BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Tempus Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,498

Tempus

Nissan Patrol SD33 Turbo
Mesajlar
7,447
Tepkime Puanı
4
Yer
istanbul
[attachment=1]

Otokar, yaptığı taktik zırhlı araç ihracatları ile uluslararası arenada adından söz ettirmeye devam ediyor. Türk Silahlı Kuvvetleri’nin lider tedarikçisi Otokar, son olarak 12.5 milyon dolarlık yeni bir ihracat anlaşmasına imza attı. Yapılan anlaşma ile Otokar, taktik zırhlı araçlarının kullanıldığı ülkeler arasına bir yenisini ekledi. Otokar, anlaşmaya göre 4×4 COBRA tipi Taktik Tekerlekli Zırhlı araçlar ile bu araçların yedek parça, eğitim ve özel ekipmanlarını 2012 yılı ilk çeyreğinde teslim edecek. Teslim edilen araçlar Birleşmiş Milletler güçlerinde kullanılacak.

Konuyla ilgili yaptığı açıklamada 2012 yılının ilk ihracat anlaşmasını gerçekleştirdikleri için mutlu olduklarını belirten Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, “2012’nin ilk askeri araç siparişini yılın ilk ayında gerçekleştirdik. Türkiye’nin en büyük özel sermayeli savunma sanayi şirketi olan Otokar’ın 4×4 COBRA tipi Taktik Tekerlekli Zırhlı araçları Türk savunma sanayiini tüm dünyada başarılı bir şekilde temsil etmeye devam ediyor. COBRA bugün kendi sınıfında dünyanın en çok tanınan ve tercih edilen zırhlı taktik araçlarından bir tanesi konumunda. Özgün türk tasarımı olan, Türk mühendisliğinin ve Türk işçisinin emeği ile üretilen bir aracın uluslararası arenada elde ettiği bu başarı bizi gururlandırıyor.” dedi.

Dünyanın birçok bölgesinde yetenekleri kanıtlanmış zırhlı araç: COBRA

COBRA dünya çapında kabul gören, modern orduların tüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek yapı ve özelliklerde tasarlanmış çok fonksiyonel bir zırhlı araç. COBRA’nın farklı tehdit, görev ve ihtiyaçlara uygun birçok versiyonu bulunuyor. Otokar, kendi tasarımı ve üretimi olan COBRA ailesine her yıl yeni konfigurasyonlar ekliyor. Araç, eşsiz arazi kabiliyeti ve üstün koruma sağlaması özellikleri ile de dikkat çekiyor. Bu özellikleri ile COBRA gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında silahlı kuvvetlerin birçok ihtiyacına ideal çözüm olduğunu kanıtlıyor.

COBRA Projesi hakkında;

TÜBİTAK’ın desteği ile Otokar tarafından başlatılan COBRA projesi süresince, önemli teknolojik, mühendislik ve pazarlama yatırımları yapıldı. Tasarım aşamasında yurtiçi ve yurtdışında birçok lokasyon, iklim ve coğrafi şartlarda dayanıklılık testleri yapılan COBRA, Otokar’ın askeri ve zırhlı araçlar konusundaki bilgi birikimi ve deneyimi de hesaba katıldığında, kısa sürede kendini kanıtladı.

Taktik tekerlekli zırhlı araç olan COBRA, üstün arazi performansı ve üstün beka kabiliyeti ile dikkat çekiyor. Monokok yapıdaki geniş açılı zırhlı gövdesi ile özellikle patlayıcı ve mayınlara karşı kendi sınıfındaki araçlar arasında ön plana çıkan COBRA, bağımsız süspansiyonu, sürekli 4×4 çeker özelliği, patlamaz tipteki lastikleri gibi pek çok unsurla benzersiz bir taktik tekerlekli zırhlı araç olma özelliğini taşıyor. Küçük ve alçak profili ile dar alan, meskul mahal bölgelerde çok rahat hizmet verebilirken, geniş görüş açısı ile personele tam bir hakimiyet sağlıyor. Yüksek hareket kabiliyeti, üstün motor performansı, hızlı ve kolay iniş biniş sağlayan kapıları, gündüz ve gece hareket imkanı, gerektiğinde havadan taşınabilme özelliği ile COBRA, birçok farklı ülkenin silahlı kuvvetlerinin görev ve ihtiyaçlarını karşılayacak özellikleri üzerinde taşıyor.

Kaynak : http://www.4x4dergi.com/2012/01/09/un-cobra.html

Un cobra
 

Etiketler
Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

Otokar firmasını tebrik etmek lazım son yıllarda yaptığı en güzel araçlardan biridir ,gücü tartışılmaz doğuda kullanma fırsatımız olmuştu motoru hummer şanzuman otomatik neredeyse 5.2 grand cheroeke ile aynıydı(kendi aracımla yanyana dururken karşılaştırmıştım) vallahi ne diyeyim Allah herkese kullanmak nasip etsin ;D çok zevkli bir araç.
 



Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

yavuz-çelikel' Alıntı:
Hummer şasisi üzerine demir yığını.

yorum budur iste isi bilenlerin bakis acisi gercekci oluyor.

arac haummer sasesi uzerine oturtulmus gerci zirhinin oldukca iyi oldugunu duydum ama motor 6,5 V8 diesel 190 bg bu hacimde bu guc gunumuz teknolojisinde ciok zayif mercedesin 6 silindir kamyonlarinda bile 6 litre hacimde 280 bg guc var , otomatik sanziman ve diferansiyellerde hummerin aynisi hicbir extra guclendirme yok ve surekli bos agirligi 6,5 ton olan araci tasiyorlar , yani yari agirliktaki bir arac icin tasarlanmis transmisyon hic bir degisiklik yapilmadan zirhli araca monte edilmis. bir bilgi daha vereyim ayni motor blogunu kullanan mercurieser 6,5 litreden 300 bg guc uretiyor bizimkiler ise ulkemizde daha iyi motorlar varken gidip hacim guc orani dusuk bu motoru almislar buda gosteriyorki kolaycilik yapip ciddi bir caba gostermedenarac uretmisler eeeeee nede olsa musteri hazir ne yaparsan yap istedigin fiyattan cakiyorsun harbi ..... tertemiz
 



Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

Bülent bey ben bu aracın güçsüz olduğu yorumunuza katılmıyorum araç arazide hiç sıkıntı yaratmıyor asfaltta ise inanılmaz güçlü bu aracın sadece motor ve şanzuman hummer zaten araçta şasede yok ;D zırhıda inanılmaz derecede başarılı eski zırhlı araçları kaleşnikof mermisi bile delerdi bunda rokete bile dayanıklı hatta bunun videolarıda var ayrıca mayınada dayanıklı bizm araçlardan biri nin sadece bir tekeri mayına basmıştı aracın tekerlek kısmı tamamen kopmuştu ama üç tekerleklede hareket kabiliyeti var yanlış anlaşılmasın ben otokarı savunmuyorum ama bu araç gerçekten başarılı eski araçlarda çoksıkıntı çektik ama herşey gelişiyor ;D saygılarımla.
 

Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

Tuğrul bey aracın zırhının iyi olduğunu mesajımda yazdım , bu konuda aynı fikirdeyiz ancak motor gücü 190 bg ve aynı blokta 300 bg güç alındığını yazdım daha iyisi yenisi varken neden demode olan alt model motor kullanalım benim itirazım buna 6,5 litre V8 aynı blokta son versiyon motor 300 beygir üretiyor ve bu motoru kullanmak güç , yakıt tasarrufu ve yeni teknoloji sunuyor yanılabilirim ama kuvvetle muhtemel otokarın kullandığı motor common rail değil , yıldız pompa bir önceki nesil. ikinci olarak arazı taşıtına göre dizayn edilmiş transmisyon en az iki kat ağırlıktaki zırhlı araçta ilirleyen zamanda mutlaka sorun çıkaracaktır çünkü üretim amacı ve yükü farklı.
bir not daha ekleyeyim 6,2 litre V8 düz dizel makina ( 35 yıl öncede amerikan araçlarda vardı) 165 beygir max güç üretirken aynı blokta biraz değişiklikle 35 sene sonra üretilen makina 190 bg üretiyor varın siz kıyaslayın , saygılar sunuyorum.
 

Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

Aslında bütün hata Birleşmiş Milletlerin başkan Ban Ki Moon'da, bir gün internette gezinirken Otokar'ın ürettiği Cobra'ları görmüş, çok beğenmiş hemen bunlardan bir sürü BM'ya alalım demiş, Ban Ki Moon'un şanssızlığı Gezenbilirden haberdan olmaması, bilseydi ve sorsaydı işi bilenin bakış açısıyla "hummer şasesi üzerinde demir yığını" olduğunu öğrenecek ve BM büyük bir zarara sokmayacaktı.
Hatta BM bünyesinde bir bölüm kursaydı, oraya böyle birşeyler alınacağı zaman kontrol etmeleri için mühendisler ve teknik elemanlar alsaydı ve onları Otokar'a gönderseydi, onlarda Otokar'ın Türkiye'de bir oto sanayide faaliyet gösteren bir atelye olduğunu, çalışanların otuz sene önceki motorlardan sonraki gelişmeleri bilmediğini, zaten içlerinde hiç mühendis teknik insan olmadığını, o yüzden çok eski bir motor kullandıklarını, bu araçları alan TSK'nın askerlerinin bu araçları yokuş yukarı ittiğini, zaten Türklerin araç yapamayacağını aslında bunu Devrim adını verdikleri arabayı yaparken öğrendiklerini ama gene bazılarınn bundan ders almadığını, Otokarın web sitesinde http://www.otokar.com.tr/tr/urunler/ ürettiğini iddia ettiği bir sürü araç olduğunu, Cobrayı geliştirken TUBİTAK adı verilen bir kurumdan yardım aldığını, ama TUBİTAK taki çalışanlarında tasarımın "hummer saşesi üzerinde demir yığını" olduğunu anlamayacak kadar bilimden ve teknolojiden uzak olduğunu öğreneceklerdi.

Ben Otakar'ın sahibini, yöneticilerini, bütün çalışanlarını, yan sanayisini gönülden kutluyor, protitipini bitirip üretimene geçecekleri ALTAY adını verdikleri tank projelerinde de başarılar diliyorum.

Pınar
 

Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

Marvel' Alıntı:
Aslında bütün hata Birleşmiş Milletlerin başkan Ban Ki Moon'da, bir gün internette gezinirken Otokar'ın ürettiği Cobra'ları görmüş, çok beğenmiş hemen bunlardan bir sürü BM'ya alalım demiş, Ban Ki Moon'un şanssızlığı Gezenbilirden haberdan olmaması, bilseydi ve sorsaydı işi bilenin bakış açısıyla "hummer şasesi üzerinde demir yığını" olduğunu öğrenecek ve BM büyük bir zarara sokmayacaktı.
Hatta BM bünyesinde bir bölüm kursaydı, oraya böyle birşeyler alınacağı zaman kontrol etmeleri için mühendisler ve teknik elemanlar alsaydı ve onları Otokar'a gönderseydi, onlarda Otokar'ın Türkiye'de bir oto sanayide faaliyet gösteren bir atelye olduğunu, çalışanların otuz sene önceki motorlardan sonraki gelişmeleri bilmediğini, zaten içlerinde hiç mühendis teknik insan olmadığını, o yüzden çok eski bir motor kullandıklarını, bu araçları alan TSK'nın askerlerinin bu araçları yokuş yukarı ittiğini, zaten Türklerin araç yapamayacağını aslında bunu Devrim adını verdikleri arabayı yaparken öğrendiklerini ama gene bazılarınn bundan ders almadığını, Otokarın web sitesinde http://www.otokar.com.tr/tr/urunler/ ürettiğini iddia ettiği bir sürü araç olduğunu, Cobrayı geliştirken TUBİTAK adı verilen bir kurumdan yardım aldığını, ama TUBİTAK taki çalışanlarında tasarımın "hummer saşesi üzerinde demir yığını" olduğunu anlamayacak kadar bilimden ve teknolojiden uzak olduğunu öğreneceklerdi.

Ben Otakar'ın sahibini, yöneticilerini, bütün çalışanlarını, yan sanayisini gönülden kutluyor, protitipini bitirip üretimene geçecekleri ALTAY adını verdikleri tank projelerinde de başarılar diliyorum.

Pınar

+1
:smiley:
 

Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

Tempus' Alıntı:


Yorumumu eksik algılamışsınız.Sanayi sektöründe üretimle alaklı bir iş sahibiyim.Eldeki mühendislik ve imalat imkanlarına göre; motor,şasi,kaporta vs. tasarımları ve imalatı %100 yerli yapılmamış olmasından dolayı eleştirdim.En basit bir imalatın bile zorluklarından haberdarım.
GM Hummer çekiş sistemi ve motor sistemi kullanmayıp yerli bir ürün geliştirsinler gider o elleri öperim.Ancak şu anda halen Murat 131 Şahin'den farklı değil bence.
 



Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

yavuz-çelikel' Alıntı:
Yorumumu eksik algılamışsınız.Sanayi sektöründe üretimle alaklı bir iş sahibiyim.Eldeki mühendislik ve imalat imkanlarına göre; motor,şasi,kaporta vs. tasarımları ve imalatı %100 yerli yapılmamış olmasından dolayı eleştirdim.En basit bir imalatın bile zorluklarından haberdarım.
GM Hummer çekiş sistemi ve motor sistemi kullanmayıp yerli bir ürün geliştirsinler gider o elleri öperim.Ancak şu anda halen Murat 131 Şahin'den farklı değil bence.

Abi zaten mevzu aletin kalitesi değilki, bu kalite ile bile bu kadar sipariş almalarının başarısı. İyi yanları kadar dmeode yanlarıda var, amerikalılar artık bu tip araçlarda öyle teknolojiler uyguluyorki bu kadar hantal araçları çoktan emekliye çıkarttılar.
 

Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

Marvel' Alıntı:
Aslında bütün hata Birleşmiş Milletlerin başkan Ban Ki Moon'da, bir gün internette gezinirken Otokar'ın ürettiği Cobra'ları görmüş, çok beğenmiş hemen bunlardan bir sürü BM'ya alalım demiş, Ban Ki Moon'un şanssızlığı Gezenbilirden haberdan olmaması, bilseydi ve sorsaydı işi bilenin bakış açısıyla "hummer şasesi üzerinde demir yığını" olduğunu öğrenecek ve BM büyük bir zarara sokmayacaktı.
Hatta BM bünyesinde bir bölüm kursaydı, oraya böyle birşeyler alınacağı zaman kontrol etmeleri için mühendisler ve teknik elemanlar alsaydı ve onları Otokar'a gönderseydi, onlarda Otokar'ın Türkiye'de bir oto sanayide faaliyet gösteren bir atelye olduğunu, çalışanların otuz sene önceki motorlardan sonraki gelişmeleri bilmediğini, zaten içlerinde hiç mühendis teknik insan olmadığını, o yüzden çok eski bir motor kullandıklarını, bu araçları alan TSK'nın askerlerinin bu araçları yokuş yukarı ittiğini, zaten Türklerin araç yapamayacağını aslında bunu Devrim adını verdikleri arabayı yaparken öğrendiklerini ama gene bazılarınn bundan ders almadığını, Otokarın web sitesinde http://www.otokar.com.tr/tr/urunler/ ürettiğini iddia ettiği bir sürü araç olduğunu, Cobrayı geliştirken TUBİTAK adı verilen bir kurumdan yardım aldığını, ama TUBİTAK taki çalışanlarında tasarımın "hummer saşesi üzerinde demir yığını" olduğunu anlamayacak kadar bilimden ve teknolojiden uzak olduğunu öğreneceklerdi.

Ben Otakar'ın sahibini, yöneticilerini, bütün çalışanlarını, yan sanayisini gönülden kutluyor, protitipini bitirip üretimene geçecekleri ALTAY adını verdikleri tank projelerinde de başarılar diliyorum.

Pınar


+2 :smiley:
 

Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

bir ara amerikalılarda sipariş verecekti bu araçtan. Nedeni ise hmvee nin ağır olup Irakta kumlara batması.hmvee eski kore savaşından kalma MUTT ların yerini almak üzere yapıldığı için o zamanlarda mayın koruması felan düşünülmediği için bugün ne kadar zırhlandırılırsa zırhlandırılsın bir işe yaramıyor Cobradaki gibi V şekilli gövde yapısı yok gövdeside çok büyük olduğu için zırh uygulanacak satıh çok geniş falan filan... Cobranın 6 tonda ulaştığı zırh korumasına hummerın ulaşabilmesi için 10 tona felan çıkması gerekir muhtemelen
 


Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

yavuz-çelikel' Alıntı:
Yorumumu eksik algılamışsınız.Sanayi sektöründe üretimle alaklı bir iş sahibiyim.Eldeki mühendislik ve imalat imkanlarına göre; motor,şasi,kaporta vs. tasarımları ve imalatı %100 yerli yapılmamış olmasından dolayı eleştirdim.En basit bir imalatın bile zorluklarından haberdarım.
GM Hummer çekiş sistemi ve motor sistemi kullanmayıp yerli bir ürün geliştirsinler gider o elleri öperim.Ancak şu anda halen Murat 131 Şahin'den farklı değil bence.

Yavuz Bey,

Hummer şasesi üzerinde demir yığını yazmışınız sadece bu kısacık cümlenizden yukarıda yazdıklarınızı çıkarabilmek için çok iyimser bir hayal gücüne sahip olmak gerekir. Otokar'ın Cobra adlı aracı tasarlamadığını, kaportasını kendi yapmadığına eminmisiniz? Sanayi sektöründe üretimle alakalı bir iş sahibi olarak siz; yılda sadece bin kadar üretilen bir araç için çekiş sistemi ve motor yapmak sizce akılcı bir yöntemmidir? Siz ne üretiyorsunuz bilmiyorum ama ürettiğiniz bitmiş bir mamulse üzerindeki herşeyi sizmi yapıyorsunuz.? Hiçmi ithal ürün kullanmıyorsunuz? Mesela bir makina üretiyorsanız üzerindeki elektirk motorunu, rulmanı kontaktörü ve benzerlerini sizmi üretiyorsunuz. Tabii ki Cobrayı tasarlayan ve imal edenler eğer ihtiyaçlarını karşılayacak güçte Türkiyemizde üretilen bir motor ve çekiş sistemi kullansalardı iyi olurdu ama yoksa üreten, TSK ya lazım olan zırlı araçlar yurtdışındanmı alınsaydı? Size Bursa'ya gidip sanayisini gezmenizi tavsiye ederim, Murat 131 Şahin diye küçümsediğiniz otomotiv montaj sanayimizin ilk araçları sayesinde ne kadar büyük bir endüstri oluştuğunu gördüğünüzde inanmakta güçlük çekeceksinizdir. O yıllarda bir yerden başlamak lazımdı ve Renault 12 ve Fiat 124 le başlandı. Askeri araçlar içinde bir yerden başlanması gerekiyordu, Otokar'da başlamış önemli olanda bu.
En başta "en basit bir imalatın bile zorluklarından haberdarım" diyen yazan sizin "Hummer şasesi üzerine demir yığını" diye bir eleştirde bulunmamanız gerekirdi.

Pınar
 



Ynt: BM’den Otokar’a Rekor COBRA Siparişi

Marvel' Alıntı:
Yavuz Bey,

Hummer şasesi üzerinde demir yığını yazmışınız sadece bu kısacık cümlenizden yukarıda yazdıklarınızı çıkarabilmek için çok iyimser bir hayal gücüne sahip olmak gerekir. Otokar'ın Cobra adlı aracı tasarlamadığını, kaportasını kendi yapmadığına eminmisiniz? Sanayi sektöründe üretimle alakalı bir iş sahibi olarak siz; yılda sadece bin kadar üretilen bir araç için çekiş sistemi ve motor yapmak sizce akılcı bir yöntemmidir? Siz ne üretiyorsunuz bilmiyorum ama ürettiğiniz bitmiş bir mamulse üzerindeki herşeyi sizmi yapıyorsunuz.? Hiçmi ithal ürün kullanmıyorsunuz? Mesela bir makina üretiyorsanız üzerindeki elektirk motorunu, rulmanı kontaktörü ve benzerlerini sizmi üretiyorsunuz. Tabii ki Cobrayı tasarlayan ve imal edenler eğer ihtiyaçlarını karşılayacak güçte Türkiyemizde üretilen bir motor ve çekiş sistemi kullansalardı iyi olurdu ama yoksa üreten, TSK ya lazım olan zırlı araçlar yurtdışındanmı alınsaydı? Size Bursa'ya gidip sanayisini gezmenizi tavsiye ederim, Murat 131 Şahin diye küçümsediğiniz otomotiv montaj sanayimizin ilk araçları sayesinde ne kadar büyük bir endüstri oluştuğunu gördüğünüzde inanmakta güçlük çekeceksinizdir. O yıllarda bir yerden başlamak lazımdı ve Renault 12 ve Fiat 124 le başlandı. Askeri araçlar içinde bir yerden başlanması gerekiyordu, Otokar'da başlamış önemli olanda bu.
En başta "en basit bir imalatın bile zorluklarından haberdarım" diyen yazan sizin "Hummer şasesi üzerine demir yığını" diye bir eleştirde bulunmamanız gerekirdi.

Pınar

Pınar hanım;

Verdiğiniz ders bittiyse; söylemek istediklerimi yazayım.
1-Haklısınız yazdığım kısa mesajdan bunları anlamak için bayağı bir öngörü gerekli, kısaca içimden geleni kısaca yazmıştım.
2- Tabiki üretilen malda tüm malzemeleri üretmek zor ama, özellikle askeri alanda kullanılacak araçta bence tamamen yerli olmalı.
3- Bursa sanayisini bilirim yapılan işlerle alakalı bilgim var, takdirde ederim.Ancak yıllarca kutu profillerden yapılmış otobüslere bildik, gözlerimizin önünde onlarcası parçalandı yüzlerce insan öldü, güvenlik mukavemetle alakalı çalışmalar yurdumun mühendislerce yapılmalıydı.
4- Eskiden tarım ülkesi olan yurdumuzda birkaç sene öncesine kadar traktör pazarında tasarım ve üretimi %100 yerli olan sadece bir tane yerli üretici var bildiğim kadarıyla.Bu yapılamazmıydı, sanayi devrimini 1900 lerin başında tamamlamış ülkelerden neyimiz eksik.
5- İranda bile yerli tasarım ve üretim otomobiller var ve yurdumuza ithal ediliyor, fiat ve ford lisansıyla otomobil üretildi ama daha ileriye malesef geçilemedi.son teknoloji ürünler üretilip dünyaya satılıyor ama hepsi lisans ile.
6- En basit hafif askeri araçlar bile lisansla üretildi halende üretilmiyormu? (jeep, landrover) Yapılamazmıydı bunlar.


Söylemek istediklerimin özeti yerli sanayisi olmayan ülkeler esaretten kurtulamazlar.Yerli sanayi desteklenmeli ve kuvvetlendirilmelidir.Dandik tankları bile modernize etmek için yok israile, yok almanyaya göndermiyormuyuz.Tai'de yapılan f-16'lar birgün ABD ile karşı karşıya gelinse havalanırmı sizce.Yerli üretim bence şart.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,496
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

SON KONULAR



Geri
Üst