ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan prokopi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,231
Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

bakın arkadaşlar bu konuya yazmamak için cok cok direndim ama malesef bahsedilen veriler yada 170 beygirken aracım 220 veya buna benzer artış diye bişe yoktur yazılım yada namı diğer cip attırdımın temeli şudur fabrika cıkışında araçlar 170 beygirse bunun aracına göre belli oran altında kullanılır bununda temel amacı aracı motor ömrü uzun olsun diye blokla pistonla daha doğrusu motor içind e modifikasyon yapılmadan hiçbir aracın beygiri artmaz sadece fabrikanın standart kullanım için uygun görülen çalışmasından cıkılıp motor limitinde yani son cevirme gücü gibi hesaplamaları kullanılır ama motor için iyi değildir acıkcası eğer böyle bişe olsa idi hiç uğraşmasın fabrikadakiler yapsınlar bir motor 170 beygir cip atıp 200 220 300 500 yapsınlar :smiley:)

anlatmak istediğin şudur kısaca araç 170 beygirse ne yazılımı atrasanız atın 170 beygirdie sadece aradaki kullanım oranları ile oynuyorsunuz eğer ben yanlış biliyorsam ben vereyim bir araç ona cip atsınlar 205 beygirden sadece 206 beygir olsun görelim bende yanılıyosam öğrenmiş olayım

grank eksantirik mili piston çağı vs gibi unsurlar yoksa gerisi hikaye aracınızı dediğim gibi ölçtürün yazılımdan önce yazılımdan sonra görün şunuda yanlış anlamayın yazılımdaki ölçü hp ile karşılaştırın aracınızın fabrika cıkış verisi ile hesaplayın yani 2000 devir ceviriyodu şimdi 3000 devir anlamında değil hp yi baz alın buyrun meydan sizin
 

Etiketler
Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

unal' Alıntı:
bakın arkadaşlar bu konuya yazmamak için cok cok direndim ama malesef bahsedilen veriler yada 170 beygirken aracım 220 veya buna benzer artış diye bişe yoktur yazılım yada namı diğer cip attırdımın temeli şudur fabrika cıkışında araçlar 170 beygirse bunun aracına göre belli oran altında kullanılır bununda temel amacı aracı motor ömrü uzun olsun diye blokla pistonla daha doğrusu motor içind e modifikasyon yapılmadan hiçbir aracın beygiri artmaz sadece fabrikanın standart kullanım için uygun görülen çalışmasından cıkılıp motor limitinde yani son cevirme gücü gibi hesaplamaları kullanılır ama motor için iyi değildir acıkcası eğer böyle bişe olsa idi hiç uğraşmasın fabrikadakiler yapsınlar bir motor 170 beygir cip atıp 200 220 300 500 yapsınlar :smiley:)

anlatmak istediğin şudur kısaca araç 170 beygirse ne yazılımı atrasanız atın 170 beygirdie sadece aradaki kullanım oranları ile oynuyorsunuz eğer ben yanlış biliyorsam ben vereyim bir araç ona cip atsınlar 205 beygirden sadece 206 beygir olsun görelim bende yanılıyosam öğrenmiş olayım

grank eksantirik mili piston çağı vs gibi unsurlar yoksa gerisi hikaye aracınızı dediğim gibi ölçtürün yazılımdan önce yazılımdan sonra görün şunuda yanlış anlamayın yazılımdaki ölçü hp ile karşılaştırın aracınızın fabrika cıkış verisi ile hesaplayın yani 2000 devir ceviriyodu şimdi 3000 devir anlamında değil hp yi baz alın buyrun meydan sizin

katılıyorum ama benim kullandığım şey power box uygulaması farklı birşey ve 4x4 dyno testinde bariz farklar oldu yakıtda pek etkilenmedi
bu sistemi ağır vasıtalarada uyguluyorlar (yakııtan tasarruf amaçlı )
 

Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

power box ayrı konu cip yada yazılım diyelim ayrı konu ..dizel araçlardan anlamamda basit mantık olarak ower box turboya daha fazla basınç vererek güç eld e etme olayı idi yanılmıyosam ve yanılabilirim ama muhtemelen 10 yılda turbo arızası vereceğine muhtemelen 3 yılda turbo arızası verecek aracınız diye düşünüyorum tabi yalılada bilirim 2 s enede olabilir
 

Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

unal' Alıntı:
power box ayrı konu cip yada yazılım diyelim ayrı konu ..dizel araçlardan anlamamda basit mantık olarak ower box turboya daha fazla basınç vererek güç eld e etme olayı idi yanılmıyosam ve yanılabilirim ama muhtemelen 10 yılda turbo arızası vereceğine muhtemelen 3 yılda turbo arızası verecek aracınız diye düşünüyorum tabi yalılada bilirim 2 s enede olabilir
,

bir tırcı arkadaşla konuştum , zaten yılda 150 200 bin km yapıyoruz diyor 10 numara yağ koyuyoruz o kmlerde turbo parası çıkıyor bu boxlada araba rahat gidiyor olan turboyla pompaya oluyor diyor :smiley: adamlar filtre değiştirir gibi turbo ve pompa değiştiriyor ;D

kendi aracımda bir zararını görmedim şimdiye kadar.. bakalım nelerle karşılaşacağız.. her kafadan bir ses çıkıyor bu konuda...
 

Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

enteresan tırcı doğru demiş pompa ve turbo gereğinden cok önce gider eh o zaman en mantıklısı turbo ne kadar pompa ne kadar öğrenmek lazım ...hatta her kadadan cıkan cıkanı bırakıp bu arabayı imal edene sormak yada yetkili s ervise sormak bence en doğrusudur :smiley:)
 



Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

Ünal Abinin dediklerine tamamen katılıyorum. motor ömrü için tavsiye edilmez. Hatta aracınız otomatik vites se o kısımda bile uyum sorunu çıkartır. Ben daha önce 76 model tam otomatik klasik mercedesime (2500 motor) 3000cc motor koydum. Sonuc aracım 100 km ye 5-6 sn de çıkar oldu. Aynı zamanda otomatik şanzıman dayandıramaz oldum. Bütün olarak baktığımız zaman fabrikalar uygun değerlerde araçların montajını yapar. Sonradan yapılan bir değişiklik ise bütün sistemi etkiler. O yüzden bu tarz bir uygulama yapmak istiyorsanız komple düzenleme yapmanız gerekli. Yanılıyorsam düzeltin.
 

Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

Aslında bu tür modifiye işlemlerinde en önemlisi sınırları zorlamadan yapılandır.İster aracın performansı için yazılım atın,isterseniz aracınızı yükseltin yada başka bir modifiye yapın ama azami sınırları zorlamadan.Bu gün görüştüğüm chep tuning uygulaması yapan Mehmet Gazihan arkadaşımız aracın değerleriyle son limite kadar oynamadan yazılım yüklediğini söyledi ve bende yaptırmaya karar verdim.Aracın son sürati ile ilgili çok fazla değişiklik olmayacağını söyledi ve buna göre Ünal arkadaşımızın dediklerine katılmamak elde değil çünkü aracın beygiri dedikleri kadar yükselmiş olsa 190 km yapan bir araç ortalama 240 km.yi görmesi lazımki bu imkansız.Yazılım yükleme işleminden sonra ilk hızlanmalarda bayağı bir artış oldu.Yani 0-100 arası 15 saniye ise bu hissedilir ölçüde düştü.Agresif kullanma olmazsa yakıt tüketiminin düşeceğini tahmin ediyorum çünkü düşük devirlerde araç daha çabuk hızlanıyor ve gaz pedalı daha çabuk tepki veriyor.
 

Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

Aslında bu tür modifiye işlemlerinde en önemlisi sınırları zorlamadan yapılandır.İster aracın performansı için yazılım atın,isterseniz aracınızı yükseltin yada başka bir modifiye yapın ama azami sınırları zorlamadan.Bu gün görüştüğüm chep tuning uygulaması yapan Mehmet Gazihan arkadaşımız aracın değerleriyle son limite kadar oynamadan yazılım yüklediğini söyledi ve bende yaptırmaya karar verdim.Aracın son sürati ile ilgili çok fazla değişiklik olmayacağını söyledi ve buna göre Ünal arkadaşımızın dediklerine katılmamak elde değil çünkü aracın beygiri dedikleri kadar yükselmiş olsa 190 km yapan bir araç ortalama 240 km.yi görmesi lazımki bu imkansız.Yazılım yükleme işleminden sonra ilk hızlanmalarda bayağı bir artış oldu.Yani 0-100 arası 15 saniye ise bu hissedilir ölçüde düştü.Agresif kullanma olmazsa yakıt tüketiminin düşeceğini tahmin ediyorum çünkü düşük devirlerde araç daha çabuk hızlanıyor ve gaz pedalı daha çabuk tepki veriyor.

hayırlı olsun ıyı yapmıssınız lastık olcusu nedir sızın ? cıddı fark edıyor arac tunıgle ....selamlar
 

Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

bencede son limitine kadar zorlanırsa denildiği arızalar çıkabilir ama benim araç için yaklaşık 3 saat ayarlama yapıldı map yada harita diyorlar oralardaki değerleri uygun dozda yukseltti ben gayet memnunum kim ne derse desin :smiley:
 

Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

arkadaşlar,
İzmirde iki yerden fiyat aldım, biri 870tl diğeri 900tl diyor,
870 olan italyan dimsport yazılımıymış 900 olan bosh olduğunu söyledi.
siz İstanbulda 500 e yaptırmışsınız. bu kadar fark olabilirmi?
sizin araçlara hangi yazılım atıldı, öğrenebilirmiyim.
gerekirse aradaki farkı mazota veririm gelip istanbul'da yaptırıp ,hemde gezmiş olurum:smiley:
bilgi olanlar bilgilendirirse sevinirim.
 



Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

cok para ıstemısler ne yazılım yukledıler bılmıyorum benım araca ama on numara oldu ustelık 265 lastıkle .... ıletısım numarasını yazmıstım arayıp sorabılırsınız .....selamlar
 

Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

900 lira çok yüksek ciddende... internetten box türü ürün alıp herhangi bir ustaya taktırabilirsiniz, hatta montajını kendiniz bile halledebilirsiniz...
Bende box uygulaması yaptım ve araçtan şu an inanılmaz memnunum, sürüş karakteristiği inanılmaz şekilde değişti, aracı her kullanan ne olmuş buna diyor...
 


Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

mersinden 550 tlye almıştım,ustayada montajı için 20 lira verdim...
ama montajında hiçbirşey yok, kendinizde çok rahat yapabilirsiniz.
 

Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

yazıyosunuz canavar oldu diye....bizde hevesleniyoruz :smiley: ... .ancak yakıt tüketimi ile ilgili hala bir bilgi yok :-\ ...yakıtı nasıl etkiledi onuda belirtinde ona göre yazılım mı? yok sa box mı? karar verelim ???. .geçmiş ve gelecek bilgiler için şimdiden teşekkürler...
 



Ynt: ACTYON SPORTS YAZILIMLA 170HP OLDU

arkadaslar ben tunıng yaptırdım torkda cıddı bır artıs soz konusu ama tabıkı herseyın bır bedelı var :D
soylekı eskı orjınal halıyle hemen hemen aynı yakıyor sakın kullanımda ama 160 180 gıdınce eskı halınden cok yakıyor benım arac otamatık ve 265 lastık var yakıtı buda olumsuz etkılıyor 225 veya 245 lastıkle daha az yakıyordu . su an 120 130 suratle 100 km de 9 lıtre yakıyor ... genel olarak arac bır vıtes buyudu 4 cıktıgı yerı 5 le cıkıyor ... kesınlıkle yaptırın derım ..... benım aracda vıncde var demır tampon sıs farları vs normal aracdan daha agır bunuda goz onunde bulundurmak lazım .... selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,247
Kayıtlı Üye Sayımız
166,538
Kaydolan Son Üyemiz
sors

SON KONULAR



Geri
Üst