Bu Kazada Motokaravancının Suçu Neydi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan RamizDAYI Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,819

Konuları “basit” bakış açısıyla değerlendirmekte yarar var.

“Evet, kullanırken yolcu taşınmıyor, canımızı kurtardık peki ya malımız?” sorunuza cevap basit “Sigorta”

“Açıkçası panelvandan çevrilme karavanlar bana çok daha sağlıklı ve güvenli geliyor.” Tespitinizde haklısınız zira seyir halindeyken yolcu taşınan bir araç ve karayolları uygunluk belgesinde sahip olması gereken güvenlik şartnamesine uygun üretilirler.

“Ben Ctp fiber, alüminyum, honeycomb kompozit panellerin en azından belli bir karkas yapısı ile kullanılması taraftarıyım” görüşünüzde “kısmen” haklısınız. Bir yapının ana karkasa sahip olması esastır.

Gene devreye mühendislik ve malzeme bilgisi giriyor. İnşa edilecek çekme karavanın en-boy-yükseklik ölçüsü ve rüzgâr direncine maruz kalacak yüzünün aerodinamik formu yapı karkasını belirler.

2x3x2 ile 2x5x2 ölçülerindeki çekme karavanın burkulma – esneme oranı farklıdır. Bu panelvan araç için de geçerlidir. Özellikle uzun ve yüksek tavan panelvan arka kapılarının zamanla ses yapması bu duruma iyi örnektir.

Rüzgârda devrilmeyecek araç yoktur yeter ki dengesi bozulsun. Örnek videoda devrilen çekme karavanın devrilme nedeni rüzgâr mı yoksa ağırlık dengesinin bozulması mı? Rüzgâr altı yönünde karavanın içinden çıkan bir yapı görünüyor. Bu otobüs karavan ya da dorse karavanlarda sık uygulanan bir genişletme mekanizması. Bu çıkmanın ağırlık merkezini bozup karavanı devirmiş olması yüksek ihtimal.
 

.
Bu karavanın şasesi Avrupalı emsallerinden daha yüksek.
Karavana merdivenle çıkılıyor. Diğer karavanlar da sorun görmediklerinden siled-outlarını içeri çekmemişler..

 






1-) Mühendislikten nasibini almış, kalitesi ve güvenilirliği kanıtlanmış çekme karavan tercih edilecek,

2-) Karavan usulüne uygun yüklenecek.

3-) Uygun araç ile çekilecek

4-) Seyir kurallarına uyulacak,

5-) Tüm sigortalar yaptırılacak.

Ya da; Saldım çayıra mevlam kayıra denip tüm bunlar göz ardı edilecek, dikiz aynasına ve karavan sol arka tamponuna nazarlık, karavan yatak başucuna da nefesi kuvvetli hoca elinden çıkmış muska yazdırılıp asılacak.

Mesut üstadın görsel paylaşımlarından da anlaşılacağı üzere dikkatsizlik, umursamazlık ve bişi olmaz abicim kafasının sonucu durduk yerde tumba olmak kaçınılmaz. Videoda tenteye dikkat etmedim ama yelken etkisiyle havalanmayı kolaylaştırmıştır. Şase yüksekliği devrilmeyi kolaylaştırmış. Yere daha yakın olsaydı siled-out dayanak oluşturur yan yatmasını engellerdi.

Forum değil kaza kırım merkezi mübarek
 








Fuarları sevmiyorum ve gitmiyorum. Bunlar insanlarda acımasızca ihtiyaç duygusu oluşturan sistemin başlıca organlarından. Gerçekten alacaksam istediğim üreticiye gider ziyaret ederim. Bunun dışında en iyi karavan daima benim sahibi olduğum karavandır benim için...
 

Fuarın güzel tarafı ; yağmur çamur ,firma firma ,şehir şehir dolaşmıyorsunuz.
Bir başka güzelliği; her farklı ürünü inceleyebiliyor ,arasındaki işcilik ve kalite farkını da daha rahat gözlemliyorsunuz.
Bir başka güzelliği fuara özel indirim alınabiliyor.
Satın alma arzusunu tetikleyecek para yoksa, fuarlarda bilgi ve broşür dışında bir şey zaten alamıyoruz.
Para ve heveste varsa dediğiniz gibi şeytana uyulması bazen kaçınılmaz oluyor.
Asıl para varken fuarda dolaşmaktan çekinin.
Para varsa bir karavan, para yoksa tüm karavan bizim.
 

Merhabalar,sanırım çelik karkas ile üretilegelen eriba touring tarzı sizin için uygun.https://youtu.be/HCSaUFQDM5U?feature=shared
 




SON KONULAR - FORUM