fuatcemal
çaylak
Km ve lastik at için nediyorsunuz lastikler yeniEtkiler ama 100 km de birkaç km yi geçmez
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Km ve lastik at için nediyorsunuz lastikler yeniEtkiler ama 100 km de birkaç km yi geçmez
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
hocam sorunuzu tam olarak anlamadım ?Km ve lastik at için nediyorsunuz lastikler yeni
Araç manule mi otomatik mi ? At lastik benm gözlemlerime göre 4 mevsim lastiğe göre 05-0.7 litre 100 km de artırıyor.Birazda sertleştirdiği bir gerçek.Ama ses neredeyse hiç farkı yok diyebilirim.Merhaba;
Benim aracın lastikleri de petlas marka 265/70/17 şehir içinde 11,8 gördüğüm oldu.uzun yolda 8,8 düştüğünü de gördüm.Yaklaşık bir ay oldu değiştireli.4 mevsim aldım.
Şunu da eklemek istiyorum.Lastik dişlerini ne kadar sağlamsa yolda gerçekten rahat gidiyorsunuz Bizzat farkettim diyebilirim.Önceki lastiklerde nerdeyse diş kalmamış ayrıca lastikçimin dediğine görede iç telleri kopmuş.En ufak çukurda hoplaya zıplaya gidiyordum çok şükür rahatladım şimdi.
Yalnız direksiyonda az bir boşluk var gibi.Rota girdim ama ondan değilmiş.Sol rot başı yada direksiyonda boşluk olabilir dediler.Ne yapacağımı bilemedim açıkçası.Bizim bu tarafta da Navaradan anlayan bir usta bulamadım
Navaracılar sayı olarak az ama öz
Sevgi ve Saygılarımla
Dostum ben de BF Goodrich AT KO2 almak istiyorum. Peki AT mi iyidir yoksa MT mi? Fiyatları nedir tam olarak?Araç manule mi otomatik mi ? At lastik benm gözlemlerime göre 4 mevsim lastiğe göre 05-0.7 litre 100 km de artırıyor.Birazda sertleştirdiği bir gerçek.Ama ses neredeyse hiç farkı yok diyebilirim.
Bnm de 4 adet 4 mevsim halen var.Ancak kışın kar lastiği alsan ayrı dert almasan ticari araç trafikte hem cezası hem tehlikesi var.2 yıldır 4 lastikle biniyordum.Bu kış gidip 4 adet BF Goodrich AT KO2 aldım.Kar ,asfalt, yağmur çamur gerçek 4 mevsim heryere gidiyorum.
BF nin AT lastiği %50 arazi % 50 asfalta göre tasarlanmış ve üretilmiş. MT lastik dediğiniz Mt dediğimiz mud train bizim dille Çamur lastiği demekki agır arazi, özellikle çamurda başarılılar.Asfaltta ciddi ses, yakıt sarfiyatı yaparken bu lastikler yalnış hatırlamıyorsam %80 arazi %20 gibi asfalt için tasarlanıyorlar.Dostum ben de BF Goodrich AT KO2 almak istiyorum. Peki AT mi iyidir yoksa MT mi? Fiyatları nedir tam olarak?
MerhabaAraç manule mi otomatik mi ? At lastik benm gözlemlerime göre 4 mevsim lastiğe göre 05-0.7 litre 100 km de artırıyor.Birazda sertleştirdiği bir gerçek.Ama ses neredeyse hiç farkı yok diyebilirim.
Bnm de 4 adet 4 mevsim halen var.Ancak kışın kar lastiği alsan ayrı dert almasan ticari araç trafikte hem cezası hem tehlikesi var.2 yıldır 4 lastikle biniyordum.Bu kış gidip 4 adet BF Goodrich AT KO2 aldım.Kar ,asfalt, yağmur çamur gerçek 4 mevsim heryere gidiyorum.
Hayırlı olsun.O yakıt rakamlarını otomatikde görmek zor. Osebeple sormuştum.Lastikler konusunda 4 mevsim asfalt lastiklerini kullanmakta sakınca yok yalnız o lastikler 4 mevsim olarak bilinsede, kuru ve ıslak zemin lastiğidir.Aracınızda ticari olduğu için kışın Kar lastiği mecburiyeti olan yerlerde ve zamanlarda ya kar lastiği yada üzerinde kar sembolü olan bir AT takmanız kanunen mecburidir. Aksi durumlarda polise denk gelmesi durumunda cezası vardır.Bu kanun kısmı.Bir diğer taraftan sizin ve başkalarının can ve mal güvenliği için kış koşullarına uygun lastik takmak her zaman en doğrusudur. Takmadınız ne olur.Eğer aracınız 4x2 ise karlı ve bulzu yollarda kalkış ve duruş ayrıca aracın yol tutuşu oldukca zor olur.Hafif buzlu yolda 4 mevsim lastikle aracı rampa yukarı çıkarmak buz pistinde ayakta durmak kadar zor olabiir.Diyelimki aracınız 4x4.O zamanda 4 çekerde arac kalkışı patinaja rağmen başarılı seviyede olsada bu seferde aracı durdurmak oldukca güçleşecektir.Çünki 4x4 bir çekiş sistemidir, fren değil.Merhaba
Aracım 2009 Manuel vites.Hafta içinde çok kullanmıyorum.Hafta sonları kullanmak nasip oluyor.Bu benim ilk Pick Up deneyimim. Navara ve Amarok kullanan arkadaşlarım oldu.İlk tecrübemi Navaradan yana kullanmak oldu açıkçası.Birazda Nissanın pick up geçmişi çok uzun bu işin piri olmuşlardır artık
Yalnız 4 mevsim lastikle kışın kullanamayacak mıyım aracımı onu anlamadım.? O zaman 4 mevsim lastik neden aldım
Benim lastiğim AT mi - MT mi geçiyor şimdi?
Aslında yazdığım gibi Pick up olayında bayağı acemiyim.Artık sizlerin yardımıyla ve kullandıkça tecrübe edineceğim
Temmuz başında ilk uzun yol iznime çıkacam. İzmir'e doğru. Çıkmadan kartal-Gebze arasında Navara ustası bulsam çok iyi olacak en azından bir gösterme imkanım olurdu.
Desteğiniz için teşekkür ederim üstad.
Üstad öncelikle yazıların için çok teşekkür ederim.Hayırlı olsun.O yakıt rakamlarını otomatikde görmek zor. Osebeple sormuştum.Lastikler konusunda 4 mevsim asfalt lastiklerini kullanmakta sakınca yok yalnız o lastikler 4 mevsim olarak bilinsede, kuru ve ıslak zemin lastiğidir.Aracınızda ticari olduğu için kışın Kar lastiği mecburiyeti olan yerlerde ve zamanlarda ya kar lastiği yada üzerinde kar sembolü olan bir AT takmanız kanunen mecburidir. Aksi durumlarda polise denk gelmesi durumunda cezası vardır.Bu kanun kısmı.Bir diğer taraftan sizin ve başkalarının can ve mal güvenliği için kış koşullarına uygun lastik takmak her zaman en doğrusudur. Takmadınız ne olur.Eğer aracınız 4x2 ise karlı ve bulzu yollarda kalkış ve duruş ayrıca aracın yol tutuşu oldukca zor olur.Hafif buzlu yolda 4 mevsim lastikle aracı rampa yukarı çıkarmak buz pistinde ayakta durmak kadar zor olabiir.Diyelimki aracınız 4x4.O zamanda 4 çekerde arac kalkışı patinaja rağmen başarılı seviyede olsada bu seferde aracı durdurmak oldukca güçleşecektir.Çünki 4x4 bir çekiş sistemidir, fren değil.
Sizin lastiğiniz ne AT ne MT. Büyük ihtimal Hafif ticari araç asfalt lastiği.Tam marka model söylerseniz daha detaylıda bakarız.
Hocam lastiklerin hayırlı olsun.Kuru zemin ve Islak zeminde fazlasıyla başarılıdır.Ancak belirttiğim gibi kar sembolü olmayan lastikler kar lastiği değildir(M+S Kar lastiği ifadesi DEĞİLDİR ). Kışın kar lastiği mecburyeti olan bir memlekette değilsen sorun yok.Aksi takdirde cezası var.Üstad öncelikle yazıların için çok teşekkür ederim.
Aracım 4x2.
Lastiklerim tam kesin olmak için bakmam lazım
265/70R16 112T PETLAS EXPLERO A/S PT411
Üzerinde M+S ve 4 mevsim sembolü var.
DPF iptali ile de düşüş sağlayabilirsiniz. Ben chip+dpf iptali ile 15 litreden 12 litreye düştüm, istanbul şehir içi.Merhaba,
7 ay önce aldığım 2009 model 175,000 km de Navara 4x4 LE paket aracımın yüksek yakıtı ile ilgili yaptığım çalışmaları ve gözlemlerini olası başka arkadaşlara da faydası olabileceğini düşündüğüm için paylaşmak istedi. Forumlardan ve üretici verilerinden 10-11 lt/100 km gibi bir oranda çıkacağını düşünerek aldığım standart donanımdaki aracın normal kullanımda şehir içi akan trafikte 15-15,5 lt/100 km şehir dışı 10,5-11 lt deki değerleri neredeyse arabayı almakla yanlış yapmışım deyip satma noktasına getirdi beni. Bu süreçte Bir takım okuduğum forumlar ve öneriler sayesinde bir dizi iyileştirmeler yaptım.İşte gözlemlerim
Bilinmesi gerekenler
*Aracın otomatiği kesinlikle 1-2 lt manueline göre daha fazla yakıyor.
*Normal koşullarda 4x2 kullandığım için 4x4 olmasının kullanılmadığı sürece gündelik şehir içi kullanımda 4x2 modellere göre bir farklılığı yok.
*2 tonun üzerinde ağırlığa sahip bir araç olduğu için dur kalklar da ve gaz pedalı kullanım alışkanlığınız 2-3 lt ye varan farklar yaratabiliyor.
Öncelikli olarak aracın tüm filitre ve yağ bakımlarını tamamladım.Bazı forumlarda katkı maddelerinin etki ettiğini duysamda ustamın tavsiye etmemesi üzerine kullanmadım.
*Katkı maddesi kulllanmamama rağmen 2 şer depo ara ile 2 defa benzine katılan yakıt temizleyicilerden kullandım.
*Aracın lastiklerinin hava farkları ve düşük oluşu yakıtı binek araçlara oranla çok fazla etkilediği gördüm. Ön arka sürekli 35 de olmasına dikkat ediyorum.Aksi takdirde 0,5-1 lt/km ye varan farklar oluşuyor.
*Aracın EGR sini iptal ettirdim. Çekişte belirgin bir farkla birlikte, düşük devirlerdeki hantallığı azaldı.Ayrıca özellikle şehir dışı yakıt ölçümlerimde 1-1,5 lt/100, şehir içi 0,5-1 lt civarında yakıttan düşüş oldu.
*Son olarakta araca piyasada çok bilinen Racechip in en alt modelini alıp, alırken özellikle beklentimin yakıt sarfiyatı olduğunu belirterek bu yönde optimum ayar istedim. Araça % 15 gibi bir güç artışı ve % 10 gibi bir yakıt sarfiyatı sağladı.Özellikle 2200 devire ulaştığında araçın ivmelenmesi çok rahat hissediliyor.
2009 dan sonraki makyajlı kasalardaki aynı motor ve şanzımana rağmen ( yanlış ise lütfen düzeltin ) artan güç/tork ve daha düşük yakıt sarfiyatının en büyük nedeni de kullanılan yazılım farklılığı. Araca bağladığım chip daha güncel bir yazılım ile benzer bir görevi üstleniyor.
Sonuç
şuan ölçümlerimde şehir içi yoğun trafik dur kalklarda 12-12,5 lt, akan trafikte 11-12 lt.Şehir dışı 100-110 km/saat cruise kontrolde 7,5-8 lt/100 km yi çok rahat görüyorum.
Sonuç olarak şehir içi %15-20 şehir dışı % 25-30 yakıt düşüşü benim için iyi denilebilecek seviyede değerler oldu.Forumda Navara başlığının çok canlı olmamasına karşın(Neden olduğunu da anlamış değilim ama), 2.el Navara araç alacak yada yakıtından benim gibi muzdarip olan başka olası arkadaşlara faydalı olmasını ümit ediyorum
MerhabaDPF iptali ile de düşüş sağlayabilirsiniz. Ben chip+dpf iptali ile 15 litreden 12 litreye düştüm, istanbul şehir içi.
cazz hocam öncelıkle bayramınızı kutlarımhocam sorunuzu tam olarak anlamadım ?
cazz hocam selamMerhaba
Aynen katılıyorum.aynısını geçtiğimiz yıl bende yaptırdım. Şuan şehir içi BF KO2 lastikler ile 11-12 arasında şehir dur kalkta gördüğüm rakam. Kaldıki bizim aracın fabrika verisi AT için 11.7 lt/100 km