KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
ben series/defender karşılaştırmasına girmeden şöyle bir yorum yapmak istiyorum... kısa ve uzun şaseli araçların avantajlı ve dezavantajlı olduğu yerler vardır... örneğin kısa şase araçlar dik rampa çıkarken 110 defendere göre avantajlı değildir...
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
edaghan' Alıntı:
Ender,
Arazide 110 mu 88 mi sorusuna bir ayrıntı eklemek istiyorum: her iki araç da benzinli mi? yokuş mu çıkılacak, yoksa tümsek mi aşılacak? araziye kadar karayolunda mı gidilecek, römorkta mı?
Hocam dik çıkış , dik iniş, viraj alma, basamak çıkma, basamak inme, dar hendek aşma uzun şasinin avantajlı olduğu yerler.
tepe aşma , geniş hendek aşma ve hafiflik kısa şasinin avantajlı olduğu yerler. Yani kısaca karın açısı gerekn yerler haricinde kısa şasinin çok fazla avantajı yok aslında.
Tanıyan tanımayan senin aracı görünce ürküyor ne yapsınlar şöhreti sınırları aştı artık.
Üniversite iken ben 57 kilo da güreş takımında idim. ağırda güreşen arkadaşın antramen yapacak partnırı yoktu hoca hep ikimizi eşleştirirdi antremanda ama tabi olarak hep, o beni sırtına alıp koşardı. ;D ;D ;D Şimdi senin araçta öyle oldu. Beraber koşacak akranı yok
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
edaghan' Alıntı:
Ender,
Senin series'deki şanzımanı vs söküp yerine R380 + LT230 takman lazım. bu da şaftlarla oynamak zorunda kalacağın anlamına gelir. sonuçta çok güzel bir makina olacağı kesin, ama maliyetini iyi hesapla...
Arazide 110 mu 88 mi sorusuna bir ayrıntı eklemek istiyorum: her iki araç da benzinli mi? yokuş mu çıkılacak, yoksa tümsek mi aşılacak? araziye kadar karayolunda mı gidilecek, römorkta mı?
Engin Abi
Zaten şu aralar sürekli bunun maliyetini ve şeklini araştırıyorum; ben bir de kendi seriesime çok biniyorum sürekli üstündeyim; Disco garajda series sürekli dışarda; bundan dolayı acaba Series'i çok daha uzun süre ama konforla ve güçle binilecek bir araç haline mi getirsem diyorum.
Ön gördüğüm maliyet zaten 15.000 - 20000 aralığı ama kesin evladiyelik olur; çok çalışmam lazım çoook
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
discovery-V8' Alıntı:
Hocam dik çıkış , dik iniş, viraj alma, basamak çıkma, basamak inme, dar hendek aşma uzun şasinin avantajlı olduğu yerler.
tepe aşma , geniş hendek aşma ve hafiflik kısa şasinin avantajlı olduğu yerler. Yani kısaca karın açısı gerekn yerler haricinde kısa şasinin çok fazla avantajı yok aslında.
Yavuz abi şöyle bir bakış açısı ilave edebiliriz belki;
Series çok köşeli dik hatları olan hele helezyona çevrilmiş ise çok spor görüntüsüde olabilen bir araç bence yakışıklı duruyor kısa kasa series ve 90 defender lar; evet gayet darlar vs ama ok karizmatikler; yoksa kısa şase olması - olmaması tartışması çok da önemli değil bence.
Ama insann arabasının görüntüsünün diğerlerinden birazcık olsun farklı olması güzel bir şey; Landrover kullanıcıları genelde standartı çok seven insanlar değiller; çoğu standarttan sapan eğilimlere haizler bir şekilde; bence bunların arasında senin de baya sağlam bir yerin var
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
endy' Alıntı:
Engin Abi
Zaten şu aralar sürekli bunun maliyetini ve şeklini araştırıyorum; ben bir de kendi seriesime çok biniyorum sürekli üstündeyim; Disco garajda series sürekli dışarda; bundan dolayı acaba Series'i çok daha uzun süre ama konforla ve güçle binilecek bir araç haline mi getirsem diyorum.
Ön gördüğüm maliyet zaten 15.000 - 20000 aralığı ama kesin evladiyelik olur; çok çalışmam lazım çoook
kolay gelsin... o parayı harcadıktan sonra tabii ki evladiyelik olacak, zira birçok göz arabanı takip edecek, almak isteyecek; ama senin kolay kolay ucuza verme niyetin olmayacak... iyi düşün.
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
Elmalarla armutları ayırıp kıyaslamak daha doğru geliyor bana. Yani Series III 88 ile Defender 90, Series III 109 ile de Defender 110 kıyaslanırsa Defender daha iyi performans gösterecektir.
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
nkurtkaya' Alıntı:
Elmalarla armutları ayırıp kıyaslamak daha doğru geliyor bana. Yani Series III 88 ile Defender 90, Series III 109 ile de Defender 110 kıyaslanırsa Defender daha iyi performans gösterecektir.
Bu dediğin doğru Nejat ta sohbetin başlangıcı standart seri lll ile standart defender 110 un arazi performansı üzerine idi.
Tabiki Defender serieslerin bir üst versiyonu olduğu için avantajları çoktur.
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
nkurtkaya' Alıntı:
Elmalarla armutları ayırıp kıyaslamak daha doğru geliyor bana. Yani Series III 88 ile Defender 90, Series III 109 ile de Defender 110 kıyaslanırsa Defender daha iyi performans gösterecektir.
Nejat Abi doğru söylüyorsun da 90 defender kaç kişide var ki bir sevtap ablada, bir selimde bir anıl otoda vs çok az yüzünü göremioruz arabanın. Seninde sevdiğini biliyorum 90" defender al şöyle v8 bir benzinli olanından da bir kıyaslayalım birlikte )))))
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
acemi80' Alıntı:
Series lll bir iş makinasıdır Defender ona göre sosyetik kalır. üstelik boy farkıdan dolayı (22" daha kısa) arazide daha rahat haraket eder. Yunus Ustam duygusal konuşuyor.
Hocam duygusal konuşuyor olsaydım series derdim 22 sene 2 adet 88" seri 2 aracımız vardı ilk araç kullanmasını onda öğrendim , ilk kazamı onla yaptım , ikl kız arakadaşımı onunla gezdirdim (laf aramızda ) , ilk tamir tecrubemi onlarla öğrendim,
ben olaya tamamen teknik açıdan yaklaşıyorum series 88" kısa olması herzaman avantaj değildir
defendere nazaran dez avantajlarını tam anlamıyla yazmaya kalkarsam beni series düşmanı ilan ederler ))
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
figo' Alıntı:
Olay budur Ahmet ;D ;D ;D
Sen Serkan'ın arabasını arasıra kullan, aradaki farka canlı canlı bak durum değerlendirmesi yapmak istersen 8)
Adam Ankara'dan aldı arabayı kanınamı girdi ne ;D ;D ;D
Serkanın aracını pazar günü denedik. Bana göre başarılıydı. İki çekerde 110 nun gidimiyeceği çamurda arka tarafı sağa sola sallıyarak geçip gidiyordu
Serkan benim kanıma girdi.
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
Off road tecrübem sizlere göre azdır bunu kabül ediyorum. Aracımın ve normal 110 ların arazide ne yapacağını biliyorum. Fakat seri 3 bana göre çok farklı. Tam bir iş makınası gibi. Gaz kesmezsen engeli aşıp gidiyor. Arkadaşıma seri 2-3 ararken 3 tane seris aracı arazide test ettik. Birincisini tarif etmek çok zor. Araçta sağlam hiçbirsey yoktu. ve araçta asfalt lastiği vardı. Kalır dediğim her yerde beni yalancı çıkardı. Diğerini ön saft söküktü ve yine asfalt lastiği vardı yine canavar gibi çıktı. Eminim ki series lerin çıktığı o yerlerde aynı şartlarda 110 çıkamazdı.
Bunun ilerki günlerde Serkanın series 3 ü tamamlayınca video ve fotolarla ispatlıyabilirim
Gönlümde iki tane serie araç var. Biri serie 2 5.500 lira diğeri seri 3 4000 lira seri 3 ün sanzımanı tam sekromeçli yani bütün viteslerin sekromeçli olması sebebiyle seri 3 e daha yakın bakıyorum.