Ahmet Ozalp
Ana Kamp
Offroad araçlarında iki akü vinç vs için oluyor . Ben olsam iki aküyü aynı bırakır, üçüncüsünü bağımsız yaparım.
Araç çalışırken üçünü de şarj ederim.
Araç çalışırken sadece iki aküyü kullanırım.
Araç çalışmıyorken sadece üçüncü aküyü kullanırım.
Araç çalışmıyorken üçüncü akü yetersiz kaldığı anlarda sadece ısıtıcı gibi acil çalışması gereken birşey varsa ilk iki aküye bağlama seçeneği yapardım.
Güneş paneli için benzer aküler daha verimli olduğunu unutmazdım.
Bir de offroad düzeneği yapanlar her akü kutup başına yakın sigorta koymayı sevmiyorlar.Hatırlatmak isterim.
Farklı akülerlerü farklı yük kullanmak için yatlarda kullanılan çok güzel şalterler var. Onlara bakabilirsiniz.
Sormuş olduğunuz powerbanklara kullanmamış olsam da güvenmiyorum. İşe yarasalar her yerde elektrikli araba olurdu.
Bu çözüm maalesef çok pahallıya mal oluyor. Akü takviyesi de yapabilmem için 150 Ah bir akü gerek. Solar panelle şarj olacağı için AGM veya Jel akü olmalı. Ayrıca bunu şarj edecek panellere ve Charge controllera gerek var. Paneller büyük olacak ve aracın üstüne takılmak zorunda. Aerodinamik etkilenecek ayrıca araç 60-80 kg daha yüklenecek. Çok para gidecek sonunda gerek duyduğumdan çok fazla enerjim olacak.
Diğer yandan powerbank 2 kg. Taşınabilir. Her şekilde şarj edilebiliyor. Şarjı uzun süre muhafaza ediyor. Cep telefonumu şarj ediyor. Ayrıca üstüne Led aydınlatması var. Gerektiğinde de 3 Lt dizel motoru takviye edip çalıştırıyor. Maliyeti de yukardaki sistemin beşte biri en fazla.
Özetle sistem seçildi, hangisi iyi o aranıyor.
Saygılar