Merhaba,
Ben de 6 ay önce 2010 actyon sports 4x4 aracımda şanzıman sorunu yaşayınca nasıl hallettiğimi anlatayım.
Önceleri araç uzun yolda, sıcak havada, arıza ışığı yakıp 4. Viteste takılı kalıyordu. Daha sonra hava sıcaklığı farketmeksizin, yola çıktıktan 15 dakika sonra basit yokuşları bile çıkamaz oldu.
2010 ve önceki modellerde kronik şanzıman sorununu okumuştum. Hatta arızadan iki yıl önce Istanbul'daki servis "şanzımanda kampanya var" demişti sorduğumda. Ülen böyle kampanya mı olur? Diye epey rahatsız etmişti.
Güneyde yaşıyorum ve Ferhiye sanayii içindeki servis neyse ki çok becerikli. Bu kadar salaş bir dükkanda hem teori hem de pratik bilgiye vakıf iyi bir usta bulacağımı tahmin etmezdim. Şanzımanı söktüler, arızalı parçayı (yağ devirdaimi ile ilgili) değiştirdiler. Orijinali avusturalya malı tasarım hatası bulunan şanimanın tasarım hatasını düzelttiler. Aşırı yağ sıcaklığı nedeniyle zarar gören solenoid valfları uyumlu daha kaliteli başka bir markayla değiştirdiler. Sistemi tekrar programladılar ve şimdi tıkır tıkır çalışıyor. Balata takımının değişmesi dahil tüm işlem 2019 Eylül itibariyle 18.000 tl gibi bir rakama çıktı.
Rakam biraz can sıkıcı ama ortada mantıklı fiyatlara başka bir araç da yok. O yüzden kullanmaya devam ediyorum. Araç 4 senedir bende ve başkaca önemli bir problem yaşamadım. Severek kullanıyorum.
Ama bir daha SsangYong alır mısın? Derseniz, hele ki sıfırının yanına yaklaşmam. Allah insana çaresi olan dertler versin yeter ki...Bu problemi hallettik ama firmanın kronik sorunlu bir parçayı ucretsiz değiştirmesi lazımdı. 2011 sonrası modellerin sorunlu olmaması, markayı piç ettikleri gerçeğini deģiştirmiyor.
Şu anda tek sorunum - bu da kronik - el freni iyi tutmuyor. 100 kere ayar yapıldı ama bir ay içinde gene aynı terane.. el freni tutmayan araç mı olur beee???
Sevgiler