semaver
Aracımı seviyorum.
Ynt: ARACINIZDA HANGİ YAKITI KULLANIYORSUNUZ
Aslında eski bir başlık ama kaçırmışım, işler yoğun ne de olsa...
Akaryakıt analiziyle geçimini sağlayan biri olarak, bazı gerçekleri bilmenizi isterim:
1- Eurodizel yada performanslı yakıtlar motorunuzda daha fazla tüketime neden olmaz. Tam tersine setan sayısı (benzindeki oktan sayısı gibi) yüksek bir yakıt, daha az gaza basacağınız için sarfiyatı düşürecektir. Yalnız dizeldeki setan sayısı, benzindeki oktan sayısı kadar kesin ve belirleyici değildir. TSE'ye (ve Avrupa normlarına) göre en az 51 olabilir. 51 ile 55 aralığında performans biraz artabilir, ancak 55 üzerinde performans artışı görülmez.
2-Eurodizel daha incedir diye bir şey yoktur, zaten artık motorin olarak piyasada kanunlara uygun olarak satılan dizellerin tamamı düşük kükürtlü dizeldir. (Kükürt max. 10 mg/kg = piyasa ismiyle eurodizel) Eskiden satılan 7000 ve 1000 mg/kg yakıtların viskozitesi (akmazlığı) daha düşük veya yüksek olabilir, zaten aradaki fark da çok azdır, tüketiminizi etkilemez.
3-Firmaların reklamlarda söylediği daha uzun yol gitme, motoru temizleme vs. gibi olaylar tamamen satış amaçlıdır. Özel pist şartlarında sıfır bakımlı araçlara cihaz takılarak yapılan denemelerin sonuçlarında performansı yükselttiği iddiasıyla satılacak yakıtların aslında diğerlerinden çok minimal farklar yaratabildiği görülmüştür. Aradaki fiyat farkını genellikle karşılamaz. Ayrıca hiç bir yakıt motorunuzu temizlemez. Yalnızca standarda uygun yakıt motorunuzu daha az kirletir.
4-Dizel yakıt içinde tek ölümcül tehlike sulu yakıttır. Aşırı sulu yakıtla gideceğiniz 50 km bile enjektörlerinizi aşındırabilir, yolda kalmanız muhtemeldir. Sulu yakıtı anlamanın yolu basittir: Yakıt berrak olmalıdır. Cam şişeye konulduğunda öbür taraf görülebilmelidir. Kirli su yada ayran görünümündeki dizel motorunuzu kesinlikle bozar. Almadan önce yakıtı görmek bildiğim kadarıyla kanuni hakkınızdır. Bazen istasyonlarda bardak içerisinde kenarda görebilirsiniz. Günümüz piyasasında alacağınız yakıtın kalitesi markasından çok aldığınız istasyona bağlıdır. Kolay bir yöntem, şoför esnafı nereden alıyorsa oradan almaktır.
5-Yukarıda yazılanlara bakıldığında, en iyi yakıt standarda uygun en ucuz yakıttır.
Tüm gezenbilir ailesine kazasız, belasız, keyifli yolculuklar dilerim...
Aslında eski bir başlık ama kaçırmışım, işler yoğun ne de olsa...
Akaryakıt analiziyle geçimini sağlayan biri olarak, bazı gerçekleri bilmenizi isterim:
1- Eurodizel yada performanslı yakıtlar motorunuzda daha fazla tüketime neden olmaz. Tam tersine setan sayısı (benzindeki oktan sayısı gibi) yüksek bir yakıt, daha az gaza basacağınız için sarfiyatı düşürecektir. Yalnız dizeldeki setan sayısı, benzindeki oktan sayısı kadar kesin ve belirleyici değildir. TSE'ye (ve Avrupa normlarına) göre en az 51 olabilir. 51 ile 55 aralığında performans biraz artabilir, ancak 55 üzerinde performans artışı görülmez.
2-Eurodizel daha incedir diye bir şey yoktur, zaten artık motorin olarak piyasada kanunlara uygun olarak satılan dizellerin tamamı düşük kükürtlü dizeldir. (Kükürt max. 10 mg/kg = piyasa ismiyle eurodizel) Eskiden satılan 7000 ve 1000 mg/kg yakıtların viskozitesi (akmazlığı) daha düşük veya yüksek olabilir, zaten aradaki fark da çok azdır, tüketiminizi etkilemez.
3-Firmaların reklamlarda söylediği daha uzun yol gitme, motoru temizleme vs. gibi olaylar tamamen satış amaçlıdır. Özel pist şartlarında sıfır bakımlı araçlara cihaz takılarak yapılan denemelerin sonuçlarında performansı yükselttiği iddiasıyla satılacak yakıtların aslında diğerlerinden çok minimal farklar yaratabildiği görülmüştür. Aradaki fiyat farkını genellikle karşılamaz. Ayrıca hiç bir yakıt motorunuzu temizlemez. Yalnızca standarda uygun yakıt motorunuzu daha az kirletir.
4-Dizel yakıt içinde tek ölümcül tehlike sulu yakıttır. Aşırı sulu yakıtla gideceğiniz 50 km bile enjektörlerinizi aşındırabilir, yolda kalmanız muhtemeldir. Sulu yakıtı anlamanın yolu basittir: Yakıt berrak olmalıdır. Cam şişeye konulduğunda öbür taraf görülebilmelidir. Kirli su yada ayran görünümündeki dizel motorunuzu kesinlikle bozar. Almadan önce yakıtı görmek bildiğim kadarıyla kanuni hakkınızdır. Bazen istasyonlarda bardak içerisinde kenarda görebilirsiniz. Günümüz piyasasında alacağınız yakıtın kalitesi markasından çok aldığınız istasyona bağlıdır. Kolay bir yöntem, şoför esnafı nereden alıyorsa oradan almaktır.
5-Yukarıda yazılanlara bakıldığında, en iyi yakıt standarda uygun en ucuz yakıttır.
Tüm gezenbilir ailesine kazasız, belasız, keyifli yolculuklar dilerim...