Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tavsiye

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cengiiz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,410

cengiiz

Yeni Üye
Mesajlar
6
Tepkime Puanı
0
Herkeze merhaba
Siteye henüz yeni katıldım konu başlıklarında fren balatası olarak aradım ancak ya bu konu yok yada gözümden kaçtı, bu yüzden bu konu başlığını açtım paylaşılacak bilgiler için şimdiden teşekkürler..

Tam bir sene önce 2008 model A/T Actyon sports aldım, araçdan genel olarak çok memnunum; herkesin bildiği üzere otomatik araçlarda fren balatası daha çabuk bitiyor ve bendekide şuan bitti bitecek durumunda, servisine sorduğum zaman (Ön Arka takım) balata fiyatları toplam (KDV Dahil) 380 TL bu sadece balataların fiyatı; sök tak disk torna servis ücreti v.s. 550 gibi bir rakam havada uçuştu.
Diğer taraftan sanayilerdeki balatacılarda orjinali varmı diye araştırdım yan sanayi olarak çok var Ön takım balata 45 TL Arka takım balata 55 TL bir başka yerde toplam 120 TL dendi ve kutunun üzerinde araca ait marka model etiketi vardı ve bu kişiler doğrudan koreden getirtiyorlarmış.

Konuyu toparlayacak olursak bu şekilde balata değiştiren varmı, (Huyundai starex balatalarının uyduğuda söyleniyor) değişimden sonra frenlerin az tutması ses yapması gibi yada bunlara benzer sorunlar yaşayan oldumu...? Yukarıda yazdığım 120 TL fiyatlı balatalar bana mantıklı geldi ayrıca balataları garantili veriyor sorun yaşarsanız geri getirin dendi; servis ile piyasadaki ustama parçaları alıp taktırdığım zaman arada (120 balata 50 sök tak 50 disk torna TOPLAM 220 TL) 300 TL den biraz fazla fark oluyor buda hatrı sayılır bir fark..
 

Etiketler
Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

Otomatik vites araçta illa fren balatasının erken bitmesi gerekmiyor.
Önce frene basıp yavaşlayın sonra vitesi küçültün. Aynı düz vites gibi değişen birşey yok. Sadece sürat uygun değilken vitesi küçültmeyin yeter.
 

Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

Vites D konumundayken vitesi nasıl küçülteceksiniz...? Yazıyı tammı okumadınız acaba...? Sizin dediğiniz şekil yavaşlama düz vites arabada alt vitese alarak yavaşlaya bilirsiniz ancak...
Konunun özüde bu değil zaten....
Otomatik vitesli araçda, (önce frene basıp yavaşlayın sonra vitesi küçültün) sözünüz ile ilgili kullanım şeklini açarsanız sevinirim drıve ( D ) konumunda kullanımdan bahsediyorum....
 

Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

Vites D'de durmayacak yokuş aşağı inerken önce yavaşlayıp sonra vitesi küçülteceksiniz aynı düz vitesli araç gibi motor freni yapacak bu kadar basit.
Otomatik vitesli araç manual kontrolü olmayan araç demek değil.
Vites D'de iken şehir içinde idare edebilirsiniz müdahale gerektirmez ama dağ yollarında motor freni olmadan balatalar çok çabuk gider.

Bu arada sanırım otomatik vitesli araçlara yabancısınız o yüzden belki anlatmak uygun olur.
Düz vitesin aksine bu tür araçlarda vites kolu vitesi belirlemez izin verilen en üst vitesi belirler.
Bir de OD (overdrive) tuşu olur genelde, o da en sonuncu vitese geçişe engel olur.
Araçtan araca değişen farklar olabilir ama genel mantık böyle.
Mesela benimkinde:

OD açık ve vites kolu D'de iken izin verilen vitesler 1-2-3-4.
OD kapalı ve vites kolu D'de iken izin verilen vitesler 1-2-3
Vites kolu 2'de iken izin verilen vitesler 1-2
Vites kolu L'de iken izin verilen vitesler 1.
R'e alırsanız da geri vites olur o zaten açık.

Bu tür şanzımana 4AT denir ileri yönde 4 farklı dişli oranı vardır ama tork çevrimci ile beraber efektif olarak 5 vitesli düz vitesin transfer oranı aralığını tutturur 4 vitesli olmasının da bir zararı olmaz.
Aracı uygun hıza düşürdükten sonra OD (overdrive) düğmesi ile son vitesi kapatıp vitesi max.3 ile sınırlayabilirsiniz. Ondan sonra motor freni daha da yeterli olmazsa iyice yavaşlayıp 2'ye almanız, oda yetmezse daha da yavaşlayıp L'ye almanız gerekiyor.
Hangi hız sınırında hangi vitesin uygun olduğunu kestiremiyorsanız bunları denemeyin, başınıza iş açılabilir.
Yani düz vitesli araç kullanmayı bilmeyen bir kişinin otomatik vitesli aracı bu şekilde kullanması da pek uygun değil.
 

Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

cengiiz' Alıntı:
Herkeze merhaba
Siteye henüz yeni katıldım konu başlıklarında fren balatası olarak aradım ancak ya bu konu yok yada gözümden kaçtı, bu yüzden bu konu başlığını açtım paylaşılacak bilgiler için şimdiden teşekkürler..

Tam bir sene önce 2008 model A/T Actyon sports aldım, araçdan genel olarak çok memnunum; herkesin bildiği üzere otomatik araçlarda fren balatası daha çabuk bitiyor ve bendekide şuan bitti bitecek durumunda, servisine sorduğum zaman (Ön Arka takım) balata fiyatları toplam (KDV Dahil) 380 TL bu sadece balataların fiyatı; sök tak disk torna servis ücreti v.s. 550 gibi bir rakam havada uçuştu.
Diğer taraftan sanayilerdeki balatacılarda orjinali varmı diye araştırdım yan sanayi olarak çok var Ön takım balata 45 TL Arka takım balata 55 TL bir başka yerde toplam 120 TL dendi ve kutunun üzerinde araca ait marka model etiketi vardı ve bu kişiler doğrudan koreden getirtiyorlarmış.

Konuyu toparlayacak olursak bu şekilde balata değiştiren varmı, (Huyundai starex balatalarının uyduğuda söyleniyor) değişimden sonra frenlerin az tutması ses yapması gibi yada bunlara benzer sorunlar yaşayan oldumu...? Yukarıda yazdığım 120 TL fiyatlı balatalar bana mantıklı geldi ayrıca balataları garantili veriyor sorun yaşarsanız geri getirin dendi; servis ile piyasadaki ustama parçaları alıp taktırdığım zaman arada (120 balata 50 sök tak 50 disk torna TOPLAM 220 TL) 300 TL den biraz fazla fark oluyor buda hatrı sayılır bir fark..

Bence 300 lira fark için yan sanayi balatayı denemeye değer. Ses yapar mı? Garanti veriyoruz dedilerse ses yapsa da sorun olmaz. Fren tutmamazlık gibi bir sıkıntı çıkacağını hiç zannetmiyorum. Balatayı satan esnaf dürüst esnaf ise tavsiye ettiği balatayı takın keyfinize bakın. :smiley:
 



Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

Sakyuz arkadaşım
Yıllardır otomatik kullanırım neyin ne olduğunu iyi bilirim ama senin bilmediğin şuan kullandığım aracın özellikleri ssangyong sahibi isen bu araçların 6 ileri olduğunuda biliyorsundur ve benim kullanım alanlarım dağ tepe olmadığı için her otomatik kullananın konfor ve rahatlık amaçlı seçtiği D konumundaki kullanımı tercih ediyorum, kaldıki konu frenleme yapma veya vites küçültme konuları değil ayrıca dağ tepe kullanımım söz konusu değil cevabın biraz konu dışı olmuş ama yinede bilmeyenler okurlar ise onlar için faydalı olabilir...
 

Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

Evet bende aynı kanaattayım ve doğrusuda bu geliyor şu ekonomik kriz içindeyken, çokda ince düşünmeye gerek yok sanırım, paylaşım için teşekkürler...
 

Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

benim arac garantısı devam ettıgı halde stareks balatası takıyorum , servısdekıyle cıdı fark var rakam anlamında , fren mesafesi aynı , sorun yok kısaca
otamatık vitesde , bir alt vitese gecmek mumkun vites in yanında kucuk bir dugme vardı hatırladıgım kadarıyla 2 sene otamatik actyon sports kullandım , frenden once vitesi dusurup aracı yıgdırıyordum sonra fren yapıyordum daha guvenlı her acıdan ..
 

Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

Yıllardır otomatik kullanırım neyin ne olduğunu iyi bilirim

Siz bilirsiniz, o balataları bitirmeme seçeneğiniz var yani, isterseniz kullanabilirsiniz isterseniz kullanmazsınız, ilk yazdığınız mesajdan da bunu zaten bildiğiniz anlaşılmıyor, neyse önemli değil belki dediğiniz gibi başkaları okur faydalı olur.
 

Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

sahsuvaroglundan mesaj geldi iscılıkde yuzde yuz yedek parcada yuzde on indirim varmis ;) 14 subat 1 mart tarıhlerı arasında
 



Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

Sabri bey; evet dediğiniz gibi vites topuzunda düğme var ayrıca dreksiyondada bulunuyor, Sürekli D konumundaki kullanımda bunlar işlevsiz haldedir, ancak vitesi manuel konumuna ( D konumunun sol yanına çekince vites topuzunu) bunlar aktif hale geliyor ve ancak o zaman vites arttırma ve düşürmeye müdahale edebiliyorsunuz
 

Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

otomatik şanzımanda aracı vites küçülterek yani hiç fren kullanmadan yavaşlatma şanzıman ömründen yer. Ancak rampa aşağı inerken fren ile yavaşlayıp aracı alt vitese çekerek kompresörde inmek fren balatası ömrünü uzatır ve aracın rampa aşağı daha güvenli inmesini sağlar
 

Ynt: Actyon Sports Fren Balataları Hakkında Yardım Ve Tafsiye

Genelde her haftasonu soluğu bir dağda aliyorum. Çıkışlar çok dik veuzun olur ve zorlu arazi sartlarida bunun yanindadir.
Bu çıkışların inislerinde frenle insem balatalar yanar. Aracın vites topuzunu sola aliyorum otomatik olarak 1 düşük vitese geçer ve kompresöre bindirir araç motor ve freninin destegiyle gayet düzgün bir sekilde iniş biter.
Aynı şey dik cikislarda da geçerlidir. Araç uzun rampa çıkışlarında bu kmlerce ve bazen saatlerce sürer. Ve yol durumu sürekli değiştiği için bazen kararsizliklar olur bir büyütür peşine hemen kucultur. Bunun onune geçmek icin de manuel kullanirim sıkıntı ortadan kalkmış olur.
Herkese sevgiler saygilar...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,476
Mesajlar
1,518,505
Kayıtlı Üye Sayımız
172,127
Kaydolan Son Üyemiz
agalandarli

SON KONULAR



Geri
Üst