97' Zj Yükseltme Önerileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hasankaan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,294

hasankaan

Ana Kamp
Mesajlar
24
Tepkime Puanı
2
Merhaba,
97 model zj sahibiyim. aracımı 2 inch yükseltmeyi düşünüyorum. bunun için takoz uygulamasının yeterli olacağını söylediler;fakat güvenlik ve konfor açısından rough country set de etkili olabilir diyenler de var. Öncelikle sizin gibi bilgi sahibi kişilere danışmak istedim. öncelikle rough country set için 2 inch değil de 1.5 inch olarak internette buluyorum. takozla yapılacak yükseltmeye kıyasla daha alçak olur mu? ve sizce hangi yolu izlemeliyim..
Teşekkürler
 

Etiketler
Ben wj mi 5cm tornacıda get kestirerek yükselttim. 2" e kadar olan yükseltmelerde amortisör değişimi size kalmış. Ben değiştirmedim çünkü aracın yapısı 2" i tolere edecek şekilde..
uploadfromtaptalk1447567817089.JPG
uploadfromtaptalk1447567884292.JPG


Xperia Z
 

2inch yükseltme erol beyin dediği gibi get ile yapılabiliyor araç tolore ediyor ama kit kullanımı her zaman daha iyidir en azından yabancı forumlarda okuduklarım o yönde
 


Bende 4,5" yükselttim, şaft bağlantısı bilyalıdan mafsallıya dönüştü.Bana da söyledikleri 2" olsa bile şaft açılarının değişmesinden kaynaklı bir tadilat yapılsa daha iyi olur yönündeydi.
 



2" de olsa şaftınız metal yorgunluğuna balansa, ön arka kafalarının durumuna göre ses yapabilir. Her
halükarda yere paralel olan bu ön şaft açısı bozulacak ve zamanla arka ve ön kafalar da şu an düzgün olsa bile bozulacak.

Get 2" e kadar kullanılabiliyor ama en sağlıklısı amortisor ve yay (helezon) ile bunu yapmak. Çünkü yayların üzerine get koyduğunuzda amortisorunu 5 cm daha açılacak ve çalışma mesafesi daralacak.

Ben WJ'emde ARB OME 2" amortisor ve yay lift kit kullandım.

Eğer kit alacaksanız dikkat etmeniz gereken en önemli nokta yayların Heavy Duty olmaması. HD yaylar önde demir tampon ve vinç olan araçlara takılıyor. Aracınızda bunlar yoksa ve HD yay alırsanız sıkıntı yaşarsınız. Ön taraf gereğinden fazla kalkar.

Ayrıca aracı yükselttiğinizde track bak burçlarınız zayıf ise, track bar civataları gevşek ise veya oynuyor ise Death Wobble denen titreşim/sarsıntı olayını yaşayabilirsiniz. Aracı yükseltirken track barın bu sorunlarını mutlaka kontrol edin. Bunun için direksiyonu sağa ve sola çevirin, track bar oynuyor mu sabit mi gözlemleyin. Eğer böyle bir sorun varsa burçları yenileyebilirsiniz (tavsiye etmiyorum) ve yeni bir track bar alabilirsiniz. Şunu da asla unutmayın, track barın civatalarını muhakkak araç yere basarken sıktırın. Havada sıktırırsanız araç yere basınca track bar civataları dönme yapacak ve sıkı oldukları için bu dönme burçlar üzerinden olacak ve burçlarınız gergin şekilde olacak, kısa sürede yıpranacak.

Bununla beraber Death Wobble yaşamamak için, 4 rot başı, 4 rotil, direksiyon kutusu boşluğu, lastiklerin balansı konularını da gözden geçirin. Bunlar Death Wobble'a sebep olmaz, ancak tetikler.

Aşağıdaki videoda yerinde oynayan track bar ucunu görebilirsiniz.

 
Son düzenleme:

96 zj yi 2'' takozla yükseltmiştim. Forumda bir arkadaş aracın yengeç gibi olmuştur dedi ama ben yengeçlik bir görüntü farketmedim. Tabi ki en güvenli olanı bu işlemleri kit ile yapmaktır ama ben problem yaşamadım.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

2" inch yukseltmeyi zj tölere eder. Kite felan gerek yok. Hatta rot ayarina bile ihtiyac kalmadi bir cok uygulamada.
Onemli olan saftin yere olan acisi degildir. Aktarmadan ve sanzmandan cikan yer ile defransiyele giren yerin acisi ayni olmali. Saft direk defransiyele aktarmaya ve sanzmana girmez zaten. Bunlarin onundeki yataklara baglanir. Bu yataklarin acisi ayni olmali.
Saftla ilgili uzunluk onemli. Yukselttiginizde saftin uzamasi lazim, kaydirmali kisim bunu saglar, kaydirmasi olmayan saftta bu yuksekligi tolere eder.
Saftin acisini dusurucez diye buyuk bir hata yapildi yillarca, hatta bunun parcalari satiliyor nette...
Sanzmani tasiyan traversin altina parca koyarsiniz, sanzman felan asagi bakar, biraz daha saft acisi duser ama bu sefer donuşun çıKış ve giris acilarini farklilastirdiginiz icin daha onemli sıkıntı olur...
Aracin yukseltin, birakin saftlarin onundeki ve arkasindaki mafsallar işini yapsın...
Ama ne olursa olsun orjinale göre saft kasıntılı çalışır. Fakat bu ilgili parcalarin omrunden max %10 calar...
2" inchte amortisor calisma araligi tolere eder. Sadece daha cok artikilasyon istiyorum derseniz uzun amortisor takabilirsiniz...
Ben 4"inch getle yukseltmistim. Amortisor bile degistirmedim, hic sikinti yasamadim. Hatta yeni sahibi yillardir o sekilde kullaniyor. Hic bi sikinti yok...
Ama saglikli olmadigi gercektir... Benim yeniden zj olsa, kite param olmasamgene get ile 4" inch yukseltirim. Ama kimseye tavsiye edemem...
Sabit aks araclari helezon veya get ile yukseltiginizde akslar on ve arka saga sola kacar std. Track bar yuzunden. Bu yuzden ayarli track bar kullanmanizda fayda var.mama 2" rahat toler eder bu kaymayi. 2"te gerk yok...
4" te track bar degistirmeyecegim derseniz on ve arka icin bi takim parca satiliyor ebay da. Bunlari track barlarin def te baglandigi yerlere takiyorsunuz. Track bar gene orjinal hizasina baglanmis gibi oluyor. Kayma engelleniyor...
Kitlerden cikan burclar genelde srt poliuretandan. Bunlar esnekligi olmadigi icin ses yapabilir. Konforu bozar, makine sertlesir. Ama guvenlik icin geklidir bu. Yuksekligi artan aracin agirlik merkezi yukselir. Ben olsam sert helezon ve burc kullanmam. Kiriciligi ve konfor kaybini engellemis olurum. Dikkatli kulanirim. Tecihe bagli...
Rot amortisoru 31" inch lastigin ustune cikmazsaniz hd olmasina gek yok...
Ama 31" lastik ustunde death whooble daha olasi oldugu icin daha sert hd rot amortisoru gerekir. Buda direksiyonu sertlestirir. Gec toplar, zor doner. Dirksiyon kutusunu yorar. Ama 31"ustunde lastikte gerklidir.
Standart rot amortisorune gore daha sert rot amortisoru kullandiginizda ddireksiyon pompasinin sase baglandigi yere cok yuklenmis olursunuz. Zj ler buradan kolay kirma yapar. Pompayi alt bogazindan saseye lama ile baglamalisiniz. Bunu std rot amortisorunde dahi uygulamakta fayda var...
New garage erola gidin, benim selamimi soyleyin... Korkmadan 2" uygulayabilirsiniz. Erol tornacida yaptirir getleri...
2" te en buyuk 30" lastik takarsiniz....
Sadece tam dondurdugunuzde lastik kollara surter, baska surtme olmaz... Bu surtmeyide rotillerin stoppe civatalarini biraz acarak engellersiniz. Tam tur donusunuz az bisey azlir ama surtme engellenmis olur....
Kolay gelsin...

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Araciniz 97 imis, bilyali safti kesin cift mafsalli olan ile degistirin, zaten degistirmezseniz arazide saft sizi ortada birakacaktir. Isteseniz kirinca adegistirin...

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Yukarda şaftın girdiği ve çıktığı yerlerin açısından bahsetmiştim...

Tam anlatamadım, ilgili videoyu buldum...

Şaftın açından daha çok onemli olan şanzman/aktarma kutusu ve defransiyelin açılarının aynı olması...

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Merhaba,
97 model zj sahibiyim. aracımı 2 inch yükseltmeyi düşünüyorum. bunun için takoz uygulamasının yeterli olacağını söylediler;fakat güvenlik ve konfor açısından rough country set de etkili olabilir diyenler de var. Öncelikle sizin gibi bilgi sahibi kişilere danışmak istedim. öncelikle rough country set için 2 inch değil de 1.5 inch olarak internette buluyorum. takozla yapılacak yükseltmeye kıyasla daha alçak olur mu? ve sizce hangi yolu izlemeliyim..
Teşekkürler

Teknik olarak konuya çok vakıf değilim ancak size bir tavsiyede bulunmak isterim,
Öncelikle 2'' yüksektilmiş bir zj yi yakından inceleyin hatta imkan varsa kullanın.

Neden derseniz benim de ilk işim 2'' yükseltmek oldu, çünkü zj bazı diğer arazi araçlarına göre standart haliyle pek yüksek değil. Ben ise yüksek araçlardan hoşlanıyorum. Olur da birgün Fiat Doblo ile ışıklarda yanyana gelirsen ne demek istediğimi anlarsın :smiley: En nihayetinde 2'' yükselttim ama zaman geçtikce memnun kalmadım/kesmedi boşuna masraf ve zaman kaybı oldu. Tornacısı, ustası, maliyeti vs... Keşke direkt 3.5'' kit alsaymışım dedim...

Eğer sizin de yükseklik takıntınız var ise öncelikle 2'' yükseltilmiş zj yi test etmenizi öneririm.
 

Getle 2" inch yukseltme cok basit ve ucuz...
3.5" ve ustu yukseltmelerde aksini yapmama ragmen kit lazım..
Buda meşaketli...

Eger 30 dan buyuk lastik takma ve offroad hevesi yoksa 2" kamp piknik gezi için mesaketsiz islem olduğu icin kesinlikle ideal. Sehirde de cok rahat. Aracta bambaska keyifleniyor...

Ama 3.5 yukselme icin @umut67 nin dediginin benzerini soylerim...
2 inchte get ile nakit ve emek harcamadiginiz icin pisman olmazsiniz. Geri donusunuz de cok kolay...
Fakat 3.5" kitte neden benzer parayi ve emegi harcayip 4.5 kit ile yapmadim diye pisman olursunuz.
Geri donuste zor olur...

O yuzden; kullanim amaciniza gore ya 2" get derim... Yada 4.5"inch get...
Risk almak isterseniz 4 4.5" gette deneyebilirsiniz...
Ben kullandim memnundum ama makine cok degismisti. Ben yaparim ama kimseye 4" get tavsiye edemem. Yanlis olur...

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

4.5" inch e gecerseniz buyuk lastik olmazsa olmaz...
Std lastik 29.5" gibi...
2" ile max. 30 lastik... 31 kullananda oldu ama arazide cok surter, ayarlama ile felanda duzelmez...
3.5 ta 31 rahat kullanirsiniz...
4.5 inch le atirladigim kadariyla 33 kullanilabiliyor...

Fakat 30 lastikle 29.5 arasinda cok fark yok... Fiyat farkida az...
Ama 33 te hem lastik fiyati artiyor hemde kalinlik arttigi icin isin icine birde yeni jant giriyor...
Kalin jantin -ET degeri (offset) degeri bayagi yukseliyor..
Std jant +7 Et (inset) tir... Hatirladigim kadariyla...
Sifir Et degerli jant stadart a gore jantin dikine ortasini 7milim disari alir. 0 et li jant std li janta gore genislerse ic jant topuğu std ile aynı hizada olur. Lastik jant ic topugu acisindan iceriye surtme yasanmaz...
Ama 33 te daha kalin jant olmasi gerektigi icin offset -degeri artacak... Icerd gene sorun yasanmaz ama bu sefer jant disa daha cikacak ve dodik isteyeceksiniz...
Dodik masrafina girerseniz geri donusu artik hiz olmayacak. O arac atik hep -etli kalin buyuk lastikle kullanilmakmzorunda kalacak...
Birde dodik masrafi ve kesilmesi zahmeti olacak yani...
Para cesaret istek amac zaman varsa 4.5...
2" ise zahmetsiz... Kulanim amaciniza yeterse 2" getten korkmayin...
Araciniz max 95 olsaydi tampon altinida kesmenizi onerirdim...
Hem yaklasma iyilesiyor, hemde gorunus...

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Size fikir olması açısından
** +70 ET Std jant ile 2" yukseltme 29.5" standart ebat AT lastik...
** 2" yukseltme 30" lastik...
** 0et procomp std den biraz kalin (tam degeri hatirlamiyorum, cok zaman oldu) jant ve 30 lastik ile 4" getle yukseltme...
Gorsel vereyim, umarim kararinizda ise yarar...

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:



** +70 ET Std jant ile 2" yukseltme 29.5" standart ebat AT lastik...
fa557e520c3230d84a686a44ce39414e.jpg


Başka bulamadım, çok zaman oldu maalesef ulaşamıyorum...

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,143
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
yasinturfanda

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst