98 Grand Cherokee Kesici

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ax1sto Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,153

Ax1sto

Ana Kamp
Mesajlar
26
Tepkime Puanı
4
Herkese selamlar,

Aracımı 1 hafta önce aldım, biraz aceleye geldiği için expertize filan sokamadan 1 tur attıktan sonra satın aldım. Ufak tefek elektronik sorunları (vic ekranı, gösterge panelindeki sol sinyalin yanmaması) haricinde mekanik yada yürür aksam olarak benim anlayabilceğim bir sorun yok. Şu anda gemide çalıştığım içinde maalesef hiçbir yere götüremiyorum. Evimde kapımın önünde duruyor.

Benim fark ettiğim ve sorun oluşturabileceğini düşündüğüm şey ise, o güzel v8 motorun gücünü hissetmek için ışıklarda kalkış yaptıktan sonra (gaza basabildiğim kadar bastım) araç 1. Vitesin sonuna geldiği zaman (5500-6000 devir arası redline, çok net hatırlamıyorum) motor devir kesiciye girdi 3-5 kere o devir kesme sesini çıkardıktan sonra 2. Vitese geçmedi. Ne zamanki ben ayağımı çok az bir şekilde gazdan çektim o zaman ikiye attı. Bu normal bir durum değil sanırım. Bunu daha önce yaşayan ve sorununu çözüme kavuşturan veyahutta herhangi bir fikri olan varsa lütfen bana çda yardımcı olabilrmi ?

Bu arada aracımı sadece birkaç saat kullanabildim daha hevesimi bile alamadan gemiye geri döndüm. Yani ne yağını ne suyunu değiştirebildim. Araçtaki yağ değişim kartına göre daha 1000 km vardı ama, neresinde ne kayışı var, tirbün yağı yenilenene kadar difransiyel yağları ve motor kulakları dahil herşeyini değiştirip ağır bakımlarını filan yaptırdıktan sonra kafam rahat kullanmak istiyorum. Bunun içinde kontratımı tamamladıktan sonra gemiden ayrılmam lazım tabiki.

Daha konuşmak istediğim çok şey var fakat konuyu rayından saptırmayıp şimdilik kısa kesmek istiyorum.

Vereceğiniz cevaplar için herkese şimdiden çok teşekkür ederim
 

öncelikle hayırlı uğurlu olsun derim. ilk başta keşke expertize götürebilseydin çünkü bu araçların motro şanzıman kısmı baya bi sıkıntı olabiliyor kötü düşünmeden yola çıkalım öncelikle elektronik aksamını okadar dert etme bi şekilde halllolur senin sorun edebileceğin en önemli konu şanzuman ve motor yürüyeni olsun. normal şartlarda kalkış yaptığında araç 1500 2000 devir aralığında vites atar yalnız direksiyonun sağ tarafında arka silecek tuşunun altında D tuşu var o açıksa turbo modu oluyor daha çok devir çevirmesini sağlıyor o sebeble geç atmış olabiliro da açıksa eğer yalnız açık olsa bile 6 bin devirlere redline a gelmek çok çok mesele yani şanzumanda sorun olabilir yinede sen bi ustaya göster derim sen sen ol hiç bi zman bu araçlarda dip gaz kalkış yapma motor aşırı güçlü 300 beygir nerdeyse şanzumanı çok zorlama bi süre sonra yolar atar :smiley: tecrübe ile sabittir bi şanzuman yaptırmak ustadan ustaya değişiyor ve 3 bin tl ile 7 bin tl arasında değişiyor. stabil kullanımda vites geçişlerine bak seyir ghalinde iken vites geçişleri çok sert oluyormu yoksa hissetmeden geçiyormu takır takır
 

5.2 motor 225 hp dir. ayrıca o buton da overdrive tuşudur. en üst vitesi kapatıp yokuş yukarı karavan vs çekerken şanzımanı korumayı, yokuş aşağı giderkende motor freni yaptırmaya yarar. 3. viteste kalır araç.

motor şanzıman uyumu amerikan araçlarında herzaman tam olması gerekenden daha az şekilde dir. yani şanzıman sağlam ise motor onu asla kıramayacak şekilde seçilmiştir. devir kesicideyken vites değiştirmesini beklemeyin. klasik ağırkanlı otomatik şanzımanların vites değiştirme şeması çok sığ dır. belli yük belli hız devir artı yakıt akışı, gaz kelebeğinin konumu ve şanzıman yağının ısısına göre vitesleri değiştirir.

araç normal kullanımda titremeden ve takılı kalmadan tüm viteslere geçiyorsa sağlamdır. bozuk değil ise tamire çalışmayın.

5.2 den spor bir araç performansı atikliği yada çevikliği beklemeyin alışana kadar sakin sakin sürün, çünkü gerekince duramayacaksınız.
 

KLL ye ek olarak;

bu tipteki 3.-4. kalkıştan sonra illaki servisin yolu gözükür ve çok yüklü bir masraf da çıkabilir.
araç güçlü evet ama donanım ve mekaniği arazi koşullarına göre üretilmiştir, buralarda güç gerektiği yerlerde sağlam gidebilsin diye.
siz spor araba mantığı ile kullanırsanız 20 yaşındaki araçta sorunlarla karşılaşmanız çok normal olur, diğer yandan bunlar zaten masraflı araçlardır.
kimi zaman az kimi zaman çok, bu da kullanıcısına (yani önceki sahipleri ve size) ve biraz da şansa bağlıdır.
önce iyi bir servisi bulun, özellikle de radyatör ve sıvı geçen bütün parçalara iyice baktırın, hararet bakımsız bir araçta ilk karşılaşılacak büyük problemdir.
 

O/d overdrive tuşuna bastıktan sonra kalkış yapmayı denemiştim, dediğiniz gibi kesiciye girdi ve çıkmadı. O/d kapalı iken normal kullanımda vites geçişlerini filan hiç hissetmiyorum bile, dikkat ettiğimde ise 1000-1500 devir arası vites attığını görüyorum. Viteslerinde ve motorunda hiç bir bi sorun yok ayrıca arazi vitesi filan da şıkır şıkır çalışıyor. Normal vites geçişleri kendini hiç belli etmeden geçtiği için tork konvertörü de düzgün çalışıyodur diyebilirmiyim ? Vites geçişlerinin düşük devirde düzgün ve sessiz şekilde çalışması tork konvertörününde düzgün çalıltığının kanıtımıdır ?



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 



KLL ye ek olarak;

bu tipteki 3.-4. kalkıştan sonra illaki servisin yolu gözükür ve çok yüklü bir masraf da çıkabilir.
araç güçlü evet ama donanım ve mekaniği arazi koşullarına göre üretilmiştir, buralarda güç gerektiği yerlerde sağlam gidebilsin diye.
siz spor araba mantığı ile kullanırsanız 20 yaşındaki araçta sorunlarla karşılaşmanız çok normal olur, diğer yandan bunlar zaten masraflı araçlardır.
kimi zaman az kimi zaman çok, bu da kullanıcısına (yani önceki sahipleri ve size) ve biraz da şansa bağlıdır.
önce iyi bir servisi bulun, özellikle de radyatör ve sıvı geçen bütün parçalara iyice baktırın, hararet bakımsız bir araçta ilk karşılaşılacak büyük problemdir.

Bostancı sanayindeki jeep garaja götürüp sağına soluna iyice baktırmayı düşünüyorum. Bu arada öneriniz için teşekkür ederim dikkate alacağım. Aracı aldığım ilk gün o denemeleri yaptım bakalım bunun limitleri nelermiş neler yapabiliyormuş diye, tabikide çok zorlamıcam aracımı.
Konu başlığıyla alakasız olcak ama önerilerinizi merak ediyorum daha sonra iyi bir ustaya daha danışıp o şekilde karar vermek istiyorum.
Araca 8 ay önce lpg taktırmışlar. Atiker marka sıralı sistem. Benim yakıtla yada benzin maliyetiyle pek işim yok açıkcası, bu yüzden lpg'yi söktürmeyi düşünüyorum. Nedenine gelecek olursamda (daha önce hiç lpgli araç kullanmadım) lpgli araçların motorunu çabuk bitirdiğini öğrendim-sübaplarda kurum, piston yanma odalarında kurum, yağlama özelliği olmaması nedeniyle- yol yakınken lpgyi söktürüp sadece benzinde kullanmak istiyorum. Bu konu hakkındaki yorum ve düşüncelerinizi alabilirniyim lütfen?
Bir kaç kişiden 5.2 V8 amerikan motoru tüple öldüremezsin kolay kolay birşey olmaz ona, lpgnin motora verdiği zarar eskidendi, şimdi yok öyle şeyler gibi yorumlar aldım ve açıkcası pek kulak asmadım. Mantıklı bir adamımdır ve bana mantıklı gelende lpg hakkında okuduklarım çerçevesinde lpg'nin kuru bir yakıt olduğundan dolayı pistona ve külbütör kapağına ve yanmanın oluştuğu yerlere zarar verip kurum bağlatmasının normal olduğu yönünde.

Lpg yi söktürmesemde atıyorum 100.000 km sonra rektifiteye girsem ki orjinalliği seven biriyimdir bana bu motor bayağı masraf açar gibi.

Şimdiden teşekkürler.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

6b4d749bc5b46fef4dfd33d3c3ee27ba.jpg 7dbab89016707e475a07db9a6cdf59d0.jpg Birkaç fotoğrafınıda paylaşayım dedim. Restorasyona başaldıkça ve tamamladıkça gc sevenler için paylaşımlara başka konu başlığı altından devam edeceğim.
Teşekkürler.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

LPG konusunda pek bir yorum yapamam ama yıllardır kullananlar mevcut (benim araca da 60k da takılmış ve şu an 134k da) az km yapıyorsanız, 1-1,2TL arası tüketim ki bu da sakin kullanım için, sizi yormayacaksa tabi ki seçim sizin.

diğer yandan aracın sanırım önceki bakımları jeep 34 de yapılmış (plakalıktan gördüm) eğer öyle ise vakit kaybetmeden iyice baktırın derim..
Jeep garage da fena değildir, ilk ağır bakım için düşünülebilir ama sonrasındaki ufak tefek arıza ya da sorularda ilk baştaki ilgiyi bulamayabilirsiniz. unutmadan, araca tamirata başlamadan ve özellikle de işlemler bittikten sonra bir tur atmayı ihmal etmeyin. bittikten sonra pek gönüllü olmasalar da zorlayın, hem yapılan işlemlerin doğruluğu hem de araçta başka bir ses var ise onu da dinlemek açısından iyidir. aklınıza takılan bir konu var ise de çözmeden servisten çıkmayın.
 

Vites geçişlerinde sorun yoksa dedğiniz gibiyse pek problem yaratacak bişey yoktur sizin yapmanız gereken motor yağ su direksiyon atf yağı şanzuman yağı bunlar ne durumda kontrolunu sağlamak ve serviste geri kalan kısımları inceletmek.Şunuda söyleyim bu tarz araba kullandığımız için para var gözüyle baktıkları için bi iş 5 lira ise 10 lira ister ustaların dediklerini dinle ama her dediğini yapma onlarda sorun yoksa bile bazen yenilemek para kazanmak için bu tür şeylere başvuruyorlar babana güvenme varsa bi tanbıdığnın iyi bi ustası bir ustaya yaptır her ustaya aracı götür me o ona çamur atar o onun yaptığı işi kötüler bu iş böyledir birde benim araç 97 tam amerikan lpg 300 binde takıldı ben alırken prins marka motor yürüyeni felan çok iyi durumda km 40 kuruş yakıyor şuan uzun yolda bazen 35 basmama ragmen şehir içide benzinde 85 90 lpg 60 civarı yakıt tüketiyor lpg takılıyssa söktürmenin mantığı yok bi lpg taktırmak şuan şartlarında 4-5 nim tl lpg yi kapat benzinde bin ileride satacak olursan lpg siz aracı kimse almaz onuda söyleyeyim bu araçlarda :smiley: çünkü yapılan her lpg uymayabilyor bazen lpg de 1 tl yaktığı oluyor :smiley:

DSCF7952.jpg


DSCF7973.JPG
 




LPG konusunda pek bir yorum yapamam ama yıllardır kullananlar mevcut (benim araca da 60k da takılmış ve şu an 134k da) az km yapıyorsanız, 1-1,2TL arası tüketim ki bu da sakin kullanım için, sizi yormayacaksa tabi ki seçim sizin.

diğer yandan aracın sanırım önceki bakımları jeep 34 de yapılmış (plakalıktan gördüm) eğer öyle ise vakit kaybetmeden iyice baktırın derim..
Jeep garage da fena değildir, ilk ağır bakım için düşünülebilir ama sonrasındaki ufak tefek arıza ya da sorularda ilk baştaki ilgiyi bulamayabilirsiniz. unutmadan, araca tamirata başlamadan ve özellikle de işlemler bittikten sonra bir tur atmayı ihmal etmeyin. bittikten sonra pek gönüllü olmasalar da zorlayın, hem yapılan işlemlerin doğruluğu hem de araçta başka bir ses var ise onu da dinlemek açısından iyidir. aklınıza takılan bir konu var ise de çözmeden servisten çıkmayın.

Mesajınıza istinaden önceki bakımları jeep 34 te yapılmış doğru evet ve arkasından da vakit kaybetmeden iyice baktırın demişsiniz. Burdan anladığım sanırım jeep 34 o kadar da iyi bir özel servis değil. Doğrumu anladım ?

Evime döndüğüm zaman jeep 34'e uğrayıp daha öncesinde mekanikten yürür aksamdan ne değişmiş onu sorup gerekirse yazılı olarak almak istiyorum. Bana çok uzak olduğu için her bakımda da jeep34 e gitmeye üşenirim açıkcası. Bundan sonraki bakımlarını filan jeep garaj bostancıda yaptırmayı düşünüyorum. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım. Çok teşekkür ederim. Jeep garaja da fena değildir demişsiniz, bu işi zevkle yapan ve sizinle gerçekten ilgilenip derdinizi dinleyen istanbulda bir servis tavsiyeniz vardır o zaman ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

34 den yazılı bir şey almanız pek mümkün değil, gidince siz de görürsünüz..

jeep garage ın sorunu çok fazla büyüdü, önü daimi araba dolu. bakım ve büyük işler dışında pek severek iş yaptıklarını düşünmüyorum.
ben orada hem ağır bakım yaptırdım hem de yükseltme kiti taktırdım. şaftta ve buji değişiminden sonra problem yaşadım (kitde de yaşadı ama onu hadi boş verelim)
çok kalabalık olduğu için doğal olarak bazı sorunlar çıkabiliyor..
benim hatam ses geldiği halde konunun üzerine tam bastırmamış olmamadan ve fazla güvenmemden kaynaklandı..

bence orada iyice elden geçirin aracınızı (parça fiyatlarına dikkat, internetten araştırmadan pahalı bir işlem yapmayın), size uyarsa devam edin, uymazsa tavsiye edebileceğim yerler mevcut..
 

34 den yazılı bir şey almanız pek mümkün değil, gidince siz de görürsünüz..

jeep garage ın sorunu çok fazla büyüdü, önü daimi araba dolu. bakım ve büyük işler dışında pek severek iş yaptıklarını düşünmüyorum.
ben orada hem ağır bakım yaptırdım hem de yükseltme kiti taktırdım. şaftta ve buji değişiminden sonra problem yaşadım (kitde de yaşadı ama onu hadi boş verelim)
çok kalabalık olduğu için doğal olarak bazı sorunlar çıkabiliyor..
benim hatam ses geldiği halde konunun üzerine tam bastırmamış olmamadan ve fazla güvenmemden kaynaklandı..

bence orada iyice elden geçirin aracınızı (parça fiyatlarına dikkat, internetten araştırmadan pahalı bir işlem yapmayın), size uyarsa devam edin, uymazsa tavsiye edebileceğim yerler mevcut..

Teşekkür ederim cevabınız için. Döndüğüm zaman servise sokacağım zaten. Devamını bursan paylaşmaya devam ederim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

bu araclarda usta yada servis cok onemli daha hafta basinda yeni aldigim zj mi pro auto antalya da bakima soktum daha diferansiyele ne kadar motora ne kadar yag konulacagini bilmiyorlar basinda durmama ve ozellikle belirtmeme ragmen benim 5.2 ye 7 lt yag koydular arkadas bu 4.7 lt yag aliyor diyorum o motor hacmi abi diyorlar bunlarda usta olmus eve dondum tekrar baktim arac bilgilerine 4.7 lt yag aliyor baska bir forumda konusunu actim herkes 4.7 lt diyor sinirden sabahi zor ettim.Sabah ilk is yag cubuguna baktim max seviyenin 4 parmak ustunde yag var hemen gidip fazla yagi bosalttirdim tam 2.5 lt fazla yag bosalttik bundan sonra yag degisimi disinda aracima burda hicbir islem yaptirtmam direk ankara ya burda sadece yag degisimi onuda yagi filtreyi alir benzinlikte bile degistirtirim paranla rezil oluyorsun jeep e biniyoruz diye 2 kati fiyat cekiyorlar utanmadan. zaten off road ekipmanlarindan uygulamalarindan iyi kazandiklari icin bakim vs ilgilendikleride yok
 


Bu arada fotoğraflar çok güzel temiz araçmış gerçekten. Güle güle kullanın allah kaza bela arıza verdirtmesin inşallah. Fotoğraflardan dikkatimi çekti bizim bu zjlerdeki maun kaplama gerçek maundanmı ? Aklımda şöyle bir fikir var çünkü. Ben diyorum ki bunları dikkatlice söküp güzel bi ince kat zımpara atsak sonrada güzelce vernikleyip yerlerine yapıştırsak ??? benim klima tuşunun altında vernik atmışta biraz. O yüzden aklıma geldi, acaba güzel mi olur yoksa o haberlere çıkan hz.isa nın restore edilmiş tablosuna mı döner


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 



Bu arada fotoğraflar çok güzel temiz araçmış gerçekten. Güle güle kullanın allah kaza bela arıza verdirtmesin inşallah. Fotoğraflardan dikkatimi çekti bizim bu zjlerdeki maun kaplama gerçek maundanmı ? Aklımda şöyle bir fikir var çünkü. Ben diyorum ki bunları dikkatlice söküp güzel bi ince kat zımpara atsak sonrada güzelce vernikleyip yerlerine yapıştırsak ??? benim klima tuşunun altında vernik atmışta biraz. O yüzden aklıma geldi, acaba güzel mi olur yoksa o haberlere çıkan hz.isa nın restore edilmiş tablosuna mı döner


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
:D Tam amerikanlardaki maun kaplama olarak biliyorum bence öyle birşey yapmayın mümkünse çıkma temiz bulun biyerden temin edin orj ile değiştirin derim. Saolsn bu arada evet araç gayet temiz ayrıca 320 binde :smiley: 3 ay aradım bunu almak için çok memnumum aylardır kullanıyorum en ufak bi sorun vermedi çok şükür
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,905
Mesajlar
1,525,369
Kayıtlı Üye Sayımız
166,707
Kaydolan Son Üyemiz
Ayhnn

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst