Araç Seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barb_alone Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,837
Ynt: Araç Seçimi

tabiki ben kendini çekebilecek ve beni yolda bırakmayacak bir çalışma olarak anlatmaya çalışmıştım .....

birde konuları okudukça tabi çıkıyor bazı sorular .....

yükseltme işi için herkes farklı yorumlarda bulunmakta ben hem yolda hemde gezi amaçlı (yarışma kesinlikle değil) olarak 3" yükseltsem bana en yeterli şekli bulacağımı sanmaktayım yada bunu lastikle yapıp olabildiğince fazla uğraşmıyayım mı ya da 4.5" yükseltip diğer arkadaşlar gibi bir kere mi yapiim bu işi

amaç normal kullanımlarda daha ince yanaklı büyük jant kullanmak off-road içinde lazım gereken lastik jant kombinasyonu kullanmak burada hem gezilerde kullanmam gereken off-road lastiğini amacında uzun vade kullanırım hemde yolda kullanacağım lastiği de

serkann arkadaşımız ben yükseltmeden keyifli geziler yapıyorum dedi onu mu izlemek lazım yada bir kaç organizasyona katılıp öle mi karar vermek daha doğrusu hemen masraf yapmadan
 

Etiketler
Ynt: Araç Seçimi

Organizasyonlara katılıcam derseniz yükseltme şart. İstesenizde yol alamassınız. 3'' yükseltme ve 32-33'' lastik ile hiç sıkıntı yaşamazsınız. Karayolunda da zaten 120-140 giderim diyorsunuz, zaten mesele çözülmüştür.
3'' yükseltirseniz daha sonra 4 veya 4.5'' yükseltseydim demezsiniz. Ama 2'' yükseltirseniz keşke dediğiniz anlar olur. 4.5'' yaparsanız off-roadda daha rahat edersiniz ama peşinden ufak tefek sıkıntılar gelebilir. Günlük kullanımda iniş biniş sıkıntı olur. Bayanların elinden kolundan tutup yardım edersiniz. Ve 4.50 yapmanız için en azından ayda 2 sefer off-road yapma merakınız olmalı ki değsin. Kişiye göre kalmış bir seçimde diyebiliriz.
 

Ynt: Araç Seçimi

V8 + LPG kullanım maliyeti açısından dizele göre birçok motor/araç/özellik açısından ucuz gibi görünüyor olabilir... sesi de ataklığı da çok cezbedebilir... ama iş arazide su + çamur ikilisi ve bol elektronikli yapıyla kullanıcısını pek de memnun edecek gibi gelmiyor bana... hangi marka/model seçeceksiniz bilmiyorum ama varsa o modelin kendini ispatlamış mekanik dizelini almaya gayret edin.
 

Ynt: Araç Seçimi

edaghan' Alıntı:
V8 + LPG kullanım maliyeti açısından dizele göre birçok motor/araç/özellik açısından ucuz gibi görünüyor olabilir... sesi de ataklığı da çok cezbedebilir... ama iş arazide su + çamur ikilisi ve bol elektronikli yapıyla kullanıcısını pek de memnun edecek gibi gelmiyor bana... hangi marka/model seçeceksiniz bilmiyorum ama varsa o modelin kendini ispatlamış mekanik dizelini almaya gayret edin.

walla dizel alırsam birincil araç olarak almam gerekecek

ama 96-98 arası bir zj alırsam o zaman da ikincil araç olacağından daha mantıklı olacak benim için hemde 2 arabam olacak o zaman en az maliyet ile zevk yaşamış olacağız tabiki benzinli araç su ve benzeri arazi koşulunda dezavantaj olarak gözükse de bu dezavantajla yaşamaya çalışacağım :D
 

Ynt: Araç Seçimi

Jeep34' Alıntı:
Organizasyonlara katılıcam derseniz yükseltme şart. İstesenizde yol alamassınız. 3'' yükseltme ve 32-33'' lastik ile hiç sıkıntı yaşamazsınız. Karayolunda da zaten 120-140 giderim diyorsunuz, zaten mesele çözülmüştür.
3'' yükseltirseniz daha sonra 4 veya 4.5'' yükseltseydim demezsiniz. Ama 2'' yükseltirseniz keşke dediğiniz anlar olur. 4.5'' yaparsanız off-roadda daha rahat edersiniz ama peşinden ufak tefek sıkıntılar gelebilir. Günlük kullanımda iniş biniş sıkıntı olur. Bayanların elinden kolundan tutup yardım edersiniz. Ve 4.50 yapmanız için en azından ayda 2 sefer off-road yapma merakınız olmalı ki değsin. Kişiye göre kalmış bir seçimde diyebiliriz.

bilgilere teşekkür ederim

yükseltsemde normal kullanım için yol lastiği kullanırım daha az problem olacaktır diye düşünüyorum .....
 



Ynt: Araç Seçimi

barb_alone' Alıntı:
bilgilere teşekkür ederim

yükseltsemde normal kullanım için yol lastiği kullanırım daha az problem olacaktır diye düşünüyorum .....
işte o olmaz..yükseltmeden arazi lastiği olsa olur ama normal lastikle yükseltme bir işe yaramaz..en azından A/T lastik olmalıdır..
 

Ynt: Araç Seçimi

serkann' Alıntı:
işte o olmaz..yükseltmeden arazi lastiği olsa olur ama normal lastikle yükseltme bir işe yaramaz..en azından A/T lastik olmalıdır..

normal yol lastiğini normal yol koşulları için kullanmayı düşünmüştüm arazi dışında yani uygun olmazmı bu kullanım

arazi lastiklerim kenarda durur ne zaman bir gezi veya organizasyon olur o zaman takarım diye düşünmüştüm böylece lastik ömrüm uzun olur diye düşünmüştüm.....
 

Ynt: Araç Seçimi

barb_alone' Alıntı:
normal yol lastiğini normal yol koşulları için kullanmayı düşünmüştüm arazi dışında yani uygun olmazmı bu kullanım

arazi lastiklerim kenarda durur ne zaman bir gezi veya organizasyon olur o zaman takarım diye düşünmüştüm böylece lastik ömrüm uzun olur diye düşünmüştüm.....
öyle yapan arkadaşların bir zaman sonra pişman olduğunu okumuştum forumlarda..en güzel çözüm A/T bende öyle yapıcam bu hafta kısmetse değişicem lastiklerimi..sök tak sök tak gözüm kesmiyor açıkcası...düşünün akşam evde otururken bir telefon geldi..hadi gel şuraya gdiyoruz...veya bir arkadaş aradı şurda battım senin cherokeeden başkası çıkaramaz gelirmisin dedi ;D
 






Ynt: Araç Seçimi

Değerli arkadaşlar.Aranıza yeni katıldım herkese merhaba.Sizden Daewoo nun Musso mod hakkında bilgi almak istiyorum.Sizce nasıl bir araç.Avda ve gezintide kullanmak için.Müsbet veya menfi bilgiye ihtiyacım var.Almaya değermi.Sevgilerimle birol Civan.Artvin-Yusufeli Avcılar Der Bşk.
 

Ynt: Araç Seçimi

bilen arkadaşlar yardımcı olacaktır

ama araştırdığım kadarıyla musso ile off-road yapan yok ve parça problemi en önemli sorun olacaktır diye düşünüyorum


normal binek aracımızı mecburiyetten değişime gittik bütçemiz haliyle başlangıçta bahsini ettiğimiz miktarlardan çok aşağı düştü ama araştırmaya ve araç edinmek için her şartı zorlamaya devam :D


bu arada uygun fiyatlı range roverlar var piyasada acaba bunların V8 leri ne kadar yakar lpg ile model olarak 86-89 range roverlar temiz dizeli bulunsa alınır mı ne tip problemleri vardır yorgunluk harici ... 93-95 zj ye alternatif olurmu yoksa gereksiz bir araştırma mı ....
 

Ynt: Araç Seçimi

Range rover cok nazik ve sikintili bir arabadir bir cok kronik hastaligi vardir en basiti surekli patlayan yukseltme korukleridir sehir ici kullaniminda bile bu sorunlar sik yasanir araziyi dusunemiyorum bile !
 

Ynt: Araç Seçimi

86-89 modellerde yükseltme körüklümü yani yükseklik değişmekte mi yoksa ben mi yanlış araştırdım ...

ayrıca uygun fiyatlı LR discoI ayrıca II olduğunu tahmin ettiğim V8 ler bunlar alınabilir mi zj ye oranla uygun fiyatlı larda öncelikler değişince böle oldu

LR lerin I ve II leri hangi yıl içinde üretimi var yani II hangi yıldan sona üretime geçti

hiçbiri olmazsa en uygun fiyatlı zj yi alıp çıkacaz dışarı nesi var nesi yok toplıcaz :D
 



Ynt: Araç Seçimi

Barbaros Bey;
1986 - 1989 yılları arası Range Rover Classic'lerin yükseltme-alçatma körüğü yoktur. Düz helezon ve amortisörlüdür. Tüm RRC, Discovery, Freelander vb Land Rover marka araçlar helezonludur, bu araçlarda makas yok.

Discovery'nin üç ayrı üretim dönemi vardı. 1989-1994 arası 200 serisi, 1995-1998 arası 300 serisi, 1999-2004 arası Series II olarak adlandırılmıştır. 2005'ten sonrası LR3 olarak geçer. 200 ve 300 serisi kısaca Discovery 1 olarak anılır, aralarında motor farkı olduğu gibi, iç ve dış görünümünde değişiklikler mevcuttur.

200 serisinde: 200TDI, V8, MPI
300 serisinde: 300TDI, V8, MPI
Series II'de: TD5, V8
LR3'te: TDV6, V8 motorları kullanılmıştır.

Sormak istediğiniz diğer konularda da yardımcı olmaya çalışırım. İyi günler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,577
Kayıtlı Üye Sayımız
166,647
Kaydolan Son Üyemiz
Pw250

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst