Merhaba 25 Ocak sonrası bir kış uykusu ile geçmiş. Mart sonuna kadar bir işlem yapmadık. Banyomuz geldi depomuza kaldırdık. Orjinal olmayan yan paneller konusu farklı düşüncelerimize rağmen olmadı. Bir şekilde zorlama planlar yapsak da sonrası ortaya çıkacak sorunlar ve plandaki uyumsuzlukları görünce kesin bir kararla marin kontra işlemine geçiş kararı verdik. Uzun süredir takibini yaptığım yerel bir mobilyacı ile devam etmeye karar verdim ve aracı atölye ye Mart ayının son haftası soktuk. Tatmin eden bir çalışma oldu. Aynı atölye de Düzce de uzun süredir çalışmalarını izlediğim , sorular sorduğum tam zamanlı karavan yaşantısı olan bir elektrik profesyoneli ile arac uygun bir plan yaparak önceden hazırladığımız kutu sistemi sökerek yerine başarılı bir şekilde yerleştirdik. Kablo görüntüsü ve karmaşası olmayan, kullanımı ve kontrolü basit başarılı bir iş gerçekleşti. Bayram öncesi aracı çıkardık, iç kısımda perde, minder, vs dekoratif işlemler için çalışma sırası artık eşimde. Bende araç altına gri su deposu, tüp bağlantısı, alarm dedektörleri, güvenlik (hırsızlık ) için donanımları yerleştireceğim.
Bayram sonrası Öz Çağrı Mühendislik den Levent Bey'e resim ve planlarımı gönderdim ertesi gün proje başvurumu TSE 'ye yaptı. Bugün verdiği irtibat kişi ile süreç konusunda bilgi almak , araç ile gidip tamamlamam gerekenleri öğrenmek için bu işlemleri yaptığı anlaşmalı servisde buluştum. Bir şey öğrenme durumum olmadan aracınızın yapımı bittiyse şimdi bakabiliriz dedi. Tüp, Ocak , kilit detaylarımın eksik olduğunu söylediğimde bunları zaten yapacaksınız bizim işimiz projenizin uygunluğunu görmek dedi. Bende kabul ettim, TSE ödemesi sonrası araca gittik ve 1 dakika sürmeyen kontrol sonrası TSE onayı süreci tamamlanmış oldu. İki güne kadar elime ulaşacak belge ile TÜVTÜRK muayenesine ve sonrasında Ruhsat başvurusuna hazır olmamı söyledi. Süreç böyle gelişince yazlık lastiklerimi taktırdım, TÜV için alt takım ve diğer kontrolleri, eksoz muayenesini yaptırdım. Hafta sonuna kadar herhalde ruhsatımızı da almış olarak korkmadan ( 6 aydır TUV süresi geçmişti ) yollara çıkabileceğiz.
Aracımız dışarıdan karavan görüntüsünde olmasın dedik ve dışında gerekli olan pasta cila dışında bir şey yaptırmayacağız. Koltuklarımız ve sürücü bölmesi için de bir işlem şimdilik düşünmüyoruz. Mevcut hali gezmemize engel değil.
Hatalarımız:
Banyomuz işlevsel olarak tam istediğimiz gibi, fakat karavanın diğer mobilyasına uyumlu olmadı. Fiber kısmını hazırlatıp işlemi mobilyacımızda yapmamız gerekiyordu. Fiberci kendi işini yaparak ben yapamam deseydi her ikimiz içinde doğru tercih olacaktı. Ama bu da gezmemize ve banyoyu kullanmaya engel değil. İhtiyaç haline geldiğinde bu kısma bir müdahelemiz olacak.
Yan paneller isteğimiz hafiflik amaçladığımız bir durumdan gelişmişti. Tam araştırmadan yaptığımız acele edilmiş bir hata oldu ( Aslında sürecimiz oldukça ağır ilerledi ) Sonuç iyi ki ısrar etmedik ve zamanında kontraya döndük.
Doğrular:
Elektrik sisteminde başlangıçtan farklı olarak Victron Orion Tr DC/ DC cihazı gemizi bir arkadaşıma vererek Havensis çift yönlü DC / DC cihaza geçiş yaptık. Takip edilebilmesi ve çift yönlü olması iyi oldu. Tamamen şarşlı aydınlatma düşünüyorduk. İk adet led tavan lambasını takmaya bizi ikna ettiler. Gerisi yine tamamen şarjlı.
Su tesisatımız yok. Gri su deposu hazır biraz gezdikten sonra takmayı planlıyoruz. Depomuz 95lt, Aracın alt yapısına uygun hacmi daha küçük ve daha ince bir depo bulursak tercih edeceğiz. Musluk ve duş şarjlı sistem. Temiz su depomuz tezgah altı 50lt. Memnun edici.
Bu başlık da daha önce paylaştım işlem öncesi boş araç ağırlığımız 2160kg dı. Bugün benzer tartı işlemini yaptırdım. 3080 kg ile iyi bir sonuç ile projeyi tamamlamış olduk. Ön ve arka aks arasındaki tartı sonuçlarında doğal olarak arka taraf da artış var . Yanların tartı dengesi ise ilk tartı ile aynı gibi Sağ ve Sol arasında 20kg fark vardı . Bugün ki tartıda sonuç benzer dengede oluştu.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar..