BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mdr Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 804
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 141,902
Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

Taner bey merhaba,

Fotokritik fotograf için yapılmış bir site..Yüklemede kayıp yok gibi..
Oysa gezenbilir bu konuda daha geniş kitleye hitabeden her şeyden azıcık prensipli bir site..Yüklemede kalite kaybı çok var..
Ayrıca gezideki çok fotograf Panasonic lumix tz ile çekildi..Biri DSLR makina digeri kompakt..Farklar bunlardan kaynaklıdır.
 

Etiketler
Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

Peliss' Alıntı:
Elimizde Venedik haritası var. Ama ona sadık kalmak zorunda değiliz ki kalmadıkta.Ara sokaklara girdik hatta kaybolduk :D
Ama Venedik'in haritaya baka baka belirli yerlerini gezerek gezmiş sayılacağına inanmak zor.

Çok doğru bir gözlem. Biz de bir ara haritayı bıraktık artık.

Kaç gün oldu gezinizi izlemeye başlayalı daha yeni Venediğe gelebildim (Tam da isabet oldu kendi venedik resimlerimi yüklerken : http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=91227.0 )
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

mdr' Alıntı:
Bülent bey moral tavan yapıyor bu gibi durumlarda.

Düşünün ; yanlış bir sınır kapısına gelmişsiniz..bilmiyorsunuz.Arkanızda 6-7 araç sırada.Memur sabırla size anlatıyor..Olmuyor (onlar ingilizce bilmiyor..biz slovence) kimse ses çıkarmıyor.Size yardım için güvenlik görevlisinden tutun gişe memuruna kadar yerlerinden ayrılıp bizim karavan kapısındalar....................Ne mecburiyetleri var.... :eek: :eek: :eek: Sonra polisin davranışına ne demeli....ya başka ülkelerin..mesele ülkemizde.. polislerin davranışları.. ;D ;D ;D

İnsana verilen deger bu...

Bu olay başka bir sınır kapısında olsaydı nasıl davranılırdı... ??? ??? ??? ??? ???

acaba polisin davranışı tam yeni yeni değişmekte olan Schengen sınırları ile ilgili olabilir mi?
Bizim gibi Türk pasaportu ile Avrupa'da yaşayanlar için sorunlu yerler oralar, veya gün be gün özel anlaşmalarla çözülüyor. Schengene yeni yeni dahil oluyorlar, serbest dolaşıma yeni açılıyorlar diğer yandan Türk'lere vize uyguluyorlar. Serbest dolaşım bölgesinde yaşayıp Türk pasaportu ile gelince tam bilemiyorlar.
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

mdr' Alıntı:
Hüseyin bey, önerdiginiz şekilde deneyecegim..

bencede mavi zemin-beyaz martı hoş durur..Teşekkürler..

Sonunda gezi notlarınızı bitiriyorum bu gece sanırım.

Martı benim okuduğum lisenin sembolüdür. Bir bakın isterseniz belki fikir verir : http://www.kalid.org.tr/

Kotor ve göller bölgesi harika idi, gezilecekler listeme ekleyeceğim. Ancak nasıl bir rotada olur henüz tam bilmiyorum. Bir Türkiye gidiş-gelişine eklenebilir belki.
Hırvatistanı ise genelde Almanların yaptığı gibi başlı başına 1-2 haftalık ayrı bir gezi rotası yaparız sanırım.

Montenegro (Karadağ)
negro - zenci ispanyolca siyah,
monte yüksek ihtimal latince italyanca dağ olabilir.
ingilizce kaynaklar bu ismin Venedikliler tarafından konulduğunu söylüyor. Sizin anlattığınız ile bütünleşince anlam kazanıyor.

Sirmione ve Venedik'deki ortak kareler çok güzeldi.

Tekrar gezinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında



Asıl biz teşekkür ederiz gezimizi okuyup eleştiri getirdiginiz için Taner bey..
 




Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında



Teşekkürler Sadık bey...başka gezilerde ve gezi yazılarında karşılaşmak üzere diyelim o zaman.. :D
 


Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında


Alper bey..bu okudugunuz gezimizden yaklaşık 3 ay sonra Yunanistan,Makedonya,Kosova,Karadag,Hırvatistan,Bosna Hersek,Sırbistan,Bulgaristana iş arkadaşlarımda 2 kişi ile 8-9 günlük bir geziyi BEYAZ MARTI mızla daha yaptık...Görmedigim gezmedigim bazı yerleri de görme fırsatı buldum.Bu gezimi yazmadım...

Bu yaz kısmet olursa ya İspanya-portekiz çizgisine kadar plan yapacagız..Yada İsveç-Norveç çizgisine yelken açacagız..Daha zaman çook oldugu için yaklaşan zamana dogru daha iyi analiz yapıpı ona göre plan geliştirecegiz.


Beyaz martımız kendini ispat etti...Onu çek seviyoruz...Bana sıfır araç verseler içi döşeli inanın degişmem artık..Kompakt ve gerçekten saglam araba.Makedonyada büyük bir tehlike atlattık.Off roadcu olmamızın da etkisi ile...Aracımız bu sıkıntılı durumdan 4 tekerinin üstüne sapasaglam indi...Başka araçlarla aynı şeyi denemeye kalksak..hepsi pert olurdu.. :D :D
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

mdr' Alıntı:
Alper bey..bu okudugunuz gezimizden yaklaşık 3 ay sonra Yunanistan,Makedonya,Kosova,Karadag,Hırvatistan,Bosna Hersek,Sırbistan,Bulgaristana iş arkadaşlarımda 2 kişi ile 8-9 günlük bir geziyi BEYAZ MARTI mızla daha yaptık...Görmedigim gezmedigim bazı yerleri de görme fırsatı buldum.Bu gezimi yazmadım...

Bu yaz kısmet olursa ya İspanya-portekiz çizgisine kadar plan yapacagız..Yada İsveç-Norveç çizgisine yelken açacagız..Daha zaman çook oldugu için yaklaşan zamana dogru daha iyi analiz yapıpı ona göre plan geliştirecegiz.


Beyaz martımız kendini ispat etti...Onu çek seviyoruz...Bana sıfır araç verseler içi döşeli inanın degişmem artık..Kompakt ve gerçekten saglam araba.Makedonyada büyük bir tehlike atlattık.Off roadcu olmamızın da etkisi ile...Aracımız bu sıkıntılı durumdan 4 tekerinin üstüne sapasaglam indi...Başka araçlarla aynı şeyi denemeye kalksak..hepsi pert olurdu.. :D :D

O gezinize çıkarken bende yunanistan makedonya turu yaptım.
Fakat Makedonyada başınızdan geçen ne açıkçası merak ettim.
 



Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında



Başımızdan geçen kısaca şöyle ;

Makedonyada düz bir ovada gidiyoruz..hızımız 100-105 km gibi.Hiçbir işaret yok..yada biz görmedik.

Birden düz ovada hemzemin geçici çıktı.Bilirsiniz hemzemin geçicinde tren rayları öncesi ve sonrası set yapılıdır.Bu set bayagı yüksekçe imiş.
Araç ful yüklü ve 3 kişi idik.Abartısız o koca araç yerden 60-70 cm havalandı.Bu sırada hiç frene basmadım..hiç hız kesemeden havalandı..2900-3000 kg brüt agırlıgındaki araç bu........sadece dua ettik 4 tekerimiz üstüne düşelim de ne olursa olsun diye...

Sag salim indik..Önce ön kısım hafif bir esnemeyle yere vurdu.sonra arka kısım vurdu...darbeyi emen süspansiyon bunu eritti..normal haline 3 salınımla getirip yolda izinden bile sapmadan devam ettirdi.Hemen aracı durudurup hepimiz aracın altına yatıp nerenin kırıldıgını ,çarptıgını görmek için inceledik tabii..

O kadar mükemmel süspansiyon sistemi varmış ki..ne bir kırılma,,dökülme,burkulma...hiçbirşey olmadı..Orijinal fabrika çıkışı olmasının ve Alman disiplini ile üretilmiş olmasının çook büyük etkisi var mutlaka...Bu durum bizi o gün bayagı etkiledi...
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

mdr' Alıntı:
Başımızdan geçen kısaca şöyle ;

Makedonyada düz bir ovada gidiyoruz..hızımız 100-105 km gibi.Hiçbir işaret yok..yada biz görmedik.

Birden düz ovada hemzemin geçici çıktı.Bilirsiniz hemzemin geçicinde tren rayları öncesi ve sonrası set yapılıdır.Bu set bayagı yüksekçe imiş.
Araç ful yüklü ve 3 kişi idik.Abartısız o koca araç yerden 60-70 cm havalandı.Bu sırada hiç frene basmadım..hiç hız kesemeden havalandı..2900-3000 kg brüt agırlıgındaki araç bu........sadece dua ettik 4 tekerimiz üstüne düşelim de ne olursa olsun diye...

Sag salim indik..Önce ön kısım hafif bir esnemeyle yere vurdu.sonra arka kısım vurdu...darbeyi emen süspansiyon bunu eritti..normal haline 3 salınımla getirip yolda izinden bile sapmadan devam ettirdi.Hemen aracı durudurup hepimiz aracın altına yatıp nerenin kırıldıgını ,çarptıgını görmek için inceledik tabii..

O kadar mükemmel süspansiyon sistemi varmış ki..ne bir kırılma,,dökülme,burkulma...hiçbirşey olmadı..Orijinal fabrika çıkışı olmasının ve Alman disiplini ile üretilmiş olmasının çook büyük etkisi var mutlaka...Bu durum bizi o gün bayagı etkiledi...


Buyuk geçmiş olsun. Ucuz atlatmışsınız.
 


Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında


Sinancıgım..

maalesef bu gezi yazımı ve bundan sonrakileri bir müddet yazmayacagım..

Burada anlatamayacagım..kişileri suçlayıcı olmaması içinde ..kimsenin alınmaması ve bazı nedenlerden sadece blogumda yazıyorum..
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

İsmail bey büyük emek ve özveri ile oluşturduğunuz ve bizimle paylaştığınız her şey için sonsuz teşekkürler...
 



Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında



Çok teşekkürler Salim bey...

gezilerde karşılaşmak üzere...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,081
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst