Tek araç kullanmayı düşünüyorsanız ve aile iki kişiden fazlaysa kısa şase yani üç kapı bir araç cidden çok zor oluyor. Yok biz genç insanlarız, araca çok fazla üç dört kişi binmeyiz derseniz, arazi için o zaman üç kapı bir araç olabilir. Beş kapı araçlar içinde arada sırada olsa bile arazide kullanmak için Honda pek uygun bir araç değildir. Hatta istemeden olsa bile kırım yaşandığında ciddi rakamlar çıkacağını hatırınızda tutunuz. Rav4 her ne kadar Toyota sağlamlığında olsa da diğer düşündüğünüz araçlar içinde Honda gibi ayrı arazi şanzımanı olmayan sadece şehirli SUV diye tanımlayabileceğimiz bir araçtır. Listedeki aynı kategoride olan üçüncü araç ise Terrios'tur. Toyota'nın yan kuruluşu üretimi olup o da sağlam bir araç olsa da ne yazık ki onun da arazi şanzımanı yoktur. Bu üç araç içinde Terrios en az tüketimi olan, HRV ve Rav4 ise denk tüketimleri olan ama Terriosa göre daha fazla tüketen araçlardır. Hepsi istendiğinde dört çeker, normalde iki çeker olabilen araçlardır. Bu bölümü bu bilgilerle kapatıp daha ağır koşullara dayanıklı olan diğer araçlara bakalım.
Diğer düşündüğünüz araçlardan Jimny ve Vitara, Suzuki yapımı sağlam Japonlardandır. Jimny üç kapılı hayli dar bir iç hacme sahip ama arazideki başarısı tartışılmaz afacan, asfaltta ekonomik bir araçtır. Vitara ister üç kapı ister beş kapı olsun, sağlam alt yapısıyla yine hem caddede hem arazide sizi tatmin edecektir. Sırada son iki tercihiniz olan Pajero ve Terrano var. Her ikiside yine üç ve beş kapı seçenekleriyle diğerlerinden daha fazla iç hacim sunabilen en kemikli diyebileceğimiz araçlardır. Bu guruptakilerin hepsinde ayrı arazi şanzımanı vardır. Tam birer arazi kurdu olan bu araçların içinde son ikisi yakıt olarak Suzuki gurubuna göre biraz daha fazla yakıt harcarlar. Bu araçlarda ( Suzuki Vitara, son yıllardaki modelleri hariç ) diğerleri gibi ister iki ister dört çeker olabilen araçlardır. Ancak 2006 ve sonrası Vitara modelleri sürekli dört çeker olup yakıt tüketimi ne yazık ki yüksektir.
Son paragrafta yukarıdaki bilgilerin dışında naçizane önerilerim olacaktır. Tavsiyem aracı almadan önce tamirci veya ustanızı ayarlamanızdır. Öncelikle size, kolayca ulaşabileceğiniz bir yerde destek veya tamir hizmeti verebilecek, güvenebileceğiniz servisinizin, ustanızın olmasını ayarlayınız. Bu güvenilir yerin önereceği, bakabileceği, parçasını bulabileceği bir araç varsa onu edinmeye çalışın. Bu tavsiyeleri iyice dinleyin ve akabinde sosyal medya üzerinden bölgenizdeki offroad guruplarına üye olmaya çalışın. Offroadçu arkadaşların hepsi yardımsever ve bu sporu seven insanlardır. Sizi yancı olarak davet ederlerse bir iki etkinliğe katılın ve en çok hangi marka araçların kullanıldığına bakın. Araçlarını nereye, hangi ustaya götürdüklerini öğrenin. Bu hareketler sonucu araç seçiminizde daha kolay karar verebilirsiniz. Şahsi bilgilerimden ve tecrübelerimden bazılarıdır, yardımcı olmasını umarım.
Edit: Abi ben yaşını bilmediğimden dolayı hocam diye hitap ettim sımdı profılıne bakınca yaşınızın büyük olduğunu farkettim. Kusura bakma abi.
Hocam öncelikle ağzına sağlık. Yazdıkların hem benim için hem de dıger arkadaşlar için yol gösterici çok güzel bilgiler. Çok çok teşekkürler.
Şimdi ben komiserlık okuyorum yani akademıdeyım. Burası agustos ayında bitiyor. Bize Nisan ayında kredi çekme fırsatı tanıyorlar amacım o krediyi çekince dırekt olarak araç almaktı. Şimdi sizin bu yazdıklarınızdan sonra aracı hemen almanın erken olacağına kanaat getirdim.
Buradan sonra gideceğimiz şehri kendimiz seçiyoruz. Ben muhtemelen memleketime yakın olsun diye yozgat ya da kayseri seçmeyi düşünüyorum. Buralar geldiği zaman haliyle haftaiçi sürekli şehirde bu aracı kullanıcam. Gerçi bu şehirler çok büyük olmadığı için sürekli araba kullanmam ama ara sıra alışveriş falan filan yanı az cok tahmin etmişsinizdir. Tabi bekar olduğum için bu araca tek başıma bınecegım yani arabanın küçüklüğü büyüklüğü çok problem değil. Daha önce arabam olmadığı için bu arabayla aynı zamanda ıyı kötü araba kullanmayida öğreneceğim.
Şimdi işin dag kısmıda şöyle: Haftasonları ve yaz tatıllerınde bayramlarda falan bu araçla kasabaya gecicem bu 2 şehirden bizim kasabamız 45 km. Yollar asfalt ancak kasaba yolu olduğu için çamur kar pek eksik olmaz. Bu benim arazi aracına yonelme sebebimın ilki.
2. Sebepte şu hocam babam mercedes sahibi. Aracın altı yere yakın olduğu içın yaz kış daga çıkamıyor. Eee kasabamızında etrafında dag yayla cok guzel yerler var insan aracıyla çıkmak istiyor o sebeple ben bu aracı bir süre sonra kasabaya temelli olarak bırakabilirim. Yani benim için araba hurdaya cıkana kadar hep bizde kalacak. Oyle bır niyetim var satmayı düşünüyorum. Bu dag yayla gezerkende agır off road değil en baba çamurda karda toprak yolda gidicem.
Iste hocam bana boyle bı arac lazım.
Sehırde alışveriş gıbı temel ıhtıyaclarla kullanılacak ( öyle gunluk 100 km yol yapacak olayı yok yanı)
Ben araba kullanmayı bu araçta geliştirıcem. Biliyorum kullanmayı ınsalah daha ii öğreneceğim.
Arac temellı bızde kalacak yanı cok uzun yıllar.
Ağır off road yok sadece yagmur çamur.
Kusura bakmayın uzun uzun yazdim boylece daha kolay yardımcı olabilirsınız diye. Verdiğiniz bilgiler benim için çok değerli olacaktır. Şimdi sızın yorumlarınızla aracı belirleyip baska araclara yonelmeyecegım.
Benım nedense gönlümde otomatik vıtes jımny ya da Vitara.
Daıhatsu'da olabilir. Nedense diğer araçlara çok gonlum yok. Mesela land rover diyorlar ancak içime pek sinmiyor. Arazi aracı olsa da tatlı ufak 3 kapı bır arac istiyorum.
Kendinize ıyı bakın çok teşekkürler
Edit: Abi ben yaşını bilmediğimden dolayı hocam diye hitap ettim sımdı profılıne bakınca yaşınızın büyük olduğunu farkettim. Kusura bakma abi.
General Mobile 4G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi