BitüSelf ile araç yalıtımı..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan debarande Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,234

debarande

Kamp I
Mesajlar
112
Tepkime Puanı
0
Yer
İstanbul
Arkadaşlar,
Bizim sitemiz dahil olmak üzere başka forumlarda da 3 ay araştırdıktan sonra içime en çok sinen malzeme olarak Bitüself'i seçtim. Bauhaus'dan 10 cm. eninde ve 10 mt. uzunluğunda iki rulo alarak (26 TL/rulo) bir deneme yaptım. Fotoğraflarını da ekleyeceğim çalışma şimdilik yalnızca sürücü koltuğunun olduğu kısma uygulandı. Şöyle ki:
Önce sinyal kolunun olduğu parça ve direksiyon altındaki bakalit koruyucuları sökerek başladım. Ardından tabanda daha önce yapılmış yün elyafından olan yalıtım malzemelerini soydum (derby ile yapıştırmışlar) ve sac tabana ulaştım. Güzel bir kazıma, zımparalama(benden önceki kullanımlarda su aldığı için paslanma ve vida deliği büyüklüğünde bie iki çürüme vardı) ve sprey astardan sonra delikleri kapattım.
Boya iyice kuruduktan sonra Bitüself denilen bir yanı bir çeşit yapışkan zift diğer yanı aliminyum olan bu malzemeyi uygulamaya başladım. Öncelikle makasla çok rahat kesip kullanabiliyorsunuz. Yanyana şeritler halinde kullanırken rahatlıkla bir cm. kadar üstüste çakıştırıp sonrasında lastik tokmakla iyice yapışmasını sağlayabiliyorsunuz. Direksiyon altında kabloların arasından ön cama doğru ulaşabildiğim kadar yukarıya küçük parçalar halinde uygulama şansım oldu. Bu işlemi yaparken açık bir alan kalmamasına ve yanyana gelen parçaların birbiri üzerine en az bir cm. çıkmasına özen gösterdim. Yalnızca sürcü tarafının uygulanması anlattığım şekliyle iki günümü aldı. Çünkü çok küçük ve parçalı alan var ve de hiç atlamadan boşluk bırakmaksızın küçük parçalarla çalışıyorsunuz.
Direksiyon altının ön cama doğru mümkün olduğunca yukarı ve sağ yanda vites kolunun altına kadar olan kısmı ortalama 18 mt. Bitüself yedi. Yani 10 cm. eninde iki rulo malzeme tükettim ama süper oldu. Tüm araç için sanırım toplan 6 rulo tüketmem gerekecek. Uygulama fotoğraflarını da eklediğimde ne demek istediğimi çok daha iyi anlayacaksınız.
Uyguladığım alanın üzerine eski paspasları koyarak dün akşam yoğun trafikte deneme şansım oldu; öncesinde yoğun ısı ve titreşim hissettiğim tabanda sanki hiç hareket yoktu. Araç hareket halindeyken ayaklarıma doğru gelen ısı neredeyse hiç yoktu.
Bu sonuçlar bana aracımın geri kalan kısımlarına da bu malzemeyi uygulama kararı aldırttı. Hatta bagajda tabana monteli LPG deposunu bile söktürüp herhangi bir açık alan yaratmadan uygulamak istiyorum ki kanımca sonuç gayet iyi olacak. Unutmamak gerekir ki kesinlikle çok sabırlı davranmak gerekiyor, kısa zamanda bitsin istenir ve sabırla gereken özen gösterilmezse sonuç hayal kırıklığı olabilir ve de boşa harcanmış para. Sırf bu yüzden bir ustayla çalışmıyor vel kendim yapmaya çabalıyorum. Çünkü herhangi bir usta benim kapladığım alan için harcadığım iki günde tüm arabayı kaplardı.
Diğer kısımların uygulama notlarını ve fotoğrafları kısa zamanda eklemeye çalışacağım.
Selamlar..
 

Etiketler


Ynt: BitüSelf ile araç yalıtımı..

Arkadaşlar, havalar o kadar sıcak ki.. gün içinde ve güneş altında çalışmak oldukça zahmetli oldu.. Çalışmalarım epey bir tamamlandı, bagaja kadar gelebildim, fotoğraflar akşama..
 

Ynt: BitüSelf ile araç yalıtımı..

Arkadaşlar, sonunda bagaja kadar olan kısmı tamamladım. Acıbadem'in ortasında ve yeni açılan lüks bir kafenin yanında park ettiğim küçük boşlukta evden çektiğim uzatma kablosuyla yapabildiklerimi fotoğraflarla göstermeye çalışacağım..

DSC00727.jpg
 



Ynt: BitüSelf ile araç yalıtımı..

Öncelikle arabanın ön ve arka koltuklarını çıkartıp tabanı soydum ve karşılaştığım küçük te olsa çürükleri temizleyip çelik macunla kapatıp üzerine boya attım. Bauhaus'ta 10 TL ye tam da aracımın renginde ve hem astar hemde normal kat olarak kullanılabilen sprey boya buldum.. sonuç ta tatminkar edici oldu. Paslı yüzeylerin üzerine de uygulanabilen bu sprey boyanın özelliği varolan pası yok ederken tekrar paslanmayı engellemesiymiş..

DSC00731.jpg


DSC00732.jpg


DSC00730.jpg
 

Ynt: BitüSelf ile araç yalıtımı..

Macunlayıp boyadığım taban yüzeyinin üzerine de tamamıyla BitüSelfi uyguladım. Toplam 10 cm eninde 2 rulo, 15 cm. eninde 3 rulo ve 20 cm. eninde 1 rulo Bitüself tükettim. Herbir rulo 10 mt. uzunluğunda ve daha bagaj kısmı duruyor.. sanırım 20 cm eninde bir ruloya daha ihtiyacım olacak. Sanırım yakalşık 220 TL harcadım.. bunları yazıyorum çünkü her seferinde yeter deyip tekrar gidip almak zorunda kaldım. Tahmininizden çok harcayacağınıza emin olabilirsiniz. Bu malzeme kendinden yapışmalı olmasına rağmen ben yine de lastik tokmak ta kullandım.. çok daha iyi yapışıyor..

DSC00716.jpg


DSC00717.jpg


DSC00718.jpg


DSC00719.jpg


DSC00721.jpg
 


Ynt: BitüSelf ile araç yalıtımı..

BitiSelf uygulamasının ardından eski halı ve camyünü benzeri artık çok eskimiş ve koku da yapan malzemelerin hepsini attım, yerine 5 mm.'lik thermoflex kullandım.. işte son fotoğraflar..

DSC00729.jpg


DSC00728.jpg
 

Ynt: BitüSelf ile araç yalıtımı..

Epey bir emek ve zaman harcıyorsunuz ama sonuç değiyor. Bikere bu malzemenin su ve titreşim kesme özelliğinin yanısıra tabana olduğu gibi yapıştırdığınızdan havayla ilişkisini kesiyorsunuz.. oksitlenme geciktirilmiş oluyor.. şimdi sıradaki adım aracın altından parça parça pütür uygulaması yapmak.. Tekerlekleri teker teker söküp çamurluk içlerinden başlayacapım.. şimdilik malzeme araştırıyorum.. alman malı sprey pütür buldum.. birtane satın alıp küçük bir uygulama yapacağım.. sonuçları tekrar paylaşırım..
selamlar..
 



Ynt: BitüSelf ile araç yalıtımı..

izolasyon işi herkesin aslında kendisinin zaman ayırıp özen gösterip kendi imkanlarıyla yapabileceği birşey...


valla çok hoşuma gidiyor böyle kendi aracına birşeyler yapınca araç sahipleri

ellerinize sağlık vallahi..

kaporta boya işi bitsin aynı şekilde ben uygulamaya geçecem
 

Ynt: BitüSelf ile araç yalıtımı..

Teşekkürler Göktuğ bey, birazdan aracımın yanına inip kalan bagaj kısmını da halledeceğim ve o zaman dört dörtlük olacak..
selamlar..
 


Ynt: BitüSelf ile araç yalıtımı..

Elinize sağlık, insanın kendi emeği kadar zevk veren birşey yok. İnsan kendi yapınca ayrı bir güzel oluyor.
 

Ynt: BitüSelf ile araç yalıtımı..

mu7y' Alıntı:
elinize saglık saglam bir çalışma ve örnek olmuş güle güle kullanınız saygılar.....
Bakkan' Alıntı:
Elinize sağlık, insanın kendi emeği kadar zevk veren birşey yok. İnsan kendi yapınca ayrı bir güzel oluyor.

İlginize teşekkürederim, umarım benzer işlemler yapacak arkadaşlara yardımcı olur.. ve haklısınız, kendiniz yapıyorsanız eğer, para verip satın aldığınız araçtan çok daha fazlası oluyor sizin için.. az önce Tuzla'ya gidip geldim yani yaklaşık 65 km yol yaptım, bitiself denilen bu işlem yalıtımdan daha öte birşey, şöyle ki; aracımda alışkın olduğum uğultunun neredeyse kesildiğini hissettim, hareket halindeyken en önden bagaj sonuna kadar olan taban sacının titreşimi bu malzeme sayesinde iyice azalmış ve uğultu yerini V8'in tatlı homurtusuna bırakmış..
selamlar..
 



Ynt: BitüSelf ile araç yalıtımı..

devrim bey selamlar.çalışmanız gerçekten çok güzel olmuş.bende şu an MKIII golf topluyorum.aslında toplamak değilde restore etmek daha mantıklı olur.yukarıda yazınıda aracın alt ve çamurluk içlerine pütür atıcam demişsiniz.eğer sakıncası yoksa ben kendi aracıma uyguladıgım pütür çalışmasını burda bir kaç foto ile göstermek isterim.
sizin yapmış oldugunu bitiself uygulamasınıda kendi aracıma en yakın zamanda (en azından havalar biraz serinleyince)yapıcam.uygulamanın başarılı olucagına kesinlikle inanıyorum.

evet arkadaşlar bugün pütür uygulamasını yaptım.çok başarılı oldu diyebilirim.bu uygulamayı yapmak isteyen arkadaşlarada yarımdı olurum aynı zamanda.

ilk olarak uygulama yacağımız yerdeki cam krikosunu ve camı söküyoruz.



daha sonra uygulama yapılcak zemini sentetik tinerle iyice temizliyoruz.



bu özel pütür tabancamız ve FİRST marka ithal pütürümüz.





mümkünse bu markayı tercih edin arkadaşlar.ben deneme amaçlı yerli sintaş dı sanırm onu kullandım çok geç kurudu hatta kurumuda diyebilirim.

bu ilk uygulamanın yapıldıgı sürücü kapısı





ben toplamda 3 kat kullandım kapı için yani totalde tüm kapılar ve stepne yuvası için 3 teneke kullandım.tanesi bazı yerlerde 7TL bazı yerlede 9TL

şimdide arka sağ kapıya geçtik bu işlemlerin aynısı bu kapı içinde geçerli.





yakından foto



şimdide sağ arka yolcu kapısı.ilk hali.







uygulama sonrası hali



bu yerli pütürü attığım kapı dikkat ederseniz akma yaptı.





uygulamayı yaparken muhakkak maske eldiven kullanın hatta varsa koruyucu gözlük.çok keskin bir kokusu var ve içinize yanlışlıkda olsa çekerseniz can yakıyor.


bu arada devrim bey eklemeden edemiycem sakın yerli pütür kullanmayın.ben aynı gün iki farklı farklı ürün kullandım biri yerli diğer alman.arada oldukça fark vardı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,842
Mesajlar
1,524,383
Kayıtlı Üye Sayımız
166,639
Kaydolan Son Üyemiz
derinb

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst