insel
Zirve
- Mesajlar
- 2,511
- Tepkime Puanı
- 26
Bu benim ikinci karavanim. Birincisi karavan degil aslinda bir kamper. 1976 model volkswagen marka ici dosemesine kadar orjinal bir minibus. Ustu iki kisilik yatak oluyor eger tavani acarsaniz. Asagisida keza oyle. Ayrica guzel bir tasarimi daha var busumun. On toltuklarin ustune orjinal takilabilen bir hamagi var. Oglumun en sevdigi yatak bu. Cocuklar icin ideal. Cunku asagi dusmeleri imkansiz. Mobilyalari ve 3 sistem buzdolabi orjinal. Cok guzel gunlerimiz gecti. Ben de cok sey ekledim.Dus, Redrasor invertor vebasto. Cok yol yaptik. Aslinda bu tip kamp araclari adi ustunde cadirin bir iyisi. Bekar, hadi bilemediniz iki kisi icin, kisa kalmalar icin ideal. En fazla 5 gun. Fazlasi kasiyor. Ayrica kis gezileri icin cok zor. Ama bizim sikayetimiz hic yoktu. Ailemizin bir parcasi haline gelmisti bu vosvos. Herkes bizi bu busla anar olmustu. Tabii busumuz sayesinde bir cok vosvos sahibi dostumuz da oldu. Hic yalniz kalmadik. Yolculuklara en asagi 10 bus ve vos cikiyorduk.
Bu denge ne zaman mi degisti? Ikinci bebegimiz dunyaya gelince sigmaz hale geldik. Esim isyan etti. Ve ben artik karavan istiyorum dedi. Apar topar arastirmaya basladik. 90larda Turkiyeye giren Hymer ve Euramobillere odaklandim. Bunun bir kac sebebi var.
1. Alkovanli karavanlarin tumu 60 bin lira ustu.
2. Yerli uretimler hakkinda ciddi sıkıntılı soylentiler var
3. Ayrica yerli uretimlerde ozellikle ucuzsa ozellikler eksik. Ne bileyim mesela boiler yok.
Hymera gore mercedesi tercih ettim. Cunku Hymerlar 1900 motor ve bir kismi turbolu. Turbo istemedim motorlarin omrunu kisaltiyor veya motor isini tuzlandiriyor diye ogrendim. Ayrica mercedeste 2400 motor yaninda direksiyonu hidrolik.
Karavan kismi ise cok ferah. Hymerlara gore yasam alani daha uzun. Dah fazla penceresi oldugundan isik iceri daha cok giriyor.
Herneyse uzun aramalar sonucu sadece iki mercedes ustu euramobil bulabildim.
Birincisinin motoru acilmisti. Yag sizdiriyordu. İci cok temizdi. Hatta orjinal dosemeleri bile duruyordu. Fakat esas beni vazgeciren sebebi sag taraftaki paneldeki ciddi ezikti. Ayrica buyuk camda iki parcadan birbirine yapismisti. Sevmedim iste.
Aldigim karavani bulmam zor olmadi. Bursadan aldim. Motoru iyiydi. Sahibinin soyledikleri dogru cikmadi ama en azindan motoru iyi cikti. Boya yok dedi boya cikti gibi Ayrica ufak tefek seylerde var ama en onemlisi truma calismadi. Calisiyor dedigi ise sadece pilot aleviymsi. Ebershpacherin servisine gittim. Butun gun usta ugrasmasina ragmen calismayinca gecenin 9unda vebasto takin deyiverdim. Ertesi gunlerde biraz da ben kurcaladim. Bir arkadasin da oynamasiyla calistiriverdik. Yani usta aslinda isini basarmis ama calistirma asamalarini yapamamis. Bana bu durum 1200 liraya mal oldu.
Sonra birsuru masraf cikti bildiginiz gibi degil. Simdide tuvaletten hafifce su aldigini farkettim. Faruk beyle (Pino Karavan) konustum tavan mastiklerini yenileyecek sagolsun. Hakikaten esnaf agzi yapmayan tok gozlu birisi. Pek sevdim kendisini. Isciliginden de memnun kalacagima suphem yok.
Yapacak birsey yok. Halimden her sekilde gene memnunum. Yani simdilik. Gittigi ve su almadigi surece hic derdim olmaz. Cunku cok rahat. Surmesi gitmesi inanilmaz. Bir rivayete gore mercedes karavan olsun diye sasiyi hazirlamis. Karavanli halini ruzgar tiribunlerine tutmuslar. Valla inanabiliyorum cunku hic savrulmayarak gidiyor. 110la rahatlikla gidebiliyorum. Yeni model bir araba gibi. Ve en onemlisi ici cok iyi isiniyor. Kaloriferi cok basarili. Ates gibi yapiyor ortaligi. Bunu ozellikle soyluyorum. Vosvos minibusun en onemli sorunudur bu. Vebasto ile kullanirdim onu. Benim icin luks yani anlayacaginiz.
Haa camper mi nooldu? Bu krizden midir nedir satamadim bir turlu. Soran olursa linkini gonderebilirim.
Euramobil Karavanim ise kapali garajda duruyor. Yazi bekliyor. Biraz daha yapacagim keyfe keder is var. Neler mi on sag koltugu doner yapacagim, kafanin altini ziftletecegim, sabitleyici ayaklarini cikartip arka motor rampasini kestirmistim. Onu taktiracagim. Falan filan. Ivir zivir. Ondan sonra yazin yollar bizim.
Simdilik bu kadar sevgiler.
insel
Bu denge ne zaman mi degisti? Ikinci bebegimiz dunyaya gelince sigmaz hale geldik. Esim isyan etti. Ve ben artik karavan istiyorum dedi. Apar topar arastirmaya basladik. 90larda Turkiyeye giren Hymer ve Euramobillere odaklandim. Bunun bir kac sebebi var.
1. Alkovanli karavanlarin tumu 60 bin lira ustu.
2. Yerli uretimler hakkinda ciddi sıkıntılı soylentiler var
3. Ayrica yerli uretimlerde ozellikle ucuzsa ozellikler eksik. Ne bileyim mesela boiler yok.
Hymera gore mercedesi tercih ettim. Cunku Hymerlar 1900 motor ve bir kismi turbolu. Turbo istemedim motorlarin omrunu kisaltiyor veya motor isini tuzlandiriyor diye ogrendim. Ayrica mercedeste 2400 motor yaninda direksiyonu hidrolik.
Karavan kismi ise cok ferah. Hymerlara gore yasam alani daha uzun. Dah fazla penceresi oldugundan isik iceri daha cok giriyor.
Herneyse uzun aramalar sonucu sadece iki mercedes ustu euramobil bulabildim.
Birincisinin motoru acilmisti. Yag sizdiriyordu. İci cok temizdi. Hatta orjinal dosemeleri bile duruyordu. Fakat esas beni vazgeciren sebebi sag taraftaki paneldeki ciddi ezikti. Ayrica buyuk camda iki parcadan birbirine yapismisti. Sevmedim iste.
Aldigim karavani bulmam zor olmadi. Bursadan aldim. Motoru iyiydi. Sahibinin soyledikleri dogru cikmadi ama en azindan motoru iyi cikti. Boya yok dedi boya cikti gibi Ayrica ufak tefek seylerde var ama en onemlisi truma calismadi. Calisiyor dedigi ise sadece pilot aleviymsi. Ebershpacherin servisine gittim. Butun gun usta ugrasmasina ragmen calismayinca gecenin 9unda vebasto takin deyiverdim. Ertesi gunlerde biraz da ben kurcaladim. Bir arkadasin da oynamasiyla calistiriverdik. Yani usta aslinda isini basarmis ama calistirma asamalarini yapamamis. Bana bu durum 1200 liraya mal oldu.
Sonra birsuru masraf cikti bildiginiz gibi degil. Simdide tuvaletten hafifce su aldigini farkettim. Faruk beyle (Pino Karavan) konustum tavan mastiklerini yenileyecek sagolsun. Hakikaten esnaf agzi yapmayan tok gozlu birisi. Pek sevdim kendisini. Isciliginden de memnun kalacagima suphem yok.
Yapacak birsey yok. Halimden her sekilde gene memnunum. Yani simdilik. Gittigi ve su almadigi surece hic derdim olmaz. Cunku cok rahat. Surmesi gitmesi inanilmaz. Bir rivayete gore mercedes karavan olsun diye sasiyi hazirlamis. Karavanli halini ruzgar tiribunlerine tutmuslar. Valla inanabiliyorum cunku hic savrulmayarak gidiyor. 110la rahatlikla gidebiliyorum. Yeni model bir araba gibi. Ve en onemlisi ici cok iyi isiniyor. Kaloriferi cok basarili. Ates gibi yapiyor ortaligi. Bunu ozellikle soyluyorum. Vosvos minibusun en onemli sorunudur bu. Vebasto ile kullanirdim onu. Benim icin luks yani anlayacaginiz.
Haa camper mi nooldu? Bu krizden midir nedir satamadim bir turlu. Soran olursa linkini gonderebilirim.
Euramobil Karavanim ise kapali garajda duruyor. Yazi bekliyor. Biraz daha yapacagim keyfe keder is var. Neler mi on sag koltugu doner yapacagim, kafanin altini ziftletecegim, sabitleyici ayaklarini cikartip arka motor rampasini kestirmistim. Onu taktiracagim. Falan filan. Ivir zivir. Ondan sonra yazin yollar bizim.
Simdilik bu kadar sevgiler.
insel