Ynt: Actyon Sports Kullanıcıları Listesi
Iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
2008- 2009 model Citroen C4 HDI SX PK lara bakıyordum bir de yıllardır tasarıma hayran olduğum için Hyundai Coupe 2006 - 2009 aralığına. (makyajlı kasayı daha az sevsem de daha yeni diye o da takibimdeydi)
her ikisinde de km en az 80-100bin olacaktı. Kazasız, boyasız bulmak zaten hayal.
hatta beğendiğim bir 2008 c4'ün sahibi "orjinal servise götürmem, araca b..k atıp kendi araçlarını satmaya çalışıyorlar" gibi saçmasalak bir bahane uydurmasa şu anda bir önceki aracım gibi (c2 hdi sx) yine citroen almıştım. (ki bence iyi bir marka)
Salı günü ufakliği anneannesinden almaya şehir dışına gideceğimiz için artık bir an önce karar vermem gerekiyordu ve tesadüfen aynı sokakta bir Ssangyong Actyon Sports sahibinin dükkanı devredeceğini (abdye taşınacakmış) belki arabasını da satacağimi öğrendim.
Markayı hiç bilmiyorum, adını duymuşluğum vardı. Sahibindencom da belki de incelemediğim tek marka çünkü genelde binek kategorilerinde geziyordum, SUV - Kamyonetlere pek bakmamıştım. (baktıklarım da VW Tiguan, Toyota rav4 falan)
Hemen incelemek için once sahibindencoma sonra ilgili tüm forumlara girdim, hakkında herşeyi okudum. Tek kelime ile şaşırmıştım,. Etkileyici bir görüntü (ki tasarım benim için çok önemli bir kriterdir hergün grafik tasarımla içiçe olan da bir işimin olmasının getirdiği bir algıyla), o görüntüyü destekleyen bir motor (misal bu paralellik Hyundai coupede yoktur ve insanda "sırf tasarım için bu zayıflıkta bir motoru nasıl sındireceğim" duygusu yaratır)
Ertesi gün adamla konuşmaya gittim ve anladım ki malı kıymetli. Ne alırken ne satarken uğraşmam, uğraştırmam ben. Ticarette keyifli bir final yoksa insanın ağzında buruk bir tad kalır, o tad bahis konusu malı da tatsız kılar.
O akşam bir araç buldum ama bakmak için istanbul trafiği önümde engeldi, vazgeçtim.
Ertesi gün sabahtan galerideydim. Hiç galeriden araba almadığım için tedirgindim ama dünya ne kadar küçük... Galerinin sahibi akraba çıktı hem de öyle uzaktan falan da değil, aynı köy, anne tarafından kan bağı
Bu şans = "kazıklanmayacaksın, problemli bir araba olamaz, anında "boşver bunu, gel sana başka bir araba ayarlayalım derlerdi" akıl yürütmesi demekti benim için.
Çok ta pazarlık yapmadan sahibiyle tanışma faslına geçtim. Çok düzgün, eğitimli biri olduğunu görünce iki kat sevindim (açıkçası bu tip araçların sahipleri genelde kıro oluyor önyargısına sahiptim)
Araçla ilgili herşeyi anlattı, çok küçük bir kısımda boya, iç döşemeler abisi sigara içtiği için biraz kirli o kadar.
Tamam ama expertiz olmadan asla almam dedim ve Oğuşlar ümraniyeye götürdük. 150 TL ile tam expertiz ve dediği gibi de temiz sonucu çıktı. (sonucu vermediler ben de o anda istemeyi akıl etmedim ama bence bu bir hata tabi. standart olarak vermeleri lazım)
Kapora bıraktım, el sıkıştık ve ertesi sabaha sözleştik. Sabah erkenden kredi ile aldiği için bankaya gidip borcu kapattık. Nihayet teknoloji bizde de ilerlemiş ki ehaciz anında kalktı, öyle evrak taşımak yok trafik şubeye. Ordan notere geçtik. Temmuz pulu göründü tabi (biliyorduk ta beeelki demiştik) çıktık garanti olsun diye nakil vasıtaya gidip ordan yatırdik.
Döndük ve satışı bitirdik (noter sisteminde model sorunu çıktı, hardtop veya 4x2 ifadeleri yok noterin kullandığı merkezi sistemde. ben mantık yürüterek sorunu çözdüm. kasko değerini de baz alarak, "4x4 ifadesi var ise bazı modellerde o ifade ile belirtilmeyenler 4x2 dir" dedim ve seçtirdim)
Galericiye geçtik ordan. Kalan bedeli de ödedim ve hayırlı olsunlarla araç tamamen benım oldu. Eski sahibini uğurlayınca galericideki elemanla önce zorunlu trafik sigortası (524 TL tuttu) sonra da muayeneye gittik. (bir gün önceden randevu aldırmıştım)
Eleman kullandı muayene istasyonuna kadar ve bir ara gaza yüklendi geç kalacağız endişesi ile. "abi ibreye bir bak" diyene kadar 100-110 sanıyorum ki 180 km/saat e gelmiş ibreyi görünce şaşırdım. Dizel araba, ve bir pickup sonuçta (arka süspansiyon detayını bilsem de böyle düşünüyor insan)
abi 200 e de çıkarım hiç birşey olmaz dedi ve neyseki çıkmadı.
Muayene park lambasından dolayi (farketmemişiz) tekrarladık ve pulumuzu da alıp çıktık.
Anahtar paramızı da yardımcı olan arkadaşa verip helal ettikten sonra koltuğa kurulup Ejderimle başbaşa kalabildik.
Alış hikayem böyle. (uzun oldu biliyorum ama sordunuz
)
daha belki 200 km ancak yaptım ama işte görüşlerim:
- konfor üst düzey, konsolda aradığim herşey var ve malzeme kalitesi 10 üzerinden 10
- tüketim benim için yüksek, sınıfında düşük. bana yüksek çünkü Citroen C2 HDI sx'ten geliyorum. 45 litre depo ile yapabildiklerimi bu araç 75 litrelik depo ile yapacak ama kuruşuna kadar da hakedecek biliyorum.
- ağir, iri bir araçla yola ve dığer araçlara yukardan bakmak keyifli ve avantajlı. her durumda bu kadar kolay yol alabileceğimi tahmin edemezdim.
- hardtop ve 5 metre uzunluk aracın köşe noktalarına hakımıyet olsun, arka görüş olsun biraz zorladı ama 2 günde alıştım diyebilirim. henüz park sırasında park sensörünün uyarılarına ihtiyaç duyuyorum, ama bu kısa sürecek eminim.
- motor çok güçlü ve seri. yolun sahibi gibi hakim. 2 tonluk bir araçta beklemeyeceğım bir his bu ama var.
- arka süspansiyonu zaten biliyorsunuzdur, konforu katlıyor. ben makaslı bir SUT'a binmediğim bu sebeple kıyaslamam zor ama bence bundan aşağısı olmamalı zaten.
- otomatik şanzuman tek kelime ile harika. tiptronik ilginç ama kullanacağımı sanmam. istersem direksiyonda butonlarım hazır bunu bılmek güzel.
- usb ve aux girişleri olması benim için avantaj. hemen test ettim. aux üzerinden ipodda parça değiştirilmiyor, sadece volume kontrol olası ama bu tahminimce ipodun işgüzarlığı.
- full hardtop kabin = büyük hatta dev bagaj. halftopların tasarımını daha çok beğenmiştim ama burda söz kadınların
uzun seyahatlaerimizde bu bagaj için sürekli duasını alacağım biliyorum.
- aracın değer kaybı çok eleştiriliyor ama araba bence bir yatırım aracı değildir. yatırım için borsa var, fonlar var, en kötü döviz var. Arabada ilk kriter güvenliktir. Bu aracın şasisi beni etkiledi. çelik ışınden gelen bu koreli firma, bunla da yerinmiyor mercedesle know-how ıçın anlaşıyor ve gerçekten güçlü ve güvenli bir araç yapıyor. yeni modeli gibi görünen korondoyu bana satamazdı ama bunu da söyleyeyim. tek hava yastığı hatası yakışmamış ssangyonga. hala bence en doğru model actyon sports.
- aksesuar zayıf benim araçta. bir tek ön panjur ve içerde de park sensörü koparabilmiş sıfır alırken bayiden.
süreç içinde yaptırmayı düşündüklerim: yan basamaklar, krom yan çitalar, krom kapı kolları, camlara rüzgarlıklar, belki daha agresif (yolların ejderi ise böylesi de yakışır) bir ön panjur, depo için ebayden şık bir kapak ve mutlaka yanlar siyah ortalar kırmızı, logolu gerçek deri döşeme.
aracım 33.000 kmde. pazartesi inşallah bakırköy veliefendideki servisten (rakam bakalım ne olacak) de bakımını yaptirip ejderimle ilk uzun yoluma çikacağim (800 km gidiş, 800 km dönüş) dönünce 1-2 ay sonra da kasko (eşim de kullanmak istiyor) - kaskoya verilen rakam en ucuz 1800 TL bu arada.
uzun uzun yazdım hikayesini.
Geç tanıştım ama bu araçtan uzun yıllar vazgeçeceğimi sanmıyorum, servis ve parça konularında beni üzmezse.
Ailem ve kendim için, Fiyat / Performans olarak alınabilecek en doğru - kaliteli aracı aldığımı düşünüyorum. Darısı acaba? diye karar veremeyenlerin başına. hoş çok ta satılmasın böyle hatalı bilinmeye devam etsin ki markanın bir tarafları kalkmasın, uygun fiyatlarla model yenileriz diyor şeytan (yoksa melek mi
. )
Edit : tabletten yazdım. ufak anlatım sorunları varsa bundan dolayıdır kusura bakmayın.