Antalya'dan Kuzey Denizi Kıyılarına

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Tifa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 267
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 75,809
Ynt: Antalya'dan Kuzey Denizi Kıyılarına

.


dönüş yolu 089.JPG


dönüş yolu 090.JPG


dönüş yolu 091.JPG


IMG_0365.JPG
 

Ekli dosyalar

  • dönüş yolu 087.JPG
    dönüş yolu 087.JPG
    62.2 KB · Görüntüleme: 358

Etiketler
Ynt: Antalya'dan Kuzey Denizi Kıyılarına

.
 

Ekli dosyalar

  • ımg-366.jpg
    ımg-366.jpg
    22.5 KB · Görüntüleme: 367

Ynt: Antalya'dan Kuzey Denizi Kıyılarına

GENEL DEĞERLENDİRME

24 Haziran’da Antalya’dan başlayan seyahatimiz 31 Temmuz’da sona erdi. 38 gün süren bu gezimizde 7250 kilometre yol yaparak 8 ülke gezdik. Bu ülkeler Yunanistan, İtalya, Avusturya, Liechtenstein, Almanya, Hollanda, Slovenya ve Hırvatistan’dı.
38 günlük sürenin 26 gününü yurtdışında geçirdik.12 gün ise Antalya’dan İpsala sınır kapısına kadar olan yol ve Bergama’da ailemizin yanındaki kısa dinlence süreçleriydi.
5 gün Avusturya, 5 gün Almanya, 4 gün Hollanda ve 5 gün Hırvatistan’da olmak üzere toplam 19 gün kampinglerde konakladık. Karavanımız 10 günde Bergama’daki kampingde kaldı. 9 gün ise yol üzeri konaklamaları ile feribotta geçen süreçti.
Mazotun litresi 1,1 ile 1,6 Euro arasında ülkeden ülkeye değişti. En ucuz mazot Hırvatistan’da en pahalısı ise Türkiye’deydi. Almanya, Avusturya ve Hollanda’da fiyatlar 1.4 Euro civarındaydılar.
Gezdiğimiz ülkelerin tümünde de herhangi bir güvenlik problemiyle karşılaşmadık. Kampinglerde rezervasyon yaptırılmasa da yer bulma konusunda bir sıkıntı yaşanmayacağı görülüyor.
Hava durumu Alplerin güneyinde Türkiye’nin Ege ve Marmara bölgesinden çok farklı olmamakla beraber Alplerin kuzeyine geçildiğinde düşük sıcaklık değerleri ve sık sık karşılaşılan yağmurları gezilerinizi planlarken göz önünde bulundurmakta fayda var.
Gezdiğimiz ülkelerin tümünde Lidl ve Aldi gibi süpermarketlerde temel tüketim maddelerinin fiyatları Türkiye ile aynı hatta et, süt ve süt ürünlerinde daha da ucuzdu. Gözle görülür tek pahalılık meyve ve kısmen sebzedeydi.
Son yıllarda Avrupa’da da yakıt fiyatlarının artması gezi öncesi planlama aşamasında artık bu olguyu da göz önünde bulundurulacaklar listesinde üst sıralara doğru çekmeye başladı.
Aracımız 1422 cc motor hacmine sahip ve 3 silindirli olması dolayısıyla yakıt sarfiyatı açısından oldukça iktisatlı. Normal şartlarda 100 kilometrede 4,5 litre mazot harcarken karavan çekerken harcaması 100 kilometrede ortalama 8,5 litre değerlerine geliyor. Bu nedenle bu seneki gezimizde ki yakıt harcamamız yaklaşık 1000 Euro tuttu.
Kısa süreli gezilerde çok fazla uzakları planlayıp programlamamak daha uygun olacak gibi duruyor. Araçlarımızın 100 kilometrede 8-10 litre mazot harcayacağını düşünürsek bu planlama aşamasında da bugünkü kur ve yakıt fiyatları üzerinden yapacağımız her 100 kilometre için 30 lirayı yakıt harcaması olarak düşünmemiz gerekecek.
Adriyatik geçişinde feribotu kullanmak rahatlık ve konfor açısından bir avantaj olmakla birlikte fiyat açısından karayoluna göre bir dezavantaj.
3 kişi Venedik gidiş, Ancona’dan dönüş olarak düşük sezon gidiş, yüksek sezon dönüş fiyatı 745 Euro idi. Ramazan ayının başlangıcına denk gelmesi sebebiyle eğer dönüş biletini daha önceden almamış olsaydık Ancona’dan bilet bulmamız mümkün olmayacaktı. Almanya’dan gelen işçilerimiz Ancona’da 2 gün sonrasının biletlerini alıyorlardı. Zamanınız varsa bir problem yok ancak belli bir tarihte gitmeniz gerekiyorsa önceden biletiniz olmadan özellikle yüksek sezonda limanlarda olmak sıkıntı yaratabilir.
Balkan ülkelerinin ucuz yakıt fiyatları karayolunu bir avantaja dönüştürüyor, ancak Slovenya ya da Macaristan’a kadar olan güzergahta 7-8 adet sınır kapısı geçişi olmakla birlikte, belgeleriniz tam olduğunda da bu sınır kapılarının size biraz zaman kaybettirmesi dışında bir sıkıntısı yok.
Yollarda yoğun bir trafik kontrolüyle karşılaşmamamıza rağmen otoban çıkışlarında bir kez Avusturya bir kez de Almanya’da polisin kontrol yaptığını gördük. Her ikisinde de arabamızın arkasında karavan çekmiyorduk ve polis bizi durdurmadı. Bir kez de Almanya’da polisin şehir içerisinde el radarıyla hız kontrolü yaptığına şahit olduk.
Gezilerin planlaması aşamasında önemli bir girdi olan maliyet kısmını da bu değerlendirme içerisine aldık. Bir kıyaslama yapılabilmesi açısından herkes tarafından yapılması zorunlu harcamalar belirtilerek kişiden kişiye değişeceği için yemek, alışveriş vb. özel harcamalar değerlendirmenin dışarısında bırakılmıştır.

1 Euro 2.80 Tl olarak hesaplanmıştır.

Uluslararası ehliyet: 63 Euro
Grreen Kard (sigorta): 80 Euro
Çıkış fonu: 15 TL x 3 = 45 TL/16 Euro
Seyahat Sigortası: 50 TL x 3= 150 TL/53 Euro
Kasko Farkı: 10 Euro
Yakıt: 966 Euro
Kamping ücretleri: 766 Euro
Otoban, tünel vb. yol geçiş ücretleri: 228 Euro
Feribotla Adriyatik geçişi: 745 Euro

Görüleceği gibi yakıt yaklaşık 1000 € ile en yüksek harcama kalemi olmuştur. Otoban kullanım giderleri ile feribot bileti de yine toplam 1000 € civarındadır.
Yurtdışına çıkmadan Türkiye’de yapılan zorunlu harcamalarda 234 € olmuştur. Türkiye’nin güneyinden Hollanda’ya kadar 3 kişi çekili karavanla sadece gidip gelmenin maliyeti 2200 € olmaktadır. Konaklama bedelleri de bu rakama eklendiğinde 3000 Euro’luk bir maliyetle karşılaşılmaktadır.
Kısa zamanda uzun mesafe gezilerinden ziyade, yakın ülkeler daha uygun bir seçenek gibi durmaktadır. Uzun soluklu ve uzak coğrafyaları ise daha bir zamanın bol olduğu emeklilik günlerine saklamak fiyat/fayda kıyaslaması açısından sanki daha uygun olacak gibi görünmektedir.
Yeni ülkeler, yeni güzergâhlar ve yeni hikâyelerle tekrar birlikte olabilmek ümidiyle.
 


Ynt: Antalya'dan Kuzey Denizi Kıyılarına

Sevgili Fatih abi yine hoş anlatım tarzın ile bizleri sürükleyen yazı dizini senden beklediğimiz gibi ayrıntılı maliyet bilgileri ile toparlayarak sonlandırdın.Eline kalemine sağlık.
Belleğimizde hoş bir tad bırakan bu gezi yazından sonra başlayacağın diğer yazını merakla bekliyor olacağız.Sağol var ol yollardan hiç eksik olma...
 





Ynt: Antalya'dan Kuzey Denizi Kıyılarına

Gezi notlarınızı zevkle okudum. Avrupa gezilerini planlardan çok değerli olacak bilgiler, güzel resimler ve çekici üslup için teşekkürler.
 

Ynt: Antalya'dan Kuzey Denizi Kıyılarına

Merhaba Fatih bey,

güzel bir gezi yazısı teşekkür ederiz. Yazı içinde uzun rota oldu özeleştirinizi hatırladım bilmem yanılıyormuyum zira rota
odaklanması için tecrübeniz önemli.

Alpler avrupada en çok ilgimi çeken, gezmek istediğim sıradağlar, Fransa ve İtalya bisiklet turlarını takip ederek birçok
rotayı ilgi ile takip ediyorum. Bisiklet turları dışında normal dönemlerde bu rotaları gezmiş olanların tecrübelerinden bir
rota çıkarmı? bu vesile ile bilgisi olanlarada bir gönderme yapmak istedim.

Selamlar
 

Ynt: Antalya'dan Kuzey Denizi Kıyılarına

Levent Bey merhaba,
Galiba karavancıların kaşiflik ve rota takip anlayışları benzeşiyor. Bisiklet yarışlarını bende hiç kaçırmam. Eskiden elde haritalarla rot takip ederken şimdi elimi altında lap-top, harita ve Google Earth il güzergahı çakıştırarak takip ediyorum. Aynı zamanda bir nevi oyun gibi de oluyor. Tabii ki bunun en önemli faydası o bölgelerdeki alan hakimiyetinizin artması.
Rota ve süre konusuna gelince biraz da gezi anlayışınıza ve mali durumunuza bağlı olmakla birlikte şöyle açabilirim.
Genellikle çalışan ve en fazla 1 ay izin kullanabilecek kişileriz. Hele de bizim gibi sınıra uzak bir bölgeden olunca ikamet ettiğimiz şehrimizden Yunanistan yada Bulgaristan sınırına gidip gelme süremiz 4-5 gün oluyor. Yani 1 ay iznimizi aldığımız takdirde yurtdışında dolu dolu geçirebileceğimiz süre 24-25 günü geçmiyor. Eğer hedef noktamız Alp Dağlarının kuzeyi olursa bu süre 20-22 günlere kadar düşüyor. Bu gün hesabı çekili karavan için belirtilmiştir. Eğer uzun yol otobüs şöförleri gibi durmadan iki kişi değişerek yol yapılırsa süre bir miktar daha kısalabilir.
Genel değerlendirme yazısında da belirttiğim gibi Türkiye'nin güneyinden Hollanda'ya kadar yalnızca gidip gelmenin maliyeti 6000 Lira tutuyor. 3 günde gitseniz 3 ay da gitseniz üç aşağı beş yukarı yol maliyeti bu.
Fiyat/fayda dengesi açısından değerlendirildiğinde 20-25 günlük bir süre için bizler gibi maaşlı kişilerin bu rakamı hemen gözden çıkarması çok kolay olmayabilir.
Bu nedenle bu yol parası verildiği takdirde uzak ülkelerde daha uzun süre kalmak daha mantıklı gibi görünmektedir.
Yukarıda da belirttiğim gibi bu durum kişilerin tercihleriyle de doğru orantılıdır. Bazı gezginler için karavanla uzaktaki hedef noktaya gidip gelmek bir amaç olabilir.
Ben gittiğim güzergahı sindire sindire o bölgenin her noktasını keşfederek gezmeyi seven birisiyim. Karavanımla belli aralıklarda mola verdikten sonra arabamızla yaklaşık 200 kilometrelik bir daire içerisinde günübirlik geziler yaparak o bölgenin köyünü kasabasını dağını bayırını dolaşıyoruz. En önemlisi kampinglerde akşamları komşu karavancılarla gezdiğimiz ülkelerden, karavancılıktan, politikadan aklımıza gelebilecek herşeyden konuşuyoruz. Ülkeleri ve insanları yalnızca görsel anlamıyla keşfetmekle kalmıyor düşünsel anlamda da keşfedip tanımaya çalışıyoruz.
Kendimize şu soruyu soruyorum. Karavan bizim için bir amaç mı yoksa bir araç mı?
Cevabım tabii ki bizi farklı coğrafyalara ve farklı kültürlere götüren bir araç oluyor. Böyle olunca kısa zaman dilimlerinde yüksek maliyetlerle ha babam de babam yol yaparak tır şöförü misali yalnızca yolları görmek ve karavanda olmak bizim gezi anlayışımıza uymuyor.
Artık hava ulaşımı çok gelişti. Kısa zaman dilimlerinde çok uygun uçak biletleri bularak uzak noktalara uçakla giderek orada araba kiralıyor ve 3-4 günlük geziler yaparak geri dönüyoruz. Çok daha mobilize ve ekonomik oluyor.
Örneğin Antalya-Hollanda yol maliyeti olan 6000 lira ile 3-4 günlük 3 ayrı hedef noktayı 2 kişi kiralık bir araçla gezmek mümkün olabilmekte.
Bu nedenle 2009 da Almanya, 2011 de Hollanda ve 2013 de Belçika'ya kadar olan seyahatlerimizden sonra Alp Dağlarının kuzeyine geçecek olan gezilerimizi emeklilik günlerine 3 ay süreli zaman dilimlerine, emekli olana kadar kısıtlı zaman dilimleri içinse Alp Dağlarının kuzeyine geçmemeye karar verdik.
 



Ynt: Antalya'dan Kuzey Denizi Kıyılarına

Detay bilgiler için teşekkürler Fatih bey,

bizdede benzer sorunlar aslında,normalde yaz aylarında 1.5 aya kadar uzayabilir tatilimiz ancak kızlarımız yaz okulu kararı
verirlersede yapacak birşey kalmıyor bayram tatiliyle birleştirip 1-2 haftayı geçmeyen tatille idare etmek durumundayız.

Uzun soluklu planları ötelemekten başka elden birşey gelmiyor.
Bugün doğum gününüz sanırım,mesajınızın altında forumdan pasta ikramınız görünüyor,sağlık ve mutlulular.

Selamlar
 

Ynt: Antalya'dan Kuzey Denizi Kıyılarına

Fatih gezi raporunu zevkle takip ettim... Müsadenle Derneğimizin facebook sayfasına link yapacağım.. görüşmek üzere arkadaşım..

Sevgiyle kal.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,876
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
corolla70

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst