Ynt: Akaryakıt İstasyonlarında Müşteri Beklentileri
Benim beklentim aslında tek bir akaryakıt istasyonu için geçerli değil. Bir markanın tüm istasyonlarında aynı standart olmalı. Sakıncası yoksa örnekleri marka vererek anlatacağım:
1. Temiz tuvalet, standart hizmet anlayışı
Örneğin OPET'in tüm istasyonlarında tuvaletler temizdir ve hepsi hemen hemen bir konspet. Bu durumda Anadolunun uzak noktasında da Ankara İstanbul gibi büyük şehirlerde de bulunan belirli standartlara ulaşılmış oluyor. Tabii bu sıkı ve düzenli denetimle mümkün.
2. Marketlerde bisküvi sigara içeceklerin yanısıra araçların acil durumlar için ihtiyaç duyabilecekleri kayış, ampul, akü takviye kablosu, çekme halatı, silecek lastiği gibi temel bazı ekipmanların satışını tüm istasyonlarda sağlamaları ve en azından araç sahiplerine bu ekipmanların montajında yardımcı olabilecek beceriye sahip personel
3. Lastik tamiri, akü takviyesi , tamiri
4. 7/24 açık market, çay/kahve içilebilecek ufak bir alan
5. İlkyardım eğitimi almış personel, ilkyardım için yeterli ekipman. Ağrı kesici ve bazı temel ilaçlar (bunu yazdım ama aslında markette satışı mümkün değil sanırım, maalesef ülkemizde bazı reçetesiz satılan ağrı kesiciler bile eczaneler dışında satılamıyor)
6. Markette bebekli ve çocuklu ailelerin seyahatleri esnasında ihtiyaç duyabilecekleri çocuk bezi, biberon, mama, vs. satılması, Annelerin bebek bezi değişimi yapabilecekleri temiz ve sıcak su imkanı bulunan bir oda
7. Para çekebileceğiniz bir ATM veya POS'lara CashBack özelliği/yetkisi
8. Kablosuz internet, TV