsiniz 5- 10000 ytl yada daha fazla harcayarak mukemmele dogruda goturebilirsiniz , ben acikcasi son siikki sectim :smiley: eger karar almak icin soracaginiz seyler varsa numaranizi birakin temas kurariz.

Asagida aracimin su anki vede ilk tamirat baslangici halindeki resimleri bilgi olsun diye veriyorum.

SelamlarERHAN

1.jpg


photo3.jpg


12.jpg


8.jpg


545454.jpg
 



Ynt: Camper Yerine Defender

Erhan bey, araciniz hayirli olsun cok guzel ve amaciniza uygun hale getirmissiniz tebrikler ... guzel gunlerde keyifle kullanmanizi dilerim ..
Sanirim Bilbo nickli arkadas siteye pek SIK girmiyor..
 

Ynt: Camper Yerine Defender

Sagolun tesekkur ederim Ertugrul bey :smiley:

Sizde Autohome bagajli Maggiolina iyi secim yapmissiniz . Meret cok pahali :smiley: o yuzden ben sonraya biraktim ama aklimda , bu yaz yurtdisina cikicam Defenderla belki orda 2.el uydururum diye dusundum ..
 

Ynt: Camper Yerine Defender

erhan110' Alıntı:
Sagolun tesekkur ederim Ertugrul bey :smiley:

Sizde Autohome bagajli Maggiolina iyi secim yapmissiniz . Meret cok pahali :smiley: o yuzden ben sonraya biraktim ama aklimda , bu yaz yurtdisina cikicam Defenderla belki orda 2.el uydururum diye dusundum ..
Tesekkurlerde ... sizin eviniz zaten yaninizda degilmi ..tekrar arac ustu cadir niyedir .. baska bir araca ise anliyorum ..
Selamlar
 

Ynt: Camper Yerine Defender

Off_Road' Alıntı:
Tesekkurlerde ... sizin eviniz zaten yaninizda degilmi ..tekrar arac ustu cadir niyedir .. baska bir araca ise anliyorum ..
Selamlar

Cocuklar icin yada baska bir deyisle defender camper 2 kisilik ' ust kabin ise 3. ve 4 . kisiler icin

selamlar Erhan
 

Ynt: Camper Yerine Defender

herkese merhaba bende 110 sw sahibiyim, uzun yıllardır 4x4 kullanıyorum ama en konforsuzu ve donanımsızı olan 87 model 110umla çok mutluyum ,Ambulansı camper yapmak çılgınca değil ama mantıklı hata zaten olması gereken hali budur diyebileceğim fikir ama benimde sizlere birkaç sorum olacak.

1-aracımla amatör off-road yapıyorum ama gezmeyi seviyorum ve işimdede kullanıyorum , sizlerin daha bilgili olduğunu düşünüyorum sorum su
neden çekme karavan sistemi değilde, camper yada moto caravan tarzı evini sırtında taşımayı tercih ettiniz.?

bunu sormamın nedeni bende evle beraber gezmeye merak sardım belki çekme bir karavan alabileceğim ama kendimi ikna edemedim. Bana çekme tipler daha mantıklı geliyor. Beğendiğin yerde bırak off-road yap gez ve kampa dön daha sağlıklı değilmi ?

Acaba ben mi amatör düşünüyorum ?
ayrıca çekme tipi trafıkte kullanmak, masrafı yani avantaj yada dezavantaj diyebileceğiniz şeyler nelerdir paylaşırsanız çok memnun olurum teşekkürler
 




Ynt: Camper Yerine Defender

2.mahmut' Alıntı:
bu arada erhan bey acaba sizin aracı istanbul - yeşilyurttamı gördüm yoksa yanılıyormuyum ???

Dogrudur :smiley: Yeşilyurtta park halinde . Uzun yaz turları için dinleniyor ve hazırlanıyor.
 

Ynt: Camper Yerine Defender

İyi akşamlar Mahmut bey .,

Madem karavancılıga merakınız var bende sordugununuz suallerde kendimce bilgi vermeye çalışayım.

Aslında aklınıza takılan bu karavanı çekmekmi yoksa tek araçta bu işi halletmek konusu bu işe gönül verenlerin mutlaka düşündüğü vede zorlukla karar verdiği bir konu oldugunu sanıyorum. Şahsen ben birkaç defa 4-5 metrelık karavanlar almak üzereydim vede her seferinde çeken aracıma 1 tonluk karavan yükünün zarar vereceğini düşündüğüm için vazgeçtim.

Daha sonra satın aldıgım romorkla 3 yıldır hafif bir tekneyi uzun yolda 5-10 defa ege kıyılarına çektim , vede sıfır dizel arabanın turbosunu aşırı yorduguna tanık oldum vede o arabayı hemen satmak zorunda kaldım.

2.neden karavan çekmek sizi hantallaştıryor hatta seyir esnasında sürekli bir tehlike altında oldugunuzu hissediyorsunuz , çünkü arkanızda çektiğiniz kütlenin acil bir durumda sizin kontrolunuzdan çıkması riski var , hatta kontroldan çıkıp sizide sürüklemesi sözkonusu. Bu çok rahatsız edici bir duygu bu yüzden sürekli olarak kendinizi çok düşük hızla gitme mecburiyetinde hissediyorsunuz.

3.neden gene 2.nedenle bağlantılı : Şöyleki karavan çekme işi zahmetli örneğin Yenikapıdan ferryboata atayım Bandırmada inerim diye sadece bir kere düşünebilirsiniz :smiley: ferryboata girerken sizi geri geri almak isteyecekler vede gemi rampasının yarım metrelik yüksekliği mutlaka karavanın tamponuna yada bir yerlerine takılacak , kurtarmayacak neticede ya çekip gideceksniz yada aracın orasını burasını kırma pahasına içeri gireceksniz. Buna ilave olarak Eskihisar Topçular vs vs tüm gemilerde 2 misli bedel ödersiniz.

Özet olarak aklıma gelenler bunlar , genede kişisel seçiminizdir .

Selamlar
Erhan
 

Ynt: Camper Yerine Defender

erhan bey"selamlar cevabınız için teşekkurler .
sahibinden.com da başoğlununyaptıgı 4.25 m lik 0 km karavanlar var çekme tipli 12000 tl ben onu dikkate alıyorum her seferinde işin açıkcası:smiley:
bu arada komşuyuz benim aracımda çınar otelin onundekı parkın etrafında duruyor genelde , beyaz 110 , görüşmek üzere
 

Ynt: Camper Yerine Defender

Erhan Bey
aynı hayalleri paylaşıyoruz diyeceğim ama siz bir hayalinizi gerçekleştirmişsiniz.
sizden aracınızla ilgili aştığınız bürokratik enler hakkında bilgi almamız mümkünmü.

örnegin.
Tüvturk'ten nasıl geçtiniz?
kamyonet olarakmı? arazi aracımı?
aracınızın ruhsatına karavan yazdırabildiniz mi?
yaptığınız tadilatları ruhsata işletebildiniz mi?
TSE ve ABS sorunlarını nasıl aştınız.

belki çok oldum ama land karavanla ilfili korkum ne klima, ne konfor
bence en büyük canavar BÜROKRASİ......
bu konudaki tecrübelerinizi paylaşırsanız
pekçok landcıya yol göstermiş olursunuz.
paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 



Ynt: Camper Yerine Defender

2.mahmut' Alıntı:
erhan bey"selamlar cevabınız için teşekkurler .
sahibinden.com da başoğlununyaptıgı 4.25 m lik 0 km karavanlar var çekme tipli 12000 tl ben onu dikkate alıyorum her seferinde işin açıkcası:smiley:
bu arada komşuyuz benim aracımda çınar otelin onundekı parkın etrafında duruyor genelde , beyaz 110 , görüşmek üzere

:smiley: Rice ederim Mahmut bey ne demek .
Çınarın önünden sIk geçerim dikkkat edecem sizin LR a denk gelirse görüşelim.

Selamlar Erhan
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst