Adım Adım Karavan'a Doğru

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 419
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 100,547
Mesajlar
1,150
Tepkime Puanı
1,645
Yer
İstanbul
Gezenbilir sayfaları ile tanışmam Aralık-2017 başlarında oldu. Karavan ile ilgiside yoktu. Bir süre yapılan okumalar sonrası 25 Aralık tarihinde üyelik girişi yapmış ve bir kaç gün sonra " 2018 Haziran VW Caravelle ile Avrupa" başlıklı ilk konumu açmışım .
Bu başlık altında yapılan yorum ve tavsiyeler ile hazırlıklarımızı yaparak ilk yolculuğumuzu yaptık.
Şimdi de bir karavan için hazırliktayız , aracımızı henüz bulmamış olsak da ihtiyaçlarınızı almaya başladık. Yapımı kısmen kendimiz bazı kısımlarııda da alacağımız destekler ile yapmayı düşünüyoruz.
Bu paylaşım altın da yapım sürecin de sorularımız olacak . Bunun takibini de kolay yapabilmek için bir başlık altında sürdürmeyi uygun gördük.
Bir plânlamamız olsada farkli deneyimleri değerlendirmek faydalı olacaktır.
Ilgili konular için forum da arama yapsak da bazen kaçırabiliyoruz tekrar olursa uyarılarınızı bekliyoruz.

İlk sorumuzz için solar panellerin montajı konusu aklımda.
Biz, yakın zamanda kullanımı artan plastik montaj braketi adı verilen kitleri kullanmayı düşünüyorduk.
Solar ve elektrik tedariklerimizi yaptığımız ve süreçte beraber çalışacağımız forumun eski üyelerinden Önder Bey ( B-HET Mühendislik ) havalandırma için tavan sepeti uygulamasının daha uygun olacağını ve ön taraftan da bir ruzgarlik ile sürüş konforu içinde uygun ortamın sağlanacağını söyledi.
Aslında tavanda böyle bir sepet istemiyorduk.
Iki kurulum için görüşleriniz ve deneyimlerinizi ogrenmek isteriz.
Görseller uygulama şekli değildir örnek olarak konulmuştur.

Screenshot_20210328-022110_WhatsApp.jpg


Screenshot_20210328-022247_Chrome.jpg
 
Son düzenleme:

Etiketler

Gezenbilir sayfaları ile tanışmam Aralık-2017 başlarında oldu. Karavan ile ilgiside yoktu. Bir süre yapılan okumalar sonrası 25 Aralık tarihinde üyelik girişi yapmış ve bir kaç gün sonra " 2018 Haziran VW Caravelle ile Avrupa" başlıklı ilk konumu açmışım .
Bu başlık altında yapılan yorum ve tavsiyeler ile hazırlıklarımızı yaparak ilk yolculuğumuzu yaptık.
Şimdi de bir karavan için hazırliktayız , aracımızı henüz bulmamış olsak da ihtiyaçlarınızı almaya başladık. Yapımı kısmen kendimiz bazı kısımlarııda da alacağımız destekler ile yapmayı düşünüyoruz.
Bu paylaşım altın da yapım sürecin de sorularımız olacak . Bunun takibini de kolay yapabilmek için bir başlık altında sürdürmeyi uygun gördük.
Bir plânlamamız olsada farkli deneyimleri değerlendirmek faydalı olacaktır.
Ilgili konular için forum da arama yapsak da bazen kaçırabiliyoruz tekrar olursa uyarılarınızı bekliyoruz.

İlk sorumuzz için solar panellerin montajı konusu aklımda.
Biz, yakın zamanda kullanımı artan plastik montaj braketi adı verilen kitleri kullanmayı düşünüyorduk.
Solar ve elektrik tedariklerimizi yaptığımız ve süreçte beraber çalışacağımız forumun eski üyelerinden Önder Bey ( B-HET Mühendislik ) havalandırma için tavan sepeti uygulamasının daha uygun olacağını ve ön taraftan da bir ruzgarlik ile sürüş konforu içinde uygun ortamın sağlanacağını söyledi.
Aslında tavanda böyle bir sepet istemiyorduk.
Iki kurulum için görüşleriniz ve deneyimlerinizi ogrenmek isteriz.
Görseller uygulama şekli değildir örnek olarak konulmuştur.

Hayırlı olsun.

Benim daha önceki karavanımda paneller bir tavan sepeti üzerindeydi. Böyle bir sepet aracın yakıt masrafını yükselttiǧi için şimdiki karavanımda aluminyum profil kullandım ve memnunum. Ama plastik montaj braketi de bu iş için yapılmış. Ben braketi sepete tercih ederim. Binlerce kilometrelik uzun gezilerde fazladan akaryakıt masrafını küçümsememek lazım.
Bir diǧer nokta, sepet aracın tavanına açılacak pencere yerlerini kapatıyor. Hekilerin yerlerini iyi seçmek lazım.

Kolay gelsin.
 


Gezenbilir sayfaları ile tanışmam Aralık-2017 başlarında oldu. Karavan ile ilgiside yoktu. Bir süre yapılan okumalar sonrası 25 Aralık tarihinde üyelik girişi yapmış ve bir kaç gün sonra " 2018 Haziran VW Caravelle ile Avrupa" başlıklı ilk konumu açmışım .
Bu başlık altında yapılan yorum ve tavsiyeler ile hazırlıklarımızı yaparak ilk yolculuğumuzu yaptık.
Şimdi de bir karavan için hazırliktayız , aracımızı henüz bulmamış olsak da ihtiyaçlarınızı almaya başladık. Yapımı kısmen kendimiz bazı kısımlarııda da alacağımız destekler ile yapmayı düşünüyoruz.
Bu paylaşım altın da yapım sürecin de sorularımız olacak . Bunun takibini de kolay yapabilmek için bir başlık altında sürdürmeyi uygun gördük.
Bir plânlamamız olsada farkli deneyimleri değerlendirmek faydalı olacaktır.
Ilgili konular için forum da arama yapsak da bazen kaçırabiliyoruz tekrar olursa uyarılarınızı bekliyoruz.

İlk sorumuzz için solar panellerin montajı konusu aklımda.
Biz, yakın zamanda kullanımı artan plastik montaj braketi adı verilen kitleri kullanmayı düşünüyorduk.
Solar ve elektrik tedariklerimizi yaptığımız ve süreçte beraber çalışacağımız forumun eski üyelerinden Önder Bey ( B-HET Mühendislik ) havalandırma için tavan sepeti uygulamasının daha uygun olacağını ve ön taraftan da bir ruzgarlik ile sürüş konforu içinde uygun ortamın sağlanacağını söyledi.
Aslında tavanda böyle bir sepet istemiyorduk.
Iki kurulum için görüşleriniz ve deneyimlerinizi ogrenmek isteriz.
Görseller uygulama şekli değildir örnek olarak konulmuş
 



Hayırlı olsun, panel montajları için öncelikle araç belli olduktan sonra yerleşim konstrüksiyon şekline daha net karar verilebilir.
Tavandan içeriye su sızma izolasyonu önemlidir, dikkat !
Kullanım durumu dikkate alınarak, solar üretim gücü (mevsimsel ışınım değişimleri) karavan içindeki yaşam sürekliliği durumuna göre, alternatif besleme kaynakları ilavesi mutlaka düşünülmelidir, dcdc alternatör ve şebeke redresör gibi.
Kolay gelsin iyi çalışmalar dilerim, selamlar
 

Hayırlı olsun.

Benim daha önceki karavanımda paneller bir tavan sepeti üzerindeydi. Böyle bir sepet aracın yakıt masrafını yükselttiǧi için şimdiki karavanımda aluminyum profil kullandım ve memnunum. Ama plastik montaj braketi de bu iş için yapılmış. Ben braketi sepete tercih ederim. Binlerce kilometrelik uzun gezilerde fazladan akaryakıt masrafını küçümsememek lazım.
Bir diǧer nokta, sepet aracın tavanına açılacak pencere yerlerini kapatıyor. Hekilerin yerlerini iyi seçmek lazım.

Kolay gelsin.
Benim çekincemde gereksiz ağırlık yapması. Biz başladığımız gibi uzun km geziler düşündüğümüz için aracımızın hafif olması önemli.
Diğer taraftan sepet olursa güncel akimlara kapılarak tavanda bir fotoğraf çekelim paylaşalım derken düşerek , gezi maceralarını sonlandırmak da işin diğer tarafı 😂
Bende bu montaj braketlerinin kullanıma uygun olduğunu düşünüyorum...
 

Benim çekincemde gereksiz ağırlık yapması. Biz başladığımız gibi uzun km geziler düşündüğümüz için aracımızın hafif olması önemli.
Diğer taraftan sepet olursa güncel akimlara kapılarak tavanda bir fotoğraf çekelim paylaşalım derken düşerek , gezi maceralarını sonlandırmak da işin diğer tarafı 😂
Bende bu montaj braketlerinin kullanıma uygun olduğunu düşünüyorum...

Braket uygulamasını ilk kez sizin mesajınızda gördüm. İthal, dolayısıyla pahalı bir malzemeye benziyor.

Sepetin verdiğiniz örnekteki kadar yüksek olması gerekmiyor. Ben yalnızca L profil ile döndüm. Altında bir kaç santim boşluk var, hepsi o. Metal işlerini yapan çok iyi bir ustam vardı. Bağlantıları nasıl yaptı, hatırlamıyorum. Ama aracın tepesindeki bağlantı çıkıntılarını kullandığını hatırlıyorum. Kablo geçişleri için su girmesini engelleyen plastik bir parça var.

Tavanda dolaşma konusunda, zaten sepet de yapsanız panellerin üzerinde dolaşamazsınız, kırılır :yum:
 


Hayırlı olsun, panel montajları için öncelikle araç belli olduktan sonra yerleşim konstrüksiyon şekline daha net karar verilebilir.
Tavandan içeriye su sızma izolasyonu önemlidir, dikkat !
Kullanım durumu dikkate alınarak, solar üretim gücü (mevsimsel ışınım değişimleri) karavan içindeki yaşam sürekliliği durumuna göre, alternatif besleme kaynakları ilavesi mutlaka düşünülmelidir, dcdc alternatör ve şebeke redresör gibi.
Kolay gelsin iyi çalışmalar dilerim, selamlar
Destek için teşekkürler.
Aracımızı PSA grubundan arıyoruz, diğer alternatifler için arayışımız yok.
Buzdolabı söz konusu olmasa aslında detayli bir enerji sistemine gerek olmayacaktı.
Mevcut tedarik ettiğim ürün , Coollife Uzman Soğutma dan 12V , 90litre bir buzdolabı. ( Urun ve firma hakkinda gerek forumdaki konularda , gerekse kullanan karavancilardan görüşerek bilgi aldım. Görüştüğüm kişiler dönüşüm yaptırmışlar. Şu anda ürün 12V olarak üretiliyor. Farklı dönüşüm yerleri ile de görüşmeler yaptım. )Yurt dısı ürünlerin tutarı çok fazla olduğu için bu kararı aldık .
Tedarik ettiklerimiz...
2x200watt Monokristal Solar panel NOVACELL Premium
Meanwell 25A akü şarj cihazı
EP Solar XTRA 40A MPPT
Tommatech 700watt P series Tam Sinüs Inverter ( 220 kullanımımız olmayacak, nadir kullanımlar, notebook vb. ihtiyaç durumunda bir kenarda duruyor olmasını düşünerek)
Exide Sprinter 93Ah (C20-105ah) akü 2 adet
Alternatör şarj desteği için
Orion TR Smart 12/12 30 izolated DC to DC charter
En güçlü enerji tükettiğimiz Buzdolabı, bizim gezi alanlarımız da marketler ve yerel pazarlar yakın olduğu için, uzun süreli sabit konaklamalar yapmadığımız için sahip olacağımız hareket halindeki alternatör desteği, her pazar gezmeyi durdurarak dinlendiğimiz ve ihtiyaclarimızı cözdüğümüz kamp alanları
bu konuda sıkıntı çekmeyecegimizi gösteriyor.
Su ısıtma için enerji ve tesisat gerektiren bir kullanım düşünmüyoruz. Ocak ve solar kaynaklardan sıcak su temini, Mobil duş, Araç içinde şarjlı duş sistemi, şarjlı damacana pompası veya dalgıç pompa ile oluşturulacak mutfak suyu.
Aydınlatma da şarjlı tavan lambaları ve farklı kamp lambaları. Kapı üstü dış aydınlatma için uzaktan kumandalı , mıknatıslı, şarjlı aydınlatma,
Dai Shava S3 diesel ısıtıcı
Sabit TV ve Anten yok, yerine Tablet / Şarjlı mini projektor
WiFi anteni
Elektrik için gerekli birkaç tedarik daha yapıldı.
Kablo ve sarf malzemeleri tesisat öncesi alınacak.
Bu konudaki geldiğimiz nokta bu aşamada.
👋👋👋
 
Son düzenleme:



Braket uygulamasını ilk kez sizin mesajınızda gördüm. İthal, dolayısıyla pahalı bir malzemeye benziyor.

Sepetin verdiğiniz örnekteki kadar yüksek olması gerekmiyor. Ben yalnızca L profil ile döndüm. Altında bir kaç santim boşluk var, hepsi o. Metal işlerini yapan çok iyi bir ustam vardı. Bağlantıları nasıl yaptı, hatırlamıyorum. Ama aracın tepesindeki bağlantı çıkıntılarını kullandığını hatırlıyorum. Kablo geçişleri için su girmesini engelleyen plastik bir parça var.

Tavanda dolaşma konusunda, zaten sepet de yapsanız panellerin üzerinde dolaşamazsınız, kırılır :yum:
Pahallı bir ürün değil, Set fiyatı 200tl gibi

Sepeti görünce masa , şemsiye, şezlong atma gibi yöntemler gençler de yaygın.( Paneller olsa da) 😀 Şu siralsr biraz da satış amaçlı reklsmi cok yapılıyor

Screenshot_20210328-022247_Chrome.jpg
 

Sigma profil kullanarak güneş panelleri monte etmeyi ve profilleri hareketli yaparak gerektiğinde panelleri güneşe tam dik olarak baktırmayı planlayabilirsiniz.
Biz benzer bir uygulamayı kurmayı panel veriminde bir sorun yaşamadığınız sürece düşünmüyoruz. Hatta biraz verim kaybı olsa da kurmak istemiyoruz.
Tepedeki paneller ile açı ayarlamak için uğraşmak yerine enerji tüketen kaynakları kapatmayı tercih ederim.😀

Az yükseklik ve ağırlık bizim icin daha degerli.
👋👋👋
 
Son düzenleme:

Şarjlı aydınlatmalar kullanmayı düşünmedigimizi yazmıştım. Ama dikkatimi cekti..
Karavan aydınlatmalarında kullanılan led spot lambalar yüksek fiyatlar ile satılıyor. Resimde paylaştığım evde kullanılan led lambaların kullanımını uygun görmeyen bazı psylasimlar gördüm. Bu kullanımın karavanlar için uygunsuzluğu varmıdır.

20210328_134248.jpg


20210328_134208.jpg


20210328_164630.jpg
 

Bizde yukaridaki ledlere benzer yuvarlak, asagidaki resimlerdeki gibi şarjlı, mıknatıslı, bazıları dış ortam kullanımına uygun, uzaktan kumandalı, power bank olarak da görev yapan, imdat ve sinek için kullanımı olan farkli lambalarımız mevcut. Bunlar verken ve portatif olma avantajini da düşünürsek ayrı bir tesisat ve düğmeler ile planlama yapmak uygun gelmiyor...

20210328_170955.jpg


20210328_170448.jpg
 

.
Sanal sanal başladığınız karavan yapımınıza benden de okkalı bir kolay gelsin Janberk bey..:yum:

Damınıza sepet kondurmama tercihinizi ben de yerinde buluyorum..
Panel braketleri, ısı ve UV gibi dış etkilere olan dayanıksızlık sırasıyla, PCS (örn. CD), ABS (örn. Lego taşı) en son olarak da en uygun ve pahalı PUR (Poliüretan) plastikten yapılanları olmakta.
Bekir beyin söylediği alüminyum L veya F profiller de çözüm sunmalı ?

DC>DC cevirici ve solar regülatör için Havensis'i acaba düşünür müydünüz ?
Doğrudan muhatabınız var ve daha da ucuz olmalılar ?

Desentral ışıklandırmanız bence de günümüzün olanakları ile gayet uyumlu bir çözüm. Kulağı ters elle göstermeye gerek yok..
Ama gel de millete anlat şimdi.. :yum:
 
Son düzenleme:



.
Sanal sanal başladığınız karavan yapımınıza benden de okkalı bir kolay gelsin Janberk bey..:yum:

Damınıza sepet kondurmama tercihinizi ben de yerinde buluyorum..
Panel braketleri, ısı ve UV gibi dış etkilere olan dayanıksızlık sırasıyla, PCS (örn. CD), ABS (örn. Lego taşı) en son olarak da en dayanıklı ve pahalı PUR (Poliüretan) plastikten yapılanları olmakta.
Bekir beyin söylediği alüminyum L veya F profiller de çözüm sunmalı ?

DC>DC cevirici ve solar regülatör için Havensis'i acaba düşünür müydünüz ?
Doğrudan muhatabınız var ve daha da ucuz olmalılar ?

Desentral ışıklandırmanız bence de günümüzün olanakları ile gayet uyumlu bir çözüm. Kulağı ters elle göstermeye gerek yok..
Ama gel de millete anlat şimdi.. :yum:
Mesut Bey DC - DC çevirici için yazdığım ürünü çok uygun şartlarda geçen yıl yazında tedarik etmiştim.
@Havensis , firmasının ürünü o zaman piyasaya cıkmış olsaydı tercihim olurdu.
Teknik bir destek sağlayan, sorularımıza cevap verecek ve gelecekteki gelişmeleri cihazlarına ekleyecek bir üretici firmayı tabiki arkamızda görmek isterdim. Kendi kararım ile aldığim mevcut Orion Smart cihaz da kurulum sonrası kullanimda çıkacak teknik sorunlarda yanimizda uretici bir firma olmayacak. Pazarlamasını yapan şirketlerin durumu da ortada.
Bir şekilde yolumuza devam edeceğiz. İyi tarafı piyasada kabul görmüş bir ürünle yola çıkıyoruz.
Benzer şekilde diesel ısıticıda da memnuniyeti olumlu olan Dai Shava ürünü kullandık.

Solar paneller montajı konusundaki bilgilendirme için de teşekkürler...
👋
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,650
Mesajlar
1,521,650
Kayıtlı Üye Sayımız
166,514
Kaydolan Son Üyemiz
mozsarac

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst