Merhaba, Good Year ya da Bridgestone isterseniz onların da fiyatlarının çok ekonomik olduğu söylenemez. Siz iki sezon idare edecek lastik almak istiyorsanız Kumho daha uzun süre de idare eder ve ekonomiktir. Asfalt kullanımında Bridgestone A/T sizi üzmez ama kar, buz, çamur denince çok ta fazla şey beklememek lazım. Yağmurda ve kuru asfaltta çok iyidir onu belirteyim. Her duruma uyacak ve her durumda çok başarılı hizmet edecek lastikler on yıl içinde kullanıma çıkacak diye bekliyoruz.
Lassa Competus kullanmadım ama kullanan arkadaşlarım memnuniyet belirttiler. Ben de arkadaşların bahsettiği gibi araziye sık çıkan 4x4 kullanıcısı olarak BF Goodrich A/T kullanıyorum. Asfaltta dikkatli sürüyorum çünkü arazide daha başarılı. Oranı %50-50. Daha çok asfaltta kullanılan diğer aracımda Bridgestone A/T ile çok memnunum. Arazide daha dikkatli kullanıyorum çünkü oranı asfalt %70 arazi %30.
Kumho kullanan arkadaşlar da memnun olduklarını her defasında belirtiyorlar. Buna göre kimse şikayetçi değil anlaşılan. Aslında olay biraz da sizin pilotajınızla ilgili. Altında ne takılı olduğunu bilen pilot aracını buna göre sürerse problem yaşamaz. A/T lastik takıp bol çamurlarda başarısız diye hayıflanmak doğru değildir.
Son olarak bir de lastik basınçlarından bahsedeyim. Lastikçiler aracınız yüksek ve yapılıysa, biraz büyük lastik taktığınızda hemen 35 civarı havayı basıyorlar. Bunlar yük aracı değil asfalt ve arazi kullanımı için üretilmiş araçlar. Çok hava şart değil kapı içinde yazan lastik basınç değerlerine uymaya özen gösterin. Yoksa çok şişik lastkle ne kuru ne de ıslak havada yola tutunamazsınız. Aracınız hoplaya zıplaya dökülür ve yol emniyetiniz azalır. Konfor gider sesler gelir.Fren mesafesi uzar, viraj emniyeti düşer.
Şahsi bilgi ve tecrübelerimden bazılarıdır, faydalı olmasını umarım.