Güzel gezi olmuş fotoğraflar ve özelliklede video için teşekkürler.Aracın kırılmasına çok üzüldüm ama yeri gelmişken kırılma olayı ile bilgi vermek isterim.Hangi marka olursa olsun (ÇAMUR,TOPRAK,KUM) farketmez, araçlarımızın ağırlığından ve gücünden dolayı bu tarz durumlarda aracı fazla zorlamak kırılmalara sebep olur.Aracımızı ağır devre alıp (tork dan faydalanarak)varsa kilitlerimizi açıp(toyota LC ler için söylüyorum)gaza yüklenmeden tırmanış , kanallı çamur geçişi veya kumdan çıkışı tamamlamak gerekir.Bu tarz durumlar birçoğumuzun başına gelmiştir.Kilit olmayan araçlarda ise bu tarz zorlamalar hiç denenmemelidir.
Gezilen bölge çamur olmasada bol taşlı ve kayalık bir yer.Yavuz beyin lastikleri gibi MT lastikler tercih edilmeli.Çünkü çamurdan bir farkı yoktur bu tarz yerlerin.Yurt dışındaki görüntülerde kullanılan lastik türlerine dikkat ederseniz nedemek istediğim daha iyi anlaşılacaktır.
Aracımıza aşırı yüklenmede güçden dolayı,aktarma organlarına binen yük,kuvvet,basınç herneyse inanılmaz ölçüde fazladır.Sonuçda nekadar iyi olursa olsunlar akslarımız,şaftlarımız,dişli sistemimiz profesyönel araçlardaki gibi özel malzemelerden deyil.Videoyu iyice izlerseniz,araç ileri geri patinaj çekerek aşırı zorlanıyor.Burada aks,diferansiyel,şaft ve şanzumanda da ciddi sorunlar yaşanılabilirdi.
Tekrar paylaşımınız için teşekkürler. 8)