Bu da benim jeep im

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Muzaffer Kargu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 283
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,288
Ynt: Bu da benim jeep im

Merhaba Turgay Bey,

Yardimlariniz icin tesekkür ederim, siteye baktim. Ankara da bir subeleri varmis, artik oraya kadar gidecegim hayirlisiyla, ben de artik bunu kesin yapmaya karar verdim.

Selamlar

Muzaffer Kargu
 

Etiketler
Ynt: Bu da benim jeep im

Rica ederim, birgün de bizim size danışacağımız olur elbet.

Selamlar
Turgay
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Merhaba

Benim yapabilecegim birsey olursa seve seve Turgay Bey,yalniz ben bu jeep isine yeni basladim.Gerci bu benim cocukluk askim,bide baba yadigari hatirasini kaybetmeye gönlüm razi olmadi.insallah forum daki arkadaslarin sayesinde birseyler yapmaya calisacagim

Selamlar

Muzaffer
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Birde Turgay sizi hazir yakalamisken Inventor -volt yükselticiler hakkinda bilginiz olup olmadigi,ben bunu da aracima takmayi düsünüyorum.

Selamlar

Muzaffer
 

Ne amacli kullanacaksiniz inverteri?

Yani akuden direk alip yukseltecek ise zaten sınırlı kullanim alaniniz olur diye tahmin ediyorum. Laptop telefon sarj vss ama isitici tv filan zorlayabilir belki?
Eger 300 500 watt olacak ise kullanim seyyar kullanilanlari var?
 




Ynt: Bu da benim jeep im

Merhaba

Ben bir tane almanyada 3000 wat daimi güc,6000 wat gecici güce sahip buldum,fiyati 990 euro idi,adam agac kesme motorunu calistirdi,yalniz is sadece inventor la bitmiyorki.buna en az 150 amper üretecek bir jarz motoru da lazim,benim arabam da 2.5 ford transit motoru var.bu motora uygun 150 amperlik jarz motoru da bulmam lazim,bir de bu enerjiyi depolayacak akü de lazim ,akü de 200-220 ah olursa calismamasi icin bir neden yok.ben bunun ford pick up ta 2400 wat matkap calistiranini gördüm .sun benim inventorum var 3000 watlik.benim 150 amperlik jarz motoru ile 200-220 arasi bir aküye ihtiyacim var,bunlari nerede bulabilirim.

Selamlar
Muzaffer Kargu

Inventor3000Watt
 

Ynt: Bu da benim jeep im

sinannasirli' Alıntı:
Ne amacli kullanacaksiniz inverteri?

Yani akuden direk alip yukseltecek ise zaten sınırlı kullanim alaniniz olur diye tahmin ediyorum. Laptop telefon sarj vss ama isitici tv filan zorlayabilir belki?
Eger 300 500 watt olacak ise kullanim seyyar kullanilanlari var?
Merhaba Sinan bey
Ben bunu su isitmak buzdolabi calistirmak v.b cok amacli kullanmak istiyorum,benim buldugum inventor ayni zanam da akü bosaldigi zaman ev ceyranini yani 230 voltu 12 volta düsürüp arabayi calistiriyor ve aküyü dolduruyor
Selam
uzaffer Kargu
 

Aku 12 volt 100 amper diyelim

1200 watt eder.

Piknige gittiniz 800-900 watt cektiginiz anda sanitim ki o araci bir daha kolay kolay calistiramazsiniz vurdurmadan.

Yarim saat cay kaynattiniz yarisi gitti bile.

Akuyu sark etme ozelliginin manasi cok yok bence sarj dinamonuz var o daha cabuk doldurur ama madem bulmussubuz karavanlardaki gibi sirf o is icin bir yasam akusu de taktirin bence daha rahat edersiniz maliyeti ne olur bilemem ama?
 

Bir de her inverter maximum amper veya watt cikisi vardir hesabi iyi yapin ne baglayacaksaniz ona uygun alin ufak birsey yeterli gucu vermez, ne kadar guclu olursa da akuden o kadarcok yer. Bende 200 watlik ucuz bisi var laptop va sarjediyorum sadece
 



Yukarda zaten yazmissiniz cep telden cevapladigim icin goremedim ofise gideyim cevap yazacagim ama nacizane jenerator tasisaniz yaninizda daha kolay olacak gibi :smiley:
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Merhaba Muzaffer Bey,

Simdi detaylica okudum ve kurmak istediginiz sistemi anladim.

Bu yapilan hesaplar benim elektrik bilgimi zorluyor bu konuda fikir beyan edemeyecegim bu konuda bilgili olan birisi yazarsa daha iyi olur.


Fakat siz motordan alternator ile 150 amperlik akimi akuye gondermeyi (ki bu komple bos akuyu neredeyse 1 saatte doldurmaktan bahsediyorsunuz), sonra o akuden cekilen akim ile inverterden elektrik uretmek istiyorsunuz aklima takilan konular sunlar

1) 150 amperlik bir dinamo var midir ve varsa buyuklugu ne kadar olur? (sizin motora uyum saglamasina gerek yok, iyi bir sarj mars ustasi alternator yapar )

2) BU sirada aciga cikan ısı ve kablolar, daimi olarak 150 ampere dayanacak kablonun ne kadar kalin olacagi konusu? Mazallah kablolar erir de tutusur ise dikkat etmek gerekir.

3) Bir aku bu kadar amper gir cik kaldirabilir mi acaba? Omru ne olur

4) Bu kadar yuksek akim baska sonuclara yer acar mi?

Dedigim gibi bunlar temel elektrik bilgim ile sordugum sorular, eger bu sorulari cevaplayabiliyorlar ise olmayacak diye bir sey yok.


Fakat bana daha mantikli gelenler:

1) Karavanlarda kullanilan usulde kuru aku, belki 1000 amperlik saatlik filan?. Ve sehir cereyani ile sarj edilebilen turden. Boylece motor calistirmaniz gerek kalmaz. Firsat bulunca da sarj edersiniz.
2) Seyyar bir jenerator?

3) En zoru ama en keyiflisi: Aslinda bu sorunun cevabi zaten Willys araclarda mevcut, Daha once teknoloji bu kadar gelismemis ve seyyar jeneratorler yokken bizim araclarin kullanilma amaclarinin birisi de zaten jenerator olarak idi, Yani aslinda aracinizin kendisi jenerator. PTO (Yavru sanziman) takilarak ayri bir saft cikisi elde etmek mumkun. Yani aynen gaza bastiginizda ve motor dondugunde ucu bos olan ( on veya arka tampona sabitlenen) bu ucuncu sonradan takilacak olan saft da donuyor ( ayri bir arazi sanzuman gibi kontrol ediliyor) BU saftin ucuna da jenerator, su pompasi vinc vs.vs. gibi bir sey takilarak istenilen herseyi yapmak mumkun.

Yani jeneratorun motoru sizin araciniz oluyor. Masrafli ve zor bir is aslinda ama zaten siz bu is icin neredeyse 1500-2000 eur gibi bir butceyi gozden cikarmissiniz, bu paraya bu islem yapilir diyorum. Ama kim yapar derseniz hicbir fikrim yok.

Sonuc ne olursa olsun, keyifli bir seyler cikacagi belli simdiden hayirli olsun!
 

Ynt: Bu da benim jeep im

zaten şanzıman enter.. yavru şanzımanını bulmak çok kolay.. öne doğru şaft ile dönme haraketi gelir. isterseniz vinç bile bağlayabilirsiniz. bence çok mantıklı.. motordan güç alıp elektrik üretmek en verimlisi olur kanaatindeyim..
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Bu vesile ile sorayim ben de Willys arazi sanzımani D18 icin yavru sanzıman olan var ise elinde talip olabilirim.
 




Ynt: Bu da benim jeep im

PTO yu
sinannasirli' Alıntı:
Merhaba Muzaffer Bey,

Simdi detaylica okudum ve kurmak istediginiz sistemi anladim.

Bu yapilan hesaplar benim elektrik bilgimi zorluyor bu konuda fikir beyan edemeyecegim bu konuda bilgili olan birisi yazarsa daha iyi olur.


Fakat siz motordan alternator ile 150 amperlik akimi akuye gondermeyi (ki bu komple bos akuyu neredeyse 1 saatte doldurmaktan bahsediyorsunuz), sonra o akuden cekilen akim ile inverterden elektrik uretmek istiyorsunuz aklima takilan konular sunlar

1) 150 amperlik bir dinamo var midir ve varsa buyuklugu ne kadar olur? (sizin motora uyum saglamasina gerek yok, iyi bir sarj mars ustasi alternator yapar )

2) BU sirada aciga cikan ısı ve kablolar, daimi olarak 150 ampere dayanacak kablonun ne kadar kalin olacagi konusu? Mazallah kablolar erir de tutusur ise dikkat etmek gerekir.

3) Bir aku bu kadar amper gir cik kaldirabilir mi acaba? Omru ne olur

4) Bu kadar yuksek akim baska sonuclara yer acar mi?

Dedigim gibi bunlar temel elektrik bilgim ile sordugum sorular, eger bu sorulari cevaplayabiliyorlar ise olmayacak diye bir sey yok.


Fakat bana daha mantikli gelenler:

1) Karavanlarda kullanilan usulde kuru aku, belki 1000 amperlik saatlik filan?. Ve sehir cereyani ile sarj edilebilen turden. Boylece motor calistirmaniz gerek kalmaz. Firsat bulunca da sarj edersiniz.
2) Seyyar bir jenerator?

3) En zoru ama en keyiflisi: Aslinda bu sorunun cevabi zaten Willys araclarda mevcut, Daha once teknoloji bu kadar gelismemis ve seyyar jeneratorler yokken bizim araclarin kullanilma amaclarinin birisi de zaten jenerator olarak idi, Yani aslinda aracinizin kendisi jenerator. PTO (Yavru sanziman) takilarak ayri bir saft cikisi elde etmek mumkun. Yani aynen gaza bastiginizda ve motor dondugunde ucu bos olan ( on veya arka tampona sabitlenen) bu ucuncu sonradan takilacak olan saft da donuyor ( ayri bir arazi sanzuman gibi kontrol ediliyor) BU saftin ucuna da jenerator, su pompasi vinc vs.vs. gibi bir sey takilarak istenilen herseyi yapmak mumkun.

Yani jeneratorun motoru sizin araciniz oluyor. Masrafli ve zor bir is aslinda ama zaten siz bu is icin neredeyse 1500-2000 eur gibi bir butceyi gozden cikarmissiniz, bu paraya bu islem yapilir diyorum. Ama kim yapar derseniz hicbir fikrim yok.

Sonuc ne olursa olsun, keyifli bir seyler cikacagi belli simdiden hayirli olsun!
Merhaba Sinan Bey
Kaygilariniz da cok haklisiniz,tabiki bu islem icin yeterli alt yapinin kurulmasi lazim,önce cok kalin kablolr bulunmasi lazim jarz motorundan aküye en az 0.95 lik kablo ,bulamazsam 3 tane 0.35 ligi parelel bglyacgim,ve akü den inventer ede kablolrin ayni kalinlik ta olmasi lazim.inventerin güc kaybetmemesi icin aküye yakin monte edilmesi lazim,aracin tekrar calismama tehlikesine karsi ikinci akü düsünüyorum,akü olarak 2000 defaya kadar doldurulabilen aküler var,evet 150 amperlik dinamolar var ama hangi arabalarda bulunur bilmiyorum.

Benim su anki eksigim

1-150 Amperlik dinamo
2-200-220 AH arasi Gelakü
3-0.95 likkablolar(bunlar inventer le beraber geliyor)

ben bunlari almanyada bulabilrim yalniz getirmek cok zahmetli-agir ve hacimli -olduklarindan,kargo cok pahali ,

Sizin önerdiginiz 1000 ah lik bir akü cok yer kaplar benim arcimda,ben onu yüklemede de kullaniyorum,jeneratör keza ayni yavru sanzumana gelince onu yedekte tutuyorum,eger arka tampona takacagim vinc -elle calisan-randiman vermesse ,yvru sanzumana hidrolik pompasi takip yükleme vinci takacagim.
Yazimi tam bitirirken aklima bir fikir geldi olurmu bilmem.TPO dan hem ceryan üretip hem de hidrolik pompsi takabilirmiyim?
Selamlar
Muzaffer Kargu
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,520
Mesajlar
1,519,200
Kayıtlı Üye Sayımız
172,179
Kaydolan Son Üyemiz
AxFrost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst