Fuatcemal araban hayırlı olsun öncelikle. Aramıza hoşgeldin.Forumda aktif D40 navaracılar bir elin parmağını geçmiyor gördüğüm kadarıyla, bildiğim edindiğim ne varsa severek paylaşmaya çalışırım.
1000 km de 126 dediğin 12.6/100 km ye denk gelirki yüksek. Senin araç dur kalklar ile istanbul trafiğinde 14-15 lt görür buda yüksek bir rakam. Lastik ölçülerin, yükseltme kiti kısacası orjinallikten ne kadar uzaklaşırsan maalesef araçın yakıtıda o oranda artabilir. orjinal lastiğin 255/65/17 olduğunu düşündüğümüzde özellikle asfalta basma alanındaki artış direk sürtünme ve yuvarlanma direnci olarak aracın daha fazla yaklasında etkendir. Sormuş olduğun lastik ölçüsündeki değişim gerçek hızdan farklı mıdır sorusu, sabit jantta lastik et kalınlığını 65 den 70 e geçmiş olduğu için aracın lastiğinin çevresi dolayısıyla aldığı mesafe ve kadranın gösterdiği hız ile aracın gerçek hızı arasında azda olsa bir fark doğar.
Lastiğin çevresi arttığı için örneğin araç 90 km/saat ile giderken aldığın yol 90.5 yada 91 km gibi birşey oluyordu.Tam rakamsal karşılığını gösteren bir site vardı.Forumda da zaman zaman gözüme çarpar ama şuan bulamadım.Bulduğumda paylaşırım.
Bu arada Lastiklerin AT mi MT mi?
Ancak önemli bir nokta daha varki aracın bakımı ve sürüş alışkanlıkları. Bizim araçlar 2 tonun geçen ağırlıklarından dolayı dur kalk ı ve sert sürüşü sevmiyorlar. Öncelikle eğer yaptırmadıysa araca komple bir bakım yaptır. Yağlarını filtrelerini değiştir. Balata disklerini kontrol ettir.Ön arka takımına, şanzıman ve difransiyel yağlarını da kontrol ettir.
Aracın kaç binkm de ?
Şimdilik aklıma gelenler bunlar
Navara candır gerisi heyecan
Hayırlı Ramazanlar