Ynt: Benim Camperim; Yüksek Tavan Vw T4
İlk Bakımlar ve Tanışmamız
Bir önceki mesajda da belirttiğim gibi; aracı uzun süre kullanmak istediğimiz için ön takımda lokal problemler ya da “bu şekilde de kullanılır abi” denilen neredeyse her şeyi değiştirdik. Rotbaşları, rotiller, ön ve arka balatalar, aks kafaları, viraj zımbırtıları, salıncak burcu, vites takozu, direksiyon körüğü gibi… Niyetimiz kısa süre sonra en azından buralardan bir sıkıntı duymamaktı. Motor bakımı da yapıldı. El freni, gaz freni de değişti.
Bu esnada kırık olan sol ayna ve çatlak olan ön cam da değişti. Sürgü kapı mekanizmalarında hafif bir takılma vardı, tüm aparatları yenilendi. Arka kapı lastikleri, stoplar da yenilendi. Aldığımızda arka kapının kolu yoktu, o da yurtdışından geldi ve değişti.
Şu anda hali hazırda arka kapıda bir kasma, motorda rolantide bir yükseklik, egzozda ufak bir delik ve rolantide çalışırken gelen tatlı bir ses var. Bunlar da tümn işlemler bittikten sonra tek günde halledilebilecek türden şeyler.
İzolasyon Genel Bilgilendirmesi
Evet, bizden sonra da uygulama yapmak isteyenler için naçizane tecrübelerimizi paylaşmaya devam...
Zeminde önce 8 mm kavak kullanmıştık. Birkaç karavancı abimizle istişare edince bunun ince olduğunu, biraz daha kalınlaşması gerektiğini söylediler. Düşününce haklı olduklarına kanaat getirdik ve zemine 12 mm kavak daha kestirdik. Yani şu anda 8+12 mm = 20 mm'lik bir zemin oluştu. Arasına ağaç tutkalı sürdük ve vidaladık birbirine. Zımba gibi oldu.
Ayrıca yan ve tavan için de 4 mm kavak kontra kullandık. Tüm kalıpları çıkarttık. Birkaç zayi sonrasında oldukça iyi bir iş çıkarttığımızı düşünüyorum. (Eline ilk kez dekupaj, tornovida, testere, zımpara alan benim için tabii ki)
İzolasyon olarak da 12 mm'lik gri esnek strafor kullandık. "Radyatör arkalığı" diye geçiyor ve bir tarafı parlak folyomsu. Tavanı tamamen bununla kapladık. Zemindeki ahşabın altına da bundan koyduk. Yan duvarların bir kısmını bununla, bir kısmını 35 mm'lik sert strafor ile kapladık.
Tüm malzemeyi kavak kontra kullandık. Hem daha hafif, hem suya daha dayanıklı. Fiyatı diğerlerine görece daha pahalı. İzolasyon için de cam yünü kullanmak istemedik.
Fiyatlar
30 mm sert straforun tanesi (60x120 cm) 3,5 TL e yaklaşık 8 adet kullandık.
12 mm'lik esnek radyatör arkalığının tabakası (50x100 cm) ise 6 TL ve yaklaşık 20 adet kullandık.
Uygulamayı Maxtack marka tüp yaıştırıcı kullandık. Geç yapışıyor ama sağlıklı. 4-5 tüp yetti. Tanesi 15 TL
Tüm malzemeyi Bauhaus'tan aldık. Başka bir yerde daha ucuza belki bulanabilir.
450 TL'si zemindeki uygulama için olmak üzere yukarda saydığım tüm izolasyon, ahşap, yapışkan ve ara malzemelere elbette ki işçilik hariç yaklaşık 1.100 TL harcadık.
Temizlik
Aracı ilk aldığımızda içerisinde halıfleks döşeliydi. Bizden önceki sahibi mobilya işi yaptığı için her yerden ahşap toz, talaş, vida, somun vesaire çıktı. Hatta bazı yerler çamur içindeydi. Aracın arka kısmında kalan tüm döşemeleri söktük ve temizledik. Temizledikten sonra ortaya çıkan zeminde yer yer pas ve çürükler vardı. Çürük sayısı tahminimizin de altındaydı. Bu noktalara fiber astar çekildi. Üzerine ise birer gün arayla iki kat anti pas sürüldü fırçayla. Zemin artık tertemiz.
Sürgü kapı ve hemen karşısındaki kısmın camlarını açtırdık. Bu kısımlara sürgü cam takıldı. Uygulamayı İkitelli’deki Aystar firması yaptı. Gayet de güzel oldu gibi.
İzolasyon Detayları
Yukarda da yazdığım gibi araç içindeki tüm ahşap işçiliğinde “kavak kontra” kullandık. Fiyatı her ne kadar biraz daha pahalı olsa da suya dayanıklılık oranı ve hafifliği sebebiyle bu kararı aldık.
Yan duvarlar, arka ve sürgü kapılar ve tavanı tamamen radyatör arkalığı ve strafor ile kapladık. Bu malzemelerin üzerine yine kavak kontranın 4 mm’liğini kullandık. Kalıplarımız yoktu, deneyerek kendimiz çıkarttık. Dekupaj daha önce kullanmamıştık, ilk kez kullandık. Bu malzemelerin de arkasına yine zeminde de kullandığımız ahşap altına kullandığımız “radyatör arkalığını” kullandık. Silikona benzeyen bir malzeme ve bali gibi bir malzeme ile ahşaba yapıştırdık. Sadece geniş boşluklar olan yerlerde 30 mm’lik sert straforla destekledik. (Bu kalın ve sert strafor araç seyir halindeyken “ciyk, cuyk” sesler yapabilir. Eğer yaparsa sökeceğiz.)
*
Radyatör arkalığını denen malzeme 12 mm kalınlığında, bir tarafı alüminyum folyo gibi parlak, diğer tarafı sıkıştırılmış strafora benzeyen ama strafor gibi sert olmayan, her türlü kıvrılabilecek esnekliğe sahip bir malzeme. 50x100 cm ebatlarındaki plakaları kullandık.