Arkadaşlar,
Bizim sitemiz dahil olmak üzere başka forumlarda da 3 ay araştırdıktan sonra içime en çok sinen malzeme olarak Bitüself'i seçtim. Bauhaus'dan 10 cm. eninde ve 10 mt. uzunluğunda iki rulo alarak (26 TL/rulo) bir deneme yaptım. Fotoğraflarını da ekleyeceğim çalışma şimdilik yalnızca sürücü koltuğunun olduğu kısma uygulandı. Şöyle ki:
Önce sinyal kolunun olduğu parça ve direksiyon altındaki bakalit koruyucuları sökerek başladım. Ardından tabanda daha önce yapılmış yün elyafından olan yalıtım malzemelerini soydum (derby ile yapıştırmışlar) ve sac tabana ulaştım. Güzel bir kazıma, zımparalama(benden önceki kullanımlarda su aldığı için paslanma ve vida deliği büyüklüğünde bie iki çürüme vardı) ve sprey astardan sonra delikleri kapattım.
Boya iyice kuruduktan sonra Bitüself denilen bir yanı bir çeşit yapışkan zift diğer yanı aliminyum olan bu malzemeyi uygulamaya başladım. Öncelikle makasla çok rahat kesip kullanabiliyorsunuz. Yanyana şeritler halinde kullanırken rahatlıkla bir cm. kadar üstüste çakıştırıp sonrasında lastik tokmakla iyice yapışmasını sağlayabiliyorsunuz. Direksiyon altında kabloların arasından ön cama doğru ulaşabildiğim kadar yukarıya küçük parçalar halinde uygulama şansım oldu. Bu işlemi yaparken açık bir alan kalmamasına ve yanyana gelen parçaların birbiri üzerine en az bir cm. çıkmasına özen gösterdim. Yalnızca sürcü tarafının uygulanması anlattığım şekliyle iki günümü aldı. Çünkü çok küçük ve parçalı alan var ve de hiç atlamadan boşluk bırakmaksızın küçük parçalarla çalışıyorsunuz.
Direksiyon altının ön cama doğru mümkün olduğunca yukarı ve sağ yanda vites kolunun altına kadar olan kısmı ortalama 18 mt. Bitüself yedi. Yani 10 cm. eninde iki rulo malzeme tükettim ama süper oldu. Tüm araç için sanırım toplan 6 rulo tüketmem gerekecek. Uygulama fotoğraflarını da eklediğimde ne demek istediğimi çok daha iyi anlayacaksınız.
Uyguladığım alanın üzerine eski paspasları koyarak dün akşam yoğun trafikte deneme şansım oldu; öncesinde yoğun ısı ve titreşim hissettiğim tabanda sanki hiç hareket yoktu. Araç hareket halindeyken ayaklarıma doğru gelen ısı neredeyse hiç yoktu.
Bu sonuçlar bana aracımın geri kalan kısımlarına da bu malzemeyi uygulama kararı aldırttı. Hatta bagajda tabana monteli LPG deposunu bile söktürüp herhangi bir açık alan yaratmadan uygulamak istiyorum ki kanımca sonuç gayet iyi olacak. Unutmamak gerekir ki kesinlikle çok sabırlı davranmak gerekiyor, kısa zamanda bitsin istenir ve sabırla gereken özen gösterilmezse sonuç hayal kırıklığı olabilir ve de boşa harcanmış para. Sırf bu yüzden bir ustayla çalışmıyor vel kendim yapmaya çabalıyorum. Çünkü herhangi bir usta benim kapladığım alan için harcadığım iki günde tüm arabayı kaplardı.
Diğer kısımların uygulama notlarını ve fotoğrafları kısa zamanda eklemeye çalışacağım.
Selamlar..
Bizim sitemiz dahil olmak üzere başka forumlarda da 3 ay araştırdıktan sonra içime en çok sinen malzeme olarak Bitüself'i seçtim. Bauhaus'dan 10 cm. eninde ve 10 mt. uzunluğunda iki rulo alarak (26 TL/rulo) bir deneme yaptım. Fotoğraflarını da ekleyeceğim çalışma şimdilik yalnızca sürücü koltuğunun olduğu kısma uygulandı. Şöyle ki:
Önce sinyal kolunun olduğu parça ve direksiyon altındaki bakalit koruyucuları sökerek başladım. Ardından tabanda daha önce yapılmış yün elyafından olan yalıtım malzemelerini soydum (derby ile yapıştırmışlar) ve sac tabana ulaştım. Güzel bir kazıma, zımparalama(benden önceki kullanımlarda su aldığı için paslanma ve vida deliği büyüklüğünde bie iki çürüme vardı) ve sprey astardan sonra delikleri kapattım.
Boya iyice kuruduktan sonra Bitüself denilen bir yanı bir çeşit yapışkan zift diğer yanı aliminyum olan bu malzemeyi uygulamaya başladım. Öncelikle makasla çok rahat kesip kullanabiliyorsunuz. Yanyana şeritler halinde kullanırken rahatlıkla bir cm. kadar üstüste çakıştırıp sonrasında lastik tokmakla iyice yapışmasını sağlayabiliyorsunuz. Direksiyon altında kabloların arasından ön cama doğru ulaşabildiğim kadar yukarıya küçük parçalar halinde uygulama şansım oldu. Bu işlemi yaparken açık bir alan kalmamasına ve yanyana gelen parçaların birbiri üzerine en az bir cm. çıkmasına özen gösterdim. Yalnızca sürcü tarafının uygulanması anlattığım şekliyle iki günümü aldı. Çünkü çok küçük ve parçalı alan var ve de hiç atlamadan boşluk bırakmaksızın küçük parçalarla çalışıyorsunuz.
Direksiyon altının ön cama doğru mümkün olduğunca yukarı ve sağ yanda vites kolunun altına kadar olan kısmı ortalama 18 mt. Bitüself yedi. Yani 10 cm. eninde iki rulo malzeme tükettim ama süper oldu. Tüm araç için sanırım toplan 6 rulo tüketmem gerekecek. Uygulama fotoğraflarını da eklediğimde ne demek istediğimi çok daha iyi anlayacaksınız.
Uyguladığım alanın üzerine eski paspasları koyarak dün akşam yoğun trafikte deneme şansım oldu; öncesinde yoğun ısı ve titreşim hissettiğim tabanda sanki hiç hareket yoktu. Araç hareket halindeyken ayaklarıma doğru gelen ısı neredeyse hiç yoktu.
Bu sonuçlar bana aracımın geri kalan kısımlarına da bu malzemeyi uygulama kararı aldırttı. Hatta bagajda tabana monteli LPG deposunu bile söktürüp herhangi bir açık alan yaratmadan uygulamak istiyorum ki kanımca sonuç gayet iyi olacak. Unutmamak gerekir ki kesinlikle çok sabırlı davranmak gerekiyor, kısa zamanda bitsin istenir ve sabırla gereken özen gösterilmezse sonuç hayal kırıklığı olabilir ve de boşa harcanmış para. Sırf bu yüzden bir ustayla çalışmıyor vel kendim yapmaya çabalıyorum. Çünkü herhangi bir usta benim kapladığım alan için harcadığım iki günde tüm arabayı kaplardı.
Diğer kısımların uygulama notlarını ve fotoğrafları kısa zamanda eklemeye çalışacağım.
Selamlar..