Bu da benim jeep im

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Muzaffer Kargu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 283
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,634
Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer Kargu' Alıntı:
Merhaba Hüseyin Bey
Dodge Ram benim icin biraz genc,benim hayalimdeki arac,Dodge powerwagon yada Jeep Kaiser M715.nedendir bilmem bu iki arac beni cok cezb ediyor.Siz Dodge Powergagon u nerde gördünüz?
Selamlar
Muzaffer Kargu
abi giresunda ormancılar ağaç çekiyordu onunla arka çift teker durumu çok iyi deildi ama iş görürdü satılık yazıyordu tabi bundan 6 ay önce falan 6 aydır hiç görmedim..
 

Etiketler
Ynt: Bu da benim jeep im

Merhaba Arkadaslar

Bu iki aractan birini biryerlerde görürseniz haberim olsun.
1.Dodge Powerwagon
2.Jeep M715

Selamlar
muzaffer Kargu
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Merhaba Muzaffer Bey,
Hayırdır, araç toplama işini meslek haline mi getireceksiniz yoksa :smiley:
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Sinbad' Alıntı:
Merhaba Muzaffer Bey,
Hayırdır, araç toplama işini meslek haline mi getireceksiniz yoksa :smiley:
Merhaba Turgay Bey
Isin asli baska,ben bu islere yabanciydim,babamdan kalan bir jeepi kafama göre toplamaya calistim-kendi ihtiyacima ve zevkime göre-,bu arada epey elestiri aldim,sonra bu insanlar neden bana böyle tepki gösterdiler diye düsündüm biraz arastirdim,zaten kendim yayla tutkunu bir insandim,bu arada iki arac beni cok cezb etti,bunlari aramaya basladim.bu araclardan birini bulurmuyum bulamazmiyim, isin icinden cikarmiyim cikamazmiyim bilmiyorum,ama kolay kolay da vazgecmeyecegim.Yoksa hic bir ticari amacim yok bu isi meslek de edinemem,cünkü öyle bir el becerimde yok.

Selamlar
Muzaffer Kargu
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer Bey,

Size takılıyorum zaten, yoksa paylaşımlarınızı takip edebildiğim kadarıyla izledim, takdir etmemek elde değil. İlk süreçleri siz telefondan da idare etmiş olsanız o bile epey zor olmuştur eminim. Ben işim nedeniyle yurt dışındayım ama aklımızda olsun, denk gelirse size haber veririm. Artık aracın arazi de çekilmiş fotoğraflarını bekliyoruz bilginize...

Selamlar
Turgay
 



Ynt: Bu da benim jeep im

Sinbad' Alıntı:
Muzaffer Bey,

Size takılıyorum zaten, yoksa paylaşımlarınızı takip edebildiğim kadarıyla izledim, takdir etmemek elde değil. İlk süreçleri siz telefondan da idare etmiş olsanız o bile epey zor olmuştur eminim. Ben işim nedeniyle yurt dışındayım ama aklımızda olsun, denk gelirse size haber veririm. Artık aracın arazi de çekilmiş fotoğraflarını bekliyoruz bilginize...

Selamlar
Turgay
Merhaba Turgay Bey
Evet ilk sürec benim icin cok zor oldu ama yavas yavas isi ögrenmeye basladim.Artik lastik ebatlarini hesaplayabiliyorum.Ayna- mahruti oranlarini hesapliyorum(Göktug arkadasim sag olsun).Benim Jeepin ön ve arka tamponlarin yapiminda yüzde yetmis payim var kaynak haric kesmeleri ve taaslamayi ben yaptim,arka kapi menteseleri benim kendi yapmam.Bu arada yolunuz Almanya-Köln yakinlarina düserse mutlaka haberim olsun.
Selamlar
Muzaffer Kargu
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Selamlar kolay gelsin şimdiden hayırlı olsun ALLAH kaza bela vermesin resimlerin devamını bekliyoruz
 

Ynt: Bu da benim jeep im

jeep' Alıntı:
ilan sitelerinde denk gelmedim ama mutlaka vardır..
Merhaba Göktug

Arka ve ön oranlari 43-8 den 47-11 aldik gene de fazla bir sey degismedi.motor 75 bg 2.5 diezel sanzuman dört ileri enter pirizdirek dis sayisi 23 idi.Benim mevcut diferensiyallere daha hizli oran mümkün olmadigina göre,sence daha hizli oran müsade eden diferensiyal mi takayim yoksa daha güclü motormu,benim ustam 130 bg li tam turbo ve 6 ileri sanzumandan bahsediyor.benim mevcut motor ve sanzuman la degistirme sartiyla bana motor ve sanzumanin 6000 bine malolacagini söyledi,bu arada eger ön ve arka difleri(mesela cj8 den) degistirirsek bana 5000 bine mal olacagini söyledi.sence cöuüm nedir?

Selamlar
Muzaffer Kargu
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer Kargu' Alıntı:
Merhaba Göktug

Arka ve ön oranlari 43-8 den 47-11 aldik gene de fazla bir sey degismedi.motor 75 bg 2.5 diezel sanzuman dört ileri enter pirizdirek dis sayisi 23 idi.Benim mevcut diferensiyallere daha hizli oran mümkün olmadigina göre,sence daha hizli oran müsade eden diferensiyal mi takayim yoksa daha güclü motormu,benim ustam 130 bg li tam turbo ve 6 ileri sanzumandan bahsediyor.benim mevcut motor ve sanzuman la degistirme sartiyla bana motor ve sanzumanin 6000 bine malolacagini söyledi,bu arada eger ön ve arka difleri(mesela cj8 den) degistirirsek bana 5000 bine mal olacagini söyledi.sence cöuüm nedir?

Selamlar
Muzaffer Kargu

Ankara da Rauf usta var. sizin diferansiyellerinizi alıp aynısını maksimum 2000 farkla seri diferansiyel alabilirsiniz. Dodge diferansiyelleri çok pahalı değil. Ama hala neden sizin diferansiyellere daha seri takılamıyor anlamadım. iç kutu ile birlikte değişirse eskisini iade etmek ve sağlam olması kaydıyla ve de kilitsiz fazla fark almamaları gerekir. Bu sebepten motor veya şanzıman değişmeniz çok ekonomik olmaz. İsterseniz yarın rauf usta ile görüşüp size bilgi verebilirim. Elinde ne varmış diye..
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer Kargu' Alıntı:
Merhaba Göktug

Arka ve ön oranlari 43-8 den 47-11 aldik gene de fazla bir sey degismedi.motor 75 bg 2.5 diezel sanzuman dört ileri enter pirizdirek dis sayisi 23 idi.Benim mevcut diferensiyallere daha hizli oran mümkün olmadigina göre,sence daha hizli oran müsade eden diferensiyal mi takayim yoksa daha güclü motormu,benim ustam 130 bg li tam turbo ve 6 ileri sanzumandan bahsediyor.benim mevcut motor ve sanzuman la degistirme sartiyla bana motor ve sanzumanin 6000 bine malolacagini söyledi,bu arada eger ön ve arka difleri(mesela cj8 den) degistirirsek bana 5000 bine mal olacagini söyledi.sence cöuüm nedir?

Selamlar
Muzaffer Kargu

Ankara da Rauf usta var. sizin diferansiyellerinizi alıp aynısını maksimum 2000 farkla seri diferansiyel alabilirsiniz. Dodge diferansiyelleri çok pahalı değil. Ama hala neden sizin diferansiyellere daha seri takılamıyor anlamadım. iç kutu ile birlikte değişirse eskisini iade etmek ve sağlam olması kaydıyla ve de kilitsiz fazla fark almamaları gerekir. Bu sebepten motor veya şanzıman değişmeniz çok ekonomik olmaz. İsterseniz yarın rauf usta ile görüşüp size bilgi verebilirim. Elinde ne varmış diye..
 



Ynt: Bu da benim jeep im

jeep' Alıntı:
Ankara da Rauf usta var. sizin diferansiyellerinizi alıp aynısını maksimum 2000 farkla seri diferansiyel alabilirsiniz. Dodge diferansiyelleri çok pahalı değil. Ama hala neden sizin diferansiyellere daha seri takılamıyor anlamadım. iç kutu ile birlikte değişirse eskisini iade etmek ve sağlam olması kaydıyla ve de kilitsiz fazla fark almamaları gerekir. Bu sebepten motor veya şanzıman değişmeniz çok ekonomik olmaz. İsterseniz yarın rauf usta ile görüşüp size bilgi verebilirim. Elinde ne varmış diye..
Merhaba Göktug
Bu konuda yardimci olabilirsen sevinirim.Birde benim diflerim orijinal degil galibaki seri oranlar icine sigmazmis.Ben sana resimleri göndereyim belki sen anlarsin hangisi oldugunu eger tam ölcüleri bilmek istiyorsan,hangi noktadan hangi noktaya ölcülmesi gerektigini bana bildir,bunlarin hangi aractan ciktigini da bilemiyorum.Fatsada bu islerle ilgilenenler bu diferensiyallerin resim 3 deki gibi bir askeri jeep ten ciktigini sölüyorlar.
Selamlar
Muzaffer Kargu

N diferensiyal


Arka Diferensiyal


Tuzla Jeep
 

Ynt: Bu da benim jeep im

diferansiyeller yerliymiş, dana44 e benzetmeymiş ;D bende ilk defa duydum ama İzmir yapısı diferansiyellermiş. Rauf ustaya fotoğrafları mail attım. Bana yaptığı açıklama bu. Bu diferansiyellerin burada yani Ankara da zamanında kilo ile satıldığını işe yaramayacağını söyledi. Yeni bir takım dana44 leri için ise 2500 TL civarında olur dedi.. Ayrıca makas aralarının genişlemesinden kaynaklı diferansiyeli oturtma sorununu da söyledi. Kendisinin telefonu 0542 623 24 95 .. Daha bilgi ve malzeme sorabilirsiniz..
 

Ynt: Bu da benim jeep im

jeep' Alıntı:
diferansiyeller yerliymiş, dana44 e benzetmeymiş ;D bende ilk defa duydum ama İzmir yapısı diferansiyellermiş. Rauf ustaya fotoğrafları mail attım. Bana yaptığı açıklama bu. Bu diferansiyellerin burada yani Ankara da zamanında kilo ile satıldığını işe yaramayacağını söyledi. Yeni bir takım dana44 leri için ise 2500 TL civarında olur dedi.. Ayrıca makas aralarının genişlemesinden kaynaklı diferansiyeli oturtma sorununu da söyledi. Kendisinin telefonu 0542 623 24 95 .. Daha bilgi ve malzeme sorabilirsiniz..
Tesekkür ederim Göktug
Her zaman ki gibi basim sikissa yardim ediyorsun,sayende cok sey ögrendim,dahada ögrenecegim.Bu DANA 44 lere her türlü oran hizli veya yavas takilabilirmi?
Selamlar
Muzaffer Kargu
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer Kargu' Alıntı:
Tesekkür ederim Göktug
Her zaman ki gibi basim sikissa yardim ediyorsun,sayende cok sey ögrendim,dahada ögrenecegim.Bu DANA 44 lere her türlü oran hizli veya yavas takilabilirmi?
Selamlar
Muzaffer Kargu

Sayenizde bende öğreniyorum. 3.07 den 5.38 e kadar arada iç kutu değiştirerek takılabilinir. Ama ön diferansiyeli değiştirmek kolay olmayabilir.

Çılabilecek olası sorunlar
1- Kovan değişeceği için diferansiyel genişliğini ve makasların bağlantı noktalarının ölçüsünü iyi hesaplamak ggerekecek. Özellikle diferansiyele yakın bağlantı noktasını kaydıramazsınız. Çok geniş olursa diğer taraf çok dışarı çıkar. Dar olursa makasların arasına sığmaz.
2- Dana44 ün direksiyon ve uzun rot sistemi dana30 dan farklıdır. Tadilat yapmanız gerekecek. Bu sebepten cj-8 in diferansiyelleri sanki daha uygun gibi. Cj-8 hem geniş olur hemde 46/14 gibi oranları mevcut. cj-8 den ön diskli dana30 arka kampana AMC20 çıkar.
3- Eğer önleri disk yaparsanız, disk frenin merkezleri büyük olduğu için fren ana merkezi değiştirmek zorunda kalabilirsiniz.

Bakalım nasıl devam edeceksiniz merakla bekliyorum..
 

Ynt: Bu da benim jeep im

jeep' Alıntı:
Sayenizde bende öğreniyorum. 3.07 den 5.38 e kadar arada iç kutu değiştirerek takılabilinir. Ama ön diferansiyeli değiştirmek kolay olmayabilir.

Çılabilecek olası sorunlar
1- Kovan değişeceği için diferansiyel genişliğini ve makasların bağlantı noktalarının ölçüsünü iyi hesaplamak ggerekecek. Özellikle diferansiyele yakın bağlantı noktasını kaydıramazsınız. Çok geniş olursa diğer taraf çok dışarı çıkar. Dar olursa makasların arasına sığmaz.
2- Dana44 ün direksiyon ve uzun rot sistemi dana30 dan farklıdır. Tadilat yapmanız gerekecek. Bu sebepten cj-8 in diferansiyelleri sanki daha uygun gibi. Cj-8 hem geniş olur hemde 46/14 gibi oranları mevcut. cj-8 den ön diskli dana30 arka kampana AMC20 çıkar.
3- Eğer önleri disk yaparsanız, disk frenin merkezleri büyük olduğu için fren ana merkezi değiştirmek zorunda kalabilirsiniz.

Bakalım nasıl devam edeceksiniz merakla bekliyorum..
Merhaba
Ben su an almanyadayim,araba su an bir bir bucuk ay icin findik islerinde böyle kullanilacak,findikdan sonra ;D(bizim oralarda tarih yoktur ya findikdan önce ya findikdan sonra vardir)türkiyedeki enistem arabanin yapimina devam edecek.Ben bu arabanin son hizini 140 KmH ya cikarmak istemezdim,lakin araba genisledikden sonra asfaltta cok iyi performans gösterdi,yol tutusu virajlarda ve de 85-90 Kmh da firen yapmaada ki reaksiyonu cok güzel oldu.direksiyonu birakip firen yapinca en ufak bir sapma yok,hidrolik direksiyon ve ön arka disk olunca araba asfaltta otomobile yakin performans gösterdi.
Sizin de bahsettiginiz dogacak poroblemleri benim fatsada ki ustamda söyledi.,onun bana tavsiyesi dif lere dokunmadan,cünkü dif lerle kasa ayni genislikte su an,yeni bir motor bulmak,biz simdi bu findik sürecini motor aramakla gecirecegiz gibi gelidi bana,su an arastirmalarimiz Ford transit pick up yada jounney V184 üzerinde yogunlasti,pert olmus bir arac ariyoruz,bu aractan cikacak motor ve alti ileri sanzumani ben alacagim-galiba bu aractan tam turbo 130yada 135 beygir yüksek tork lu mekanik pompali bir motor cikiyormus-geri kalan aksamlari da usta kendisi alacak.Bu usta ayni motor takilmis(takan ordulu Turgut usta)bir araci 47-11 oranla kendisi kullanmis,dogu karadenizde üc yarisa girmis,ücünde de ya rot kirmis ya da dif leri kirip yarisi kaybetmis,motordan cok memnun kalmis cok güclü ve de sessiz bir motor diyor.motor ve sanzumannin beraber takildiginda teknik olarak herhangi bir sorun olmaz dedi.Sanzumanin 1.videsin kisa oldugunu bu yüzden arazi de iyi performans gösterecegini soyledi.
Biliyormusun Göktug bu isler bana birazda Hasta-Doktor iliskisi gibi geldi,hani hasta doktora güvenmezse tedavi olamazya,müsteride ustaya güvenmez se cözüm bulamaz gibi.Ya ustaya güveneceksin ya da baska ustaya gideceksin diye düsünüyorum.

Selamlar
Muzaffer Kargu
 



Ynt: Bu da benim jeep im

Turgut ustayı iyi tanırım ;D o yeşil cj-6 sına çok motor attı değiştirdi. bana da demişti son motor son nokta diye.. hatta 2006 da fatsa aybastı şenliklerinde beraber yarışmıştık ;D diferansiyellerin sorunu yoksa bence de değiştirmeyin. motor şanzıman değişikliğini göze aldıysanız fazla söze gerek yok. olmadı sonra diferansiyelleride değiştirirsiniz ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,251
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst