Ynt: Arkadaşlarımızdan Esra ve Ünal'ın Kaza Haberi
Çok büyük geçmiş olsun. yaralı arkadaşlara Allahtan acil şifalar dilerim.
Hazır yeri gelmişken mini bir hatırlatmada bulunmak istedim konuya binaen ve bu kazaları mesleğim gereği birebir çok yaşamış ve hala o inanılmaz patlama seslerini kulaklarında duyan bir arkadaşınız olarak.
oto servislerinde çok yaşanan ve çok dikkat edilmesi gerekenler : lpg li araçların tamponundaki veya her nerede takılı ise gaz dolum yerini sökerken paslanan vidaları jet taşı ile kesmek veya vidalara çekiç ile vurmak, lpg li araçların motor kaputunun içinde hiç bir şekilde lpg ye dair bir şeyi ehlinin dışında birinin sökmemesi,sökerken kesinlikle bir kıvılcım dahi çıkartacak bir işlemde bulunmamak,aracın motoru çalışırken gaz ile ilgili işlem yapmamak,lpg deposunu veya lpg rekorlarını veya herhangi bir parçasını nasılsa kolay bende sökerim dememek,bunu hiç düşünmek istemiyorum.ben çok eski bir oto ustası olarak mümkün olduğunca işyerime lpg li arac almaz bir zamanlar kullandığım lpg li aracıma bile işyerinin dışında işlem yapardım.bazı lüks araçlarda bile olan lpg li araçlarıda mecburen yapmak zorunda kaldığımız olmuştur oldukça çok dikkat ederek tabi ki. birkaç arkadaşım gözümün önünde böyle kazalar ile müşteri araçlarının yanmasına şahit olmuşumdur.bu işler son derece çok ama çok dikkat ister hiç şakaya gelmez hemen hemen herkes bilir ama ben yinede hatırlatmak istiyorum işin içinde olan biri olarak.
ayrıca oto yakıt depoları kaynak yapılırken bazı meraklı araç sahipleri izlemek isterler bu çok tehlikelidir.benim ustam bu depo kaynağını 30 yıl önce gizli bize göstermeden yapardı.
oto servislerinde ellerinde gelişi güzel bir şey olmaz diyerek elinde benzin ve tiner ile rastgele dolaşmak,bunlar neki ben benzinin içinde sigara söndürmüş adamım demek.
önümüz kış tamirciler veya misafir müşteriler işyerinde yakılması yasak olmasına rağmen yakılan yanık yağ sobasına biraz daha ısınmak uğruna sobaya sulu yağ dökmesi bu çok korkunç bir iştir.
Argon yani gazlatı kaynakları araçlara yapılırken kesinlikle akü cereyan kesiciler kullanılmalı (bunu ilk çıktığından beri kullananlardanım) bu çok önemlidir hem yangın hemde elektronik parçalar açısından...
Yeni model araçlarda direk aküye takviye değilde motor üzerinde ve şase veya iç podye sacında bulunan yerlerden takviye yapılmalıdır,takviye yapılan akünün üzerine asla eğilmemek gerekir,araç çalışır halde asla akü kapakları sökülmemelidir.
şimdilik gecenin bu vaktinde aklıma gelenler bunlar. bunlarda unutmak üzre olduğum bilgileri bu gün işyerimde aracımı campere çevirirken çeşitli kaynaklar kullandığımdan ilk aklıma gelenlerden.
tekrar tekrar ünal beye ,esra hanıma,faceye,işyeri çırağına,bu olay ile korku geçiren herkese büyük geçmiş olsun diyor acil şifalar diliyorum.bir daha böyle olayların yaşanmaması temenilerim ile... saygılar
Kemal